FIA opublikowała listę startową zespołów na sezon 2010

Znalazły się na niej wszystkie obecne zespoły Formuły 1 plus trzy nowe ekipy
12.06.0912:12
Piotr Bogucki
16418wyświetlenia

FIA ogłosiła listę zespołów wybranych na sezon 2010, na której znalazły się wszystkie obecne zespoły Formuły 1 plus trzy nowe ekipy. Zgłoszenia McLarena, BMW, Renault, Toyoty i Brawna są jednak nadal prowizoryczne.

Dotychczasowi liderzy mistrzostw - zespół Brawn GP, wraz z byłymi mistrzami - McLarenem oraz Renault - są wśród zespołów, którym zostało przyznane warunkowe uczestnictwo w mistrzostwach w 2010 roku z jednoczesnym wymogiem zniesienia zastrzeżeń ze zgłoszeń nie później niż do 19 czerwca - w innym przypadku grozi im wykluczenie ze stawki.

Po wielu dniach intensywnych spekulacji dotyczących składu zespołów, który będzie startował w mistrzostwach w następnym roku, FIA opublikowała listę, na której spośród uczestniczących dotychczas zespołów jedynie zgłoszenia Ferrari, Red Bull Racing, Scuderii Toro Rosso, Williams i Force India zostały bezwarunkowo przyjęte. Oznacza to, że Brawn, McLaren, Renault, BMW Sauber oraz Toyota zostały odstawione jak na razie na boczny tor - prowadzący je wciąż w kierunku gorączkowych starań o znalezienie rozwiązania kwestii ograniczonego budżetu.

W oświadczeniu wydanym przez FIA czytamy: Te pięć zespołów złożyło warunkowe zgłoszenia. FIA wzywa zespoły do zniesienia tychże warunków po mających się odbyć w najbliższym czasie rozmowach, jednak nie później niż przed zakończeniem dnia pracy w piątek, 19 czerwca. Włączenie Ferrari i obydwu stajni Red Bulla do bezwarunkowej listy stanowi również kość niezgody, gdyż zespoły te mogą także domagać się spełnienia warunków zawartych w ich zgłoszeniach.

FIA uważa jednak, że zespoły te już kilka lat temu związały się długoterminowo ze sportem, podpisując umowy z ciałem zarządzającym oraz Formula One Management. Lista potwierdza również, że możliwość startów otrzymały trzy nowe zespoły - Campos Grand Prix, Manor Grand Prix oraz Team US F1. Jeśli któryś z pięciu dotychczasowych zespołów z prowizorycznymi zgłoszeniami nie spełni warunków, FIA może rozważyć kolejne zgłoszenia nowych ekip.

Serwis AUTOSPORT sugeruje, że trzy bądź cztery zespoły są wciąż blisko uzyskania możliwości startów, i że rozmowy wciąż trwają. Campos Grand Prix to spółka prowadzona przez byłego kierowcę grand prix Adriana Camposa, natomiast zespół US F1 kierowany jest przez Kena Andersona i Petera Windsora. Serwis dowiedział się również, że za zespołem Manor Grand Prix stoi szef zespołu F3 John Booth oraz były właściciel zespołu grand prix Nick Wirth.

Lista zespołów wybranych na sezon 2010
ZespółKonstruktor
1Scuderia Ferrari MarlboroFerrari
1Scuderia Toro RossoSTR **
1Red Bull RacingRed Bull Racing **
1At&T WilliamsWilliams Toyota
1Force India F1 TeamForce India Mercedes
1Campos Grand PrixCampos Cosworth
1Manor Grand PrixManor Cosworth
1Team US F1Team US F1 Cosworth
1Vodafone McLaren Mercedes*McLaren Mercedes
1BMW Sauber F1 Team*BMW Sauber
1Renault F1 Team*Renault
1Panasonic Toyota Racing* Toyota
1Brawn GP Formula One Team*Brawn **
Maksymalna liczba samochodów dopuszczonych do mistrzostw 2010 roku zostaje zwiększona do 26, po dwa na każdy zespół. W oczekiwaniu na zakończenie dyskusji, o których mowa powyżej, prowadzi się nadal rozpatrywanie innych potencjalnych zgłoszeń.
Źródło: FIA.com, Autosport.com

KOMENTARZE

55
Winner
24.06.2009 01:35
Ta lista jest już chyba nie aktualna Jednaj jest aktualna
YAHoO
17.06.2009 06:01
Co do nowych zespołów to jakoś sobie tego nie wyobrażam. Kryzys w pełni, lider klasyfikacji jeździ białym bolidem i nagle trzy zespoły, które z założenia będą zamykać stawkę znajdą sponsorów? Trafiłeś w samo sedno - dominator tego sezonu nie jest oblepiony z każdej strony naklejkami, a co mówić o zespołach, które by zamykały stawkę ? Teraz np. Force India ma wszędzie tylko napisy KINGFISHER - czyli firma Vijay Mallya'i.
rafaello85
16.06.2009 11:51
paolo---> mam zupełnie inne zdanie na ten temat. Prawdą jest, że Ferrari kiedyś podpisało umowę na starty do 2012r., ale z wypowiedzi wysokich przedstawicieli SF wynika, że ona przestała obowiązywać w momencie, w którym FIA zanegowała prawo "veta", które umowa przewidywała. I to ma sens - skoro FIA nie respektuje warunków umowy, to Ferrari też nie ma obowiązku tego robić. Moim zdaniem ta umowa ( na starty do 2012r ) stała się dla FIA pretekstem dzięki któremu mogli wciągnąć Ferrari na listę bezwarunkowo. Dzięki temu Federacja zrobiła to, co chciała zrobić i wyszła z twarzą - powiedzą, że wcale nie ustapili, ale że kierują się tym, co zostało niegdyś podpisane. FIA liczyła też pewnie na to, że SF nie będzie protestować i że wyłamie się z tego paktu, który został zawarty między koncernami. To bardzo osłabiłoby pozycję pozostałych 4 producentów. Ale FIA się przeliczyła...
paolo
16.06.2009 10:04
rafaello "zgłoszenia wszystkich buntowników są prowizoryczne, a zgłoszenie Ferrari ( które de facto ten bunt rozpoczęło ) zostało zaklepane. Czy ktoś jeszcze da wiarę słowom Molseya, który powiedział, że F1 sobie poradzi bez Ferrari?" Co do czerwonych (dwóch byków i konia z ADHD) to FIA twierdzi, że ma z nimi jakieś umowy i tylko dlatego nie może odrzucić ich zgłoszeń. SF, RBR i STR twierdzą inaczej i dalej grożą odejściem, więc dopatrywanie się tutaj pokłonów Mosleya w kierunku Ferrari jest delikatnie rzecz ujmując komiczne. No ale rozumiem, że niektórych tegoroczny "blask" SF tak szokuje, że trzeba powspominać historię powtarzać sobie jaki to wielki i utytułowany zespół, ale dopatrywanie się zewsząd oznak szacunku to już lekka przesada. Co do nowych zespołów to jakoś sobie tego nie wyobrażam. Kryzys w pełni, lider klasyfikacji jeździ białym bolidem i nagle trzy zespoły, które z założenia będą zamykać stawkę znajdą sponsorów? Uwierzę jak zobaczę jeżdżące bolidy na testach, ale nawet wtedy nie uwierzę, że je zobaczę na starcie w Brazylii, albo u turbaniarzy czy gdzie tam się sezon będzie kończył w 2010. No, ale życzę powodzenia, bo wiadomo, że im więcej ekip tym lepiej (więcej miejsc, większa rotacja kierowców, więc wyższy poziom itd) przy czym jeśli chodzi o sam wyścig to słabe zespoły oglądamy w tv i tak przy dublowaniu, kolizjach, spektakularnych piruetach, wybuchach silników itp. No ale jakby nie było więcej zdarzeń na torze.
arahja
15.06.2009 09:23
wilkxt: dlaczego jest to dobra wiadomość? bo to oznacza że do f1 wracają firmy dla których ta seria nie jest przygodą trwającą rok bądź możliwością lansowania się na padoku. w cosworth pracuje wiele osób które wiedzą na czym polega ściganie a to co cieszy.
wilkxt
15.06.2009 06:19
mam pytanie, kilka osób napisało, ze sie cieszy z powrotu coswortha. Z czego sie konkretnie cieszycie, z tego co wiem ich silniki dośc czesto padały
Ferdynand Trąbka
14.06.2009 03:45
Rafaello jak zwykle koloryzuje na korzyść swojego czerwonego bożyszcza. Już czytać nie mogę tego pieprzenia.
YAHoO
14.06.2009 09:10
mbg, ergie Nie zrozumieliście o co mi chodzi. Mi chodziło o starty pod własnym 'szyldem', a tutaj wyników akurat nie ma, a o ile się nie mylę to Lola chciała właśnie występować jako ZESPÓŁ, a nie konstruktor... Moje uwagi tyczyły się głównie tego, że Lola chce być zespołem, myślałem że to oczywiste...
renegade
13.06.2009 09:12
Problem polega na tym, ze Lola (prawdopodbnie) i tak stworzy auto dla przynajmniej jednej ekipy, podobnie Dallara, wiec wcale nie musza byc w F1 jako zespol, a beda jako konstruktor.
LUKE
13.06.2009 06:54
To Ferrari nie warunkowo?
lolek99
13.06.2009 08:48
w takiej kolejnosci bedo startowac
ergie
13.06.2009 08:32
mbg>>daremny trud, dla niektórych historia wyścigów GP to jedna wielka czarna dziura ;) YAHoO>> rozumiem, że pijasz tylko Żywca
mbg
13.06.2009 07:44
YAHoO>> Nie porównuj Lola Cars do Super Aguri, bo sukcesy akurat mają dużo większe. Lola jako zespół występowała tylko w 1997. Ale konstruowała bolidy dla takich ekip jak Embassy Hill (1974/75), Team Hass (1985/86), Larrehouse (1987/91), Scuderia Italia (1993). W 1962 roku Surtees zdobył dla zespółu "Yeoman Racing Team" dwa miejsca na podium. A bolidy z jakich korzystali były to Lola Mk4 i Mk4A.
YAHoO
12.06.2009 08:58
@Twarzer: I co to zmienia ? W ostatecznym rozrachunku i tak wychodzi, że ich "osiągnięcia" pozostawiają wiele do życzenia.. nawet bardzo wiele... Aż dziw bierze że pojawiają się głosy "Lola legenda" :D na bycie legendą trzeba sobie zasłużyć a nie wziąć udział w tylu wyścigach, że można na palcach jednej ręki policzyć i na dodatek nie zdobyć ŻADNEGO pozytywnego rezultatu. Na chwilę obecną mają osiągnięcia gorsze od Super Aguri, w takim razie japoński zespół to jest super-legenda, tak? :D Pomijam już fakt, że pewnie Lola by przyszła na 1, 2 góra 3 wyścigi i by zrezygnowali mając 0 pkt i żadnych perspektyw :] Ale spokojnie, za 10-15 lat znowu by przyszli na 2 wyścigi.
Twarzer
12.06.2009 08:09
Lola jezdzila w F1 kilkadziesiat lat wczesniej, 1997 nie bylo ich debiutanckim sezonem...
atb
12.06.2009 06:56
wielkie halo, w polskiej lidze kopanej co roku do końca nie wiadomo, kto będzie grał i jakoś się kręci, najwyżej ze dwa wyścigi z początku przesunie się na koniec, sezon się opóźni, a parę zespołów dostanie po 10 punktów karnych.
push_mss
12.06.2009 05:16
Nie no, Lotos, o kwiat chodzi :] A Brawn warunkowo, przecież jasno napisane.
dragon92
12.06.2009 04:54
Brawn warunkowo?!
Ducsen
12.06.2009 04:16
Lotos? Ten polski koncern?
oskar17
12.06.2009 02:57
hhahaah i Lotos F1 mysleli że wejda ale coś im nie wyszło :p
arahja
12.06.2009 01:05
to że prodrive się nie dostał było do przewidzenia, FIA ma swój honor (jakiś tam ma) i nie będzie pomagała firmie której już raz zaufała a ona wystawiła ją do wiatru. z tego co jest napisane na stronie Manor Motorsport to jest szansa na polski akcent bo managerem tego zespołu w f3 jest niejaki Pete Sliwinski :P . Ja osobiście wole żeby do F1 weszły zespoły które w swoim DNA mają zakodowane ściganie się, a nie firmy produkujące śrubki i kalosze chcące się wypromować bądź podpiąć się pod legendarne marki jak Lotus czy Brabham. osobiście najbardziej mnie cieszy powrót Coswortha do ścigania. a co do wyboru tych zespołów to FIA pewnie się ich zapytała czy byliby wstanie startować przy budżetach rzędu 80-90milionów i od tego uzależniła swój wybór. i jeszcze jedna refleksja: nie ma co się napinać bo do 19.06 będziemy atakowani kolejnymi informacjami dotyczącymi kto startuje a kto nie, a i pewnie po tym terminie nie wszystko będzie jasne. właśnie za te gierki i politykę kocham F1. :)
Mick3y
12.06.2009 12:52
@oligator: prekwalifikacji wówczas nie było - po prostu zrobili na tyle wolny samochód, że nie mieścili się w limicie 107% najlepszego czasu ;)
piotrektk
12.06.2009 12:46
@oligator dzięki, nie byłem pewien czy to było 1 ,2 czy 3 GP ^^
oligator
12.06.2009 12:41
przed końcem debiutanckiego sezonu, @piotrektk --> wycofali sie po JEDNYM wyscigu, a wlasciwie jednych pre kwalifikacjach.
piotrektk
12.06.2009 12:02
FIA zachowała się bardzo mądrze w doborze nowych zespołów. Wybrano Manor Grand Prix , który powstał 19 lat temu i jeździ w F3 nieprzerwanie od 1990 r. oraz Campos Grand Prix , bardzo dobrze zarządzany zespół GP2. Oba podmioty jeżdżące z sukcesami w juniorskich Formułach FIA i o dobrych kontaktach z tą organizacją. Jednak widzę, że większość osób woli tutaj Prodrive Richardsa, który zgłosił swój zespół dwa lata temu na sezon 2008 i sobie zrezygnował, za co powinno mu się dowalić ogromną karę i zakaz zgłaszania zespołu, ponieważ było wielu innych, chętnych. Oczywiście wychwalana jest także Lola , która stworzyła samochód wolniejszy o 20s. od reszty stawki i wycofała się przed końcem debiutanckiego sezonu, nie kwalifikując się do żadnego wyścigu. To jest dopiero doskonały wybór! FIA chciała zaś uniknąć takich sytuacji i wybrała sprawdzone. A do tego USF1, które już dużo wcześniej wyraziło chęć zgłoszenia się niezależnie od wprowadzenia limitu budżetów co powinno być zauważone. A co do obecnych zespołów to FIA wzięła na warsztat zasadę divida et impera i zapewne doprowadzi do rozłamu w FOTA, ponieważ wzięła 5 zespołów i 5 odrzuciła. Sytuacja jak dla mnie bardzo jasna. I ciekawie może dopiero się zacząć gdy pojawią się oświadczenia zespołów.
Adam1970
12.06.2009 11:40
Z Kabaretu Moralnego Niepokoju: - proszę pana, czym Polska może pochwalić się w Europie? -Noooooo.. Góry , morze, jeziora... Generalnie wszystko to co powstało samo z siebie, w naturalny sposób.... Czytając niektóre wypowiedzi a własciwie większość z nich to odnoszę wrażenie,że tylko te jeziora, morze i góry mamy piękne... Manor się nie podoba? - "Ludzie trzymajcie mnie!!" jak mówił Kargul...
Ducsen
12.06.2009 11:38
Co za bulwers ludzie. Wolicie znowu tego Richardsa, który po roku stwierdzi, że Prodrive nie może czy biedną jak mysz kościelna Lolę... Campos jak najbardziej w porządku, widać że za tym facetem nie przemawia chęć zdobycia kasy, a pasja. Ten Manor trochę dla mnie niezrozumiały, ale chyba musieli przed FiA czymś zaświecić, bo bez niczego by ich nie wzięli.
kkacperek
12.06.2009 11:25
bo nie wiadomo ile zespołów tak naprawde wysłało zgłoszenia
Boro
12.06.2009 11:23
Manor Grand Prix ? co to za zespół ? nie było ich na wcześniejszej liście zespołów które wysłały zgłoszenia
michal2111
12.06.2009 11:21
WTF???? Jaki Manor, jaki Campos. Kolejne śmieszne zespoły, którym za rok zabawka się znudzi i wyrzucą ją z piaskownicy. Gdzie Lola, gdzie Prodrive??? Widać, tylko jacyś superpuści milionerzy, którzy nie wiedzą, jak kasę wydać wchodzą do F1. US F1 przełknę. Ale tych dwóch niby "zespołów" nie!!!!
akkim
12.06.2009 11:10
We łbie zamieszali już mi całkowicie, "konik" mówi nie chcę - oni że, musicie. To jak będzie w końcu z tymi warunkami, czy FIA się zgodzi, z ich postulatami ??? A ponadto widać w sposób oczywisty że, tych pięciu dla FIA to też kęs soczysty. Znowu przedłużyli im termin zgłoszenia więc nie takie proste, dać im wymówienia. Bo pieniążki kochane nęcą ciągle dziadów, na wszelki wypadek dali ich do składu, magia firm tych działa bo sponsorów haczą, te nazwy na Świecie sporo dzisiaj znaczą.
ir3n3usz
12.06.2009 11:08
Nadal prowizorka. Nie ma porozumienia między FOTA i Mosleyem, sytuacja "polityczna" nie uległa zmianie. Nie ma żadnej pewności, co do listy startowej w przyszłym sezonie. FIA jest uparta i coś mi się zdaje, że jednak zespoły z warunkowymi zgłoszeniami zostaną wykluczone. To jest koniec F1, nie ma szans na dojście do porozumienia.
Kamikadze2000
12.06.2009 11:03
To superrr, że wszystko wróciło do normy. Nie chciałbym oglądać dwóch najważniejszych serii na świecie. Jeśli chodzi o przyjęte zespoły, spodziewałem się USF1 (było to już praktycznie pewne) i Camposa, ale Manor z pewnością jest niespodzianką. Oby im się powiodło i żeby pozostali w niej na dłuuugo. Ciekaw jestem, kto zasiądzie w bolidach? Liczę na to, że Pantano, di Grassi i Senna, gdyż powinni wreszcie dostać swą szansę!
YAHoO
12.06.2009 11:03
@Konfederat1970: Od Lotusa, który nim tak naprawdę nie jest już dużo bardziej wolę team Manor - nie podszywają się przynajmniej pod legendę tylko kreują własną markę.
Twarzer
12.06.2009 11:03
Wtf, Williams znowu z Toyota?
Maraz
12.06.2009 10:53
Nie, w 2010.
szyna
12.06.2009 10:52
"...grozi im wykluczenie ze stawki" - w tym sezonie???
Mariusz
12.06.2009 10:51
Nick Wirth! czyli po Simtek GP, Minardi USA Team i pracach nad robotyką powrót do F1!
deeze
12.06.2009 10:46
TBA znaczy : to be announced, czyli jeszcze nie zostało sprecyzowane jaki silnik.
pyciek
12.06.2009 10:42
Ale na FIA.com przy RBR jest TBA więc trzymajmy się strony FIA
Konfederat1970
12.06.2009 10:42
O rety !! Jak F1 upadła:(. Nazwy Campos i Manor - śmieszne. Dali Maxowi w łapę ?? Wolałbym zobaczyć Brabhama i Lotusa. Jeszcze Team US F1 jakoś przełknę. Ale te dwa inne ?? O zgrozo.
rafaello85
12.06.2009 10:37
No proszę i teraz zobaczmy jak wiele Scuderia Ferrari znaczy dla F1:) Zgłoszenia wszystkich buntowników są prowizoryczne, a zgłoszenie Ferrari ( które de facto ten bunt rozpoczęło ) zostało zaklepane. Czy ktoś jeszcze da wiarę słowom Molseya, który powiedział, że F1 sobie poradzi bez Ferrari? McLaren też jest znanym i utytułowanym teamem, a mimo to jego zgłoszenie jest pod znakiem zapytania. Jednak mam nadzieję, że SF pokaże FIA gest Kozakiewicza. Włoski zespół ma podpisaną umiowę z innymi producentami - jeden za wszystkich, wszyscy za jednego. Albo Mosley przyjmie wszystkich i ustąpi, albo niech się w nos ugryzie i wciągnie na tę swoję listą jakieś małoznane zespoliki rodem z GP2. Niech tak zrobi i patrzy końca, bo koniec będzie szybki... Ta lista jest jakaś dziwna. Brawn GP przyjęty prowizorycznie? O co kaman?:/ Na liście mamy Camposa, jakiegoś Manora. O szo chodzi?:/
FeliM
12.06.2009 10:29
To jeszcze nie koniec sprawy. Ferrari pewnie pojdzie jeszcze do sądu i życze im wygrania sprawy. To co się dzieje i decyzje podejmowane przez FIA są żałosne
kkacperek
12.06.2009 10:28
YAHoO-----> jeszcze RBR i STR a tak ogólnie niech zespoły nie dojdą do porozumienia i prowizoryczne wyjdą.A pozatym Montezemolo może być niezle wkurzony(chyba) bo przecież mówił że nie mogą ich automatycznie na liście startowej wstawić.Na pewno Luca wyciągnie ciężką artylerię jeżeli nie zgłosił się nie prowizorycznie.
barteks
12.06.2009 10:27
Dlaczego przy RBR daliście znak zapytania? Na f1.com jako silnik podali Renault.
ciociahela
12.06.2009 10:27
Mnie tam wszystko jedno byle by stawka się zapełniła (i stare teamy nie odeszły).
JordanF1
12.06.2009 10:27
Nareszcie silniki coswortha powrócą do F1
korzo
12.06.2009 10:24
tu jest strona domowa Manor: http://manormotorsport.mfbiz.com/#/latest/4518963985 jeśli ktoś chce się dowiedzieć więcej
YAHoO
12.06.2009 10:23
Lol, czemu z FOTA tylko Ferrari nie zostało przyjęte ''prowizorycznie'' ?! oczywistym było, że na pewno będzie USF1, ale ten Manor to dla mnie zaskoczenie :D
Piotrek15
12.06.2009 10:21
brawo, nie ma to jak pójście na kompromis z FIA... w zamian wspierają zespoły które będą miały silnik Cosworth... Gratulujemy FIA!
leni93
12.06.2009 10:21
nie ma Epsilon Euskadi, a jakis Manor jest to jest według mnie nieporozumienie
Teliss
12.06.2009 10:19
He? Manor? Jak wpisałem w google szczęśliwy traf to na wm mnie gdzieś przeniosło i to team F3 jest :D
korzo
12.06.2009 10:18
Ferrari przyjęte bezwarunkowo, czekam na oświadczenie SF w tej sprawie, może być ciekawe
kuba22
12.06.2009 10:18
Zdziwiłem się gdy zobaczyłem tą listę. Nie ma np. Prodrive. Widać FIA skupiła się na zespołach które będą jeździć z silnikami Cosworth
McLuke
12.06.2009 10:17
Manor Grand Prix?? Co to jest w ogóle??!! OMG,a ja myślałem, że będzie Lola i Prodrive... zamiast tego czegos :( Porażka, teraz rozumiem co mają na myśli szefowie i kierowcy wsystkich ekip mówiąc tania F1... brak znanych marek, to brak oglądalności i emocji...