F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Włoch: opis wyścigu

Hamilton na ostatnim okrążeniu rozbił nieoczekiwanie swojego McLarena i nie dojechał do mety.
Marek Roczniak, 13 września 2009, wyświetlenia: 7681<< | lista | T- | T+ | >>
Rubens Barrichello po raz jedenasty w swojej karierze jako pierwszy przekroczył linię mety w wyścigu Formuły 1, pokonując dzisiaj na torze Monza kolegę z zespołu Brawn GP – Jensona Buttona, by zbliżyć się do niego w mistrzostwach na 14 punktów. Tymczasem początkowy lider wyścigu, który w końcowej fazie rywalizacji jechał na trzeciej pozycji, na ostatnim okrążeniu rozbił nieoczekiwanie swojego McLarena i nie dojechał do mety. Najniższy stopień podium dostał więc w prezencie Kimi Raikkonen, ku dużej uciesze fanów Ferrari, a Adrian Sutil mógł z kolei świętować swój najlepszy wynik w F1 – czwarte miejsce.

Wyścig rozpoczął się przy słonecznej pogodzie i suchej nawierzchni toru. Hamilton wystartował niezbyt rewelacyjnie, ale utrzymał prowadzenie przed pierwszym zakrętem. Raikkonen wyprzedził Sutila i awansował na drugie miejsce, a Barrichello i Button przesunęli się na miejsca 4 i 5, dość szybko radząc sobie z Kovalainenem, którego później wyprzedzili także Liuzzi i Alonso, tak więc Fin spadł na ósme miejsce. Kubica po dość dobrym starcie, a następnie wyprzedzeniu Vettela zajmował w początkowej fazie wyścigu dziewiąte miejsce.

Polak miał jednak nieco uszkodzone przedniego skrzydło po kontakcie z Webberem na pierwszym okrążeniu w drugiej szykanie. Webber po tej kolizji wypadł z toru i zakończył jazdę. Tymczasem Kubica został w końcu wezwany do boksów przez dyrektora wyścigu w celu naprawy bolidu. Polak po wymianie przedniego skrzydła na 9 okrążeniu spadł na 18 miejsce, mając za sobą tylko Rosberga, który także musiał w międzyczasie wykonać nieplanowany postój. Przed Kubicą jechał z kolei Grosjean, który został poinformowany przez radio przez swojego inżyniera, że skrzynia biegów w jego bolidzie zaczyna się przegrzewać.

Po 10 okrążeniach kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Raikkonen (+5,2), Sutil (+5,7), Barrichello (+13,4), Button (+16,6), Liuzzi (+19,3), Alonso (+20,3), Kovalainen (+22,8), Vettel (+30,7), Heidfeld (+31,8), Fisichella, Nakajima, Trulli, Glock, Buemi, Alguersuari, Grosjean, Kubica i Rosberg. Na 15 okrążeniu Hamilton zapoczątkował pierwszą rundę planowanych postojów w boksach. Brytyjczyk na tor powrócił przed Liuzzim na piątej pozycji. W chwilę później w alei serwisowej pojawili się także Kubica i Rosberg. Polak wycofał się z wyścigu ze względu na prawdopodobny wyciek oleju, natomiast Rosberg po drugim postoju powrócił do rywalizacji nadal na ostatniej pozycji.

Na 17 okrążeniu pierwszy postój w tym wyścigu wykonał Sutil. Kierowca Force India wyjechał z boksów tuż przed Kovalainenem na siódmej pozycji. Dwa okrążenia później w alei serwisowej pojawił się także Raikkonen, powracając na tor między Liuzzim i Alonso na piątej pozycji. Prowadzenie objęli w tym momencie Barrichello i Button, jadący tylko na jeden postój. W międzyczasie z wyścigu wycofał się kolejny kierowca – Alguersuari ze względu na problemy techniczne. Następnie pech dopadł także Liuzziego, który jechał do tego momentu na świetnej czwartej pozycji. Włoch zjechał na pobocze w drugiej szykanie, a na miejsca 4-8 awansowali Raikkonen, Alonso, Sutil, Kovalainen i Vettel.

Na 26 okrążeniu na pierwsze i zarazem jedyne tankowanie paliwa i zmianę opon w tym wyścigu zjechał Alonso, a na kolejnych trzech okrążeniach w boksach pojawiali się kolejni kierowcy jadący tylko na jeden postój – Kovalainen, Vettel, Button i Barrichello. W tym momencie na prowadzenie powrócił Hamilton, mając pięć sekund przewagi nad Raikkonenem, za którym w niewielkiej odległości podążał ciągle Sutil. Barrichello i Button spadli na miejsca 4 i 5, mając odpowiednio 14,1 i 18,3 sekundy straty do Hamiltona, którego jednak – podobnie jak Raikkonena i Sutila – czekał jeszcze jeden postój. Kierowcy Brawn GP byli zatem w bardzo dobrej sytuacji.

W następnej kolejności jedyne postoje w tym wyścigu wykonali Fisichella i Heidfeld, po których znaleźli się odpowiednio na miejscach 11 i 13. Fisichella został następnie wyprzedzony przez Buemiego przed szykaną Ascari i spadł na 14 miejsce. Na 34 okrążeniu swój drugi i zarazem ostatni postój w tym wyścigu odbył Hamilton, zgodnie z oczekiwaniami na tor powracając za kierowcami Brawn GP na piątej pozycji. Na kolejnym kółku w boksach pojawili się dwaj kierowcy jadący tylko na jeden postój – Nakajima i Trulli, a na 37 okrążeniu drugie postoje wykonali jadący tymczasowo na czele stawki Raikkonen i Sutil. Obaj kierowcy po drobnych przygodach na pasie serwisowym na tor powrócili w tej samej kolejności – za Hamiltonem na miejscach 4 i 5, a tymczasem na prowadzenie wysunęli się Barrichello i Button, zmierzając po pewne zwycięstwo.

Po ostatnich postojach pozostałych kierowców kolejność po 42 okrążeniach była następująca: Barrichello, Button (+5,2), Hamilton (+7,1), Raikkonen (+17,3), Sutil (+17,8), Alonso (+31,9), Kovalainen (+37,3), Heidfeld (+44,7), Vettel (+51,7), Fisichella (+57,3), Nakajima, Trulli, Glock, Buemi, Grosjean i Rosberg. W wyścigu nie uczestniczyli Liuzzi, Alguersuari, Kubica i Webber. Na 48 okrążeniu Trulli próbował wyprzedzić Nakajimę na pierwszej szykanie, ale doszło do kontaktu i Włoch musiał przejechać po krawężnikach, przez co zbliżył się do niego Glock. Kierowcy Toyoty stoczyli następnie emocjonującą, bratobójczą walkę o 12 miejsce, która dla Trullego zakończyła się wypadnięciem na chwilę na pobocze w pierwszym z zakrętów Lesmos i spadkiem za Buemiego na 14 miejsce.

Wyścig zakończył się bardzo nieoczekiwaną kraksą Hamiltona na ostatnim okrążeniu. Kierowca McLarena stracił kontrolę nad bolidem na wyjściu z pierwszego z zakrętów Lesmos i uderzył w bandę, tracąc w ten sposób miejsce na najniższym stopniu podium. Przejął je po nim Raikkonen, a punktowaną ósemkę zamknęli Sutil, Alonso, Kovalainen, Heidfeld i Vettel. Tymczasem zespół Brawn mógł świętować swoje czwarte podwójne zwycięstwo w tym sezonie. Barrichello po odniesieniu drugiego zwycięstwa w tym sezonie zmniejszył swoją stratę do Buttona do 14 punktów na cztery wyścigi do końca mistrzostw. Kolejny już za dwa tygodnie w Singapurze.

•  Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Włoch

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Monza
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kokus, 13.09.2009 16:32[!]
Brawo! Nikt się nie cieszy na podium jak Baricz :)
mazaq, 13.09.2009 22:17[!]
Może już ktoś poruszył ten temat w komentarzach do wcześniejszych newsów - przyznaję nie czytałem, ale.. :).
Myślę że wyciek oleju Kubicy mógł być ściemą dla kibiców. Po zmianie skrzydła Robert wyjechał ostatni z kilkunasto sekundową przewagą - 0% szans na punkty. W jego sytuacji z silnikami pojechanie Monzy byłoby nierozsądne... Poza tym krótko po wyścigu stwierdził coś w rodzaju: "wyciek oleju.. chyba ze skrzyni biegów...". Chyba powinien czuć że coś jest nie tak i być pewniejszym.. :). No nic - nie snuję już spiskowych teorii, ale tak mi się wydaje ;)
aragornx, 14.09.2009 00:16[!]
Zespol musial wreszcie dac pelen support Kimiemu - i widac efekty. Zal mi Massy po tym co sie stalo - ale jako kierowca nie dorasta Kimiemu do piet - a Ferrari z Schumacherem caly czas daja pelene wsparcie (a raczej dawali) Brazylijczykowi. Mam nadzieje - ze obecna jazda Kimiego otworzy im oczy !!!
connell, 14.09.2009 09:41[!]
@mazaq; miałem dokładnie takie samo wrażenie. Katowanie ostatniej nowej jednostki napędowej po to, żeby i tak nie zdobyć nawet punktu zwyczajnie nie miałoby sensu.
Andy Chow, 14.09.2009 18:55[!]
Wypadek Hamiltona to rażący przykład jak nie należy jeździć i to kierowca z aspiracjami na pobicie rekordu MS.Myślę że Kubek bije go na głowę pod względem wytrzymałości psychicznej a to już nie pierwszy jego taki popis po prostu wstyd stracić pewne 6 pkt.przez wdawanie się w walkę na ostatnim okrążeniu
Szkot, 15.09.2009 07:55[!]
Najważniejsze że wreszcie SUT miał swoje 5 minut (swoją drogą komentatorzy popełnili błąd uparcie sugerując, że SUT nigdy nie zdobył ani jednego punktu), wytrwałość psychiczna tego chłopaka nie ma chyba odpowiednika w obecnej stawce kierowców.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca