Tarquini pokonał koalicję Chevroletów w kwalifikacjach na torze Monza

Dla 50-letniego Włocha to pierwsze pole position od dwóch lat
10.03.1218:43
Michal2_F1
5237wyświetlenia

Gabriele Tarquini zdobył swoje pierwsze pole position w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) od czasu rundy w Walencji dwa lata temu.

50-latek pokonał minimalnie kierowców Chevroleta, którzy byli uważani za faworytów przed kwalifikacjami, wygrywając obydwie sesje Q1 i Q2 rozgrywane według nowego formatu. Włoch stwierdził w wywiadzie po sesji, że pomógł mu cień aerodynamiczny, podczas jazdy bezpośrednio za Tomem Coronelem na najszybszym okrążeniu.

Obrońca tytułu Yvan Muller był najlepszym kierowcą Chevroleta w kwalifikacjach i wystartuje jutro razem z Tarquinim z pierwszego rzędu. Francuzowi zabrakło 0,059s do pokonania Włocha w decydującej części czasówki. Partnerzy mistrza świata z zespołu Chevroleta, Robert Huff i Alain Menu wyruszą z drugiego rzędu do pierwszego wyścigu, a za nimi ustawi się gościnnie startujący - Rickard Rydell, również za kierownicą Chevroleta Cruze'a.

Tom Coronel (ROAL Motorsport) uzupełnił czołową szóstkę, dzięki czemu okazał się najlepszym zawodnikiem BMW. Pepe Oriola, reprezentujący zespół SEAT, zakończył sesję na siódmej pozycji, co dało mu miano najlepszego niezależnego kierowcy. Jest to o tyle imponujące, że młody Hiszpan przejechał bardzo mało kilometrów podczas przedsezonowych testów.

W tegorocznym formacie sesji kwalifikacyjnych nastąpiły pewne zmiany. Do Q2 przechodzi dwanaście najszybszych samochodów z poprzedniego segmentu, a nie dziesięć, jak było dotychczas. Z kolei ustawienie startowe do wyścigu drugiego wyłania się poprzez odwrócenie kolejności czołowej dziesiątki Q2. Dzięki temu Norbert Michelisz (BMW) stanie na pole position przed drugim wyścigiem tuż przed Aleksiejem Dudukało (SEAT). Niewiele brakowało, a Muller odpadłby w Q1. Francuz znajdował się na niedającym awansu 13. miejscu w Q1 na trzy minuty przed końcem, ale dobre okrążenie pod koniec sesji połączone z pomocą kolegów zespołowych w uzyskaniu cienia aerodynamicznego pozwoliły mu spokojnie awansować.

Pod koniec pierwszej części pojawiła się czerwona flaga, spowodowana obrotem Alberto Cerqui w Parabolice. Włoch nie zdołał wyjechać ze żwiru i ze względów bezpieczeństwa ogłoszono przerwanie sesji. Na zegarze pozostało mniej niż dwie minuty do końca, tak więc nie było szansy na poprawienie rezultatów i kolejność pozostała bez zmian. Nie pomogło to debiutującej ekipie Forda, której kierowcy odpadli w Q1, podobnie jak jadący fabrycznym Seatem, Tiago Monteiro.

Wyniki kwalifikacji do pierwszego wyścigu WTCC
@P.KierowcaZespółCzas okr.Strata
1.Gabriele Tarquini Lukoil SEAT1m57.915s
2.Yvan Muller Chevrolet1m57.974s+ 0.059s
3.Rob HuffChevrolet1m58.106s+ 0.191s
4.Alain MenuChevrolet1m58.200s+ 0.285s
5.Rickard RydellChevrolet Sweden 1m58.319s+ 0.404s
6.Tom Coronel ROAL BMW 1m58.389s+ 0.474s
7.Pepe Oriola SUNRED SEAT1m58.412s+ 0.497s
8.Alex Macdowallbamboo Chevrolet 1m58.507s+ 0.592s
9.Aleksiej DudukałoLukoil SEAT1m58.649s+ 0.734s
10.Norbert Michelisz Zengo BMW1m58.652s+ 0.737s
11.Stefano D'AsteWiechers BMW 1m58.931s+ 1.016s
12.Gabor Weber Zengo BMW1m59.348s+ 1.433s
13.Franz EngstlerEngstler BMW 1m59.435sQ1
14.James NashArena Ford 1m59.563sQ1
15.Tom Chilton Arena Ford 1m59.723sQ1
16.Tiago MonteiroSUNRED SEAT1m59.743sQ1
17.Alberto CerquiROAL BMW 1m59.841sQ1
18.Pasquale di Sabatinobamboo Chevrolet 1m59.891sQ1
19.Charles NgEngstler BMW 1m59.949sQ1
20.Mehdi Bennani ProteamBMW 2m00.300sQ1
21.Andrea BarlesiSUNRED SEAT2m00.394sQ1
22.Isaac Tutumlu Proteam BMW2m01.333sQ1
23.Darryl O'YoungSpecial Tuning SEAT
Kolejność startowa do II wyścigu
@P.KierowcaZespół
1.Norbert Michelisz Zengo BMW
2.Aleksiej DudukałoLukoil SEAT
3.Alex Macdowallbamboo Chevrolet
4.Pepe Oriola SUNRED SEAT
5.Tom Coronel ROAL BMW
6.Rickard RydellChevrolet Sweden
7.Alain MenuChevrolet
8.Rob HuffChevrolet
9.Yvan Muller Chevrolet
10.Gabriele Tarquini Lukoil SEAT
11.Stefano D'AsteWiechers BMW
12.Gabor Weber Zengo BMW
13.Franz EngstlerEngstler BMW
14.James NashArena Ford
15.Tom Chilton Arena Ford
16.Tiago MonteiroSUNRED SEAT
17.Alberto CerquiROAL BMW
18.Pasquale di Sabatinobamboo Chevrolet
19.Charles NgEngstler BMW
20.Mehdi Bennani Proteam BMW
21.Andrea BarlesiSUNRED SEAT
22.Isaac Tutumlu Proteam BMW
23.Darryl O'YoungSpecial Tuning SEAT
Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

16
Simi
11.03.2012 06:02
Ok, ok, spoko ;)
dan193t
11.03.2012 03:53
@Simi Wybacz, to ja wykazałem się niewiedzą, myślałem że szukałeś podobieństwa do Markko który także przeciwstawiał się dominującym Citroenom tak jak Gabriele Chevroletom...
Simi
11.03.2012 02:47
Nie, nie, Mark Martin to 53 - letni kierowca NASCAR, a Markko Martin to były zawodnik WRC. Chodziło mi o tego pierwszego. :)
dan193t
11.03.2012 02:30
@Simi Markko Martinem jak coś :)
cobra
11.03.2012 12:54
Ma ktoś namiary na stronki, z których można ściągać wyścigi BTCC/WTCC (www, torrent itp.)? Jakby co proszę na priva. ;)
Simi
11.03.2012 11:54
Liczę na to, że wkrótce przybędzie więcej fabrycznych zespołów tak, by mogli zagrozić hegemonii Chevroleta. Zeszły sezon był baaardzo nudny i szkoda, by było, gdyby w tym roku było podobnie. Niestety, na to się zapowiada. Tak czy inaczej, brawa dla Gabriele, jest Markiem Martinem WTCC ;)
cziken129
11.03.2012 10:48
trzeba przyznać, że rano spory pożar miał O'Young
majkeljot
11.03.2012 07:50
Jedna jaskółka ... Niestety wygląda na to, że znowu trochę nudny będzie i ten sezon. Będzie 3 razy Chevrolet i reszta. Chyba, że sami się nawzajem wykoszą.
damian27
11.03.2012 07:48
ciekawe ustawieni, może wreszczie w tym sezonie będzie ciekawiej :) R1: Muller, Huff, Tarquini R2: Michelisz, Coronel, Huff
adnowseb
10.03.2012 09:10
''Stary a może''- Gabriele trzymam kciuki. Bardzo dobrze Norbert Michelisz któremu również kibicuję:)) Szkoda ,ze nie ma Alfy:(
TommyYse
10.03.2012 08:54
@jednooki_cyklop haha :D Brawo za spostrzegawczość, mimo jednego oka zauważyłeś to :D
katinka
10.03.2012 07:06
To w takim razie brawa dla Gabrielle, przypomnial sobie Wloch dawne czasy :) Fajnie, gdyby ta pelna walki seria sie odrodzila i w 2013 moze 4 fabryczne zespoly na starcie, a nie tylko Chevrolet. W tym prawdopodobny powrot Seata, chociaz BMW i tak nic nie zastapi.
jednooki_cyklop
10.03.2012 06:57
Co to za nazwisko Charles Ng? Był kiedyś taki seryjny morderca :)
pyciek
10.03.2012 06:31
R1 i Auto GP live na Eurosport 2, R2 będzie live na Eurosport 1.
Kamikadze2000
10.03.2012 06:26
@Dante - pewnie będzie retransmisja ze względu na HMŚ w lekkiej oraz sporty zimowe. Nie jestem pewien. ;)
Dante
10.03.2012 05:55
To w końcu będzie można obejrzeć wyścig na kanale Eurosport czy nie bardzo (bo oficjalna ramówka jest dość niejednoznaczna)? Może ma ktoś link do jakiegoś stream'a na jutrzejsze wyścigi?