F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Jorg Zander opuścił zespół Brawn GP

To już drugi raz, gdy niemiecki inżynier opuszcza stajnię z Brackley.
Marek Roczniak, 25 czerwca 2009, wyświetlenia: 4208<< | lista | T- | T+ | >>
Zastępca dyrektora technicznego w zespole Brawn GPJorg Zander opuścił liderów mistrzostw świata w obydwu kwalifikacjach ze skutkiem natychmiastowym.

To już drugi raz, gdy niemiecki inżynier opuszcza stajnię z Brackley – pierwszy miał miejsce w 2005 roku, kiedy to odszedł z zespołu wtedy noszącego jeszcze nazwę B.A.R Honda po trzech latach bycia głównym inżynierem odpowiedzialnym za układ przeniesienia napędu i systemy mechaniczne.

Od początku września 2005 roku Zander pracował jako główny projektant w Williamsie, ale tylko przez sześć miesięcy, bowiem w kwietniu 2006 roku przeniósł się do zespołu BMW Sauber, gdzie początkowo także pełnił tę samą rolę. W marcu 2007 roku został oddelegowany z Hinwil do Monachium w celu rozwiązania ówczesnych problemów BMW z niezawodnością układu napędowego, by kilka miesięcy później całkiem opuścić ten zespół.

W lipcu 2007 roku Zander powrócił do Brackley i stał się zastępcą dyrektora technicznego w zespole Honda Racing F1. To właśnie on wniósł spory wkład w konstrukcję bolidu RA109, który po zmianie właściciela zespołu przeistoczył się w zwycięskiego Brawn BGP001. „Jorg wniósł znaczący wkład do naszych sukcesów w tym sezonie. Dziękujemy mu za to i życzymy wszystkiego najlepszego na przyszłość” – powiedział rzecznik zespołu.

Ostatnim dniem pracy Zandera w zespole Brawna był piątek, 19 czerwca (dwa dni przed wyścigiem na torze Silverstone). Na razie nie wiadomo, co było powodem natychmiastowego odejścia z zespołu Niemca, ani też kto będzie jego nowym pracodawcą.

Źródło: F1Network.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.06.2010  Button musiał pozwać Brawna, aby otrzymać nagrodę za tytuł
11.03.2010  Button i zespół Brawn otrzymali nagrody Laureus
12.02.2010  Button i Brawn GP nominowani do nagrody Laureus
31.12.2009  Odznaczenia dla Buttona i Brawna potwierdzone
22.12.2009  Spór na linii Henkel-Brawn został zażegnany
Tagi:
Brawn
Zander J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 25.06.2009 12:14[!]
ciekawe kto go podkupił ;)
Dżejson, 25.06.2009 12:14[!]
WRACAJ DO BMW !!! prooosiiimyyyy :PP
polac, 25.06.2009 12:26[!]
Może BMW poszła po rozum do głowy.Ale nie sądzę.
im9ulse, 25.06.2009 12:27[!]
szlag :( w 2010 będzie ciężko...
quickmick, 25.06.2009 12:31[!]
"W marcu 2007 roku został oddelegowany z Hinwil do Monachium w celu rozwiązania ówczesnych problemów BMW z niezawodnością układu napędowego, by kilka miesięcy później całkiem opuścić ten zespół." - hmmm, a komu zepsuło się najwięcej "układów napędowych" w tym sezonie... zastanówmy się...
Oj, dobrze byłoby, gdyby stało się tak, jak nam się tutaj marzy...
Swoją drogą to "odejście ze skutkiem natychmiastowym" trochę wskazuje na to, że dostał pracę gdzie indziej i został wezwany do tej pracy "od zaraz"...
Maraz, 25.06.2009 12:49[!]
Ale powinno być coś takiego jak "gardening leave", czyli przymusowy urlop kilkumiesięczny, zanim inżynier będzie mógł rozpocząć pracę w innym zespole. Albo zaczyna się teraz, albo właśnie skończył się ten urlop (w takim przypadku de facto Zander nie pracował już u Brawna od jakiegoś czasu).
quickmick, 25.06.2009 12:54[!]
@Maraz...
A dlaczego "powinno być"? Unijne przepisy o zatrudnieniu (a takim podlegają europejskie (czyli na chwilę obecną wszystkie) zespoły F1) nie przewiduje takiej formuły - może być ona jedynie przedmiotem umowy pomiędzy stronami... jeśli w umowę zostanie wpisany zakaz konkurencji, to stosuje się "gardening leave". Jeśli nie (lub jeśli strona zatrudniająca pokryje ewentualną karę wynikającą ze złamania zakazu konkurencji) wówczas ten przepis nie obowiązuje...
Aquos, 25.06.2009 13:18[!]
A skąd to przekonanie, że ktoś go podkupił? Takie nagłe odejście raczej na to nie wskazuje. Przypuszczam, że doszło do jakiego poważnego konfliktu wewnątrz zespołu.
Dżejson, 25.06.2009 13:19[!]
No to parę miesięcy możemy poczekać, ważne żeby do stycznia 2010 dołączył do bi em dablju :PP
Maraz, 25.06.2009 13:20[!]
@quickmick
Jeszcze niedawno było to stosowane w F1, dlatego napisałem "powinno". Z tego co pamiętam, to Newey potrzebował chyba zgody od McLarena (czyt. stosowne "pocieszenie" finansowe), aby móc wcześniej rozpocząć pracę w Red Bullu. No nic, zobaczymy jak szybko Zander znajdzie się w innym zespole :)

Edit: znalazłem news o Neweyu: http://www.f1wm.p...wiad_gen.php?id=2755
Aquos, 25.06.2009 14:02 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
im9ulse -> zapewniam Cię, że na pewnym szczeblu nie robi się takich "numerów", żeby nagle zrezygnować z posady, zostawiając pracodawcę na lodzie, tylko dlatego, że ktoś oferuje lepsze warunki i bez wewnętrznych konfliktów. Takich rzeczy nie robi się choćby dlatego, że byłby to dowód na nieodpowiedzialność i nielojalność, a to jest jak wilczy bilet w światku gdzie wszyscy znają wszystkich.
Nie twierdzę, że musiał odejść - to mógł być jego wybór, ale nie wierzę, że odbyło się to na zasadzie:
- "Kochani, świetnie mi się tu z wami pracuje, ale wiecie X zaoferował mi lepsze warunki i od przyszłego tygodnia będę pracował u nich."
- "Ależ oczywiście stary, przecież to zrozumiałe, skoro będziesz miał lepiej. Zawsze będziemy cię mile wspominali i może czasami wyskoczymy na piwko, co?"
- "No to trzymajcie się chłopaki!"
To by dopiero było bredzenie! Bądź więc uprzejmy podarować sobie komentarze w takim guście.
noofaq, 25.06.2009 14:59[!]
stara prawda mówi, że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze...

jeśli chciał odejść bo nie dogadali się na przyszły rok, to w samym interesie Brawna leży wywalenie go jak najszybciej.. stąd taka decyzja.. a to że dla nas to takie zaskoczenie to dlatego, że nie mamy nosa w zespole (podejrzewam że oni już następcę mają ;) )
ergie, 25.06.2009 15:02[!]
Aquos> a w krasnoludki i św. Mikołaja też wierzysz. Zander to typowy najemnik. Zaraz się okaże, że pracuje dla FIATA, w końcu zrobili 500kę C i trza to wozidełko dopracować. Może być jeszcze jedno, słaba przyczepność Brawnów w ostatnim wyścigu.
Aquos, 25.06.2009 15:23[!]
noofaq, ergie -> obaj macie rację - rynek nie znosi próżni i zapewne zarówno Brawn GP, jak i Zander mają już dla siebie alternatywę. Wcześniej jednak coś musiało między nimi nie zagrać. Po prostu nie wierzę w zmiany na kluczowych stanowiskach w środku sezonu, za którymi nie stoją konkretne problemy, bo wiążą się z nimi zbyt duże perturbacje.
rvs, 25.06.2009 15:37[!]
@ ergie

"Ostatnim dniem pracy Zandera w zespole Brawna był piątek, 19 czerwca (dwa dni przed wyścigiem na torze Silverstone)."

W takim razie odpada słaba przyczepność w ostatnim wyścigu...
barteks, 25.06.2009 19:34[!]
Maraz, pytałem u źródła i Zander był w piątek w fabryce w Brackley, czyli raczej dopiero teraz skończył tam pracować.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca