F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Newey chce jeszcze raz zastanowić się nad swoją przyszłością w F1

"Definitywnie chciałbym ustąpić ze swojego stanowiska już w nie tak dalekiej przyszłości".
Konrad Házi, 14 lutego 2009, wyświetlenia: 2372<< | lista | T- | T+ | >>
Słynny projektant bolidów Adrian Newey przyznał, że wprowadzanie w Formule 1 coraz bardziej restrykcyjnych regulaminów technicznych zmusza go do przemyślenia tego, czy chce zostać w tym sporcie na dłużej.

Ten sezon może być dla Neweya jednym z najbardziej udanych w ostatnich latach, ponieważ jego nowa konstrukcja – Red Bull RB5 – pokazała się z bardzo dobrej strony w dotychczasowych testach, jednak mimo wszystko twierdzi on, że rozważa odejście z F1 w przeciągu najbliższych kilku lat.

Mimo że wszyscy są bardzo podekscytowani przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu właśnie ze względu na znaczne zmiany wprowadzone w regulaminie technicznym, to jednak Brytyjczyk ma przeczucie, że w przyszłości wyścig technologiczny nie będzie tak zacięty ze względu na bardzo małe pole manewru pozostawione projektantom.

„Definitywnie chciałbym ustąpić ze swojego stanowiska już w nie tak dalekiej przyszłości. Regulamin techniczny staje się coraz bardziej restrykcyjny.” – powiedział w wywiadzie dla magazynu Autosport. „Bardzo ciekawym wyzwaniem było dostosowanie się do tak dużych zmian, jednak nie ma co ukrywać, że są one znacznie bardziej restrykcyjne niż te, od których odeszliśmy”.

Newey przyznał też, że nawet jeśli postanowi szukać angażu gdzie indziej, to nie odejdzie zupełnie z Formuły Jeden. „Być może będę dalej pracował jako konsultant, jednak to wszystko zależy od zespołu. Ludzie z zespołu muszą chcieć mnie jako konsultanta, bo w innym wypadku nie miałoby to sensu.” – powiedział Newey, dodając, że „w przeciągu najbliższych dwóch lub trzech lat z pewnością” zacznie rozglądać się za innym zajęciem.

Swoje zdanie na temat nowych regulaminów technicznych F1 wyraził również prezydent FIA – Max Mosley, który sądzi, że zmiany zmierzają w złym kierunku. „Te regulacje są błędne.” – stwierdził Mosley. „Bardzo zawężone zostały obszary do kontroli prędkości i kosztów bolidów, co doprowadziło do sytuacji, kiedy najbardziej opłacalne jest udoskonalanie w nieskończoność każdej części bolidu. Ludzie tacy jak Colin Chapman, John Cooper czy Keith Duckworth zagubiliby się we współczesnej F1. W tej chwili opracowaliśmy system, w którym będziemy mieli minimum innowacyjnych rozwiązań i niekończące się próby poprawiania tego, co jest”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.09.2018  Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją
15.09.2018  Newey zwiększył zaangażowanie w prace na rzecz Red Bull Racing
26.06.2018  Adrian Newey dementuje plotki o możliwym przejściu do Renault
19.06.2018  Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault
05.06.2018  Ricciardo na pewno otrzyma karę cofnięcia o 10 pozycji na starcie GP Kanady
Tagi:
Newey A.
Red Bull
Mosley M.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 14.02.2009 11:47[!]
trudno mu się dziwić...
Kazik, 14.02.2009 12:24[!]
„Te regulacje są błędne.” – stwierdził Mosley....który jest współautorem tych regulacji.
rafaello85, 15.02.2009 01:22[!]
A jeśli ( za sprawą nowych przepisów ) ponownie nadejdzie "era Neweya"? Myślę, że wtedy zostałby w F1;)
Huckleberry, 15.02.2009 19:36[!]
Przecież chyba właśnie o to chodziło - wprowadzić bardzo restrykcyjne przepisy żeby ciąć koszty. Co z tego, że krytycy pisali że spowoduje to właśnie "piłowanie" detali w nieskończoność... Widać, że "głos ludu" dociera do szefostwa z dość dużym opóźnieniem :(
jacek2601, 15.02.2009 20:16[!]
rafaello - co według ciebie znaczą nowe przepisy? Gość jes chyba bardziej od aero dynamkiy.
rafaello85, 15.02.2009 21:20[!]
Oczywiście chodziło mi o przepisy techniczne:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca