F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Force India liczy na powtórkę na Monzy

Vijay Mallya: "Wiemy, że samochód jest szybki, powiedziałbym wręcz błyskawicznie szybki".
Marek Roczniak, 31 sierpnia 2009, wyświetlenia: 3261<< | lista | T- | T+ | >>
Force India ostrzega rywali, że rewelacyjna postawa Giancarlo Fisichelli w Grand Prix Belgii nie była tylko jednorazowym przebłyskiem formy, jako że zespół z Silverstone nastawia się na zaprezentowanie podobnych osiągów za dwa tygodnie na torze Monza.

Fisichella zapewnił w ostatni weekend ekipie Force India pierwsze pole position, pierwsze punkty i pierwsze podium. Niewiele zabrakło, a byłoby to również pierwsze zwycięstwo tego zespołu. Neutralizacja wyścigu umożliwiła jednak Kimiemu Raikkonenowi wyprzedzenie Włocha dzięki systemowi KERS, choć Ferrari nie dysponowało tego dnia szybszym bolidem i Fisichella cały czas mógł później jechać tuż za F60.

To właśnie stałe tempo Force India w trakcie ostatniego wyścigu wzbudziło większe nadzieje na temat potencjału VJM02 i zespół oczekuje, że wymagający najmniejszego docisku aerodynamicznego tor Monza także będzie im sprzyjał. „Czemu nie?” – odpowiedział szef zespołu Vijay Mallya na pytanie, czy będą mocni ponownie w GP Włoch. „Wiemy, że samochód jest szybki, powiedziałbym wręcz błyskawicznie szybki. Czasy sektorów to pokazują i myślę, że Monza będzie nam pasować”.

Force India dodatkowe nadzieje pokłada w fakcie, że na ten tydzień ma zaplanowane testy aerodynamiczne w linii prostej, które mogą im pomóc lepiej przygotować się do wyścigu we Włoszech. „Nasz samochód jest szybki w linii prostej. Chciałbym móc powiedzieć, że takie było nasze zamierzenie, ale tak nie jest” – stwierdził szef operacyjny Simon Roberts w wywiadzie dla AUTOSPORT. „To, co próbowaliśmy zrobić, to dodawać usprawnienia mające na celu wytworzenie większego docisku. Poprawki na Walencję stawiały bardzo mały opór powietrzu i dobrze się złożyło, że wprowadziliśmy je akurat przed Spa i Monza”.

„Mamy zaplanowany na ten tydzień test aero, a więc jazdę na treningach na Monzy rozpoczniemy z większą ilością danych, co ułatwi inżynierom pracę. Oczywiście Monza wymaga bardzo małego docisku. Będziemy mieli więcej skrzydeł do wypróbowania tutaj i test przed weekendem GP spowoduje, że w przeciwieństwie do Belgii jeszcze przed treningami będziemy wiedzieli, jak zachowują się skrzydła, zatem powinniśmy być od razu mocni. Potem mamy jeszcze więcej rzeczy na wyścig w Singapurze. Moglibyśmy wprowadzić je nieco wcześniej, ale ponieważ Monza wymaga małego docisku, to zostawimy je na później. Tak więc mamy nowe rzeczy w fabryce gotowe do zamontowania w bolidach i nie jest tak, że to było wszystko, na co nas stać – nadal ciśniemy”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.12.2018  Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji
04.12.2018  Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze
03.12.2018  Szafnauer: Racing Point to tymczasowa nazwa
30.11.2018  FIA opublikowała listę startową F1 na sezon 2019
30.11.2018  Lance Stroll dołączy do Force India od sezonu 2019
Tagi:
Mallya V.
Force India

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aquos, 31.08.2009 13:59[!]
Teoretycznie jest to najsłabszy zespół w stawce, więc to jak się rozwijają w tym sezonie jest tym bardziej imponujące.
Anderis, 31.08.2009 14:01[!]
Force India jest najlepszym dowodem na to, że nie trzeba wielkiej kasy, żeby szybko się rozwijać. Ilekroć oni mają mniejszy budżet od Ferrari? 4? 5? Przy limicie budżetowym ten zespół zmniejszyłby swój budżet w stosunku do tego roku może o 1/4. To chyba pokazuje, że limit budżetowy na poziomie 40 milionów + pensje dla kierowców i jednej osoby z kierownictwa zespołu + silniki + marketing, daje szansę na stworzenie szybkiego bolidu i dalszy jego rozwój.
ksAnderson, 31.08.2009 14:01[!]
Force India nagle zrobiło się postrachem F1? Chciałbym w to wierzyć ale już na pewno w Singapurze powrócą na swoją pozycję...
Simi, 31.08.2009 14:01[!]
Aquos no dokładnie. Ja byłem bardzo mile zaskoczony po P1 Giancarla. Wydawało mi się, że na wyścigu może być gorzej, a tu nie. Wspaniale.

ksAnderson skąd ta pewność? Mogą być coraz lepsi, ale nie powiedziane, że nie masz racji.
noofaq, 31.08.2009 14:11[!]
czy uważacie że 100% zasługi dla świetnej postawy Force India (ale tez i BMW) miała praca zespołu? obstawiam, że specyfika toru też ma całkiem spore znaczenie..

nie chcę przekreślać szans FI czy BMW, ale podejrzewam iż ich forma w następnych wyścigach może być trochę słabsza (konkurencyjne konstrukcje mogą być do innych torów lepiej przystosowane). przy tak zbliżonych osiągach zespołów ma to spore znaczenie - właściwie przy każdym wyścigu jest jakieś przetasowanie w czołówce..
ksAnderson, 31.08.2009 14:12[!]
Simi, pewności oczywiście nigdy nie ma, ale Singapur to inny tor, a oni sami przyznają że są mocni na prostych. Nie znam dokładnie czasów jakie osiągali w drugim sektorze, ale twierdzenie opieram na samej opini zespołu. A wspominane w dalszej wypowiedzi kolejne poprawki mogą im na dobre nie wyjść (jak np. u Brawna).
Aquos, 31.08.2009 14:13[!]
noofaq -> na pewno masz rację, że tor im pasował, ale czy nie sądzisz, że to i tak ogromne osiągnięcie dla FI, że na niektórych torach są w stanie walczyć o zwycięstwo?
marrcus, 31.08.2009 14:14 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
pewnie byli szybcy bo tor podpasował ale gdyby nie SC to może byłoby jeszcze lepiej, miałby niemal 2 sek przewagi a pozniej Kimi nie jechał już szybciej i pewnie jechaliby cały czas ale zamiienini miejscami
noofaq, 31.08.2009 14:14[!]
z tego co pamiętam z kwalifikacji bolidy FI miały bardzo dobre czasy w S1 i S3 (czyli te mniej kręte)

Aquos: osiągnięcie? to praktycznie cud :) tak, jestem pod wrażeniem walki o zwycięstwo..
Khelinubril, 31.08.2009 15:10[!]
Na monzy ja bym obstawiał na duet Force India. Monza bedzie im jeszcze bardziej pasowac a z tego co pamietam to juz od zeszlego sezonu FI miało największe predkości maksymalne. W tym sezonie wyprzedzaja reszte stawki pod tym względem o klase tzn. normalne odstępy pomiędzy max speedami wynosi niecale 1km/h a oni wyprzedzali stawke czasami o 4km/h
Yurek, 31.08.2009 15:23[!]
powtórki nie będzie ale jakieś punkty im się trafią
MairJ23, 31.08.2009 16:57[!]
Use the Force !!!
aPiS, 31.08.2009 17:14[!]
To jest też kwestia aerodynamiki dla tego co jedzie za... Kubica po wyścigu powiedział dla Polsatu, że do pierwszego pit stopu był w stanie trzymać się czołówki, bo na prostych jechał w ich "tunelu", po pit stopie nie mając nikogo bezpośrednio przed sobą nie był w stanie osiągać maksymalnych prędkości na prostych przez co tracił czas.
Prawdopodobnie dlatego Fisichella był w stanie utrzymywać się bezpośrednio za Raikonnenem, który jako pierwszy "pruł" powietrze. O zwycięstwie na razie jeszcze Force I. musi zapomnieć. Łatwość z jaką Kimi wyprzedził i Kubicę i Fisichellę wskazuje, że we Włoszech może być to samo. Kers na długich prostych wymiata. Ale i tak trzeba oddać pokłon zespołowi FI, bo Sutil też przecież "szalał" na torze. Szacun :)
Yurek, 31.08.2009 17:28[!]
@aPiS - Strumień ogonowy wytwarza się tuż za bolidem i wtedy można wyprzedzać spokojnie ale nie gdy jeden bolid jedzie 300 metrów za drugim. Ale Robuś jak zwykle musi znaleźć usprawiedliwienie. Na wszystko, choćby było bez sensu.
noofaq, 31.08.2009 18:53[!]
Yurek: zastanawia mnie czemu Ty nie jeździsz zamiast Kubicy jak taki spec jesteś ;)

i'm sorry - mam ciety nastrój ;)
Yurek, 31.08.2009 19:43[!]
Ponieważ 10 lat temu nie poprosiłem rodziców o zakup gokarta :)
Piotr_the, 31.08.2009 21:48[!]
Prawda Robert przesadził tracił raczej na zakrętach a nie na prostych zapomniał, że skrzydło przednie miał uszkodzone mogli mu je wymienić na pierwszym pit stopie i tak długo go tankowali !dziwna sprawa! Najdziwwniejsze jest to co było ze zjazdem Fisichelli miał mniej paliwa od Roberta a zjechał później :-) to jest dopiero zagadka???
rafaello85, 31.08.2009 22:13[!]
Ciekawe jaa to dalej będzie, w Spa wyskoczyli jak Filip z konopi;) Czy na Monza będą równie mocni?
Jędruś, 01.09.2009 11:56[!]
Wydaje mi się, że na Monzie może być podbna sytuacja z FI jak w roku ubiegłym z STR gdzie Vettel z Bourdaisem wymiatali :D

Ja im życzę wszystkiego najlepszego, a Fisco niezależnie czy pojedzie jeszcze dla FI czy dla Ferrari i tak będzie owacyjnie witany przez fanów. Gdyby jeszcze Toyota była w dobrej formie ( może wreszcie zrozumieją te nagłe spadki szybkości ) to będzie już naprawdę wspaniale.
Kamikadze2000, 01.09.2009 13:08[!]
W teorii ich osiągi na Monzie powinny byc jeszcze lepsze, więc będę trzymał za Nich kciuki! Marzyłby mi się dla Nich dublet... ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca