Zobacz wątek - Przed GP Belgii 2014 • Forum Wyprzedź Mnie!

Przed GP Belgii 2014

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Duif So sie 23, 2014 22:47  Re: Przed GP Belgii 2014

Przyznam, że to ja na tym forum niedawno w temacie chyba o Mercedesie lub Hamiltonie, wysunąłem taką teorię. Nie wziąłem jej jednak za pewnik, tylko za przypuszczalną hipotezę. Uważam, że niekoniecznie to zespół ma jedyny i wyłączny wpływ na zużycie sprzętu. Takie jest moje zdanie. Jednak nie kłóćmy się o to, bo nikt z nas nie ma takich danych, którymi byłby w stanie udowodnić swoje zdanie... Może być tak, że Hamilton zażyna hamulce, może być tak, że są one wadliwe. Może być również tak, że w chodzi w grę jedno i drugie. Spokojniej.
Avatar użytkownika
Duif
 
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 12:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez krzysiu111 So sie 23, 2014 23:14  Re: Przed GP Belgii 2014

A czy Hamilton nie jedzie na innych hamulcach jak Nico? Po prostu może bardziej awaryjne.
Avatar użytkownika
krzysiu111
 
Dołączył(a): Pt maja 09, 2008 18:27
GG: 999400

Postprzez Kamikadze2000 N sie 24, 2014 0:09  Re: Przed GP Belgii 2014

krzysiu111 napisał(a):A czy Hamilton nie jedzie na innych hamulcach jak Nico? Po prostu może bardziej awaryjne.


Ponoć ostatnio zmienił na takie, jak Nico. Obaj mają możliwość wyboru... ;)
Felipe Massa jest prawowitym Mistrzem Świata Formuły sezonu 2008. :D
Valentino Rossi prawdziwym mistrzem sezonu 2015. :D Marc "Glebiarz" Marquez out
Kamikadze2000
 
Dołączył(a): N maja 03, 2009 19:32

Postprzez mariok77 N sie 24, 2014 7:56  Re: Przed GP Belgii 2014

Pozwólcie, że wrócę na moment odnośnie dyskusji o tym kogo można nazywać Faworytem.
Zgodnie z SJP :


► faworyt
1. człowiek wyróżniany i obdarzany względami;
2. zawodnik (także drużyna) przewidywany jako zwycięzca


► faworyt
przestarzale: pasmo zarostu pozostawione na policzku; bak



Opierając się na tej definicji (pkt.2) IMO można nazwać Nico faworytem, ze względu na to, że jest to przewidywanie.
Faworytem na pewno można określić Mercedesa, chociaż w tym przypadku większość określiłaby ich jako dominatorów.

Otwartym pytaniem dla mnie pozostaje natomiast fakt, czy ktoś w Mercedesie nie widzi Rosberga w roli faworyta w znaczeniu pkt 1 tej definicji.
mariok77
 
Dołączył(a): Pn sty 25, 2010 0:29

Postprzez slipstream N sie 24, 2014 9:03  Re: Przed GP Belgii 2014

Bo jak słyszę o kierowcy niszczycielu sprzętu to mi się śmiać chce. Kiedyś Raikkonen był takim "niszczycielem" gdy silniki Merca w co drugim wyścigu wypluwały bebechy, dziwnie od 2007 problem jakoś zanikł jeśli chodzi o skalę.

No jasne, zupełnie przypadkowo problemy Raikkonena z silnikami zniknęły po wprowadzeniu maksymalnego limitu obrotów silnika...
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 16:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez hideto N sie 24, 2014 10:08  Re: Przed GP Belgii 2014

slipstream napisał(a):
Bo jak słyszę o kierowcy niszczycielu sprzętu to mi się śmiać chce. Kiedyś Raikkonen był takim "niszczycielem" gdy silniki Merca w co drugim wyścigu wypluwały bebechy, dziwnie od 2007 problem jakoś zanikł jeśli chodzi o skalę.

No jasne, zupełnie przypadkowo problemy Raikkonena z silnikami zniknęły po wprowadzeniu maksymalnego limitu obrotów silnika...

A pojawiły się po zakazie molibdenowych tłoków co zmieniło silnik Mercedesa w racę z opóźnionym zapłonem.

To jest fakt, są kierowcy którzy bardziej obciążają sprzęt i często na tym tracą. Takim był Kimi w mclarenie, takim był kubica z jednym modelem BMW Sauber, itp itd.

Jeśli zespół stworzy delikatny bolid, albo wrażliwy na jakieś aspekty użytkowania, to jest duże prawdopodobieństwo, że będą zdarzały się awarie powodowane przez kierowcę. Często jest to związane z tym, że dany kierowca jest po prostu bliżej limitu danego bolidu.

Ostatecznie bolid F1, to nie jest ciągnik rolniczy.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 19:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kamikadze2000 N sie 24, 2014 10:28  Re: Przed GP Belgii 2014

Tylko ignoranci twierdzą, że kierowcy nie mają wpływu na sprzęt... ;) A czy logiczne jest wytłumaczenie "ciągnie się za nim pech..."?? No ale kiedy kibicuje się danemu kierowcy, to po prostu nie ma trzeźwego spojrzenia na sytuacje... ;)
Felipe Massa jest prawowitym Mistrzem Świata Formuły sezonu 2008. :D
Valentino Rossi prawdziwym mistrzem sezonu 2015. :D Marc "Glebiarz" Marquez out
Kamikadze2000
 
Dołączył(a): N maja 03, 2009 19:32

Postprzez bartoszcze N sie 24, 2014 10:31  Re: Przed GP Belgii 2014

Opierając się na tej definicji (pkt.2) IMO można nazwać Nico faworytem,


Można. Pytanie dlaczego na tej podstawie za faworyta nie uważa się Hamiltona _obok_ Rosberga, a tylko zamiast.
"w ubiegłym tygodniu w telewizji pokazywano Grand Prix z 1990 i 1989 roku, gdzie zdublowane nie zostały tylko cztery bolidy. Dzisiaj i tak myślimy o tym okresie jak o złotej erze z wielkimi nazwiskami" /F.Alonso, 2018/
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 22:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Kamikadze2000 N sie 24, 2014 10:34  Re: Przed GP Belgii 2014

hideto napisał(a):
slipstream napisał(a):
Bo jak słyszę o kierowcy niszczycielu sprzętu to mi się śmiać chce. Kiedyś Raikkonen był takim "niszczycielem" gdy silniki Merca w co drugim wyścigu wypluwały bebechy, dziwnie od 2007 problem jakoś zanikł jeśli chodzi o skalę.

No jasne, zupełnie przypadkowo problemy Raikkonena z silnikami zniknęły po wprowadzeniu maksymalnego limitu obrotów silnika...

A pojawiły się po zakazie molibdenowych tłoków co zmieniło silnik Mercedesa w racę z opóźnionym zapłonem.

To jest fakt, są kierowcy którzy bardziej obciążają sprzęt i często na tym tracą. Takim był Kimi w mclarenie, takim był kubica z jednym modelem BMW Sauber, itp itd.

Jeśli zespół stworzy delikatny bolid, albo wrażliwy na jakieś aspekty użytkowania, to jest duże prawdopodobieństwo, że będą zdarzały się awarie powodowane przez kierowcę. Często jest to związane z tym, że dany kierowca jest po prostu bliżej limitu danego bolidu.

Ostatecznie bolid F1, to nie jest ciągnik rolniczy.


Tak też było z Hamiltonem w 2012 roku - nie mówię, ze był winny każdej awarii, ale czemu miał ich więcej od Buttona?? Tym bardziej, że zwykle powtarzały się te same. Najczęściej skrzynia i hamulce. ;) I to wyrokowania, co "by było, gdyby...". Awarie to część rywalizacji... w 2012 roku nikt nie był blisko tytułu mistrzowskiego poza Alonso. ;) Kierowcy McLarena ponieśli sromotną porażkę... Button nie potrafił zgrać się z bolidem, Hamilton miał wahania... Możliwe, że zespół postanowił postawić na jednego - właśnie Hamiltona. Druga połowa sezonu to była było absolutnie ryzykowanie i balansowanie na krawędzi... bolid był piekielnie szybszy, bez wątpienia na jednym okrążeniu najszybszy w stawce. Ale stąd pewnie wiele awarii. Inna sprawa to delikatność MP4-27 - pamiętam, że przy każdej kolizji ten bolid nie nadawał się do jazdy. Choćby GP Brazylii, gdzie Hulk mógł jechać dalej. A ktoś np. pamięta kolizję Baricza z Alonso w GP Belgii 2010?? Brazylijczyk z impetem uderzył w Hiszpana, a mimo to Alonso bez szwanku kontynuował jazdę... Łatwo więc wyciągnąć wnioski - MP4-27 był niczym MP4-20 bardzo szybki (tak jak 20-stka była pod IceMana, tak 27-ka pod Hamiltona), jednak bardzo kruchy. Szukajmy winy gdzie indziej, a nie w "pechu"... ;) Może ustawienia np. w balansie hamulców są problemem?? Może problem leży niew przypadku, a w faktycznym problemie... ;) W05 to także "krucha maszyna", bardzo "delikatna" - i najwidoczniej nie służy jej agresywne obchodzenie. A hamulce to "pięta Achillesa", na którą trzeba uważać. ;)
Ostatnio edytowano N sie 24, 2014 10:42 przez Kamikadze2000, łącznie edytowano 1 raz
Felipe Massa jest prawowitym Mistrzem Świata Formuły sezonu 2008. :D
Valentino Rossi prawdziwym mistrzem sezonu 2015. :D Marc "Glebiarz" Marquez out
Kamikadze2000
 
Dołączył(a): N maja 03, 2009 19:32

Postprzez rzeznik N sie 24, 2014 10:39  Re: Przed GP Belgii 2014

Mercedes i Brembo wydali oświadczenie w sprawie awarii Hamiltona w czasówce do GP Niemiec: tarcza była OK, a powodem problemu była „interakcja pomiędzy strukturą materiału hamulcowego i mocowaniem hamulców w F1 W05 Hybrid”.
Zmodyfikowano już geometrię tarczy oraz sposób jej mocowania i Lewis może już spokojnie korzystać z najnowszej specyfikacji hamulców Brembo.
W Belgii kierowcy Mercedesa mają z przodu hamulce Carbone Industrie, z tyłu Brembo.

sokolimokiem
3, 8, 14, 17, 26, 44.
rzeznik
 
Dołączył(a): Pt sty 07, 2011 17:27

Postprzez Kamikadze2000 N sie 24, 2014 10:44  Re: Przed GP Belgii 2014

Zobaczymy, jak to będzie wyglądać... ;)
Felipe Massa jest prawowitym Mistrzem Świata Formuły sezonu 2008. :D
Valentino Rossi prawdziwym mistrzem sezonu 2015. :D Marc "Glebiarz" Marquez out
Kamikadze2000
 
Dołączył(a): N maja 03, 2009 19:32

Postprzez Angulo N sie 24, 2014 11:51  Re: Przed GP Belgii 2014

Tak też było z Hamiltonem w 2012 roku - nie mówię, ze był winny każdej awarii, ale czemu miał ich więcej od Buttona?? Tym bardziej, że zwykle powtarzały się te same. Najczęściej skrzynia i hamulce. ;)

Skrzynia owszem, ale hamulce? W GP Włoch Button odpadł na pewnym drugim miejscu z powodu awarii pompy paliwowej, podobnie było z Lewisem w Abu Zabi - coś takiego zdarza się bardzo rzadko, a zdarzyło się dwa razy McLarenowi i to będąc na czele stawki, jak inaczej można to nazwać niż po prostu "nieszczęśliwy zbieg okoliczności"?
Inna sprawa to delikatność MP4-27 - pamiętam, że przy każdej kolizji ten bolid nie nadawał się do jazdy. Choćby GP Brazylii, gdzie Hulk mógł jechać dalej. A ktoś np. pamięta kolizję Baricza z Alonso w GP Belgii 2010?? Brazylijczyk z impetem uderzył w Hiszpana, a mimo to Alonso bez szwanku kontynuował jazdę...

Wszystko zależy od tego w które miejsce bolidu walnie przeciwnik, akurat Alonso dostał w najlepsze możliwe miejsce czyli w poprzek opony.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angulo
 
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2008 18:21
Lokalizacja: Gołkowice
GG: 5966780

Postprzez barti_kakti N sie 24, 2014 12:13  Re: Przed GP Belgii 2014

Jakieś wieści o pogodzie moi kochani?
"When people see a strong horse and a weak horse, by nature they will like the strong horse."
Avatar użytkownika
barti_kakti
 
Dołączył(a): Śr gru 04, 2013 22:50

Postprzez Kamikadze2000 N sie 24, 2014 12:59  Re: Przed GP Belgii 2014

Angulo napisał(a):
Tak też było z Hamiltonem w 2012 roku - nie mówię, ze był winny każdej awarii, ale czemu miał ich więcej od Buttona?? Tym bardziej, że zwykle powtarzały się te same. Najczęściej skrzynia i hamulce. ;)

Skrzynia owszem, ale hamulce? W GP Włoch Button odpadł na pewnym drugim miejscu z powodu awarii pompy paliwowej, podobnie było z Lewisem w Abu Zabi - coś takiego zdarza się bardzo rzadko, a zdarzyło się dwa razy McLarenowi i to będąc na czele stawki, jak inaczej można to nazwać niż po prostu "nieszczęśliwy zbieg okoliczności"?
Inna sprawa to delikatność MP4-27 - pamiętam, że przy każdej kolizji ten bolid nie nadawał się do jazdy. Choćby GP Brazylii, gdzie Hulk mógł jechać dalej. A ktoś np. pamięta kolizję Baricza z Alonso w GP Belgii 2010?? Brazylijczyk z impetem uderzył w Hiszpana, a mimo to Alonso bez szwanku kontynuował jazdę...

Wszystko zależy od tego w które miejsce bolidu walnie przeciwnik, akurat Alonso dostał w najlepsze możliwe miejsce czyli w poprzek opony.


A co stało się z Hamiltonem w 2010 roku na Monzie, kiedy uderzył w Massę?? Wachacze łatwo się połamały - u Massy nic. ;) McLaren miał szybkie bolidy, jednak awaryjne i mniej wytrzymałe. A więc coś za coś?? Pompa paliwowa?? Najwidoczniej po prostu była wadliwa, jak korbowód w F2008, który pozbawił zwycięstwa Massy na Węgrzech i weekend potem w Walencji zakończył wyścig Kimiego. ;) Nie ma nic z przypadku - moim zdaniem MP4-27 na swojej "kruchowości" zyskiwał szybkość. I w tej sytuacji nie zawsze udawało się dowieźć bolid do mety. Jak wiadomo nie ważne jest to, co mogło być - ważne jest to, co się stało. Ferrari było sporo wolniejsze, ale jednak dużo bardziej wytrzymałe. Coś w tym musi po prostu być... ;) RB6 było szybkie, ale awaryjne... ;) Mówiło się wtedy "prawdziwe dzieło Neweya'... ;) Nie ma "zbiegów okoliczności" - gdyby tylko w takie coś wierzyć, nic nie osiągniesz... ;)

-- N sie 24, 2014 6:02 --

@Angulo -wiem, ze wierzysz w jakieś czarne fatum McLarena - przestań. Uwierz po prostu, że McL dawał tyłka... i brakowało im po prostu twardej ręki Dennisa... ;)
Felipe Massa jest prawowitym Mistrzem Świata Formuły sezonu 2008. :D
Valentino Rossi prawdziwym mistrzem sezonu 2015. :D Marc "Glebiarz" Marquez out
Kamikadze2000
 
Dołączył(a): N maja 03, 2009 19:32

Postprzez Michal2_F1 N sie 24, 2014 13:14  Re: Przed GP Belgii 2014

barti_kakti napisał(a):Jakieś wieści o pogodzie moi kochani?


Sucho póki co. Kilka kropel spadło kwadrans temu.
Michal2_F1
 
Dołączył(a): N gru 14, 2008 11:12
Lokalizacja: Radziejów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość