F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lotus chce być najlepszym z nowych zespołów

Gascoyne: "W połowie sezonu z pewnością chcielibyśmy być najlepszą z nowych ekip".
Marek Roczniak, 15 września 2009, wyświetlenia: 3239<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Lotus F1 Team – Mike Gascoyne chce, aby jego ekipa była najlepszą z nowych w sezonie 2010 po tym, jak dostali zgodę na starty w przyszłorocznych mistrzostwach, pokonując w walce o 13 miejsce w stawce zespół należący obecnie do BMW.

Późna zgoda na starty oznacza co prawda, że Lotus ma bardzo mało czasu na przygotowanie się do przyszłego sezonu, jednak Gascoyne jest pewny, że zdołają pokazać się z dobrej strony. „Samo znalezienie się na starcie będzie ogromnym wyzwaniem, ale myślę, że w połowie sezonu z pewnością chcielibyśmy być najlepszą z nowych ekip, a pod koniec roku przebić się nawet do pierwszej dziesiątki” – powiedział serwisowi AUTOSPORT.

Gascoyne jest zachwycony decyzją FIA, która nadeszła po wielu tygodniach starań o wsparcie rządu Malezji i zgodę na użycie nazwy Lotus od obecnego właściciela tej marki, jakim jest malezyjski producent samochodów Proton. „Dla mnie to fantastyczna wiadomość” – przyznał. „Byłem poza F1 przez blisko rok, co było frustrujące, ale teraz stoję przed wielkim wyzwaniem. Jednakże ekipa zebrana przez Tony'ego Fernandesa i wsparcie rządu Malezji dają szanse na osiągnięcie czegoś wielkiego. Celujemy w wyniesienie tej ekipy na sam szczyt w dłuższej perspektywie”.

Brytyjski inżynier był częścią pierwotnych planów ekipy Litespeed, aby sprowadzić ponownie do F1 nazwę Lotus, ale nie zyskały one aprobaty FIA podczas pierwszego wyboru nowych zespołów na sezon 2010 w czerwcu bieżącego roku. Gascoyne zdołał jednak ożywić te palny dzięki wsparciu malezyjskiego rządu i teraz pracuje już pełną parą nad ukończeniem samochodu. „Harmonogram jest bardzo napięty. Nastawiamy się na pierwszą jazdę próbną w drugim tygodniu lutego i czeka nas ogrom pracy, biorąc pod uwagę fakt, że zaczynamy od zera” – powiedział były szef techniczny Force India, Toyoty i Renault.

„Jedną z dobrych rzeczy jest jednak to, że z Tonym Fernandesem i wsparciem Malezji jest to bardzo dobrze sfinansowany projekt. Mamy wielki program aerodynamiczny realizowany przez firmę Fondtech i Jean-Claude'a Migeota i jeszcze go rozszerzymy. Pierwsza połowa sezonu będzie trudna, ale to wspaniałe wyzwanie”. Gascoyne dodał, że bardzo cieszy się na myśl o pracy w Norfolk, gdzie się urodził i wychował. Uważa też, że sprowadzenie nazwy Lotus z powrotem do F1 to świetna wiadomość dla tego sportu, a także dla Malezji i Protona. Zaznaczył jednak: „Nie udajemy, że jesteśmy starym Team Lotus. Jesteśmy nowym Lotus F1 Team”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2012  Alex Rossi liczy na awans do Formuły 1
13.12.2011  Lotus będzie stosował czarno-złote malowanie w F1, GP2, GP3 i IndyCar
12.12.2011  HRT dementuje plotki o nawiązaniu współpracy z Caterhamem
12.12.2011  HRT zmieni silniki na Renault?
08.12.2011  Team Lotus potwierdza zatrudnienie Johna Ileya
Tagi:
Gascoyne M.
Team Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pietrov8, 15.09.2009 16:31[!]
Powodzenia :)
Daszek, 15.09.2009 16:56[!]
Zapowiedzi... kto wie jak będzie? Nikt. Chyba mają chęć na Roberta ;) Mam dziwne wrażenie że jednym z kierowców Lotusa będzie facet o nazwisku takim, jak nick w poprzednim komentarzu ;)
Kamikadze2000, 15.09.2009 17:03[!]
I tego Wam życzę Mike!!! Wsparcie Malezji na pewno będzie niezwykle cenną rzeczą i z pewnością to było dobrym argumentem do dania im szansy. Oby tylko nie zawiedli!!! :))

@Daszek - jeśli Witalij miałby gdzieś pójśc, to chyba tylko do Camposa. I tego mu życzę, gdyż zasługuje na to! :))
kokus, 15.09.2009 17:29[!]
Mam nadzieję że wrócą z malowaniem Czarno - złotym :)
VShila, 15.09.2009 17:40[!]
„Samo znalezienie się na starcie będzie ogromnym wyzwaniem, ale myślę, że w połowie sezonu z pewnością chcielibyśmy być najlepszą z nowych ekip, a pod koniec roku przebić się nawet do pierwszej dziesiątki”
Przypomina mi to obiecanki BARu :) Oby nie.
kumien, 15.09.2009 20:24[!]
Z tym kolesiem daleko nie zajadą. Widać to po FI, która dopiero po pozbyciu się Gascoyne zaczęła się liczyć w stawce.
Yurek, 15.09.2009 21:14[!]
@kumien - po Jordanie z końca lat 90. też, co nie?
Jacobss, 15.09.2009 21:32[!]
Yurek - Nie warto, kumien nawet nie wie co to jest Jordan, bo F1 ogląda od Kubicy, a przecież wtedy żadnego Jordana nie było.

Gadanie, że "z tym kolesiem" daleko nie zajadą jest po prostu śmieszne. Oprócz Jordana, Gascoyne niesamowicie poprawił pozycję Toyoty, tworząc coraz szybsze auto, lecz nie zdążył zaaplikować wszystkich swoich pomysłów, bo go Toyota zwolniła, a od kiedy to zrobiła, stoją w miejscu. Kumienowi się pewnie wydaje, że takich geniuszów jak Patrick Head, Aldo Costa czy też Adrian Newey jest na pęczki. A to błąd. Gascoyne być może jest od nich gorszy, ale pokazał nie raz klasę w F1.
Yurek, 15.09.2009 22:02[!]
Najlepsze jak zaraz ktoś się w*** i stwierdzi, że "przecież Head jest w Williamsie, a nie osiągają żadnych wyników"
ht-hubcio, 15.09.2009 22:28[!]
Ale jednak musicie przyznać, że po Renault, to gdzie Gascoyne nie pójdzie, to się ze wszystkimi kłóci i odchodzi w niesławie.
rafaello85, 16.09.2009 09:55[!]
Żeby się nie okazało, że będą jednym ze słabszych teamów. Późno zaczynają przygotowania do nowego sezonu, ponadto niepewne silniki Coswortha. Cudów bym się nie spodziewał.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca