F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
Pokaż bolidy na literę:   A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z

Williams FW30 (prezentacja: część 1, część 2 | zdjęcia)Pokaż profil konstruktora
 <<  |  >>
<< poprzedni bolid w bazie  |  następny bolid w bazie >>
Pierwsze zgłoszenie:Grand Prix Australii - 16 marca 2008
Ostatnie zgłoszenie:Grand Prix Brazylii - 2 listopada 2008
Pierwsze zwycięstwo:-
Ostatnie zwycięstwo:-
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-
Zaliczone Grand Prix:18
Zwycięstwa:0
Zdobyte punkty:26
Podwozie:konstrukcja skorupowa z kompozytu włókna węglowego, poliamidów aromatycznych i epoksydu, przewyższająca wymaganą przez FIA odporność na zderzenia
Przednie zawieszenie:podwójny układ wahaczy z włókna węglowego, z wiązadłem łączącym z włókna węglowego i popychaczem aktywującym sprężyny skrętne
Tylne zawieszenie:wahacze i popychacz aktywujący sprężyny skrętne
Przekładnia:sekwencyjna półautomatyczna skrzynia biegów WilliamsF1 typu "seamless shift", siedem biegów + wsteczny, obudowa z aluminium, zmiana biegów elektro-hydrauliczna
Sprzęgło:AP z włókna węglowego
Amortyzatory:WilliamsF1
Koła:RAYS z kutego magnezu
Opony:Bridgestone Potenza, przednie o szer. 350 mm, tylne o szer. 375 mm
Hamulce:sześciotłokowe szczęki AP, tarcze i podkładki z włókna węglowego Carbon Industrie
Układ kierowniczy:mechanizm zębatkowy ze wspomaganiem WilliamsF1
Zbiornik paliwa:wzmocniony kewlarem gumowy zbiornik
Elektronika:MES
Paliwo:Petrobras
Świece:ND
System chłodzenia:olejowe (Marston) i wodne chłodnice, także dla skrzyni biegów
Pasy bezpieczeń.:sześciopunktowa uprząż z 75-milimetrowymi paskami na ramiona i systemem HANS
Siedzenie:wyjmowalne z włókna węglowego z obiciem firmy Alcantara, dostosowane do budowy ciała kierowcy
System gaśnic:Safety Devices
Waga:605 kg, wliczając kierowcę, kamerę i balast
Wymiary
Rozstaw osi:3100 mm
Długość:4500 mm
Wysokość:950 mm
Szerokość:1800 mm
Statystyki bolidu Williams FW30 ze wszystkich sezonów
 Sezon GP  Str.  Pkt. Zwyc.Pod.P.P.N.O.N.U.SilnikKierowcy wyścigowi i piątkowi testerzy
 200818362602004Toyota RVX-08 2.4 V8K. Nakajima, N. Rosberg
Objaśnienia: GP - zaliczone Grand Prix, Str. - starty wszystkich bolidów, Pkt. - punkty, Zwyc. - zwycięstwa, Pod. - obecność na podium,
P.P. - pole positions, N.O. - najszybsze okrążenia, N.U. - nie ukończone wyścigi

Rezultaty wszystkich wyścigów
 GPTorNrKierowcaSilnikOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2008
Albert Park8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V8136 ukarany obniżeniem pozycji startowej o 10 miejsc w Malezji za wyeliminowanie Kubicy
Albert Park7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V873
Sepang7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V81614
Sepang8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V82217
Sakhir8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V81614
Sakhir7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V888
Catalunya8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V8127
Catalunya7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V815NSsilnik
Istanbul8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V816NSuszkodzenia z kolizji z Fisichellą
Istanbul7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V8118
Monte Carlo8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V8137
Monte Carlo7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V86NSwypadek
Gilles Villeneuve7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V8510pozycja startowa do następnego wyścigu obniżona o 10 miejsc za spowodowanie kolizji w boksach
Gilles Villeneuve8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V812NSwypadek
Magny-Cours8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V81515
Magny-Cours7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V81916
Silverstone7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V8PL9 wystartował z boksów
Silverstone8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V8158
Hockenheim8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V81614
Hockenheim7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V81310
Hungaroring8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V81613
Hungaroring7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V81414
Valencia8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V81115
Valencia7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V898
Spa-Francorchamps8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V81914
Spa-Francorchamps7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V81512
Monza7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V8514
Monza8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V81812wystartował z boksów
Marina Bay8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V8108
Marina Bay7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V882kara 10-sekundowego postoju w boksach za tankowanie przy zamkniętych boksach
Fuji7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V81511
Fuji8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V81415
Shanghai8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V81712
Shanghai7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V81415
Interlagos7N. RosbergToyota RVX-08 2.4 V81812
Interlagos8K. NakajimaToyota RVX-08 2.4 V81617
Objaśnienia: Op. - opony, St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony,
naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni bolid w bazie  |  następny bolid w bazie >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca