FIA wyznaczyła strefę aktywacji DRS na torze Marina Bay

Z kolei Martin Whitmarsh spodziewa się w ten weekend elektryzującego ścigania.
21.09.1114:08
Nataniel Piórkowski
3464wyświetlenia

FIA wyznaczyła jedną strefę aktywacji systemu DRS na torze Marina Bay, na którym w tę niedzielę odbędzie się Grand Prix Singapuru.

Punkt pomiaru zostanie zlokalizowany 230 metrów przed zakrętem nr 5, a sama aktywacja systemu ruchomego tylnego skrzydła będzie mogła nastąpić 35 metrów za wierzchołkiem zakrętu numer 5. Kierowcy będą mogli korzystać z DRS przejeżdżając przez zakręt nr 6, aż do dohamowania przed zakrętem nr 7, znanym także pod nazwą Memorial Corner.

Na krętym i ciasnym torze wyprzedzanie będzie jednak ważne także podczas sesji kwalifikacyjnej, dlatego zespoły starały się jak najbardziej dopracować swoje systemy DRS. W McLarenie mamy szczęście posiadając dwóch kierowców, którzy nie są zadowoleni z samego podążania za innym samochodem, a dodanie do tego DRS oznacza, że w ten weekend powinniśmy się spodziewać naprawdę elektryzującego ścigania - powiedział szef McLarena, Martin Whitmarsh.


Strefa pomiaru i aktywacji systemu DRS na torze Marina Bay

Źródło: f1pulse.com

KOMENTARZE

16
marios76
22.09.2011 07:32
O czas trwania wyścigu, martwić się nie trzeba nie może być dłuższy, gdy deszcz leci z nieba, Safety Car wyjedzie, czy z innej przyczyny- powstał limit kiedyś, równe dwie godziny! Ale problem gdzie indziej, znajdą się panienki, dla których ciemno i mokro-wielkie to udręki. Zbyt wiele tam dymu, z pożarów lasów żeby nie przerwali, martwmy się zawczasu!
damian27
21.09.2011 07:07
@kabans z tego co pamiętam to jedynie testy na Silverstone w 2005 http://www.formula1.com/news/headlines/2005/2/2611.html
kabans
21.09.2011 06:36
a co do pogody, to mam takie pytanie: czy był kiedys wyścig na którym spadł śnieg? Pytam się na poważnie
Jacobss
21.09.2011 02:03
Brawo FIA!!!!! Na torach na ktorych wyprzedzanie bylo juz przed waszym dziwnym wynalazkiem, dowalacie 2 strefy DRSu, aby umozliwic nowo powstala odmiane wyprzedzania w F1 tzw. "omijanie". Natomiast na torach, na ktorych sie nie da wyprzedzac (np. Walencja, Singapur) dowalicie albo dwie strefy (z jednym pomiarem - LOL przez duze L) albo jedna strefe. Przeciez dalo sie jeszcze umiescic druga strefe DRSu na glownej prostej. Za trudne? Ach, no tak, pewnie sie nie dalo. Tak samo jak Whiting jeszcze 2 miesiace temu bredzil, ze sie nie da technicznie zrobic dwoch pomiarow.
Zykmaster
21.09.2011 01:14
@Prophet No Monako pamiętam ale widać na przykładzie zasady 107 % jak i Gp Kanady to ich własne przepisy nie robią na nich większego wrażenia i lubią je negować. Fakt faktem że problemem może być w ogole rozegranie wyścigu w deszczu bo FIA jest wyczulona na deszcz strasznie od jakiegoś czasu i pozwalają jeździć w warunkach na prawde już dobrych, teraz sytuacja z Fuji 2007 jest nie do pomyślenia dla przykładu :(.
Prophet
21.09.2011 01:09
[quote="Zykmaster"]No i pewne jest wtedy że wyścig przekroczy limit 2 godzin... Ciekawe jak FIA zachowałaby się w stosunku do tego limitu :-)[/quote] Monako 2008 - mokry wyścig, 2h przekroczone, to też wyścig został zakończony po tym czasie;) Więc na pewno sędziowie przerwaliby i ten wyścig. Pytanie brzmi - czy FIA pozwoli na rozgrywanie mokrego wyścigu. Patrząc jak w ostatnich paru(nastu) miesiącach się zachowują w stosunku do deszczu (wilgotno - nie jeździmy, dopiero jak zacznie przesychać tor) i dodając do tego sztuczne oświetlenie (które wg kierowców będzie ich oślepiać) mamy mieszankę, którą sędziowie uwielbiają - czerwona flaga :/
natan
21.09.2011 12:45
W newsie jest mapka z centrum prasowego FIA i tam punkt pomiaru DRS nie jest zlokalizowany w zakręcie nr 3. ;)
Zykmaster
21.09.2011 12:45
@akkim Ale jak w tym słowniku wpiszesz przez "rz" to wyskakuje że istnieje :-)) Dobra koniec tematu bo to nie za ciekawy temat do rozmowy jest. Co do strefy DRS to życzył bym sobie aby nie musieli kierowcy używać go w wyścigu, czyli najlepiej aby wyścig był na mokro. Na takim krętym torze umiejętności kierowców są poddane ciężkiej próbie w takim wypadku. No i pewne jest wtedy że wyścig przekroczy limit 2 godzin... Ciekawe jak FIA zachowałaby się w stosunku do tego limitu :-)
rajnerGT
21.09.2011 12:41
[quote]Punkt pomiaru zostanie zlokalizowany 230 metrów przed zakrętem nr 5[/quote] Nie prościej było napisać, że punkt pomiaru jest w zakręcie nr3 ? :P EDIT: tak patrzę na mapkę którą zamieściliście i chyba Reno ma jakieś inne dane bo na ich mapce jest w innym punkcie pomiar o_O
akkim
21.09.2011 12:39
@Zykmaster Bywa, że i akkim gdzieś bykiem dowali, muszę "czynność poćwiczyć" to mi się utrwali, ale już porawiłem błąd ortograficzny, możesz zmienić koment z przyczyn oczywistych.
rajnerGT
21.09.2011 12:38
Zykmaster
21.09.2011 12:32
@akkim Ładnie wierszem sypiesz ale to nieciekawe słowo "żygać" piszemy przez "rz" :-)
BinLadenF1
21.09.2011 12:29
No w innym miejscu tego drsu by się nie dało zorganizowac na tym torze :p juz się nie moge doczekac mojego ulubionego wyścigu w kalendarzu ^^ szkoda że na bet-at-home nie mozna juz obstawiac samochodu bezpieczeństwa podczas wyscigu..
akkim
21.09.2011 12:27
Jak Możesz Nataniel to zamieść wykresik, choć ja na to rzygam jednak innych cieszy. @Adakar myśli mniej więcej to samo, czy skrzydła Chce - nie wiem, mapkę rysowaną.
Adakar
21.09.2011 12:25
mapke można byłoby dodać kochani ;-) własnoręcznie zrobioną - nawet w MS Paint ;-)
Aquos
21.09.2011 12:18
Ciekawe jak DRS będzie się sprawdzał w wyścigu, bo zakręt nr 5 jest relatywnie szybki (jak na realia toru ulicznego).