F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lapierre zwycięzcą prestiżowego wyścigu o Grand Prix Makau

Marek Roczniak, 16 listopada 2003, wyświetlenia: 4609<< | lista | T- | T+ | >>
Dosyć nieoczekiwanym zwycięzcą tegorocznej, jubileuszowej edycji prestiżowego wyścigu o Grand Prix Makau został Nicolas Lapierre. Francuz skorzystał z kłopotów głównego faworyta, mistrza japońskiej Formuły 3 – Jamesa Courtney'a, który odniósł zwycięstwo w pierwszym biegu, jednak w drugim przejechał przez odłamek jednego z bolidów i przebił oponę, co doprowadziło do zderzenia z bandą. Wówczas prowadzenie objął Lapierre, finiszując przed zdobywcą pole position i jednocześnie zespołowym partnerem – Fabio Carbone. Na najniższym stopniu podium stanął Japończyk Katsuyuki Hiranaka. Tymczasem nie uwzględniony w klasyfikacji końcowej Courtney, który w przeszłości przeprowadzał testy dla zespołu Jaguar, na pocieszenie był autorem najszybszego przejazdu jednego okrążenia.

Uliczny tor Guia jak zwykle sprawił kłopoty wielu kierowcom. Zarówno w pierwszym, jak i drugim biegu już na pierwszym okrążeniu miał miejsce karambol. W pierwszym przypadku z walki odpadli między innymi Pierre Kaffer, Nico Rosberg, Alvaro Parente i Paolo Montin. Skorzystał z tego jeden z głównych faworytów – Ryan Briscoe, jednak wkrótce zaliczył poślizg, natomiast zdobywca pole position – Carbone, który uderzył w bolid Australijczyka, uszkodził przedni spojler w swoim bolidzie. Briscoe ostatecznie zajął piąte miejsce.

W pierwszym biegu bardzo dobrze spisał się Robert Kubica, finiszując na szóstej pozycji. Niestety Polak w drugim biegu zapoczątkował karambol na pierwszym okrążeniu i ostatecznie nie został uwzględniony w klasyfikacji końcowej. „W drugim wyścigu miałem szanse na bardzo dobry wynik. Niestety, przy próbie wyprzedzenia Lewisa Hamiltona Brytyjczyk wypchnął mnie z toru. Miało to miejsce w bardzo wąskiej części trasy, wobec czego nie miałem gdzie uciec i po prostu uderzyłem w barierę. Szkoda, bo auto spisywało się naprawdę nieźle – mimo tego, że stara jednostka napędowa Opla jest wyraźnie wolniejsza na prostych. W Makau jest to szczególnie istotne, ze względu właśnie na długie proste. Na szczęście mój nowy team, Target Racing, potrafił bardzo dobrze ustawić inne parametry bolidu, dzięki czemu auto bardzo dobrze spisywało się na krętej części toru. Dobrze się czuję w zespole, choć widać, że jest to raczej team średniej klasy – nie tak dobry, jak Prema Powerteam w barwach którego startowałem na Sardynii i w F3 Euro Series” – powiedział Robert w wywiadzie dla swojej oficjalnej strony. Polak myślami jest już przy ostatnim wyścigu sezonu 2003, który odbędzie się w przyszłą niedzielę na koreańskim torze Changwon.

W tym roku Grand Prix Makau świętowało swoje 50-lecie. Z tej okazji odbył się między innymi pokazowy przejazd bolidu Formuły Jeden – Jordan EJ13, za którego kierownicą zasiadł zwycięzca tego wyścigu z 1996 roku – Ralph Firman. Brytyjczyk co prawda o mały włos uniknął zderzenia z bandą, ale na szczęście udało mu się opanować bolid.

Formula 3 Int. Trophy > 2003 > GP Makau (główny), Guia Circuit - 6,117 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 17Nicolas LapierreSignature PlusDallara F302/3 Renault1537:00,778
2. 16Fabio CarboneSignature PlusDallara F302/3 Renault15+0:05,416
3. 2gKatsuyuki HiranakaPrema PowerteamDallara F303 Opel-Spiess15+0:15,382
4. 21Ronnie QuintarelliJB MotorsportDallara F302 Opel15+0:16,611
5. 37Pierre KafferSuperfund TME RacingDallara F303 Toyota15+0:16,666
6. 23Paolo MontinThree Bond RacingDallara F303 Nissan15+0:22,111
7. 1gRyan BriscoePrema PowerteamDallara F303 Opel-Spiess15+0:27,649
8. 12Nelson Piquet JrHitech RacingDallara F302/3 Renault15+0:41,467
9. 18Cesar CampanicoSignature PlusDallara F302/3 Renault15+0:45,746
10. 30Danny WattsDocking RacingDallara F302 Honda-Mugen15+0:45,865
11. 32Hiroki YoshimotoSwiss Racing TeamDallara F302 Opel15+0:51,813
12. 22Naoki YokomizoJB MotorsportDallara F302 Opel15+1:08,064
13. 31Pedro BarralSwiss Racing TeamDallara F302 Opel15+1:47,085
14. 38Michael HoSuperfund TME RacingDallara F303 Toyota15+1:49,249
15. 19Rob AustinMenu MotorsportDallara F302/3 Opel15+2:05,596
16. 36Fairuz FauzyPromatecmeDallara F302 Honda-Mugen15+2:11,751
17. 10Tatsuya KataokaTom'sDallara F302 Toyota141 okr.
18. 28Kit Meng LeiManor MotorsportDallara F302 Honda-Mugen141 okr.
19. 29Jo MerszeiDocking RacingDallara F302 Honda-Mugen141 okr.
20. 26Marco BonanomiTarget RacingDallara F302 Opel132 okr.
Niesklasyfikowani
20Robert DoornbosMenu MotorsportDallara F302/3 Opel12
9James CourtneyTom'sDallara F302 Toyota10
6Nico RosbergCarlin MotorsportDallara F302/3 Honda-Mugen9
5Alvaro ParenteCarlin MotorsportDallara F302/3 Honda-Mugen6
33Ernesto VisoPromatecmeDallara F302 Honda-Mugen3
27Lewis HamiltonManor MotorsportDallara F302 Honda-Mugen3
11Richard AntinucciHitech RacingDallara F302/3 Renault0
25Robert KubicaTarget RacingDallara F302 Opel0
15Andrew ThompsonHitech RacingDallara F302/3 Renault0
Nie wystartowali
4Narain KarthikeyanCarlin MotorsportDallara F302/3 Honda-Mugen0
Pole position: James Courtney (Toms) - 25:43,212
Najszybsze okrążenie: James Courtney (Toms) - 2:12,937 na 10 okrążeniu
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: Macau Grand Prix Official Homepage, Oficjalna strona Roberta Kubicy
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.10.2012  Ogłoszono prowizoryczną listę F3 na Macau Grand Prix
20.11.2011  Juncadella wygrywa 58. edycję Grand Prix Makau
19.11.2011  Wittmann zwycięża w wyścigu kwalifikacyjnym
18.11.2011  Podsumowanie dnia w Makau
17.11.2011  Asmer ma nadzieję na odbudowanie kariery dzięki wyścigowi w Makau
Tagi:
Kubica R.
F3 ES
F3 Trophy
Polacy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca