F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (13:00)

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Umowa z Cosworthem była warunkiem akceptacji zgłoszeń?

"Nowe ekipy wybierane były bardziej ze względu na polityczne, niż sportowe kryteria".
Mariusz Karolak, 6 lipca 2009, wyświetlenia: 2401<< | lista | T- | T+ | >>
Szefowie niektórych zespołów, które nie uzyskały prawa startu w Formule 1 od sezonu 2010 twierdzą, że FIA postawiła warunek dla nowych ekip, jakiego nie byli gotowi zaakceptować, co oznaczało, że proces selekcji był dla nich krzywdzący.

Doniesienia gazety Telegraph sugerują, że US F1, Campos i Manor zgodziły się na stosowanie jednostek napędowych Cosworth, które nie są aktualnie wykorzystywane w F1, natomiast zespoły takie jak Prodrive i Lola zamierzały używać silników Mercedes, Ferrari bądź Renault.

Wygląda na to, że FIA chciała nowego dostawcę w F1, a więc nie związanego z FOTA i nowe zespoły miały mieć podobno powiedziane, że umowa z Cosworthem jest 'obowiązkowa'. „Powiedziano nam, że jeśli chcemy myśleć o znalezieniu się na liście startowej na rok 2010, to powinniśmy podpisać trzyletni kontrakt z Cosworth” – powiedział Telegraph szef jednego z zespołów, dodając, że „nowe ekipy wybierane były bardziej ze względu na polityczne, niż sportowe kryteria”.

FIA próbowała usprawiedliwić swoją decyzję, twierdząc, że jeśli nie postawią na wybór nowego niezależnego producenta silników, to cała stawka „pozostanie na łasce przemysłu samochodowego i żaden nowy zespół nie będzie mógł wejść do F1 bez ich zgody”. Cosworth zaprzeczył tymczasem, że miał jakikolwiek związek z żądaniami FIA odnośnie nowych ekip.

Źródło: Automoto365.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.01.2018  Aston Martin zainteresowany współpracą z Cosworthem przy projekcie F1
19.07.2017  Cosworth rozważa powrót do F1
30.03.2017  Stefano Domenicali będzie reprezentował VW na spotkaniu w Paryżu
20.11.2015  Cosworth nie stanie do przetargu na dostawy alternatywnego silnika F1
20.11.2015  AER i Ilmor powalczą o kontrakt na dostawy alternatywnego silnika F1
Tagi:
Cosworth
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sowa_kubica_fan, 06.07.2009 10:45[!]
Tylko że nikt nie będzie na łasce Mosleya w F1.
Fire, 06.07.2009 10:57[!]
Trochę niefajnie, że takie info teraz wychodzi...FOTA będzie miała dodatkowe argumenty... z jednej strony wierze tym informacją a z drugiej strony są one lekko bulwersujące i nie chce mi się w to uwierzyć :) To może być także forma wyżalenia się jakiegoś "szefa nowego zespołu" bo nie weszli do F1... to sport dla elity panie prezesie :D
ergie, 06.07.2009 11:03[!]
I bardzo dobrze. Producenci jak chcą decywdować o losach jakiejkolwiek serii wyścigowej niech souie takową założą. To FIA organizuje F1 i to tylko na może decydować o zasadach w tej serii.
Mariusz, 06.07.2009 11:48[!]
Chyba FIA chciała mieć kogoś "zaufanego", kogoś "swojego" i zarazem realizować dalej plany standaryzacji silników, by mieć przeciwwagę dla "fabrycznych" z FOTA.
noofaq, 06.07.2009 12:09[!]
to jakaś masakra jest, że sie tak kolokwialnie wyrażę ;)

ciekawe co na to UE i wolność konkurencji...
SirKamil, 06.07.2009 13:23[!]
Granda i kpina... Dobrze, że to info wyszło od szefów ekip. Daje to pewien pogląd na dbanie o dobro dyscypliny wg. FIA.
orus, 06.07.2009 14:07[!]
"natomiast zespoły takie jak Prodrive i Lola zamierzały używać silników Mercedes, Ferrari bądź Renault"
Czyżby silniki BMW były tak słabe czy raczej zespól ten nie chce ich sprzedawać???
Kamikadze2000, 06.07.2009 16:26[!]
No, co my się tu dowiadujemy? A więc teraz już wiadomo, dlaczego faworyci typu Lola i Prodrive nie wygrali. Z jednej strony FIA kierowała się tym, żeby dac szansę wejścia nowemu-staremu dostawcy, co jest dobre. Ale takie "coś" nie powinno miec miejsca.
m.j.m, 06.07.2009 18:10[!]
Syf,skandal i granda.
Najchętniej całe to FIA wysadził bym w powietrze !!!
Sorki jeśli ktoś poczuł się urażony ale takie rzeczy absolutnie nie powinny mieć miejsca.
rafaello85, 06.07.2009 18:26[!]
Wcale bym się nie zdziwił gdyby się okazało, że to prawda. Mielibyśmy to, czego Max tak pragnie - standaryzację silników, przynajmniej cześciową. Dla mnie sprawa jest prosta - nowe ekipy mające silniki: Mercedesa, Renault czy Ferrari, byłyby kolejnym zagrożeniem dla brytyjskiego dyktatora, bo w razie następnego konfliktu trzymałyby się z FOTA.
Wygląda na to, że oglądamy teatrzyk, w którym aktorzy grają tak, jak sobie zażyczy Federacja Samochodowa...:/
rom, 06.07.2009 19:25[!]
Powtórzę jeszcze raz tu chodziło tylko o kasę teraz wiemy już za co konkretnie miała płynąć.Moim zdaniem to jeszcze nie koniec sensacji.Ergie poczytaj trochę historii F1 i nie mów niech sobie założą.
Jędruś, 06.07.2009 19:53[!]
I jak tu nie chcieć , aby władzę nad F1 przejął kto inny ...
Adam1970, 06.07.2009 21:36[!]
Przecież od początku wiadome było ,że faworyzowane będą zespoły z silnikami Coswortha , które Mosley za wszelką cenę chciał w F1. Czy maruder- Richards o tym nie wiedział? Zglosiło się 8 czy 9 zespołów i wiadomo było ,że zostana wybrane tylko 3. Więc?
@ergie- szacuneczek
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca