F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lotus trzynastym zespołem w sezonie 2010

BMW przypadnie czternaste miejsce w stawce F1 w przypadku pojawienia się wakatu.
Michał Roszczyn, 15 września 2009, wyświetlenia: 14315<< | lista | T- | T+ | >>
FIA poinformowała dzisiaj, że trzynastym zespołem Mistrzostw Świata Formuły Jeden w sezonie 2010 będzie Lotus F1 Team.

Ciało zarządzające twierdzi, że otrzymało również „imponujący” wniosek od ekipy BMW Sauber, ale biorąc pod uwagę niepewność w sprawie własności zespołu z Hinwil, FIA postanowiła przyjąć ekipę Lotus. Jednakże BMW przypadnie czternaste miejsce w stawce F1 w przypadku pojawienia się wakatu na przyszły sezon.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa dodała, że przyjrzy się zwiększeniu liczby teamów do czternastu, „konsultując się pilnie z istniejącymi zespołami w związku z wprowadzeniem odpowiednich zmian w przepisach, tak aby powiększyć stawkę do 28 samochodów na czas pierwszego grand prix sezonu 2010”.

Wejście Lotusa zostanie wsparte przez spółkę 1Malaysia F1 Team Sdn Bhd wraz z Tonym Fernandesem jako szefem zespołu. Fernandes jest założycielem i dyrektorem generalnym malezyjskiej Tune Group, do której należą linie lotnicze Air Asia. FIA poinformowała również, że dyrektorem technicznym zespołu zostanie Mike Gascoyne, a bolidy Lotusa będą napędzane silnikami Cosworth.

Przedsięwzięcie to jest wynikiem partnerstwa między rządem Malezji a konsorcjum malezyjskich przedsiębiorców. Nazwa Lotus powróci do Formuły 1 jako konstruktor po raz pierwszy od 1994 roku. Początkowo zespół będzie korzystał z budynków Racing Technology Norfolk w Wielkiej Brytanii, około 15 kilometrów od fabryki Lotus Cars. Obiekt o powierzchni 15.000 metrów kwadratowych został wybudowany przez Toyotę w początkowej fazie programu F1 japońskiego koncernu. Następnie był wykorzystywany przez firmę Bentley w ramach realizacji projektu Le Mans.

W przyszłości przy torze Sepang w Malezji zostanie wybudowane centrum technologiczne zajmujące się projektowaniem, badaniami i rozwojem oraz produkcją.

Lista zespołów wybranych na sezon 2010
P.Zespół Konstruktor 
1.Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari 
2.Vodafone McLaren Mercedes McLaren Mercedes 
3.Renault F1 Team Renault 
4.Panasonic Toyota Racing Toyota 
5.Scuderia Toro Rosso STR * 
6.Red Bull Racing RBR * 
7.AT&T Williams Williams * 
8.Force India F1 Team Force India Mercedes 
9.Brawn GP Formula One Team Brawn Mercedes 
10.Campos Meta Team Campos Cosworth 
11.Manor Grand Prix Manor Cosworth 
12.Team US F1 Team US F1 Cosworth 
13.Lotus F1 Team Lotus Cosworth 
14.Qadbak Sauber Team ** Ferrari 
* - dostawca silników nie został jeszcze podany
** - zespół z Hinwil będzie mógł startować, jeśli pozostałe zespoły zgodzą się na rozszerzenie stawki do 28 bolidów w sezonie 2010
Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2012  Alex Rossi liczy na awans do Formuły 1
13.12.2011  Lotus będzie stosował czarno-złote malowanie w F1, GP2, GP3 i IndyCar
12.12.2011  HRT dementuje plotki o nawiązaniu współpracy z Caterhamem
12.12.2011  HRT zmieni silniki na Renault?
08.12.2011  Team Lotus potwierdza zatrudnienie Johna Ileya
Tagi:
Team Lotus
FIA
BMW

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Byczek, 15.09.2009 15:03[!]
szkoda ze Lotus nie wykupił zespołu Saubera.. ale by się działo :)
deeze, 15.09.2009 15:22[!]
To fakt Ducsen, zdobycie punktu to pewien prestiż, jednak zauważ, że zespoły z dołu tabeli w ten sposób nie będą wiedziały na jakiej są pozycji w generalce... Lepiej rozdać o te dwa miejsca więcej - prestiż z pewnością pozostanie, a sytuacja, gdzie jeden zespół jeździ w kratkę i zdobywa dwa razy punkt w porównaniu do tego, który wciąż trzyma się tej 10-12 pozycji, ale nie punktuje, jest trochę nie fair, prawda? Wszystko rozchodzi się o prawdziwe tempo podczas całego sezonu i sprawiedliwość - zwiększając ilość punktujących właśnie to można osiągnąć.
Jacobss, 15.09.2009 15:33[!]
I właśnie w takich newsach jak zwykle wychodzi, ilu jest tutaj "kibiców", którzy udają, że się na wszystkim znają a F1 oglądają od Kanady 2008.

28 samochodów i kilka słabszych zespołów wlokących się na końcu stawki to norma dla F1. Zawsze tak było. Dopiero parę lat temu rozpoczęła się dziwna obrona uciśnionych - Jordan, Minardi, Prost, Arrows etc. i chcieli zmienić F1, aby punktowało więcej aut. Przecież większość ostatnich zmian F1, które polegały na wyrównaniu sił, miały na celu właśnie wspomóc słabe zespoły. Nie rozumiem dlaczego, skoro kiedyś nikt nie płakał jak sobie zespół nie mógł poradzić z najlepszymi.
Twarzer, 15.09.2009 16:09[!]
Ducsen: nie wiem czy rozumiesz idee przedkwalifikacji. Otoz przedkwalifikacje w F1 zawsze ustalaly 30 kierowcow, ktorzy wezma udzial w kwalifikacjach. Natomiast do wyscigu zakwalifikowac moglo sie jedynie 26. Nie ma potrzeby na robienie przedkwalifikacji przy 28 bolidach, wystarcza kwalifikacje normalne.
Ducsen, 15.09.2009 16:24[!]
@Twarzer - chodziło mi o to, że jakiś z oficjeli wypowiadał się na ten temat, ale może źle to przeczytałem. W każdym bądź rzeczywiście coś pokręciłem.
GroM, 15.09.2009 16:25[!]
Wszystko w rękach Ferrari. Prawdopodobnie ten zespół nie zgodzi się na 28 aut, ponieważ chcą mieć swoje 3 sztuki dla każdego zakontraktowanego kierowcy plus na ewentualny powrót Schumachera.
Kijek93, 15.09.2009 16:31[!]
Ja zgadzam się z deeze, powinna być punktacja 18-15-12-10-8-6-4-3-2-1 + 1 za PP i 1 za NO i wtedy by było dobrze moim zdaniem.
A co do kwalifikacji to mogło by być normalnie tylko wprowadzić dodatkowo Q4 i żeby w Q1,Q2 i Q3 odpadało po 6 kierowców, a w Q4 startowała najlepsza 10-ka, i wszyscy by startowali w wyścigu.
mlospeed, 15.09.2009 16:32[!]
I ja się bardzo cieszę z powrotu marki LOTUS do F1, nawet jeśli to nie jest ten sam team co kiedyś :)
Tam bardzo długo gwiazdą zespołu był Johnny Herbert, któremu zawsze kibicowałem; nigdy nie zapomnę jego kwalifikacji na Monza w 1994 roku!
Co do ostatnich przedkwalifikacji w 1992 roku, to nie startowały w nich wszystkie zespoły a tylko najsłabsze z końca stawki, zawsze w piątki do południa, najlepsi wchodzili do quala..
Zgadzam się z Twarzer, przy 28 bolidach wystarczą kwalifikacje, po których 26 najlepszych wystartuje w niedzielę w GP!
Kamikadze2000, 15.09.2009 16:58[!]
Mam nadzieje, że spełnią oczekiwania! :)) Można rzec, że jest to brytyjsko-malezyjski zespół, ale gdzie będzie zarejestrowany, jest lekką zagadką. Chyba jednak będzie Wielka Brytania jest przesądzona, ale zobaczymy... :)) Co do następcy BMW, trzymam kciuki za powodzenie!!! :)) Fajnie byłoby ponownie widziec przedkwalifikacje, ale sądzę, że liczba 28 zespołów nie jest aż tak wygórowaną, by do tego doszło.
ergie, 15.09.2009 16:59[!]
Brakło chłopcom wyobraźni coby wymyślić sobie nazwę, więc wykupili prawa do dawnej marki.
Sar trek, 15.09.2009 17:07[!]
Boję się, że nadszarpną wizerunek Lotusa, jaki stworzył Colin Chapman, wywalczą 1-2 punkty i po roku znikną.
Lotus nie powinien się na to zgodzić. Ja miejscu szefów Lotusa bym się nie zgodził. Za żadne pieniądze.
MacF1, 15.09.2009 18:47[!]
Do rafaello85 i innych: Lotus należy do Protona,więc i nazwa należy do nich.
Yurek, 15.09.2009 19:13[!]
Super wiadomość
FelipeF1, 16.09.2009 08:35[!]
Fajnie
Buczo, 16.09.2009 09:31[!]
Ach, co to będzie za sezon. Oby Lotus potrafił walczy o punkty, choć to obiektywnie mało prawdopodobne.
omen10, 19.09.2009 11:41[!]
Ciekawy jestem jakby wyglądał bolid na 2010, cały czarny i ze złotymi paskami :] Kurde, ale żeby się zgodzili na 28 bolidów w stawce, bo bardzo lubię "załbera" :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca