GP Węgier: opony użyte w wyścigu
Zespoły wahały się między dwoma i trzema pit stopami
28.07.1419:30
2927wyświetlenia
| @P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ricciardo | Pn | Mu (8) | Mn (23) | Mn (54) | 3 | |
| 2. | Alonso | Pn | Mu (9) | Mn (38) | 2 | ||
| 3. | Hamilton | Pn | Mn (8) | POn (39) | 2 | ||
| 4. | Rosberg | Pn | Mu (9) | Mu (32) | Mn (56) | 3 | |
| 5. | Massa | Pn | Mu (8) | POn (23) | Mu (45) | 3 | |
| 6. | Räikkönen | Pn | Mn (8) | Mn (41) | 2 | ||
| 7. | Vettel | Pn | Mu (9) | POn (33) | 2 | ||
| 8. | Bottas | Pn | Mu (9) | POn (23) | Mn (39) | 3 | |
| 9. | Vergne | Pn | Mu (8) | POn (34) | 2 | ||
| 10. | Button | Pn | Pn (8) | Mu (15) | POn (37) | 3 | |
| 11. | Sutil | Pn | Mu (8) | Mn (39) | 2 | ||
| 12. | Magnussen | Pn | Mn (15) | POn (39) | 2 | ||
| 13. | Maldonado | Pn | Mn (8) | Mn (17) | Mn (43) | 3 | |
| 14. | Kwiat | Pn | Mn (8) | POn (30) | 2 | ||
| 15. | Bianchi | Pn | Mu (9) | Mn (17) | Mu (42) | 3 | |
| 16. | Chilton | Pn | Mn (8) | Mn (45) | 2 | ||
| Niesklasyfikowani | |||||||
| Gutierrez | Pn | Mu (8) | 1 | ||||
| Kobayashi | Pn | Mn (8) | 1 | ||||
| Perez | Pn | Mn (8) | 1 | ||||
| Hülkenberg | Pn | Mu (8) | 1 | ||||
| Grosjean | Pn | Mn (8) | 1 | ||||
| Ericsson | Pn | 0 | |||||
M = Miękka mieszanka
PO = Pośrednia mieszanka
P = Opony przejściowe
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Dzisiejszy wyścig na Hungaroringu pokazał, jak strategia doboru opon może wpłynąć na losy rywalizacji. Nadal obowiązują instrukcje, które otrzymaliśmy od promotora oraz zespołów w 2011 roku, wchodząc do sportu. Wyniki pokazują teraz, że ogumienie i strategia pomagają w stworzeniu pasjonującego widowiska. Wpłynął na nie także deszcz, który spadł tuż przed startem, bo zespoły musiały zdecydować się na jeden z rodzajów ogumienia na mokrą nawierzchnię. Do samego końca byliśmy świadkami bardzo wyrównanej walki. To podkreśla dużą rolę właściwej strategii oraz możliwość reakcji na zmieniające się warunki. Teraz Formuła 1 udaje się na letnią przerwę i po pierwszej połowie, którą można śmiało określić mianem imponującej - sport wszedł w nową erę, a my zdołaliśmy nawet zaprezentować ewentualny wygląd 18-calowych opon - czekamy na równie pasjonującą drugą część, którą zapoczątkuje wyścig o Grand Prix Belgii.