FIA opublikowała regulacje techniczne i sportowe na 2010
Dowiadujemy się z nich m.in. o lekko zmodyfikowanych zasadach dotyczących kwalifikacji
19.08.0921:04
5703wyświetlenia

FIA opublikowała dzisiaj nowe sportowe i techniczne regulacje na sezon 2010 Mistrzostw Świata Formuły 1, w tym także lekko zmodyfikowane zasady dotyczące kwalifikacji, co ma związek ze spodziewaną ilością 26 samochodów w stawce w przyszłym roku.
Tak jak dotychczas, godzinna sesja zostanie podzielona na trzy części, ale w trwającej 20 minut Q1 odpadać będzie ośmiu najwolniejszych kierowców, a kolejnych ośmiu w Q2, by czołowa dziesiątka mogła walczyć o pozycje w dziesięciu minutach ostatniej części kwalifikacji. Ponadto, faktem który ucieszy fanów jest to, że w Q3 kierowcy nie będą jeździli z paliwem przeznaczonym na wyścig, tak jak ma to miejsce obecnie. Jest to związane z zakazem tankowania w trakcie wyścigu w sezonie 2010.
Inna ważna kwestia w dokumencie umieszczonym na stronie internetowej FIA to informacja o kontynuacji obecnego systemu punktowego w przeciwieństwie do pomysłu Berniego Ecclestone'a, by wprowadzić system medalowy 'zwycięzca bierze wszystko'.
Minimalna waga samochodów została podniesiona do 620 kilogramów, uwzględniając tym samym dodatkowy ciężar wynikający z systemu KERS - który na mocy rozporządzeń, będzie wciąż dozwolony w przyszłym roku, pomimo umownej ugody pomiędzy zespołami FOTA, by zrezygnować z systemu odzyskiwania energii kinetycznej od sezonu 2010. Korzystać będzie można także z koców grzewczych do opon, choć według wcześniejszych oznak spodziewano się rezygnacji z tego rozwiązania w ramach cięć kosztów.
Nowe przepisy nie zawierają już żadnego odniesienia do propozycji podwójnego systemu mistrzostw Formuły 1, którym był jednym z głównych powodów sporu na linii FIA-FOTA, zanim podpisano trójstronną umowę Concorde Agreement w zeszłym miesiącu.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE