Menu zdobywa pole position w Maroko

Stawka podczas kwalifikacji była niesamowicie wyrównana
14.04.1222:19
Paweł Zając
3946wyświetlenia

Alain Menu wywalczył pole position przed pierwszym wyścigiem WTCC w Marrakeszu.

Szwajcar pokonał Roberta Huffa o zaledwie 0,028s, czołową trójkę dopełnił Tom Coronel, który stracił do pierwszego pola zaledwie 0.067s. Co ciekawe, najlepszy czas kwalifikacji został ustanowiony właśnie przez Menu, jednak podczas pierwszej części czasówki - 1:43,753s.

Czwarte miejsce zajął lider klasyfikacji, Yvan Muller. Za jego plecami znalazł się Gabriele Taquini, jednak niewiele zabrakło, abyśmy Włocha nie zobaczyli w Q2. Kierowca Seata za długo czekał w pit lane i spadł na dwunaste miejsce. Druga część czasówki była dla niego spokojniejsza i udało mu się zająć piąte miejsce, tuż przed Pepe Oriolą, który po raz kolejny był najlepszy wśród kierowców niezależnych.

Siódme miejsce przypadło Alexowi MacDowallowi, który ostro naciskał Oriolę. Szalejący podczas treningów Tom Chilton zajął trzecie miejsce w Q1, które udało mu się później przełożyć na ósme miejsce w Q2. Dla kierowcy Forda jest to najlepszy wynik w tym roku. Również Jamesowi Nashowi udało się wejść do Q2, nawet pomimo incydentu z Aleksiejem Dudukało. Rosjanin próbował wypchnąć Anglika z toru w pierwszym zakręcie. Forda udało się naprawić, jednak uszkodzenia Seata były zbyt duże i Dudukało wystartuje jutro z ostatniego pola.

Wyniki kwalifikacji
KierowcaZespółCzas okr.Strata/część
1Alain MenuChevrolet1:43,901s
1Rob HuffChevrolet1:43,929s+ 0,028s
1Tom CoronelROAL BMW1:43,968s+ 0,067s
1Yvan MullerChevrolet1:44,201s+ 0,300s
1Gabriele TarquiniLukoil SEAT1:44,251s+ 0,350s
1Pepe OriolaTuenti SEAT1:44,498s+ 0,597s
1Alex MacDowallbamboo Chevrolet1:44,544s+ 0,643s
1Tom ChiltonArena Ford1:44,681s+ 0,780s
1Franz EngstlerEngstler BMW1:44,822s+ 0,921s
1Tiago MonteiroTuenti SEAT1:44,870s+ 0,969s
1James NashArena Ford1:44,982s+ 1,081s
1Stefano D'AsteWiechers BMW1:51,464s+ 7,563s
1Norbert MicheliszZengo BMW1:45,495sQ1
1Pasquale di Sabatinobamboo Chevrolet1:45,692sQ1
1Mehdi BennaniProteam BMW1:45,707sQ1
1Darryl O'YoungSpecial Tuning SEAT1:45,834sQ1
1Charles NgEngstler BMW1:45,965sQ1
1Alberto CerquiROAL BMW1:46,041sQ1
1Tom BoardmanSpecial Tuning SEAT1:46,562sQ1
1Isaac TutumluProteam BMW1:47,294sQ1
1Andrea BarlesiSUNRED SEAT1:47,872sQ1
1Aleksei DudukaloLukoil SEATQ1
Kolejność startowa do II wyścigu
KierowcaZespół
1Tiago MonteiroTuenti SEAT
1Franz EngstlerEngstler BMW
1Tom ChiltonArena Ford
1Alex MacDowallbamboo Chevrolet
1Pepe OriolaTuenti SEAT
1Gabriele TarquiniLukoil SEAT
1Yvan MullerChevrolet
1Tom CoronelROAL BMW
1Rob HuffChevrolet
1Alain MenuChevrolet
1James NashArena Ford
1Stefano D'AsteWiechers BMW
1Norbert MicheliszZengo BMW
1Pasquale di Sabatinobamboo Chevrolet
1Mehdi BennaniProteam BMW
1Darryl O'YoungSpecial Tuning SEAT
1Charles NgEngstler BMW
1Alberto CerquiROAL BMW
1Tom BoardmanSpecial Tuning SEAT
1Isaac TutumluProteam BMW
1Andrea BarlesiSUNRED SEAT
1Aleksei DudukaloLukoil SEAT

KOMENTARZE

6
Mr President
15.04.2012 08:56
@Anderis W tym roku zmieniono format kwalifikacji. Do Q2 kwalifikuje się 12 aut, po czym odwraca się kolejność czołowej dziesiątki Q2. Żeby było śmieszniej, pierwsza piątka Q2 punktuje. Zeszłoroczny system, o którym napisałeś, był znacznie lepszy, gdyż kierowcy jechali w Q1, nie najszybciej, ale tak, aby "trafić" w określony czas.
Anderis
15.04.2012 06:10
Po to, żeby były emocje w Q1 i żeby kierowcy kombinowali, żeby wejść do Q2 z jak najniższej pozycji. W zeszłym roku to się sprawdzało i było parę niespodzianek dzięki temu.
TommyYse
15.04.2012 05:25
Po co odwracać kolejność startową ? To bezsens !
Saruto
14.04.2012 10:41
a Ford punktuje?
Adakar
14.04.2012 08:41
@Berni i oba LukOil ... z ostatniego rzędu ... Dudu ma w tym roku tempo, ale nie ma najzwyczajniej szczęścia. Ani odrobiny Ford. Pierwsza szansa na podium i punkty ?
Berni
14.04.2012 08:29
Tarquini DQ :( http://www.fiawtcc.com/news/detail/id/146