F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Cosworth wygrał przetarg FIA na standardowy silnik

Ujawniono także koszty, jakie będą musiały ponieść zespoły chcące zastosować takie silniki.
Mariusz Karolak, 5 grudnia 2008, wyświetlenia: 6187<< | lista | T- | T+ | >>
Cosworth wygrał przetarg na dostawę niskobudżetowych silników oraz układów przeniesienia napędu na sezon 2010 i kolejne, potwierdziło dzisiaj ciało zarządzające Formułą 1. W wydanym oświadczeniu FIA odniosła się też do szokującej decyzji Hondy o zaprzestaniu startów w F1.

Zdaniem Federacji potwierdzają się obawy związane z obecnym formatem finansowania w F1. Do szefów zespołów został już wysłany w tej sprawie stosowny list. Ujawniono także, że koszty, jakie będą musiały ponieść zespoły chcące zastosować nieoznakowane standardowe silniki Cosworth wyniosą około 2 miliony euro plus 5,5 miliona euro za każdy sezon.

„Roczne koszty będą jeszcze mniejsze, jeśli więcej (niż cztery) zespoły skorzystają z takiej opcji.” – napisał prezydent FIA Max Mosley. Zespoły, które nie zechcą używać standardowych silników Coswortha, mają mieć „prawo do wybudowania ich samodzielnie” albo będą musiały dostroić osiągi swoich obecnych jednostek V8 2,4 litra. Będą jednak musiały korzystać ze skrzyni biegów dostarczanych przez brytyjską firmę Ricardo Transmissions.

Mosley przyznał, że rozwiązanie to pomoże przetrwać małym zespołom, a także stworzy warunki do wejścia nowym ekipom, mogącym zastąpić ewentualnych kolejnych producentów chcących odejść z F1, co według prezydenta FIA staje się coraz bardziej realne. Max chce, aby minimum cztery zespoły zaakceptowały takie rozwiązanie i dał wszystkim czas do najbliższego czwartku – po tym terminie cena za silniki może wzrosnąć.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Cosworth
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
A.S., 06.12.2008 11:35[!]
Po głębszym namyśle wydaje mi się, że to co chce wprowadzić teraz FIA, to żadna rewolucja tylko powrót do tego co już było. W latach siedemdziesiątych Cosworth dostarczał silniki do 70% zespołów w F1 i te zespoły z powodzeniem walczyły o mistrzostwo, ba nawet większość czasu przeważały. Powrót do tego może znowu pozwoli zaistnieć tzw. zespołom garażowym. Jeśli jakiś producent silników chce dalej budować swoje jednostki to proszę bardzo FIA zostawia taką możliwość z pewnymi ograniczeniami jednak, by nie generować kosztów. Myślę, że jest to usankcjonowanie tego co po prostu kiedyś istniało i świetnie hulało. Lata 70-te to przecież najlepsze lata Formuły 1 w historii.
To moim zdaniem nienajgorszy pomysł w dzisiejszych trudnych czasach kryzysu.
Adam1970, 06.12.2008 12:50[!]
To świetny, nie nowy pomysł.

Poza zespołami typu Ferrari, BMW,Renault czy Toyota , potencjalnych Franków Williamsów może zachęcić tani silnik Cosworth. Taki Franek chętnie kupi Super Aguri albo Hondę i wystawi nowy zespół.

Widmo katastrofy w postaci nagłego zniknięcia kilku zespołów oddaliło się. To bardzo dobry lecz lekko spóźniony pomysł.

Nie było kolejki chętnych po Super Aguri.....
Phaedra, 06.12.2008 13:10[!]
Kumien - sorry faktycznie rynek japonski pomylil mi sie z amerykanskim, czytalem kiedys statystyki to w stanach sprzedaja 3 razy wiecej co tym bardziej swiadczy o b.doberj sytuacji finansowej Hondy, ktora sprzedala najwiecej pojazdow mechanicznych na swiecie w zeszlym roku ich kryzys dopadnie ale w przeciwienstwei do GM Ameryka innych amerykanskich firm o zasiegu lokalnym poradza sobie z tym.
PS. i nie pisz takim protekcjonalnym tonem kazdy moze sie pomylic jak wiesz lepiej to sprostuj a nie cwaniakuj
kumien, 06.12.2008 15:55[!]
Tu nie chodzi o cwaniactwo, ale o to, że nie wiesz o czym piszesz. Znowu. Po pierwsze powtórzę podajesz dane całoroczne, a to ostatnie 2 kwartały były słabe. Honda może nie wygladała w nich tak źle jak GM lub Ford, ale fakt jest faktem. Mamy załamanie na rynku motoryzacyjnym. Po drugie jeśli chodzi o ilość sprzedawanych aut to koncern Hondy jest daleko. Wcześniej jest Toyota, GM, Volkswagen, Ford.
Tu jest prosta piłka. Jeśli teraz nie zaciśniesz pasa to później będzie za późno. Możesz kogoś zapewnić, że wszystko się skończy za miesiąc, dwa, a może za rok? Nie. Jest bardzo możliwe, że te problemy będą trwały jeszcze z 2-3 lata, a starty nawet mln dolarów są nie do zaakceptowania dla akcjonariuszy, którzy później zaczną wysprzedawać akcje spółki i kółko się zamyka.
Ehmmm. A mialem już nie pisać w tym temacie:P
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca