F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lapierre zwycięzcą prestiżowego wyścigu o Grand Prix Makau

Marek Roczniak, 16 listopada 2003, wyświetlenia: 4680<< | lista | T- | T+ | >>
Dosyć nieoczekiwanym zwycięzcą tegorocznej, jubileuszowej edycji prestiżowego wyścigu o Grand Prix Makau został Nicolas Lapierre. Francuz skorzystał z kłopotów głównego faworyta, mistrza japońskiej Formuły 3 – Jamesa Courtney'a, który odniósł zwycięstwo w pierwszym biegu, jednak w drugim przejechał przez odłamek jednego z bolidów i przebił oponę, co doprowadziło do zderzenia z bandą. Wówczas prowadzenie objął Lapierre, finiszując przed zdobywcą pole position i jednocześnie zespołowym partnerem – Fabio Carbone. Na najniższym stopniu podium stanął Japończyk Katsuyuki Hiranaka. Tymczasem nie uwzględniony w klasyfikacji końcowej Courtney, który w przeszłości przeprowadzał testy dla zespołu Jaguar, na pocieszenie był autorem najszybszego przejazdu jednego okrążenia.

Uliczny tor Guia jak zwykle sprawił kłopoty wielu kierowcom. Zarówno w pierwszym, jak i drugim biegu już na pierwszym okrążeniu miał miejsce karambol. W pierwszym przypadku z walki odpadli między innymi Pierre Kaffer, Nico Rosberg, Alvaro Parente i Paolo Montin. Skorzystał z tego jeden z głównych faworytów – Ryan Briscoe, jednak wkrótce zaliczył poślizg, natomiast zdobywca pole position – Carbone, który uderzył w bolid Australijczyka, uszkodził przedni spojler w swoim bolidzie. Briscoe ostatecznie zajął piąte miejsce.

W pierwszym biegu bardzo dobrze spisał się Robert Kubica, finiszując na szóstej pozycji. Niestety Polak w drugim biegu zapoczątkował karambol na pierwszym okrążeniu i ostatecznie nie został uwzględniony w klasyfikacji końcowej. „W drugim wyścigu miałem szanse na bardzo dobry wynik. Niestety, przy próbie wyprzedzenia Lewisa Hamiltona Brytyjczyk wypchnął mnie z toru. Miało to miejsce w bardzo wąskiej części trasy, wobec czego nie miałem gdzie uciec i po prostu uderzyłem w barierę. Szkoda, bo auto spisywało się naprawdę nieźle – mimo tego, że stara jednostka napędowa Opla jest wyraźnie wolniejsza na prostych. W Makau jest to szczególnie istotne, ze względu właśnie na długie proste. Na szczęście mój nowy team, Target Racing, potrafił bardzo dobrze ustawić inne parametry bolidu, dzięki czemu auto bardzo dobrze spisywało się na krętej części toru. Dobrze się czuję w zespole, choć widać, że jest to raczej team średniej klasy – nie tak dobry, jak Prema Powerteam w barwach którego startowałem na Sardynii i w F3 Euro Series” – powiedział Robert w wywiadzie dla swojej oficjalnej strony. Polak myślami jest już przy ostatnim wyścigu sezonu 2003, który odbędzie się w przyszłą niedzielę na koreańskim torze Changwon.

W tym roku Grand Prix Makau świętowało swoje 50-lecie. Z tej okazji odbył się między innymi pokazowy przejazd bolidu Formuły Jeden – Jordan EJ13, za którego kierownicą zasiadł zwycięzca tego wyścigu z 1996 roku – Ralph Firman. Brytyjczyk co prawda o mały włos uniknął zderzenia z bandą, ale na szczęście udało mu się opanować bolid.

Formula 3 Int. Trophy > 2003 > GP Makau (główny), Guia Circuit - 6,117 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 17Nicolas LapierreSignature PlusDallara F302/3 Renault1537:00,778
2. 16Fabio CarboneSignature PlusDallara F302/3 Renault15+0:05,416
3. 2gKatsuyuki HiranakaPrema PowerteamDallara F303 Opel-Spiess15+0:15,382
4. 21Ronnie QuintarelliJB MotorsportDallara F302 Opel15+0:16,611
5. 37Pierre KafferSuperfund TME RacingDallara F303 Toyota15+0:16,666
6. 23Paolo MontinThree Bond RacingDallara F303 Nissan15+0:22,111
7. 1gRyan BriscoePrema PowerteamDallara F303 Opel-Spiess15+0:27,649
8. 12Nelson Piquet JrHitech RacingDallara F302/3 Renault15+0:41,467
9. 18Cesar CampanicoSignature PlusDallara F302/3 Renault15+0:45,746
10. 30Danny WattsDocking RacingDallara F302 Honda-Mugen15+0:45,865
11. 32Hiroki YoshimotoSwiss Racing TeamDallara F302 Opel15+0:51,813
12. 22Naoki YokomizoJB MotorsportDallara F302 Opel15+1:08,064
13. 31Pedro BarralSwiss Racing TeamDallara F302 Opel15+1:47,085
14. 38Michael HoSuperfund TME RacingDallara F303 Toyota15+1:49,249
15. 19Rob AustinMenu MotorsportDallara F302/3 Opel15+2:05,596
16. 36Fairuz FauzyPromatecmeDallara F302 Honda-Mugen15+2:11,751
17. 10Tatsuya KataokaTom'sDallara F302 Toyota141 okr.
18. 28Kit Meng LeiManor MotorsportDallara F302 Honda-Mugen141 okr.
19. 29Jo MerszeiDocking RacingDallara F302 Honda-Mugen141 okr.
20. 26Marco BonanomiTarget RacingDallara F302 Opel132 okr.
Niesklasyfikowani
20Robert DoornbosMenu MotorsportDallara F302/3 Opel12
9James CourtneyTom'sDallara F302 Toyota10
6Nico RosbergCarlin MotorsportDallara F302/3 Honda-Mugen9
5Alvaro ParenteCarlin MotorsportDallara F302/3 Honda-Mugen6
33Ernesto VisoPromatecmeDallara F302 Honda-Mugen3
27Lewis HamiltonManor MotorsportDallara F302 Honda-Mugen3
11Richard AntinucciHitech RacingDallara F302/3 Renault0
25Robert KubicaTarget RacingDallara F302 Opel0
15Andrew ThompsonHitech RacingDallara F302/3 Renault0
Nie wystartowali
4Narain KarthikeyanCarlin MotorsportDallara F302/3 Honda-Mugen0
Pole position: James Courtney (Toms) - 25:43,212
Najszybsze okrążenie: James Courtney (Toms) - 2:12,937 na 10 okrążeniu
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: Macau Grand Prix Official Homepage, Oficjalna strona Roberta Kubicy
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.10.2012  Ogłoszono prowizoryczną listę F3 na Macau Grand Prix
20.11.2011  Juncadella wygrywa 58. edycję Grand Prix Makau
19.11.2011  Wittmann zwycięża w wyścigu kwalifikacyjnym
18.11.2011  Podsumowanie dnia w Makau
17.11.2011  Asmer ma nadzieję na odbudowanie kariery dzięki wyścigowi w Makau
Tagi:
Kubica R.
F3 ES
F3 Trophy
Polacy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca