F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lotus F1 Racing wchodzi z modelem do tunelu

"Mamy bardzo pracowity okres, odkąd nasze zgłoszenie zostało potwierdzone przez FIA".
Marek Roczniak, 14 października 2009, wyświetlenia: 4595<< | lista | T- | T+ | >>
Zaledwie miesiąc po otrzymaniu potwierdzenia zgłoszenia do startów w Formule 1 w sezonie 2010, zespół Lotus F1 Racing wkroczył do tunelu aerodynamicznego z pierwszym modelem swojego bolidu, który nie ma jeszcze oficjalnej nazwy.

„Początek jakichkolwiek testów w tunelu aerodynamicznym to ważny krok w rozwoju nowego samochodu, ale dla nas jest to szczególnie ekscytująca chwila, jako że kontynuujemy przygotowania do naszego pierwszego sezonu” – powiedział dyrektor techniczny malezyjskiego zespołu Mike Gascoyne.

„Mamy bardzo pracowity okres, odkąd nasze zgłoszenie zostało potwierdzone przez FIA. Pracowaliśmy jednak nad naszym zgłoszeniem już od kilku miesięcy, tak więc mamy gotowe pewne aspekty infrastruktury zespołu: pieniądze, fabrykę i kadrę kierowniczą. Po potwierdzeniu zgłoszenia w połowie września mogliśmy przyspieszyć nabór pracowników i proces rozwoju samochodu”.

„Współpracujemy z Fondtech nad rozwojem aerodynamiki, a także z Xtrac w zakresie skrzyni biegów. Mamy podpisaną umowę z Cosworthem na dostawę silników oraz wsparcie ze strony inżynieryjnych i kompozytowych firm w Malezji, które odegrają integralną rolę w rozwoju samochodu”. Zgodnie z wcześniejszymi założeniami pierwszy bolid ma być gotowy do testów na torze w połowie lutego.

Gascoyne wyjaśnił następnie, że Lotus F1 Racing – pod taką właśnie nazwą ekipa ta została zgłoszona do przyszłorocznych mistrzostw świata – to malezyjski zespół pod każdym względem, którego siedziba docelowo będzie znajdowała się przy torze Sepang w Kuala Lumpur. Przygotowanie jej zajmie jednak trochę czasu, zatem na razie ich centralą będzie fabryka RTN w Hingham w Norfolk. W późniejszym czasie w Europie będzie znajdowała się tylko niewielka baza logistyczna.

Zespół nie podjął jeszcze żadnych decyzji w sprawie kierowców, ale Gascoyne przyznał, że jednym z zawodników może być Malezyjczyk, choć nie chciał podać żadnych przykładowych nazwisk. Co do celów Lotus F1 Racing na debiutancki sezon, to dyrektor techniczny przyznał, że na początku dużym sukcesem będzie samo przygotowanie dwóch bolidów na pierwszy wyścig w Bahrajnie. W połowie roku Gascoyne chciałby jednak, aby Lotus był już najlepszą z nowych ekip F1.

Źródło: LotusF1Team.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2012  Alex Rossi liczy na awans do Formuły 1
13.12.2011  Lotus będzie stosował czarno-złote malowanie w F1, GP2, GP3 i IndyCar
12.12.2011  HRT dementuje plotki o nawiązaniu współpracy z Caterhamem
12.12.2011  HRT zmieni silniki na Renault?
08.12.2011  Team Lotus potwierdza zatrudnienie Johna Ileya
Tagi:
Gascoyne M.
Team Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mlospeed, 14.10.2009 19:47[!]
Tak trzymać, wierzę w Gascoyna i w ten zespół!
Kibicowałem mocno staremu Lotusowi kilkanaście lat temu i mam nadzieję, że także w tym zespole jakąś rolę znajdzie Johnny Herbert :)
Ducsen, 14.10.2009 20:17[!]
Heh, z bazy danych chyba wyrzuciliście "starego Lotusa" :)

edit: ok, patrzyłem pod L i dlatego mnie zmyliło ;)
pyciek, 14.10.2009 20:28[!]
Nie wyrzuciliśmy tylko zmieniliśmy nazwę na Team Lotus, aby nie mylić z Lotus F1 Racing, który jest nowym zespołem.
Piotrek15, 14.10.2009 20:41[!]
tak wciskajcie Malezyjczyka wciskajcie, a na pewno bedziecie najlepszym zespołem w wśród świeżaków...
leni93, 14.10.2009 20:53[!]
ale ten przedni spojler jest podobny do Ferrari ja nie moge
kibic sribic, 14.10.2009 22:06[!]
albo do Toyoty
AliAs99, 15.10.2009 11:35[!]
Rzeczywiście, przednie skrzydło naprawdę rzuca się w oczy. Strasznie skomplikowane.
Ileż tam aerodynamiki - wydaje się, że przednie skrzydła w bolidach F1 oraz dyfuzory - to najważniejsze elementy, nad którymi mechanicy pracują.
michu94, 15.10.2009 17:59[!]
Przednie skrzydło jest identyczne jak w FI. Mocowanie są podobne do toyoty.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca