GP Austrii: Hamilton potwierdza przewagę Mercedesa przed czasówką
Srebrne Strzały faworytami do pole position.
04.07.2013:03
3968wyświetlenia

Lewis Hamilton potwierdził znakomitą dyspozycje Srebrnych Strzał, ustanawiając najlepszy rezultat w sobotnim treningu przed kwalifikacjami do GP Austrii. Za urzędującym czempionem F1 zajęcia ukończyli Valtteri Bottas i Max Verstappen.
W sobotę na niebie próżno było szukać ciężkich ciemnych chmur - panowała słoneczna pogoda a na torze nie widać było żadnych śladów wilgoci. Brakowało tylko jednego: kibiców, którzy w sobotę tłumnie zapełniliby trybuny i wzgórza Red Bull Ringu.
Pierwszy kwadrans upłynął dość leniwie. Przez większość czasu uwaga realizatorów koncentrowała się na kierowcach McLarena, a głównie Carlosie Sainzu, który otworzył dzień wynikiem 1:06,307, osiągniętym na pośredniej mieszance.
Kilka minut później zdecydowanie lepszy rezultat wykręcił Sebastian Vettel. Niemiec rozpoczął realizację programu od przejazdu na miękkiej mieszance, odnotowując przy tym wynik 1:05,159s, który wtedy dawał mu pierwszą lokatę. Drugie miejsce zajmował Bottas - Fin miał jednak w swoim bolidzie "żółte" Pirelli PZero. Leclerc - podobnie jak zespołowy kolega używał miękkiego ogumienia - był piąty.
Około 12:20 szybszy przejazd na pośrednich oponach zaliczył Verstappen. Holender stracił pół sekundy do Vettela i dwie dziesiąte do Bottasa. Lider Red Bulla plasował się na czwartym miejscu, ustępując jeszcze Danielowi Ricciardo. Wtedy jednak do głosu doszedł Hamilton, który z twardą mieszanką uzyskał rezultat 1:05,140s, spychając Vettela na P2.
Niedługo później sesja została przerwana po kraksie Nicholasa Latifiego. 25-latek rozbił przód swojego Williamsa uderzając w bariery na wyjeździe z pierwszego zakrętu. Tuż po wyjściu z wirażu reprezentant stajni z Grove stracił panowanie nad kierownicą i nie miał żadnych szans na ratunek przed uderzeniem. Przerwa potrwała około dziesięć minut. Do incydentu doszło w miejscu, gdzie nieco wcześniej z bolidu Serio Pereza uniósł się spory kłąb dymu, sugerujący wyciek oleju.
Po jej wznowieniu Mercedes nie przeszedł na miękką mieszankę, ale zdecydował się na kolejne przejazdy na pośredniej. Kierowcy Ferrari, którzy ewidentnie zaczynali przygotowania do symulacji czasówki, wykorzystali "czerwone" PZero i przesunęli się na dwie czołowe pozycje w klasyfikacji. Leclerc był pierwszy (1:04,703). Vettel tracił do niego około 0,15s.
Kilka chwil później sytuacja w czołówce wróciła do normy. Hamilton i Bottas także otrzymali miękkie opony: Hamilton znów miał przy swoim nazwisku P1, legitymując się wynikiem na poziomie 1:04,130s. Bottas tracił do kolegi z zespołu 0,147s. Rezultat Vettela był o blisko sześć dziesiątych sekundy gorszy od lidera tabeli.
Niemiec spadł zresztą wkrótce na siódmą lokatę. Verstappen finiszował FP3 jako najszybszy spośród rywali Mercedesa (+0,3s straty do Hamiltona). Czwarty był Perez, piąty Leclerc a szósty Albon. Tym razem kierowcy McLarena i Williamsa zajęli pozycje od dziesiątej do trzynastej. Zdecydowanie lepsze tempo niż w piątek zaprezentowali zawodnicy AlphaTauri. Rozczarowaniem nadal była jednak dyspozycja Alfy Romeo: Giovinazzi był osiemnasty a Raikkonen dziewiętnasty.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:04,130 | 21 | |||
2 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:04,277 | 0,147 | 0,147 | 22 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:04,413 | 0,283 | 0,136 | 20 | |
4 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP20 | 1:04,605 | 0,475 | 0,192 | 19 | |
5 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:04,703 | 0,573 | 0,098 | 19 | |
6 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:04,725 | 0,595 | 0,022 | 22 | |
7 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 1:04,851 | 0,721 | 0,126 | 20 | |
8 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:04,918 | 0,788 | 0,067 | 18 | |
9 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:04,949 | 0,819 | 0,031 | 19 | |
10 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:04,950 | 0,820 | 0,001 | 22 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:05,037 | 0,907 | 0,087 | 11 | |
12 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:05,088 | 0,958 | 0,051 | 13 | |
13 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:05,177 | 1,047 | 0,089 | 24 | |
14 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:05,290 | 1,160 | 0,113 | 24 | |
15 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-20 | 1:05,363 | 1,233 | 0,073 | 18 | |
16 | George Russell (63) | Williams FW43 | 1:05,565 | 1,435 | 0,202 | 21 | |
17 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | 1:05,648 | 1,518 | 0,083 | 18 | |
18 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C39 | 1:05,654 | 1,524 | 0,006 | 16 | |
19 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:05,773 | 1,643 | 0,119 | 19 | |
20 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:07,049 | 2,919 | 1,276 | 6 |
107% najlepszego czasu: 1:08,619