GP2: Valencia Street Circuit

Zapowiedź wyścigów w Valencii
06.02.1014:01
Patryk
2113wyświetlenia


Data: 6/8 luty,
I Trening: 20.00 środa,
II Trening: 20.30 czwartek,
Godzina kwalifikacji (sobota): 20.00,
Godziny wyścigów: 20.25 sobota, 21.00 poniedziałek,
Liczba okrążeń - R1: 28 + Formation Lap,
Liczba okrążeń - R2: 19 + Formation Lap,
Pogoda: Słonecznie.


Informacje o torze

Nazwa: Valencia Street Circuit,
Położenie: Walencja, Hiszpania,
Data utworzenia: 2008,
Pierwsze GP: 2008,
Długość toru: 5,440 km,
Mapa toru: tutaj.

Historia toru

Hiszpański tor wyścigowy położony w Walencji. Tor ma długość 5440m i od sezonu 2008 gości wyścigi Formuły 1. Pierwszy wyścig Formuły 1 na tym torze (Grand Prix Europy) odbył się 24 sierpnia 2008 i liczył 57 okrążeń o łącznej długości 310,080 km. Pierwszym kierowcą, który wyjechał na nowy tor bolidem F1 był Robert Kubic, który następnie zajął 3. miejsce w wyścigu. Przed wyścigiem, po kwalifikacjach przemalowano miejsce startowe zdobywcy pole position z lewej na prawą stronę toru. Stało się to na wniosek delegata FIA ds. bezpieczeństwa Charliego Whitinga.

Źródło: wikipedia.pl

Informacje znajdziesz również: tutaj.

Okrążenie opisowe z Davidem Coulthardem

Zakręt numer 1 to łatwy, łagodny łuk, który tak naprawdę prowadzi do pierwszego właściwego zakrętu toru (numer 2), pokonywanego na drugim biegu. Po bardzo krótkiej prostej jest trzeci zakręt, a potem dość trudna szykana (zakręty 4 i 5). Trudność polega na tym, że jeśli choć odrobinę wyjedziesz poza optymalną linię jazdy w tej szykanie, to stracisz sporo czasu na dłuższym odcinku z łagodnymi zakrętami 6 i 7, za którymi jest ostre hamowanie przed wirażem numer 8, prowadzącym do najbardziej unikatowego miejsca na torze.

Jest nim zwodzony most, zaraz za którym jest niewiarygodnie ciasny zakręt numer 10, prowadzący do najdłuższej prostej na torze, gdzie mamy jedną z lepszych możliwości wyprzedzania przed zakrętem numer 12. Zaraz za nim są dość łatwe zakręty 13 i 14, które pokonujemy na trzecim biegu. Następnie dojeżdżamy do jednego z największych hamowań na tym torze - przed zakrętem numer 17 (nawrót).

Potem doświadczamy takich odczuć, jakie ma kierowca, gdy samochód stopniowo nabiera prędkości przez całą drogę poprzez zakręty 18-19. Wiraż numer 20 pokonujemy na pełnym gazie, co czyni go ekscytującym miejscem. Następnie dojeżdżamy do kolejnego znaczącego zakrętu - numer 24, po którego przejechaniu na pełnym gazie trzeba mocno nacisnąć na pedał hamulca i próbować ustawić dobrze samochód przed ostatnim nawrotem. Prowadzi on na prostą start/meta, która kończy ten ciekawy pod względem technicznym tor, aczkolwiek daleko mu do bycia najlepszym w kalendarzu.


Źródło: F1WM

Okrążenie toru bolidem GP2



Konferencja prasowa

Komentarze prasowe zespołów są publikowane w oryginalnej formie. LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Ferrari GP2 Team

Serek - Tor jest świetny, liczę na udany występ. Razem z drużyną walczymy o Oba Tytuły, może to tutaj w Valencji zbliżymi się do Fisichella Motorsport, a Tymek do Rafalskiego ?

Mercedes-Benz Racing

Patryk - Nie będę obecny na wyścigach.

Zapraszamy!

KOMENTARZE

2
Kamikadze2000
06.02.2010 10:12
No co, deklaruje chłopak, hehe... Ale racja, to trochę nie na miejscu. ;)
SoBcZaK
06.02.2010 01:30
"Patryk - „Nie będę obecny na wyścigach.”" - ej wy sobie jaja robicie z takimi wypowiedziami umieszczanymi na stronie? Ja rozumiem, że kogos nie bedzie ale po kiego to umieszczać na stronie?