Williams prowadzi rozmowy z Artiomem Markiełowem?

Według włoskiego Motorsport.com, Kubica ma małe szanse na angaż w zespole w 2019 roku
08.08.1822:04
Mateusz Szymkiewicz
6631wyświetlenia
Embed from Getty Images

Włoski Motorsport.com informuje, że ekipa Williams ma za sobą rozmowy z Artiomem Markiełowem w sprawie posady na sezon 2019.

Według źródeł serwisu, stajnia z Grove w związku z utratą tytularnego sponsora oraz zapewne niską nagrodą finansową za sezon 2018, rozgląda się za kierowcami dysponującymi wysokim wsparciem sponsorów. Wszystko wskazuje na to, iż ekipę opuści Lance Stroll, którego ojciec przejął zespół Force India i najprawdopodobniej będzie zdecydowany na ściągnięcie syna.

Z raportu włoskiej edycji Motorsport.com dowiadujemy się, iż w ostatnich tygodniach przedstawiciele Artioma Markiełowa odbyli spotkanie z zespołem Williams. Podczas rozmów miał być poruszony temat posady kierowcy wyścigowego od 2019 roku. Rosjanin obecnie pełni funkcję testera Renault, natomiast podczas ostatnich testów na Węgrzech otrzymał szansę debiutu za sterami bolidu Formuły 1. Ponadto kierowca jest zeszłorocznym wicemistrzem Formuły 2, a w tym sezonie po ośmiu rundach zajmuje czwarte miejsce. Niewykluczone, że gdyby rozmowy przebiegły pomyślnie, partnerem Markiełowa byłby jego rodak - Siergiej Sirotkin.

Inne opcje Williamsa mają być związane z Mercedesem, z którym zespół najprawdopodobniej zacieśni relacje od nowego sezonu. Ekipa prócz jednostek napędowych ma również otrzymywać skrzynie biegów oraz tylne zawieszenie. Według Motorsport.com, w zamian posadę mógłby otrzymać jeden z juniorów producenta - George Russell, czyli lider klasyfikacji F2, lub Esteban Ocon, którego dalsza przyszłość w Force India stoi pod bardzo dużym znakiem zapytania.

Serwis poruszył również wątek trzeciego kierowcy Williamsa - Roberta Kubicy, który stara się o powrót do startów w Formule 1 od nowego roku. Ich zdaniem, w związku z małym wsparciem finansowym sponsorów, Polak ma mieć niewielkie szanse na otrzymanie angażu w stajni z Grove.

KOMENTARZE

34
bartoszcze
12.08.2018 08:22
@marios76 Zawsze mnie zastanawia, dlaczego Ci nie przeszkadza fakt, że "czasy Sir Franka" trwały do 2012, a Williams ostatni raz liczył się w stawce w 2003 :) Ani że wypożyczanie bolid Bottasowi i Massie (a nawet Strollowi) dawało całkiem niezłe rezultaty. W latach 2014-2017: Bottas: 3 sezony, 9 podiów, 3 starty z 1 rzędu Massa: 4 sezony, 5 podiów, 1 PP Stroll: 1 sezon, 1 podium, 1 start z 1 rzędu W latach 2005-2012: 1 zwycięstwo, 8 podiów, 3PP (Webber, Heidfeld, Pizzonia, Rosberg, Wurz, Nakajima, Barrichello, Hulkenberg, Maldonado, Senna) 2004: 1 zwycięstwo, 4 podia, 1 PP (Montoya, R.Schumacher, Gene, Pizzonia)
teambuktu
10.08.2018 08:46
@marios76 Williams w dawnych czasach był moją ulubioną stajnią i jeździło tam wielu kierowcow, którym kibicowałem. Tym bardziej zjazd tego teamu mnie boli. Dlatego też sam ich krytykowałem za dobór kierowców. Nie wiem tylko na ile jest to wina Claire akurat. Wydaje mi się, że jest jednak więcej czynników a najłatwiej obwinić ją, bo baba. Ale nie siedzę w zespole więc powstrzymam się od kategorycznych sądów ;)
marios76
10.08.2018 08:39
@teambuktu Pominmy calkowicie watek Kubicy. Williams za czasow Sir Franka byl legenda, historia F1 i czolowym liczacym sie zespołem. Obecnie pod rzadami Claire stal się WYPORZYCZALNIA bolidow F1 na zawody Grand Prix! To moze zabolec kazdego fana zespołu. Jqkby sie czuli kibice Realu, gdyby zamiast probowac ściągać najlepszych zawodnikow, zrobiono by casting pt. kto wiecej zaplaci wchodzi do składu?!
teambuktu
10.08.2018 08:06
@Olek89 hej, żeby nie było. mnie też irytują fanboje i nieogary piszące głupoty o tym jak to Kubica by wszystkich objechał Williamsem, jak to ruscy są źli bo mają kasę na fotel, jak Williams jest głupi bo wziął Sirotkina. ale nie wydaje mi się żeby takich (szczególnie tutaj) było tak strasznie dużo. co innego na onetach itp. z drugiej strony zauważ ilu jest hejterów Kubicy. wydaje mi się, że nawet więcej niż fanbojstwa, bo Polak i coś mu się udało... nie ustalimy tego bo trzeba by było zrobić solidne badanie treści i ilości komentarzy. obserwacja nie wystarczy.
Olek89
09.08.2018 08:33
[quote="teambuktu"]Wydaje ci się i na podstawie tego, co ci się wydaje wyciągasz wnioski. ale ok, masz prawo mieć takie wrażenie więc nie będę Cię przekonywał, że jest inaczej.[/quote] To nie jest kwestia "wydawania się" tylko obserwacji ilości komentarzy pod newsami - nic więcej. [quote="teambuktu"]Zauważyłem natomiast, że pod każdym newsem, w którym jest chociaż pół słowa o Kubicy masz coś do powiedzenia o jego kibicach. czy to nie dziwne trochę?[/quote] Nie mam nic do powiedzenia o jego kibicach [pewnie będzie Ci w to trudno uwierzyć, ale sam się do nich zaliczam], tylko mam często do powiedzenia coś o fanatykach, którzy wyzywają innych od onetowych trolli, a sami piszą komentarze rodem z wp.pl czyli nieważne kto w F1 odejdzie/przyjdzie, kupi/sprzeda zespół, czy będzie testów mniej czy więcej, zawsze przy takiej okazji pojawia się tam artykuł, że dzięki temu szanse Kubicy zwiększają się o X procent.
teambuktu
09.08.2018 02:42
@Olek89 wydaje ci się i na podstawie tego, co ci się wydaje wyciągasz wnioski. ale ok, masz prawo mieć takie wrażenie więc nie będę Cię przekonywał, że jest inaczej. zauważyłem natomiast, że pod każdym newsem, w którym jest chociaż pół słowa o Kubicy masz coś do powiedzenia o jego kibicach. czy to nie dziwne trochę?
Gzehoo92
09.08.2018 01:56
[quote="DBR"]A jak z punktami do superlicencji młodego Rosjanina?[/quote] Markelov jest rok starszy od Sirotkina, więc nie wiem czy taki młody (24 lata). A ostatnie 2 sezony GP2/F2 ukończył odpowiednio na 10. i 2. miejscu więc teoretycznie ma te 40 pkt.
JuJu_Hound
09.08.2018 01:24
@Sycior Ale Williams nie chce byc zespołem B, a Lawrence Stroll chciał takiej koneksji więc raczej większe szanse ma teraz Force India czy jak tam będą się zwać może Force Fashion :D
DBR
09.08.2018 12:56
A jak z punktami do superlicencji młodego Rosjanina?
Marek51
09.08.2018 12:35
Powielenie poziomu kierowców w następnym roku byłoby gwoździem do trumny. Ani szans na lepsze wyniki ani sponsorów. Jeśli ktoś twierdzi że zatrudnianie dwóch paydriverów to nie problem to proszę dać przykład takiego zespołu który odniósł sukces w takim składzie. W tym wypadku może tylko chodzić o kierowcę rezerwowego.
Ralph1537
09.08.2018 11:43
Znowu Rusek, nieee, dali by już spokój przecież widzą jak oni jeżdżą
modlicha
09.08.2018 11:34
Uważam, że dla Roberta w przyszłym roku są minimalne szansę tylko w dwóch zespołach. Sauber lub Haas. I dużo tu zależy od kontraktów Raikonena, Grosjean i miejsca na które Ferrari będzie chciało wcisnąć Leclerca.
Olek89
09.08.2018 10:40
[quote="teambuktu"]Możesz jakoś uzasadnić tę tezę? Skąd taki pogląd? Williams był krytykowany za zatrudnienie dwóch juniorów z kasą co jest dosyć oczywiste.[/quote] Uzasadnienie tej tezy jest banalnie proste: w ostatnich latach było kilka zespołów które zatrudniały dwóch paydriverów i owszem były za to krytykowane, ale raczej od święta lub w przypadku większych "wpadek" jak zatrudnienie 4 kierowców na raz przez Saubera, natomiast obecnie w każdym artykule w którym jest chociaż pół zdania na temat Williamsa od razu pojawia się kilkanaście/kilkadziesiąt komentarzy jacy to oni źli i niedobrzy, a czasami mam wręcz wrażenie że niektórzy decyzję o zatrudnieniu Strolla i Sirotkina odbierają niemal personalnie.
sneer
09.08.2018 10:15
Trump chce wprowadzić nowe sankcje dla Rosji. Więc $$ może nie dopłynąć.
teambuktu
09.08.2018 10:00
@Sycior w punkt.
Sycior
09.08.2018 09:57
Williams teraz walczy o przetrwanie, jednak kolejny sezon z dwoma młodymi i niewiele wnoszącymi (poza gotówką) do zespołu kierowcami to w pewien sposób błędne koło i droga na dno. Przy obecnej formie Williamsa, nie chciałbym żeby Kubica dostał posadę kierowcy wyścigowego u nich, z drugiej strony mógłby trochę pociągnąć zespół. Dla Williamsa jedynym ratunkiem jest zacieśnienie współpracy z Mercedesem, podobnie jak zrobił to Sauber z Ferrari i zaczyna przynosić to efekty. Takie dawanie obydwu foteli słabym paydriverom do niczego dobrego nie doprowadzi. Historia pokazała że takie działania to nie walka o przetrwanie, tylko agonia i odkładanie w czasie nieuniknionego. Także jedynym ratunkiem dla Williamsa jest obecnie Mercedes, który oficjalnie nie chce mieć zespołu B, aczkolwiek widać że chce gdzieś umieścić swoich juniorów.
teambuktu
09.08.2018 09:22
@Olek89 [quote]Williams jest jednym z najbardziej znienawidzonych zespołów przez polskich kibiców[/quote] Możesz jakoś uzasadnić tę tezę? Skąd taki pogląd? Williams był krytykowany za zatrudnienie dwóch juniorów z kasą co jest dosyć oczywiste. Według moich wyliczeń, tylko 17% z tych krytykujących miało pretensje, że nie zatrudnili Kubicy ;). Masz inne wyliczenia? Wg. mnie Williams powinien wziąć kogoś z programu Merca a najlepiej Ocona i zacieśnić z nimi współpracę bo to daje większe szanse na wyjście z d...ołka niż kolejne doraźne miliony od kolejnego świerzaka. Tyle, że to może być trudne bo chyba taki cel ma też FI
Yurek
09.08.2018 08:54
[quote="Olek89"]połowa osób tutaj głosiłaby hasła: "Robercik uciekaj z tego szamba".[/quote] Co tu dodać, od razu przypominają się komentarze "specjalistów", kiedy Kubica startował w BMW. [quote="kumien"]McLaren chętnie by go zatrudnił, bo im też kasa się nie przelewa[/quote] Pierwsze słyszę.
kumien
09.08.2018 08:38
Płacący Ericsson ma swoich ludzi w Sauberze, więc raczej wątpliwe, że go zwolnią. Perez ze swoją kabzą pieniędzy raczej nie pójdzie do zespołu na dnie i pewnie taki McLaren chętnie by go zatrudnił, bo im też kasa się nie przelewa. Williams jeśli nie stanie się zespołem B Mercedesa to nie ma żadnych perspektyw wyjścia z dołka. No chyba, że restrukturyzacja, zwolnienie zbędnych osób i robienie bolidu w stylu Force India.
sneer
09.08.2018 08:32
Na co oni liczą? Że doraźnie łatając budżet przetrwają?
raafal
09.08.2018 07:14
Na maksa ratują swoje finanse, oby przetrwali bo czeka ich ciężki rok.
LeftersBuster
09.08.2018 06:45
Cóż, nie ma innej rady, trzeba spiąć pośladki, a nie złorzeczyć na Williamsa za to, że chcą przetrwać. Jedyne wyjście z tej patowej sytuacji, to znalezienie finansowania dla Kubicy, tu w u nas w kraju. Musicie napisać coś w rodzaju listu otwartego do dużych zagranicznych koncernów z prośbą wsparcia startów Polaka w F1. Oczywiście można było by też skierować taką intencję do polskich firm ale one są obciążone wspieraniem innych dyscyplin sportu, więc raczej odmówią. Ową prośbę można skierować do kilku koncernów z różnych branż np. Biedronka/T-Mobile/ING/Allianz. Generalnie zarabiają w Polsce ogromne pieniądze i zamiast transferować je do spółek-matek, mogli by je wpłacić na fotel dla Kubicy. Manewr bardzo prosty, tylko wymaga od Was pewnego wysiłku, że w przypadku odmowy trzeba będzie zrezygnować z ich usług i zachęcić innych do tego. Także wszystko w Waszych rękach :D. Do dzieła !!!
Olek89
09.08.2018 06:23
[quote="marios76"]Poza tym nie kpij, bo regularnie zdobywane chocby male punkty, polepszaja wizerunek zespolu wsrod kibicow i ewentualnych sponsorow- co juz moze prowadzic do poprawienia ogolnej sytuacji.[/quote] Tylko, że zdobycie kilku punktów żeby pozyskać w przyszłości sponsora to jest perspektywa długookresowa min 1-2 lata, a jeśli ktoś ma sytuacje finansową w której nie wiadomo czy dokończy dany sezon, to te kilka punkcików na niewiele się zda.
marios76
09.08.2018 05:02
@Olek89 Jak juz piszesz w tym stylu, to moze czasem wejsc do szamba, by pokazac jak dobrze sie w nim plywa? Oczywiscie, ze wiekszy ineres dla Kubicy znalezc miejsce gdziekolwiek w F1, niz dla ubogiego Williamsa pozegnac sie z paroma milionami. @Gzehoo92 Ma podobno znacznie lepsze zaplecze od Sirotkina. A na miejscu Williamsa walczylbym o ... Erickssona, Pereza czy Ocona nawet ; a nie probowal gonic stawke dwoma zoltodziobami, z watpliwym talentem jak pokazalo ponad pol sezonu. :/ @Olek89 Poza tym nie kpij, bo regularnie zdobywane chocby male punkty, polepszaja wizerunek zespolu wsrod kibicow i ewentualnych sponsorow- co juz moze prowadzic do poprawienia ogolnej sytuacji. Brak osiagniec powoduje cos odwrotnego... co wlasnie widzimy. Myslisz, ze McLaren zdecyduje sie na sklad Vandorne- Norris? :)
Olek89
09.08.2018 04:31
[quote="dan193t"]Może Kubica nie jest lekarstwem na problemy zespołu, ale nie jest też nim bezmyślne zatrudnianie paydriverów.[/quote] Ok więc załóżmy wariant, że zatrudniają Kubicę - teraz Williams jest jednym z najbardziej znienawidzonych zespołów przez polskich kibiców [paradoksalnie dlatego, że jako jedyni dali jemu posadę chociażby rezerwowego], w momencie gdy wezmą go na kierowcę wyścigowego stanie się to z dnia na dzień ulubiony polski zespół, ale jak tylko okaże się, że są w takim położeniu jak Force India czyli mają pomysły na nowe usprawnienia, ale nie mają za co ich wyprodukować i pomimo Kubicy na pokładzie będą coraz bardziej odstawać od reszty, to ponownie zostaliby zespołem znienawidzonym i połowa osób tutaj głosiłaby hasła: "Robercik uciekaj z tego szamba".
dan193t
08.08.2018 09:18
@Sar trek @Olek89 Fani Monishy Kaltenborn? Może Kubica nie jest lekarstwem na problemy zespołu, ale nie jest też nim bezmyślne zatrudnianie paydriverów.
enstone
08.08.2018 09:14
Radziecki Sojuz w Williamsie, który to na dłużej zostanie czerwoną latarnią w F1.
Olek89
08.08.2018 09:03
@Sar trek Ale przecież według wielu tutaj przepis na przetrwanie jest banalnie prosty - zatrudnić Kubicę, który najgorszym bolidem zdobędzie tyle punktów, aby być na podium w klasyfikacji konstruktorów, zespół za to dostanie X milionów $ i w ciągu roku finanse zostaną zupełnie uratowane. A tak na serio to ktoś wierzył, że skoro w tamtym roku mając finansowanie Strolla i Martini nie zdecydowali się na Roberta, to zdecydują się teraz mając jeszcze mniej źródeł pieniędzy? Nawet jeśli Lance jeszcze w tym sezonie przejdzie do "tatusiowego zespołu", to bardziej zakładałbym przejście w drugą stronę Ocona, bo Mercedes będzie go chciał gdzieś upchnąć na resztę wyścigów.
Sar trek
08.08.2018 08:33
@Rasputin Ten zespół robi wszystko by przetrwać. W tej chwili to ich jedyny cel. Od przyszłego roku odchodzi Martini, Stroll i chyba też Rexona, więc główne źródła finansowania zespołu. W ich obecnej sytuacji trudno znaleźć sponsora, więc zostają pieniądze wnoszone przez zawodników.
Rasputin
08.08.2018 08:22
Znowu biorą rosyjskiego kierowcę. Jak bardzo ten zespół robi wszystko by zrazić do siebie wszystkich kibiców F1
WooQash
08.08.2018 08:18
Serio? Znowu Rusek? Przestanę na prawdę kibicować Williamsowi jeśli znowu zatrudnią jakiegoś ruska.
dek
08.08.2018 08:17
No jest prawie tak dobry jak Palmer.
Gzehoo92
08.08.2018 08:14
Markelov ma w ogóle jakichś sponsorów? Bo nie widziałem go na liście sponsorowanych przez SMP. Poza tym myślę że on bardziej zasługuje na F1 niż Sirotkin. Choć pewnie i tak nie zrobiłby takiego szału jak Leclerc.
Haifisch7734
08.08.2018 08:14
Williams by ponownie wziął młodego rosyjskiego kierowcę testowego z Renault? Widać nie uczą się na błędach.