Przed GP Australii 2011

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Sklavin So mar 26, 2011 16:37  Re: Przed GP Australii 2011

No tak, w Q decydujące przejazdy z racji na nowe gumy i tak prawie składają się z pojedynczych mierzonych kółek zatem strata na takim rozwiązaniu KERS jest niewielka (jedno ładowanie). Natomiast rezygnacja z tych rzekomych 0,3 sekundy w trakcie wyścigu jest zastanawiająca. Widocznie uznali, iż kompromisy na jakie musieliby pójść montując "pełny KERS" spowodowałby większe straty. Odważny krok ale przy takiej przewadze to mogą sobie pozwolić :-|
ROBERT KUB1CA
Avatar użytkownika
Sklavin
 
Dołączył(a): Pt kwi 09, 2010 18:16

Postprzez SirKamil So mar 26, 2011 16:45  Re: Przed GP Australii 2011

mago napisał(a):http://www.autosport.com/news/report.php/id/90251
Hamilton, Schumacher i Rosberg uniknęli kary przesunięcie na starcie w wyścigu, za to, że blokowali innych kierowców w Q.
Hamilton i Rosberg w Q2 blokowali Pietrova i Pereza, natomiast Schumi Heidfelda w Q1. Skończyło się jedynie na ostrzeżeniach.


To głupie...

Jeśli dwóch zawodników jednego zespołu robi to samo, co dawno temu zostało uregulowane (pamiętacie może "blokowanie" Massy przez Alonso na parabolice ze 100 metrową(!) przerwą między nimi i ukaranie Alonso?) to znaczy, że na ścianie serwisowej tego zespołu ktoś jątrzy, olewa zasady fairplay lub zwyczajnie ŚPI i należy mu wymierzyć strzał pobudzający w potylice.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 23:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Kubecks So mar 26, 2011 16:49  Re: Przed GP Australii 2011

Jak tak dalej pójdzie, to połowa stawki nie osiągnie 107% czasu, który wykręca Red Bull :twisted:
Avatar użytkownika
Kubecks
 
Dołączył(a): Cz cze 21, 2007 9:01

Postprzez rteger So mar 26, 2011 16:53  Re: Przed GP Australii 2011

l00kers napisał(a): podłanczają

:???: Co do samego quala. Zaczynam się poważnie bać, że będziemy mieć powtórkę z lat 2000-2004, gdzie Schumachera zastąpi Vettel, Ferrari RB a Todta/Brawna - Horner/Newey. Forma Maka tylko pokazuje, że wyniki testów często można wsadzić sobie w ... Forma LRGP... Nie będę dywagował, ile szybszy byłby RK. Wolę skupić się na śmianiu się z brodacza, z którym sytuacja będzie identyczna jak w 08':D No i całe szczęście, że nie ma HRT. Oby ten cyrk padł jak najszybciej :P
Avatar użytkownika
rteger
 
Dołączył(a): N cze 08, 2008 10:51

Postprzez tuba So mar 26, 2011 16:53  Re: Przed GP Australii 2011

SirKamil napisał(a):
l00kers napisał(a):Czyli że co, podłanczają kabel do baterii przed startem aby ja naładować i nie odzyskuja energii z hamowania?


Tak. Gdyby chcieli odzyskiwać energię z hamowania, mieliby normalny 20 kilogramowy KERS z generatorem (ok. 4 kg), jednostką sterującą (ok 4 kg) i wymagającymi chłodzenia bateriami (ok 12 kg). W takim układzie mają tylko silnik (ok 3-4 kg) i ogniwo litowo-jonowe lub kondensator, którego chłodzeniem nikt sobie nie zawraca głowy, bo nie jest ładowany a rozgrzewa się tylko raz na starcie wyścigu.


A czy nie jest tak, że baterie, czy w ich przypadku ogniwo/kondensator musi zostać naładowane właśnie wykorzystując hamowanie? Nikogo nie chcę poprawiać, pytam bo nie wiem ;). W 2009 ładowanie nie odbywało się na okrążeniu/ach rozgrzewkowym i formującym?
"So you thought it was end of the story..."
Avatar użytkownika
tuba
 
Dołączył(a): Pt mar 28, 2008 11:41
Lokalizacja: Blizne

Postprzez atb So mar 26, 2011 16:54  Re: Przed GP Australii 2011

SirKamil napisał(a):
l00kers napisał(a):Czyli że co, podłanczają kabel do baterii przed startem aby ja naładować i nie odzyskuja energii z hamowania?


Tak. Gdyby chcieli odzyskiwać energię z hamowania, mieliby normalny 20 kilogramowy KERS z generatorem (ok. 4 kg), jednostką sterującą (ok 4 kg) i wymagającymi chłodzenia bateriami (ok 12 kg). W takim układzie mają tylko silnik (ok 3-4 kg) i ogniwo litowo-jonowe lub kondensator, którego chłodzeniem nikt sobie nie zawraca głowy, bo nie jest ładowany a rozgrzewa się tylko raz na starcie wyścigu.

Jeżeli to prawda, to co to ma wspólnego z KERS (recovery)? to zwykły napęd elektryczny, mówiąc wprost - machlojka. Pomijając, że od dawna uważam, że na KERS powinien być ban na starcie - jak można użyć czegoś, czego się jeszcze nie odzyskało; żeby wyjąć, trzeba najpierw włożyć, a okrążenie dojazdowe, czy formujące,to nie wyścig.

edit up: widzę, że podobne wątpliwości naszły nas niemal równocześnie :)
Avatar użytkownika
atb
 
Dołączył(a): Wt wrz 09, 2008 22:32
GG: 25032226

Postprzez SirKamil So mar 26, 2011 17:03  Re: Przed GP Australii 2011

atb napisał(a):
SirKamil napisał(a):
l00kers napisał(a):Czyli że co, podłanczają kabel do baterii przed startem aby ja naładować i nie odzyskuja energii z hamowania?


Tak. Gdyby chcieli odzyskiwać energię z hamowania, mieliby normalny 20 kilogramowy KERS z generatorem (ok. 4 kg), jednostką sterującą (ok 4 kg) i wymagającymi chłodzenia bateriami (ok 12 kg). W takim układzie mają tylko silnik (ok 3-4 kg) i ogniwo litowo-jonowe lub kondensator, którego chłodzeniem nikt sobie nie zawraca głowy, bo nie jest ładowany a rozgrzewa się tylko raz na starcie wyścigu.

Jeżeli to prawda, to co to ma wspólnego z KERS (recovery)? (...)


Nic, napisałem to wcześniej- to nie KERS.

To system korzystający z zapisów regulaminu tworzonych pod KERS.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 23:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez rentonB So mar 26, 2011 17:05  Re: Przed GP Australii 2011

Zobaczy sie jak jutro puchy wystartuja.
Porownajcie sobie zdjecie termowizyjne RB7 i R31, RB7 prawie czerwony a R31 zielony moze poprostu zbyt bardzo sie przegrzewa
"First braking, quite important, but not really"
R.K
Avatar użytkownika
rentonB
 
Dołączył(a): Pn mar 08, 2010 16:33

Postprzez Anderis So mar 26, 2011 17:08  Re: Przed GP Australii 2011

Czyli baterie można ładować tylko przed wyścigiem, a przed qualem nie? W przeciwnym razie nie widzę powodu, dla którego nie mogliby użyć swojego systemu na decydującym okrążeniu w qualu.

Jeśli te dywagacje to prawda, to Red Bull może mieć trochę problemów przy zjazdach samochodów bezpieczeństwa. Kierowca z tyłu będzie mógł zaatakować ich z wykorzystaniem KERS.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 20:19
GG: 1295936

Postprzez pawel92setter So mar 26, 2011 17:13  Re: Przed GP Australii 2011

Przyjrzał się ktoś na jakich oponach jechał Rosberg w Q2? Z tego co pamiętam to Schumacher miał twarde, co było dość kuriozalną strategią zważywszy na pozycję na której się znajdował w momencie ich założenia.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 8:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez AleQ So mar 26, 2011 17:37  Re: Przed GP Australii 2011

Red Bull jest wciąż w bardzo dobrej formie ,a szkoda bo liczyłem ,że ktoś inny poza RB zgarnie PP. McLaren utrzymuje dobry poziom , natomiast Ferrari słabo :???: Renault nieźle ,choć Nick mógł lepiej się spisać . Jutro mimo wszystko liczę ,że pseudo mistrz z Red Bulla nie wygra wyścigu :twisted:
"As long as the car is not red, I wish you the best! "

#2, #3, #14, #27, #55, #77
Avatar użytkownika
AleQ
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 15:47
Lokalizacja: Koszalin
GG: 34206631

Postprzez manieq So mar 26, 2011 17:39  Re: Przed GP Australii 2011

http://motorsport.nextgen-auto.com/gall ... ar/497.jpg Dlaczego dyfuzor McLaren jest jasny?
SAUBER FTW!
Avatar użytkownika
manieq
 
Dołączył(a): Śr sie 12, 2009 0:32

Postprzez ventylator So mar 26, 2011 17:41  Re: Przed GP Australii 2011

Jeżeli dla ciebie ktoś, kto pokonuje swojego zespołowego kolegę o 0,8 sekundy, podczas gdy ten nie mówi o żadnym błędzie i po prostu nie wie co jest grane, to moje gratulacje.

Poza tym - nie będę ukrywał ale niesamowicie cieszy mnie taki a nie inny obrót spraw, oby Red Bull jak najdłużej utrzymywał swoją przewagę, a niezawodność rzeczywiście okazała się tak dobra, jak miało to miejsce podczas testów.

No i po raz kolejny - duży plus za myślenie dla konstruktorów RBR za ten pomysł z KERSem, zobaczymy jeszcze jak to wypali w wyścigu, ale jak na razie dodatkowe ~20kg balastu daje niezłego czadu.
Avatar użytkownika
ventylator
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn lis 26, 2007 14:17
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Wallchok So mar 26, 2011 17:42  Re: Przed GP Australii 2011

manieq napisał(a):http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery/pictures/2011/f1/gp-australia-26mar/497.jpg Dlaczego dyfuzor McLaren jest jasny?

Najprawdopodobniej dlatego, że jest ceramiczny.
Avatar użytkownika
Wallchok
 
Dołączył(a): So mar 28, 2009 15:36
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez IJTKPZZ7 So mar 26, 2011 17:44  Re: Przed GP Australii 2011

manieq napisał(a):http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery/pictures/2011/f1/gp-australia-26mar/497.jpg Dlaczego dyfuzor McLaren jest jasny?

czyżby odbijał światło :o
:razz:
Niekomercyjna młodzieżowa inicjatywa dotycząca fotografii - ZAPRASZAM!
http://AEROTphotograph.blogspot.com
Avatar użytkownika
IJTKPZZ7
 
Dołączył(a): N gru 27, 2009 23:28
Lokalizacja: Szczecin
GG: 1375831

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość