F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.02.2019

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (11:00)

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Newey chce jeszcze raz zastanowić się nad swoją przyszłością w F1

"Definitywnie chciałbym ustąpić ze swojego stanowiska już w nie tak dalekiej przyszłości".
Konrad Házi, 14 lutego 2009, wyświetlenia: 2385<< | lista | T- | T+ | >>
Słynny projektant bolidów Adrian Newey przyznał, że wprowadzanie w Formule 1 coraz bardziej restrykcyjnych regulaminów technicznych zmusza go do przemyślenia tego, czy chce zostać w tym sporcie na dłużej.

Ten sezon może być dla Neweya jednym z najbardziej udanych w ostatnich latach, ponieważ jego nowa konstrukcja – Red Bull RB5 – pokazała się z bardzo dobrej strony w dotychczasowych testach, jednak mimo wszystko twierdzi on, że rozważa odejście z F1 w przeciągu najbliższych kilku lat.

Mimo że wszyscy są bardzo podekscytowani przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu właśnie ze względu na znaczne zmiany wprowadzone w regulaminie technicznym, to jednak Brytyjczyk ma przeczucie, że w przyszłości wyścig technologiczny nie będzie tak zacięty ze względu na bardzo małe pole manewru pozostawione projektantom.

„Definitywnie chciałbym ustąpić ze swojego stanowiska już w nie tak dalekiej przyszłości. Regulamin techniczny staje się coraz bardziej restrykcyjny.” – powiedział w wywiadzie dla magazynu Autosport. „Bardzo ciekawym wyzwaniem było dostosowanie się do tak dużych zmian, jednak nie ma co ukrywać, że są one znacznie bardziej restrykcyjne niż te, od których odeszliśmy”.

Newey przyznał też, że nawet jeśli postanowi szukać angażu gdzie indziej, to nie odejdzie zupełnie z Formuły Jeden. „Być może będę dalej pracował jako konsultant, jednak to wszystko zależy od zespołu. Ludzie z zespołu muszą chcieć mnie jako konsultanta, bo w innym wypadku nie miałoby to sensu.” – powiedział Newey, dodając, że „w przeciągu najbliższych dwóch lub trzech lat z pewnością” zacznie rozglądać się za innym zajęciem.

Swoje zdanie na temat nowych regulaminów technicznych F1 wyraził również prezydent FIA – Max Mosley, który sądzi, że zmiany zmierzają w złym kierunku. „Te regulacje są błędne.” – stwierdził Mosley. „Bardzo zawężone zostały obszary do kontroli prędkości i kosztów bolidów, co doprowadziło do sytuacji, kiedy najbardziej opłacalne jest udoskonalanie w nieskończoność każdej części bolidu. Ludzie tacy jak Colin Chapman, John Cooper czy Keith Duckworth zagubiliby się we współczesnej F1. W tej chwili opracowaliśmy system, w którym będziemy mieli minimum innowacyjnych rozwiązań i niekończące się próby poprawiania tego, co jest”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.09.2018  Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją
15.09.2018  Newey zwiększył zaangażowanie w prace na rzecz Red Bull Racing
26.06.2018  Adrian Newey dementuje plotki o możliwym przejściu do Renault
19.06.2018  Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault
05.06.2018  Ricciardo na pewno otrzyma karę cofnięcia o 10 pozycji na starcie GP Kanady
Tagi:
Newey A.
Red Bull
Mosley M.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 14.02.2009 11:47[!]
trudno mu się dziwić...
Kazik, 14.02.2009 12:24[!]
„Te regulacje są błędne.” – stwierdził Mosley....który jest współautorem tych regulacji.
rafaello85, 15.02.2009 01:22[!]
A jeśli ( za sprawą nowych przepisów ) ponownie nadejdzie "era Neweya"? Myślę, że wtedy zostałby w F1;)
Huckleberry, 15.02.2009 19:36[!]
Przecież chyba właśnie o to chodziło - wprowadzić bardzo restrykcyjne przepisy żeby ciąć koszty. Co z tego, że krytycy pisali że spowoduje to właśnie "piłowanie" detali w nieskończoność... Widać, że "głos ludu" dociera do szefostwa z dość dużym opóźnieniem :(
jacek2601, 15.02.2009 20:16[!]
rafaello - co według ciebie znaczą nowe przepisy? Gość jes chyba bardziej od aero dynamkiy.
rafaello85, 15.02.2009 21:20[!]
Oczywiście chodziło mi o przepisy techniczne:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca