Leclerc na czele pierwszego treningu w Singapurze

Czołówka ponownie była niezwykle wyrównana.
20.09.2412:31
Łukasz Godula
2454wyświetlenia

Zaledwie kilka dni po poprzednim weekendzie Grand Prix Formuła 1 ponownie jest w akcji, zanim uda się na kilka tygodni przerwy. Tym razem witamy w Singapurze, więc rozkład weekendu jest nieco nietypowy, ze względu na nocne rozgrywanie kwalifikacji i wyścigu. Klasycznie powoduje to, że pierwszy i trzeci trening nieco tracą na znaczeniu.

Dlatego też zespoły postanowiły poświęcić dużo czasu z pierwszych przejazdów na sprawdzanie aerodynamiki oraz innych części swoich konstrukcji. W kwestii twardości opon podobnie jak w innych sesjach w tym roku, podział przebiegał między twardą i pośrednią mieszanką - przynajmniej na początku treningu.

Pierwsze czasy na czele tabeli padły łupem Lando Norrisa, jednak już po kilkunastu minutach przebił je Charles Leclerc. Można się spodziewać, że ta runda to będzie kolejny rozdział walki McLarena z Ferrari o najwyższe laury. Jednak nie można nigdy wykluczać Red Bulla, który pomimo zadyszki zawsze czai się w czubie tabeli.

Norris ponownie wrócił na pierwsze miejsce w połowie sesji, ale tuż za nim meldował się Max Verstappen. Czasy jednak ulegały nieustannej poprawie w miarę jak tor nabierał gumy, a kierowcy pewności siebie. Za Norrisa wskoczyła dwójka Ferrari, ale różnice były niewielkie.

Gdy w użycie weszły miękkie opony doszło do ponownego przetasowania w stawce. Na czoło tym razem wskoczył Leclerc, tuż przed Norrisa i Sainza. Co ciekawe, na piątej lokacie meldował się Tsunoda. Końcówkę sesji zawodnicy poświęcili na sprawdzenie degradacji opon, stąd tabela się uspokoiła i nie doszło już do istotnych zmian.

Bez większych zaskoczeń kierowcy sporo narzekali na hamulce i brak przyczepności na mało nagumowanym torze. Z biegiem weekendu pewnie ta sytuacja ulegnie poprawie, aczkolwiek tor w Singapurze zawsze stawia duże wyzwanie hamulcom i chłodzeniu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 3,6 km/h
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Charles Leclerc (16)Ferrari SF-241:31,76326
2Lando Norris (4)McLaren MCL381:31,8390,0760,07625
3Carlos Sainz (55)Ferrari SF-241:31,9520,1890,11327
4Max Verstappen (1)Red Bull RB201:32,0970,3340,14522
5Yuki Tsunoda (22)RB VCARB 011:32,2630,5000,16626
6Oscar Piastri (81)McLaren MCL381:32,3690,6060,10625
7Daniel Ricciardo (3)RB VCARB 011:32,3750,6120,00621
8Alexander Albon (23)Williams FW461:32,4510,6880,07625
9Fernando Alonso (14)Aston Martin AMR241:32,6100,8470,15926
10Esteban Ocon (31)Alpine A5241:32,6150,8520,00527
11Franco Colapinto (43)Williams FW461:32,6180,8550,00325
12Lewis Hamilton (44)Mercedes W151:32,6790,9160,06124
13Pierre Gasly (10)Alpine A5241:32,6940,9310,01527
14Sergio Perez (11)Red Bull RB201:32,7671,0040,07322
15Lance Stroll (18)Aston Martin AMR241:32,7781,0150,01121
16George Russell (63)Mercedes W151:33,3341,5710,55625
17Kevin Magnussen (20)Haas VF-241:33,3771,6140,04321
18Valtteri Bottas (77)Kick Sauber C441:33,4851,7220,10825
19Guanyu Zhou (24)Kick Sauber C441:33,5851,8220,10024
20Nico Hulkenberg (27)Haas VF-241:33,7972,0340,21224
107% najlepszego czasu: 1:38,186