F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
Pokaż bolidy na literę:   A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z

Renault R29 (prezentacja: część 1, część 2 | zdjęcia)Pokaż profil konstruktora
 <<  |  >>
<< poprzedni bolid w bazie  |  następny bolid w bazie >>
Pierwsze zgłoszenie:Grand Prix Australii - 29 marca 2009
Ostatnie zgłoszenie:Grand Prix Abu Zabi - 1 listopada 2009
Pierwsze zwycięstwo:-
Ostatnie zwycięstwo:-
Pierwsze pole position:Grand Prix Węgier - 26 lipca 2009
Ostatnie pole position:Grand Prix Węgier - 26 lipca 2009
Zaliczone Grand Prix:17
Zwycięstwa:0
Zdobyte punkty:26
Podwozie:konstrukcja skorupowa z kompozytu włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu, silnik RS27 V8 stanowi część całej konstrukcji nośnej
Przednie zawieszenie:górne i dolne wahacze z włókna węglowego, sterujące wewnętrznym wahaczem poprzez system popychaczy, który jest połączony z zamontowanymi wewnątrz przedniej części konstrukcji skorupowej drążkiem skrętnym i amortyzatorem
Tylne zawieszenie:górne i dolne wahacze z włókna węglowego, sterujące zamontowanymi pionowo drążkami skrętnymi i amortyzatorami zamontowanymi poziomo na górnej części obudowy skrzyni biegów
Przekładnia:wykonana z włókna węglowego i tytanu 7-biegowa półautomatyczna tytanowa skrzynia biegów z wstecznym; szybki system zmiany przełożeń "Quickshift"
Zbiornik na paliwo:wzmocniony kewlarem gumowy zbiornik ATL
KERS:silnik elektryczny zamontowany z przodu silnika, energia przechowywana w bateriach, sterowanie Magneti-Marelli
System chłodzenia:oddzielne wodne i olejowe chłodnice umieszczone po obu stronach bolidu, chłodzone przepływem powietrza
Elektronika:standardowe ECU MES-Microsoft
Hamulce:tarcze i szczęki z włókna węglowego Hitco, zaciski AP Racing
Kokpit:wyjmowane siedzenie z włókna węglowego dostosowane do budowy ciała kierowcy, pasy bezpieczeństwa z 6-punktową uprzężą, kierownica posiada wbudowane łopatki do zmiany biegów i sterowania sprzęgłem, regulację płatu przedniego skrzydła i przyciski do sterowania systemem KERS
Opony:Bridgestone Potenza slick
Akumulator:Renault F1 Team
Waga:605 kg, wliczając kierowcę, kamerę i balast
Wymiary
Przedni ślad:1450 mm
Tylny ślad:1400 mm
Długość:4800 mm
Wysokość:950 mm
Szerokość:1800 mm
Statystyki bolidu Renault R29 ze wszystkich sezonów
 Sezon GP  Str.  Pkt. Zwyc.Pod.P.P.N.O.N.U.SilnikKierowcy wyścigowi i piątkowi testerzy
 200917342601127Renault RS27-2009 2.4 V8F. Alonso, N. Piquet Jr, R. Grosjean
Objaśnienia: GP - zaliczone Grand Prix, Str. - starty wszystkich bolidów, Pkt. - punkty, Zwyc. - zwycięstwa, Pod. - obecność na podium,
P.P. - pole positions, N.O. - najszybsze okrążenia, N.U. - nie ukończone wyścigi

Rezultaty wszystkich wyścigów
 GPTorNrKierowcaSilnikOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2009
Albert Park7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V8105
Albert Park8N. Piquet JrRenault RS27-2009 2.4 V814NShamulce/wypadł z toru
Sepang8N. Piquet JrRenault RS27-2009 2.4 V81713
Sepang7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V8911
Shanghai8N. Piquet JrRenault RS27-2009 2.4 V81616
Shanghai7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V829
Sakhir8N. Piquet JrRenault RS27-2009 2.4 V81510
Sakhir7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V878
Catalunya8N. Piquet JrRenault RS27-2009 2.4 V81212
Catalunya7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V885
Monte Carlo7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V897
Monte Carlo8N. Piquet JrRenault RS27-2009 2.4 V812NSuszkodzenia z kolizji z Buemim
Istanbul8N. Piquet JrRenault RS27-2009 2.4 V81716
Istanbul7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V8810
Silverstone7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V81014
Silverstone8N. Piquet JrRenault RS27-2009 2.4 V81412
Nürburgring8N. Piquet JrRenault RS27-2009 2.4 V81013
Nürburgring7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V8127 (naj. okr.)
Hungaroring7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V81NSpompa paliwowa
Hungaroring8N. Piquet JrRenault RS27-2009 2.4 V81412
Valencia8R. GrosjeanRenault RS27-2009 2.4 V81415
Valencia7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V886
Spa-Francorchamps8R. GrosjeanRenault RS27-2009 2.4 V819NSkolizja
Spa-Francorchamps7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V813NSkoło
Monza8R. GrosjeanRenault RS27-2009 2.4 V81215
Monza7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V885
Marina Bay8R. GrosjeanRenault RS27-2009 2.4 V818NShamulce
Marina Bay7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V853 (naj. okr.)
Suzuka7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V81610
Suzuka8R. GrosjeanRenault RS27-2009 2.4 V81716
Interlagos8R. GrosjeanRenault RS27-2009 2.4 V81313
Interlagos7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V810NSkolizja na starcie
Yas Marina7F. AlonsoRenault RS27-2009 2.4 V81514
Yas Marina8R. GrosjeanRenault RS27-2009 2.4 V81918
Objaśnienia: Op. - opony, St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony,
naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni bolid w bazie  |  następny bolid w bazie >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca