Wittmann wygrywa dramatyczny wyścig F3 na Silverstone
 Niemiec podtrzymał tym samym swoje szanse na mistrzostwo 
11.09.1113:43
3631wyświetlenia

Marco Wittmann podtrzymał swoje mistrzowskie aspiracje, dzięki czwartemu w tym sezonie zwycięstwu w serii F3 Euro Series.
Niemiec miał stosunkowo spokojny wyścig w porównaniu do tego, co działo się za jego plecami, jako że bezpośrednia walka i kolizje były nieodłącznym elementem tego wyścigu. Merhi utrzymał prowadzenie tuż po starcie, podczas gdy jego partner z zespołu - Daniel Juncadella został uderzony w zakręcie The Loop przez Felixa Rosenqvista, który zbyt mocno opóźnił hamowanie.
Chwilę później sędziowie zdecydowali, że startujący z pole position Merhi miał falstart i nałożyli na niego karę przejazdu przez boksy. Po odbyciu jej Hiszpan powrócił do rywalizacji na ósmym miejscu, a na prowadzeniu znalazł się wicelider mistrzostw Wittmann.
Kierowca Premy rozpoczął szaloną jazdę, by odzyskać miejsce w czołówce. W tym czasie drugie miejsce od ósmego dzieliło ledwie 4 sekundy. Pierwszym wyprzedzonym rywalem był Jimmy Eriksson, który spadł na siódme miejsce po kolizji z Gianmarco Raimondo, pomiędzy zakrętami Vale i Club. Kanadyjczyk później wycofał się z wyścigu, na skutek uszkodzeń z kolizji.
Kolejnymi „ofiarami” Merhiego padli Laurens Vanthoor i Daniel Abt, którzy walczyli między sobą o piąte miejsce, a Merhi skutecznie wyprzedził obu po zewnętrznej w sekcji Becketts. Następnie nadszedł czas na ich kolegę z zespołu Carlosa Munoza, a ostatnim celem Merhiego byli walczący o drugie miejsce Kimiya Sato i Marco Sorensen.
Hiszpan przebił się na drugie miejsce w ciągu zaledwie 6. okrążeń, jednak lider wyścigu był już zbyt daleko i kierowcy Premy pozostało dowieźć 18 punktów do mety. Natomiast twarda walka o ostatni stopień podium trwała między Sorensenem, Sato, Munozem i Vanthoorem.
Dwaj ostatni toczyli między sobą walkę przez cały dystans wyścigu, gdy w końcu Munoz wyprzedził Belga, podczas walki koło w koło w zakręcie Copse. Jak się potem okazało ten manewr dał mu miejsce na podium, bowiem Sato wyeliminował siebie i Sorensena na sześć okrążeń przed metą, wjeżdżając w tył bolidu prowadzonego przez Duńczyka w zakręcie Brooklands.
Japończyk był podczas wyścigu kilkakrotnie upominany za uderzanie rywala podczas hamowania i po wypadku został natychmiast wezwany przed oblicze zespołu sędziowskiego. Kolejna runda F3 Euro Series za trzy tygodnie na torze Ricardo Tormo w Walencji.
Źródło: autosport.com
| P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Marco Wittmann (1) | Dallara Volkswagen | 19 | 0h37m01,762 | 25 | |
| 2 | Roberto Merhi (8) | Dallara Mercedes | 19 | +0:10,230 | 18 | |
| 3 | Carlos Munoz (9) | Dallara Volkswagen | 19 | +0:21,869 | 15 | |
| 4 | Laurens Vanthoor (2) | Dallara Volkswagen | 19 | +0:22,434 | 12 | |
| 5 | Daniel Abt (10) | Dallara Volkswagen | 19 | +0:25,526 | 10 | |
| 6 | Jimmy Eriksson (5) | Dallara Volkswagen | 19 | +0:31,545 | 8 | |
| 7 | Alon Day (33) | Dallara Volkswagen | 19 | +0:38,562 | ||
| 8 | Daniel Juncadella (7) | Dallara Mercedes | 19 | +1:20,541 | 6 | |
| Niesklasyfikowani | ||||||
| 9 | Kimiya Sato (6) | Dallara Volkswagen | 15 | |||
| 10 | Marco Sorensen (35) | Dallara Mercedes | 13 | |||
| 11 | Gianmarco Raimondo (11) | Dallara Mercedes | 5 | |||
| 12 | Felix Rosenqvist (4) | Dallara Mercedes | 1 | |||
Pole position: Roberto Merhi - 1:52,868 Najszybsze okrażenie: Roberto Merhi - 1:53,907 na 2 okrążeniu 
 Bartosz Pyciarz
 Bartosz Pyciarz 