F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Monako: opis wyścigu

Button i Barrichello zapewnili zespołowi Brawn GP trzecie podwójne zwycięstwo w tym sezonie.
Marek Roczniak, 24 maja 2009, wyświetlenia: 8490<< | lista | T- | T+ | >>
Jenson Button i Rubens Barrichello zapewnili zespołowi Brawn GP trzecie podwójne zwycięstwo w tym sezonie, triumfując w dzisiejszym wyścigu na ulicach Monte Carlo. Dla Buttona było to jednocześnie piąte zwycięstwo w tym sezonie. Tymczasem zespół Ferrari mógł świętować swoje pierwsze podium w tym sezonie po zajęciu przez Kimiego Raikkonena trzeciej pozycji. Włoski zespół niewątpliwie uczynił kolejny postęp, natomiast BMW zaliczyło kolejny słaby występ i Robert Kubica nadal jest bez punktu.

Timo Glock zdecydował się na start z boksów, co w jego przypadku nie oznaczało zbyt wielkiej straty, gdyż pierwotnie miał ruszać z przedostatniej pozycji. Z decyzji Toyoty skorzystał tylko Lewis Hamilton, który zyskał przed startem jedno miejsce. Jenson Button ruszył bardzo dobrze z pole position i utrzymał się na prowadzeniu. Tymczasem Kimi Raikkonen pomimo dysponowania systemem KERS nie tylko nie wyprzedził Buttona, ale także stracił drugie miejsce na rzecz Rubensa Barrichello.

Na pozycjach od 4 do 10 nie zaszła żadna zmiana na starcie, natomiast na 11 pozycję awansował Nelson Piquet Jr, któremu udało się wyprzedzić Sebastiena Buemiego. W końcówce stawki Robert Kubica stracił dwa miejsca na rzecz Lewisa Hamiltona i Jarno Trullego, a dodatkowo jedna z jego opon musiała ulec uszkodzeniu na początku wyścigu, bowiem Polak zjechał do boksów na drugim okrążeniu po nowe opony. Po powrocie na tor znalazł się na ostatniej pozycji, mając już blisko minutę straty do lidera.

Na siódmym okrążeniu Massa próbował wyprzedzić Vettela za tunelem, ale ściął szykanę i musiał przepuścić kierowcę Red Bulla na kolejnej prostej. Skorzystał z tego Nico Rosberg, który także wcisnął się obok kierowcy Ferrari na następnym zakręcie i awansował tym samym na piąte miejsce. Rosberg zaczął następnie "dobierać się do skóry" Vettela i udało mu się go wyprzedzić już na 10 okrążeniu za tunelem. Massa także wyprzedził p chwili kierowcę Red Bulla, który następnie zjechał do boksów na pierwszy postój.

Po powrocie na tor Vettel znalazł się na 13 pozycji, korzystając przy okazji z kolizji pomiędzy Buemim i Piquetem zaraz przed pierwszym zakrętem. Buemi wjechał w tył kierowcy Renault podczas hamowania i obaj znaleźli się poza torem. Buemi odpadł od razu, a Piquet dojechał do boksów z uszkodzonym tylnym skrzydłem, ale także musiał zakończyć jazdę. Oprócz Vettela pierwszy postój miał już także zaliczony Hamilton, który – jak się okazało – zderzył się lekko z Heidfeldem tuż po starcie w pierwszym zakręcie. Brytyjczyk po postoju znalazł się za Kubicą na ostatniej pozycji.

Na 14 okrążeniu Raikkonen zjechał na pierwszy postój, po którym spadł na siódme miejsce, zaraz przed Alonso. Na kolejnym kółku Vettel popełnił błąd w pierwszym zakręcie i uderzył w barierę z opon, kończąc tym samym udział w wyścigu. Chwilę wcześniej pierwsze postoje wykonali Barrichello i Sutil. Barrichello spadł tymczasowo na szóste miejsce, a Sutil powrócił na tor za Kubicą i Hamiltonem na 17 pozycji. Od okrążenia 17 do 22 pierwsze postoje wykonali następnie jadący w czołowej ósemce Button, Rosberg, Massa, Kovalainen i Webber.

Po tych postojach na trzech czołowych pozycjach nadal znajdowali się Button, Barrichello (+15s) i Raikkonen(+19s). Alonso jechał tymczasowo na czwartej pozycji, ale czekał go wkrótce pierwszy postój, a na pozostałych miejscach punktowanych znajdowali się w tym momencie Massa, Webber, Rosberg (kierowca Williamsa stracił dwa miejsca podczas rundy postojów) i Kovalainen. Pierwszą dziesiątkę zamykali Kazuki Nakajima i Sebastien Bourdais, nie mając jeszcze żadnego postoju na swoim koncie. Alonso swój pierwszy postój odbył na 28 okrążeniu i spadł za Fisichellę na jedenaste miejsce.

Na 30 okrążeniu Kubica zjechał po raz drugi do boksów, jednak nie był to rutynowy postój – w bolidzie BMW nastąpiła awaria układu hamulcowego i Polaka musiał wycofać się z wyścigu. Pięć okrążeń później pierwszą wizytę w boksach w tym wyścigu zaliczył Nakajima. Japończyk na tor powrócił za Heidfeldem na 12 pozycji. Tymczasem najszybszym kierowcą na torze był Massa – jadący na czwartej pozycji Brazylijczyk na 38 okrążeniu uzyskał czas 1:15,609 (w tym momencie jego strata do Buttona wynosiła 21 sekund). Warto jednak dodać, że kierowca Ferrari już dwukrotnie został ostrzeżony przez FIA za ścinanie szykan.

Na 42 okrążeniu Heidfeld zapoczątkował rundę postojów dla kierowców jadących tylko na jedno tankowanie w tym wyścigu. Niemiec po powrocie na tor znalazł się za Glockiem na 14 pozycji. Tymczasem na ścięciu szykany został przyłapany także drugi kierowca Ferrari – Raikkonen, ale jak dotychczas nie została przyznana żadna kara w tym wyścigu za tego typu manewr. Na 50 okrążeniu jedyny – jak się wydawało – postój wykonał Trulli. W boksach po raz drugi pojawił się także Barrichello, a następnie postoje wykonali Button (drugi), Bourdais (pierwszy) i Sutil (drugi). Prowadzenie objął tymczasowo Raikkonen.

Na 52 okrążeniu Kovalainen popełnił błąd w okolicy basenu pływackiego – bardzo podobny do błędu Massy w kwalifikacjach – i uderzył najpierw przodem bolidu w bandę, a następnie także i tyłem. Dla Fina był to oczywiście koniec jazdy, natomiast porządkowi ponownie zdołali uprzątnąć tor bez konieczności neutralizacji wyścigu. W chwilę później na drugi postój zjechał Raikkonen. Niestety problemy z wymianą jednego z kół kosztowały Fina utratę szansy na drugie miejsce, na które powrócił w tym momencie Barrichello. Raikkonen spadł tymczasowo na P5.

Na 54 okrążeniu drugi postój wykonał także Hamilton. W jego trakcie w bolidzie Brytyjczyka wymienione zostało przednie skrzydło i kierowca McLarena powrócił do walki na przedostatniej pozycji – przed Sutilem. Dwa okrążenia później ostatnie postoje wykonali Massa i Webber. Massa wrócił na tor tuż za kolegą z zespołu Ferrari – Raikkonenem na czwartej pozycji, a Webber znalazł się tymczasowo za Rosbergiem na szóstej pozycji. Aż 58 okrążeń przejechał na jednym zbiorniku paliwa Glock. Po powrocie na tor Niemiec był trzynasty.

Jako ostatni w czołowej ósemce drugie postoje wykonali Rosberg i Alonso – odpowiednio na 65 i 66 okrążeniu. Rosberg powrócił za Webbera na szóste miejsce, a Alonso utrzymał siódme miejsce, mając po powrocie na tor ponad 17 sekund przewagi nad zamykającym punktowaną ósemkę Bourdaisem. W międzyczasie drugi postój musiał także wykonać Trulli, choć pierwotna strategia Włocha zakładała tylko jedną wizytę w boksach. Kierowca Toyoty na tor powrócił za Heidfeldem i Glockiem na 13 pozycji.

Na 70 okrążeniu Glock wyprzedził Heidfelda w nawrocie Grand Hotel i awansował na jedenaste miejsce, a na kolejnym kółku Hamilton pokonał w bezpośredniej walce Trullego i wskoczył na 13 miejsce. Jako ostatni swój drugi postój w tym wyścigu wykonał Nakajima, a miało to miejsce na 72 okrążeniu. Japończyk utrzymał wówczas 10 miejsce, ale na ostatnim okrążeniu wyścigu popełnił błąd w zakręcie Mirabeau i w wpadł na barierę z opon, by ostatecznie zostać sklasyfikowanym na zamykającej stawkę 15 pozycji.

Tymczasem Button dowiózł spokojnie pierwsze miejsce do mety, odnosząc tym samym swoje pierwsze zwycięstwo w prestiżowym Grand Prix Monako, a zespół Ferrari mógł świętować swoje pierwsze podium w tym sezonie po zajęciu przez Raikkonena trzeciej pozycji. Po tym wyścigu Button ma 16 punktów przewagi w mistrzostwach kierowców nad zespołowym kolegą Barrichello, a w klasyfikacji konstruktorów Brawn GP prowadzi już z przewagą ponad 40 punktów nad Red Bull Racing. Kolejny wyścig zostanie rozegrany za dwa tygodnie w Turcji.

•  Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Monako

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Monte Carlo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ciociahela, 24.05.2009 17:27[!]
Brawo Brawn. Pikaczu i Kamikadze pokazali jak zwykle swoją klasę. ;)
Xerkses, 24.05.2009 20:11[!]
Charlie zapowiadał przed wyścigiem że będzie karał za ścinanie szykan. A w wyścigu ścinań było jak na lekarstwo i żadnej kary za to.
Maraz, 24.05.2009 21:18[!]
Jak ja to rozumiem, kary byłyby za zyskanie miejsca po ścięciu szykany bez oddania go lub za wykręcenie bardzo dobrego czasu okrążenia dzięki ścięciu. Zakładam, że w żadnym z przypadków to nie nastąpiło.
Pawel, 24.05.2009 22:35[!]
Wg mnie przesadzili z tym ścinaniem szykan. Powinni wręcz zmniejszyć te szykany, może wtedy wyprzedzanie stałoby się możliwe.
Madiavanran, 25.05.2009 15:36[!]
Jak kiedyś grałem w stare F1 Challenge chyba 1999 albo 2000 i jechałem w Monako, tam nie można było ścinać.
Nie było tych muld tylko normalna ściana i nie można było ściąć. Mogliby tak teraz zrobić.
rmn, 26.05.2009 11:10[!]
@Madiavanran
Myślę, że na najlbliższych obradach FIA - FOTA ktoś powinien wnieść Twój argument;)

Mogliby tam postawić takie kladzące się słupski jak jest na T1. Albo po prostu opony i chłopaki by już tak nie wyjeżdzali.
kibic sribic, 14.06.2009 16:12[!]
w Gran Turismo też jest ściana jak byk:) i tylko cheaterzy mogą ścinać
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca