OLIVER BEARMAN
HaasHaas VF-25

Pierwszy start w F1:Grand Prix Arabii Saudyjskiej 2024
Pierwsza wygrana: -
Zdobyte punkty:13
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: Wielka BrytaniaData urodzenia: 8 maja 2005Miejsce urodzenia: Chelmsford, EssexMiejsce zamieszkania: -Oficjalna strona: -Wzrost: 184 cmWaga: 68 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -
KARIERA
2024

Pozostaje w F2 z Premą, jednakże rywalizacja w juniorskiej serii schodzi na drugi plan przez liczne obowiązki w Formule 1. Debiutuje jako kierowca Ferrari podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej, gdzie zastępuje Carlosa Sainza skierowanego na operację wyrostka. Po zaledwie jednym treningu kwalifikuje się do wyścigu jedenasty, a linię mety przekracza jako siódmy zgarniając sześć punktów. Z kolei na dalszym etapie z jego usług korzysta Haas, który powierza mu swój bolid w czterech treningach i dwóch wyścigach. Zastępuje Kevina Magnussena, który w Baku jest zawieszony za punkty karne, a na Interlagos wycofuje się ze startu przez chorobę. W Azerbejdżanie powiększa dorobek o kolejny punkt, co w końcowej klasyfikacji F1 daje mu osiemnaste miejsce. Robi świetne wrażenie na Haasie i jeszcze przed letnią przerwą zabezpiecza kontrakt na starty w sezonie 2025.
2023

Jako kierowca Premy awansuje do Formuły 2. Świetnie odnajduje się w nowej kategorii i prezentuje osiągi na poziomie ścisłej czołówki. Wygrywa cztery wyścigi, w tym dwa przy okazji rundy w Azerbejdżanie. Pozostałe wygrane odnosi podczas głównych zmagań w Hiszpanii oraz we Włoszech. Mimo to nieregularne wyniki oraz kilka nieukończonych wyścigów odbierają mu szansę na włączenie się do walki o tytuł, przez co zostaje sklasyfikowany dopiero na szóstej pozycji. Rozpoczyna również współpracę z Ferrari, które organizuje mu prywatne testy bolidu F1 na torze Fiorano. Z kolei pod koniec roku kliencki zespół Haas decyduje się wypożyczyć Bearmana, by przekazać mu bolid w treningach w Meksyku oraz Abu Zabi, a także w testach młodych kierowców.
2022

Przenosi się do Formuły 3, gdzie podejmuje współpracę z czołowym zespołem Prema. Zalicza świetny debiutancki sezon, w którym ma realne szanse na mistrzowski tytuł i walczy o niego z Victorem Martinsem oraz Zane'em Maloney'em. Mimo to zaledwie raz wygrywa wyścig przy okazji sprintu na Spa-Francorchamps, co ostatecznie plasuje go na najniższym stopniu podium klasyfikacji generalnej.
2021

Pozostaje na poziomie Formuły 4 angażując się w pełen cykl włoskich i niemieckich zmagań. W obu seriach sięga po mistrzowskie tytuły i we Włoszech w drodze po sukces jedenastokrotnie jako pierwszy wpada na metę, natomiast w Niemczech do sukcesu wystarcza mu sześć zwycięstw. Zalicza również pojedyncze starty w brytyjskiej F3, gdzie wygrywa wyścig na torze Snetterton. Świetna postawa Bermana zwraca uwagę Ferrari, które po etapie selekcji decyduje w październiku o włączeniu go w szeregi swojej Akademii Młodych Kierowców.
2020

Decyduje się na przesiadkę za kierownicę jednomiejscowego bolidu, wkraczając do stawki niemieckiej Formuły 4. Regularnie sięga po zdobycze punktowe, a także wygrywa jeden wyścig przy okazji rundy na torze Hockenheim. Na koniec sezonu plasuje się na siódmej pozycji w tabeli. Zalicza również osiem startów we włoskiej edycji F4, gdzie dwukrotnie wchodzi na podium.
2013 -2019

W wieku ośmiu lat podejmuje się pierwszych startów w kartingu na profesjonalnym poziomie, mając wsparcie swojego ojca Davida, wielkiego entuzjasty sportów motorowych. Odnosi sukcesy na lokalnym brytyjskim podwórku, natomiast na europejskiej arenie wygrywa pojedyncze zawody.
STATYSTYKI W F1
Sezon | P. | Starty | Punkty | Zwyc. | Podium | Pktwł. | P.pos. | Naj. okr. | Nie skl. | Zespoły |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2025 | 13 | 5 | 6 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | Haas |
2024 | 18 | 3 | 7 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | Ferrari, Haas |
2023 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Haas | |
Razem: | 8 | 13 | 0 (0,0%) | 0 (0,0%) | 5 (62,5%) | 0 (0,0%) | 0 (0,0%) | 0 (0,0%) | 2 |
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.