F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Umowa z Cosworthem była warunkiem akceptacji zgłoszeń?

"Nowe ekipy wybierane były bardziej ze względu na polityczne, niż sportowe kryteria".
Mariusz Karolak, 6 lipca 2009, wyświetlenia: 2395<< | lista | T- | T+ | >>
Szefowie niektórych zespołów, które nie uzyskały prawa startu w Formule 1 od sezonu 2010 twierdzą, że FIA postawiła warunek dla nowych ekip, jakiego nie byli gotowi zaakceptować, co oznaczało, że proces selekcji był dla nich krzywdzący.

Doniesienia gazety Telegraph sugerują, że US F1, Campos i Manor zgodziły się na stosowanie jednostek napędowych Cosworth, które nie są aktualnie wykorzystywane w F1, natomiast zespoły takie jak Prodrive i Lola zamierzały używać silników Mercedes, Ferrari bądź Renault.

Wygląda na to, że FIA chciała nowego dostawcę w F1, a więc nie związanego z FOTA i nowe zespoły miały mieć podobno powiedziane, że umowa z Cosworthem jest 'obowiązkowa'. „Powiedziano nam, że jeśli chcemy myśleć o znalezieniu się na liście startowej na rok 2010, to powinniśmy podpisać trzyletni kontrakt z Cosworth” – powiedział Telegraph szef jednego z zespołów, dodając, że „nowe ekipy wybierane były bardziej ze względu na polityczne, niż sportowe kryteria”.

FIA próbowała usprawiedliwić swoją decyzję, twierdząc, że jeśli nie postawią na wybór nowego niezależnego producenta silników, to cała stawka „pozostanie na łasce przemysłu samochodowego i żaden nowy zespół nie będzie mógł wejść do F1 bez ich zgody”. Cosworth zaprzeczył tymczasem, że miał jakikolwiek związek z żądaniami FIA odnośnie nowych ekip.

Źródło: Automoto365.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.01.2018  Aston Martin zainteresowany współpracą z Cosworthem przy projekcie F1
19.07.2017  Cosworth rozważa powrót do F1
30.03.2017  Stefano Domenicali będzie reprezentował VW na spotkaniu w Paryżu
20.11.2015  Cosworth nie stanie do przetargu na dostawy alternatywnego silnika F1
20.11.2015  AER i Ilmor powalczą o kontrakt na dostawy alternatywnego silnika F1
Tagi:
Cosworth
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sowa_kubica_fan, 06.07.2009 10:45[!]
Tylko że nikt nie będzie na łasce Mosleya w F1.
Fire, 06.07.2009 10:57[!]
Trochę niefajnie, że takie info teraz wychodzi...FOTA będzie miała dodatkowe argumenty... z jednej strony wierze tym informacją a z drugiej strony są one lekko bulwersujące i nie chce mi się w to uwierzyć :) To może być także forma wyżalenia się jakiegoś "szefa nowego zespołu" bo nie weszli do F1... to sport dla elity panie prezesie :D
ergie, 06.07.2009 11:03[!]
I bardzo dobrze. Producenci jak chcą decywdować o losach jakiejkolwiek serii wyścigowej niech souie takową założą. To FIA organizuje F1 i to tylko na może decydować o zasadach w tej serii.
Mariusz, 06.07.2009 11:48[!]
Chyba FIA chciała mieć kogoś "zaufanego", kogoś "swojego" i zarazem realizować dalej plany standaryzacji silników, by mieć przeciwwagę dla "fabrycznych" z FOTA.
noofaq, 06.07.2009 12:09[!]
to jakaś masakra jest, że sie tak kolokwialnie wyrażę ;)

ciekawe co na to UE i wolność konkurencji...
SirKamil, 06.07.2009 13:23[!]
Granda i kpina... Dobrze, że to info wyszło od szefów ekip. Daje to pewien pogląd na dbanie o dobro dyscypliny wg. FIA.
orus, 06.07.2009 14:07[!]
"natomiast zespoły takie jak Prodrive i Lola zamierzały używać silników Mercedes, Ferrari bądź Renault"
Czyżby silniki BMW były tak słabe czy raczej zespól ten nie chce ich sprzedawać???
Kamikadze2000, 06.07.2009 16:26[!]
No, co my się tu dowiadujemy? A więc teraz już wiadomo, dlaczego faworyci typu Lola i Prodrive nie wygrali. Z jednej strony FIA kierowała się tym, żeby dac szansę wejścia nowemu-staremu dostawcy, co jest dobre. Ale takie "coś" nie powinno miec miejsca.
m.j.m, 06.07.2009 18:10[!]
Syf,skandal i granda.
Najchętniej całe to FIA wysadził bym w powietrze !!!
Sorki jeśli ktoś poczuł się urażony ale takie rzeczy absolutnie nie powinny mieć miejsca.
rafaello85, 06.07.2009 18:26[!]
Wcale bym się nie zdziwił gdyby się okazało, że to prawda. Mielibyśmy to, czego Max tak pragnie - standaryzację silników, przynajmniej cześciową. Dla mnie sprawa jest prosta - nowe ekipy mające silniki: Mercedesa, Renault czy Ferrari, byłyby kolejnym zagrożeniem dla brytyjskiego dyktatora, bo w razie następnego konfliktu trzymałyby się z FOTA.
Wygląda na to, że oglądamy teatrzyk, w którym aktorzy grają tak, jak sobie zażyczy Federacja Samochodowa...:/
rom, 06.07.2009 19:25[!]
Powtórzę jeszcze raz tu chodziło tylko o kasę teraz wiemy już za co konkretnie miała płynąć.Moim zdaniem to jeszcze nie koniec sensacji.Ergie poczytaj trochę historii F1 i nie mów niech sobie założą.
Jędruś, 06.07.2009 19:53[!]
I jak tu nie chcieć , aby władzę nad F1 przejął kto inny ...
Adam1970, 06.07.2009 21:36[!]
Przecież od początku wiadome było ,że faworyzowane będą zespoły z silnikami Coswortha , które Mosley za wszelką cenę chciał w F1. Czy maruder- Richards o tym nie wiedział? Zglosiło się 8 czy 9 zespołów i wiadomo było ,że zostana wybrane tylko 3. Więc?
@ergie- szacuneczek
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca