GP Niemiec: Rosberg z najlepszym czasem w 1. treningu

Prezentujemy opis i wyniki porannych zajęć na Hockenheimringu
29.07.1611:30
Nataniel Piórkowski
4846wyświetlenia


Nico Rosberg popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Niemiec. Czołową piątkę tabeli dopełniły nazwiska Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela.

Już po czterech minutach od startu zajęć Fernando Alonso jako pierwszy ukończył pomiarowe kółko osiągając wynik 1:18,817s na supermiękkich oponach. Po siedmiu minutach jedynym kierowcą, który nie miał na swoim koncie okrążenia instalacyjnego był Max Verstappen - Holender nie zwlekał jednak z rozpoczęciem pracy i wkrótce opuścił aleję serwisową. Renault wykorzystywało pierwsze minuty porannej sesji na prowadzenie prac nad aerodynamiką RS16, czego dowodem była specjalna aparatura badająca przepływu powietrza zamontowana w bolidzie Kevina Magnussena.

Około godziny 10:15 Hamilton został nowym liderem tabeli odnotowując czas 1:17,947s - wkrótce przed Brytyjczyka awansowali jednak Kimi Raikkonen i Daniel Ricciardo. Kilka chwil później czołową dwójkę tworzyła już para Rosberg-Vettel. Uzyskując pierwsze wyniki wielu kierowców popełniało błędy w drugim zakręcie, noszącym nazwę Berniego Ecclestone'a: wśród tych, którzy korzystali z szerokiej strefy wyjazdowej znajdowali się między innymi Hamilton, Grosjean czy Verstappen.

Podczas gdy Holender zgłaszał przez radio problemy z tylnymi oponami, inny nastoletni kierowca - Charles Leclerc (po raz kolejny współpracujący z Haasem), awansował na osiemnastą pozycję. Po czterdziestu minutach od startu treningu, większość zawodników, za wyjątkiem Ocona, Wehrleina i Haryanto, mogła pochwalić się czasami poniżej bariery 1min20sek. Po krótkiej przerwie związanej z koniecznością oddania Pirelli pierwszego z kompletów ogumienia, Rosberg opuścił garaż na supermiękkich oponach od razu uzyskując 1:15,517s - wynik będący o prawie 2 sekundy lepszy od czasu Vettela.

Kierowca Ferrari poprawił wkrótce swój rezultat, ale nadal pozostawał 1,4s za wiceliderem klasyfikacji generalnej mistrzostw. Kolejne okrążenie pozwoliło czterokrotnemu mistrzowi świata na zbliżenie się do Rosberga na 1,1s. Z kolei Ocon zgłosił przez radio problemy z działaniem systemu wspomagania kierownicy, krótko później zjeżdżając do garażu Renault. Na prowadzenie się swojego bolidu narzekał również Jenson Button, który informował o bardzo dziwnym zachowaniu się swego MP4-31 na dohamowaniu do zakrętu numer sześć.

Mimo tych problemów Brytyjczyki prezentował obiecujące tempo, zajmując siódme miejsce. Pozycję wyżej plasował się jego zespołowy partner z McLarena - Fernando Alonso. Podczas gdy kierowcy pracowicie podchodzili do ostatnich dwudziestu minut jazd, nad torem zbierały się coraz cięższe i ciemniejsze chmury. Po krótkiej kontroli przeprowadzonej przez mechaników Renault, Ocon powrócił do realizacji programu - niedługo po tym Raikkonen awansował na czwarte miejsce, a Marcus Ericsson znacząco poprawił swój wynik przesuwając się na jedenaste miejsce ze stratą około 0,1s do Carlosa Sainza.

Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę na torze przebywało 17 z 22 kierowców. W klasyfikacji sesji nie dochodziło jednak do żadnych poważniejszych zmian. Po raz kolejny od czołówki znacznie odstawali kierowcy Williamsa - Bottas i Massa zajmowali odpowiednio dwunaste i trzynaste miejsce. Stosunkowo nisko poranny trening ukończyli także reprezentanci Force India: Hulkenerg był piętnasty, a Perez szesnasty. W samej końcówce na jazdę kierowców Ferrari narzekał Fernando Alonso - nieco wcześniej podobne niezadowolenie wykazał także poirytowany Grosjean.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid1:15,51732
2Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1:15,8430,3260,32630
3Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1:16,6671,1500,82429
4Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H1:16,8521,3350,18523
5Max Verstappen (33)Red Bull RB121:16,9271,4100,07529
6Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB121:17,0891,5720,16230
7Fernando Alonso (14)McLaren MP4-311:17,1831,6660,09418
8Jenson Button (22)McLaren MP4-311:17,6122,0950,42915
9Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR111:18,0082,4910,39625
10Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR111:18,0442,5270,03622
11Marcus Ericsson (9)Sauber C351:18,1982,6810,15428
12Valtteri Bottas (77)Williams FW381:18,2102,6930,01237
13Felipe Massa (19)Williams FW381:18,3222,8050,11233
14Romain Grosjean (8)Haas VF-161:18,5893,0720,26720
15Nico Hulkenberg (27)Force India VJM091:18,5913,0740,00235
16Sergio Perez (11)Force India VJM091:18,6283,1110,03729
17Charles Leclerc (50)Haas VF-161:18,8823,3650,25432
18Kevin Magnussen (20)Renault R.S.161:18,9333,4160,05135
19Felipe Nasr (12)Sauber C351:18,9613,4440,02822
20Esteban Ocon (45)Renault R.S.161:18,9813,4640,02030
21Rio Haryanto (88)Manor MRT051:19,1673,6500,18634
22Pascal Wehrlein (94)Manor MRT051:19,9754,4580,80833
107% najlepszego czasu: 1:20,803

KOMENTARZE

9
rocque
29.07.2016 03:25
[quote="Arya"]Więc może powinni odpuścić już parę wyścigów temu i rzucić się na 2017. Mam nadzieję, że może tak zrobili po cichu, tylko nie wypada powiedzieć :P[/quote] https://twitter.com/mag_F1/status/758362229502771200
Arya
29.07.2016 12:48
@marios76 Wiem, że z McLarenie nie lepiej, ale dyskusja wyszła o Ferrari więc pisałam o Ferrari, a poza tym kibicuję ich kierowcom ;) No właśnie tak samo kupiłam Ferrari i żałuję. I co, że mają Alonso czy Vettela, Mercedes ma za to Hamiltona, który jest wg mnie kierowcą tej samej klasy, Red Bull ma Ricciardo, trzeba zrobić lepszy bolid, mieć lepsze strategie, a nie wzywasz kierowcę do boksu a ten pyta "ale na pewno?", w końcu nie zjeżdża i okazuje się, że ma rację :D W zeszłym roku strategia pomagała SF wygrywać wyścigi, dziś je niszczy. Czytałam, że ktoś od strategii przeszedł do innego zespołu, ale nie pamiętam dokładnie Z tym, że Ferrari chce wygrać "za szybko" mam na myśli, że chcą się z roku na rok wybić. A jak ma się taką stratę, to jednak trudno. Red Bull i Mercedes poprawiły się drastycznie po zmianach w przepisach, a nie stopniowo, doganiając rok po roku. Więc może powinni odpuścić już parę wyścigów temu i rzucić się na 2017. Mam nadzieję, że może tak zrobili po cichu, tylko nie wypada powiedzieć :P
marios76
29.07.2016 12:27
@Arya O Ferrari się nie martw... co mają powiedzieć w McLarenie? 3 rok nowych dla nich silnikow, zmiany przepisow i jak nie beda konkurencyjni to podejrzewam że będą kolejnym Williamsem. A bardzo lubie te teamy... A Ferrari w GPM? Typowanie? Kupilem Ferke gdy inni Red Bulla, mimo ze byl sporo tańszy. Przegrali z nimi konkretnie 3 ostatnie wyscigi i stracilem punkty i kase :D Teraz zamieniajac oddam za bezcen, a kupiej b. drogiego Red Bulla:) Za szybko? Oni sciagneli Alonso, by zaczął wygrywać, jak mu sie znudzilo to Vettela. Pytanie czy i jemu sie po kilku latach nie znudzi?
Arya
29.07.2016 11:25
@dex Mój wymarzony sezon :P No ale już jestem zmęczona rozczarowaniami i jakkolwiek uradowałby mnie niezmiernie taki scenariusz, nie nastawiam się. Nadzieja umiera ostatnia, ale nadmierna wiara w Ferrari tylko mi psuje typowania i managery :D Martwi mnie ta utrata Allisona. Mam wrażenie, że inne zespoły powybierały utalentowanych ludzi. No i nie wiem też czy Ferrari nie chce wygrać za szybko. Taki Mercedes czy Red Bull wskoczyły na szczyt po zmianach przepisów, może zamiast wyobrażać sobie że mogą dogonić Merca w tym roku Ferrari powinno się skupić na 2017, a nie wydaje mi się, że tak zrobili. Ale presja robi swoje.
dancom
29.07.2016 10:49
Za rok będzie: Alonso Perez, Perez Alonso..
Simi
29.07.2016 10:42
No właśnie. Ferrari zawsze się odgraża i coś średnio im to wychodzi już od wielu lat.
pablo87
29.07.2016 10:28
Up dex Już miało tak być w tym roku. Stara śpiewka powtarzana co rok.
dex
29.07.2016 10:05
Za rok będzie Kimi Sebastian, Sebastian Kimi :D
StachuLBN
29.07.2016 09:55
rosberg hamilton, hamiton rosberg. Nuuuuuuda