F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ferrari otworzyło sezon prezentacji w tym roku

Najnowszy bolid stajni z Maranello został nazwany F60.
Pyciek & Maraz, 12 stycznia 2009, wyświetlenia: 13964<< | lista | T- | T+ | >>
Ferrari jako pierwsze zaprezentowało nowy bolid na sezon 2009, którym Kimi Raikkonen i Felipe Massa będą bronili tytułu mistrza świata konstruktorów dla włoskiej stajni.

Ferrari F60 (tak nazwano nowe auto) jest 55. bolidem w historii Ferrari, który będzie rywalizował w Mistrzostwach Świata Formuły Jeden. Nazwa bolidu została wybrana, aby uczcić uczestnictwo Ferrari we wszystkich 60. mistrzostwach Formuły 1 od roku 1950.

Projekt, który został oznaczony numerem 660 jest interpretacją przepisów, które będą obowiązywały w tym roku i zakładają wiele nowych rozwiązań. Zmiany w aerodynamice są wynikiem działań OWG (Overtaking Work Group – grupa robocza ds. wyprzedzania) we współpracy z FIA i zespołami F1, co ma zwiększyć liczbę wyprzedzeń w sezonie 2009.

Nowe przednie skrzydło ma neutralny profil w środku, co będzie jednakowe we wszystkich tegorocznych bolidach, a więc główne zmiany nastąpiły po bokach tego skrzydła, które jest teraz dużo szersze. Zmienione zostały także inne elementy aerodynamiczne, a raczej usunięto zdecydowaną większość z nich z karoserii F60 i pod tym względem również nie przypomina on modeli Ferrari z ostatnich kilku lat. Tylne skrzydło jest umiejscowione wyżej i jest dużo węższe, a dyfuzor został nieco cofnięty.

Nowe regulacje aerodynamiczne wymusiły również zmianę zawieszenia w bolidzie, gdyż te elementy nie mogą być już obudowane w takim samym stopniu, jak dotychczas. Nowe zawieszenie i ogólny układ bolidu zostały przeprojektowane w świetle nowych przepisów, aby uzyskać odpowiedni rozkład masy. Wygląd bolidu został także dostosowany do dwóch innych znaczących zmian: wprowadzenia Systemu Odzyskiwania Energii Kinetycznej (KERS) oraz nowych opon typu slick. System KERS w F60 został zaprojektowany przez Ferrari we współpracy z Magneti Marelli i jest umieszczony centralnie na silniku pod tylną częścią nadwozia.

Powrót do opon bez rowków jest kolejnym skutkiem działania OWG, a także ruchomy płat przedniego skrzydła, którego kąt nachylenia kierowca będzie mógł regulować w czasie jazdy. Oprogramowanie do zarządzania tym elementem, a także systemem KERS zostało zaprojektowane w Maranello. Układ przeniesienia napędu został przeprojektowany, aby zapewnić lepszą wydajność aerodynamiczną samochodu. Obudowa skrzyni biegów jest ponownie wykonana z włókien węglowych. Przekładnia nadal jest zamontowana podłużnie i posiada system bardzo szybkiej zmiany biegów. Jest również nowy układ hamulcowy, do którego szczęki zaprojektowało Brembo.

Zgodnie z przyjętym niedawno przez FIA i FOTA nowymi przepisami odnośnie redukcji kosztów w F1, na jeden bolid przypada osiem silników, które muszą wytrzymać 17. Grand Prix. W związku z tym obroty silnika 056 V8 zostały zmniejszone do 18.000 obr./min. i teraz wytrzymałość silnika szacuje się na około 2.500 kilometrów. Zmiany mogły być dokonane jedynie w układzie dolotowym, pozycji wtryskiwaczy i konfiguracji rur wydechowych. Zmiany w przepisach oznaczają, że Shell odegrał ważną rolę, jeśli chodzi o niezawodność, przygotowując odpowiednie oleje i środki smarne dla silnika i skrzyni biegów.

Jeszcze dzisiaj Felipe Massa zasiądzie za kierownicą Ferrari F60 i wykona pierwszy test nowego samochodu na torze Mugello. Po południu spodziewany jest komentarz Brazylijczyka odnośnie nowego samochodu.

•  Galeria zdjęć z prezentacji Ferrari F60 i testu na torze Mugello

•  Prezentacje i pierwsze testy bolidów na sezon 2009

Źródło: Ferrariworld.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2019  Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari
16.01.2019  Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari
16.01.2019  Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego
15.01.2019  Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari
15.01.2019  Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?
Tagi:
Prezentacje
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Hornet, 14.01.2009 15:23[!]
Zapraszamy do pierwszego w Polsce internetowego fanklubu zespołu Scuderia Ferrari. Portal powstał by zjednoczyć w jednym miejscu setki fanów Ferrari których jest tak wielu w Polsce, a którzy nie mają gdzie porozmawiać o swoim ulubionym zespole. Ferrari Fansite - Szybkość, Precyzja, Pasja. Jedyny taki portal! Zapraszamy! Administracja strony Ferrari Fansite. http://www.f1ferrari.freens.pl/
Huckleberry, 14.01.2009 23:46[!]
Nie zapominajcie, że BMW NIE POKAZAŁO JESZCZE nowego bolidu. Przecież to była przejściówka - a już porównujecie, który ładniejszy...
czarodziej_f1, 15.01.2009 12:06[!]
NEO86, 05.02.2009 13:14[!]
Uwzględniając nowe przepisy to Ferrari wygląda bardzo ładnie. Dla mnie jest najładniejszy samochód w stawce:)
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca