F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mercedes potwierdza zatrudnienie Heidfelda

"Jestem bardzo zadowolony z dołączenia do Mercedes GP Petronas Formula 1 Team".
Marek Roczniak, 4 lutego 2010, wyświetlenia: 6120<< | lista | T- | T+ | >>
Po tygodniach niepewności i wielu spekulacji w mediach, Nick Heidfeld został w końcu potwierdzony oficjalnie jako kierowca rezerwowy i testowy zespołu Mercedes GP na sezon 2010.

Podobnie jak jeden z kierowców wyścigowych zespołu z Brackley – Michael Schumacher, Heidfeld jest kolejnym wychowankiem juniorskiego programu Mercedesa, który powraca tym samym do swoich korzeni w sportach motorowych.

Po wygraniu niemieckich mistrzostw Formuły 3 w 1997 roku i jako młody kierowca wspierany przez Mercedesa, Nick przetestował po raz pierwszy bolid F1 zespołu McLaren Mercedes. W latach 1998-1999 był następnie kierowcą testowym w tym zespole, jednocześnie startując w Międzynarodowej Formule 3000, gdzie został wicemistrzem w 1998 roku, a rok później był już mistrzem.

Po tym sukcesie przyszedł czas na debiut w wyścigach Formuły 1 z zespołem Prost Grand Prix w sezonie 2000. Od tamtej pory Niemiec wystartował w 167 grand prix, reprezentując także barwy zespołów Sauber (2001-2003), Jordan (2004), Williams (2005) i BMW Sauber (2006-2009). Jego najbardziej udany sezon to 2007, w którym zajął piąte miejsce. Dotychczas dwanaście razy stawał na podium, ale ani razu na najwyższym stopniu.

Nick Heidfeld: „Jestem bardzo zadowolony z dołączenia do Mercedes GP Petronas Formula 1 Team. To zespół, który przyciągnął największą uwagę w przerwie międzysezonowej, nie tylko z powodu powrotu Michaela Schumachera, ale także dlatego, że będzie to sezon, w którym po raz pierwszy od 50 lat powrócą do rywalizacji Srebrne Strzały jako fabryczny zespół Mercedes-Benz. Oczywiście wolałbym posadę kierowcy wyścigowego, ale jestem naprawdę dumny, będąc częścią nowego zespołu Srebrnych Strzał. Widziałem, jak wszyscy w zespole są zmotywowani i ja czuję to samo. Dam z siebie wszystko, wspierając w tym roku Michaela i Nico”.

Ross Brawn, szef zespołu: „To wielka przyjemność dla nas, móc zatrudnić na kierowcę rezerwowego i testowego na sezon 2010 kogoś takiego kalibru i tak doświadczonego, jak Nick Heidfeld. Ma on za sobą ponad 10 lat pracy w Formule 1 z renomowanymi zespołami i jego doświadczenie będzie cennym nabytkiem dla Mercedes GP Petronas. Jestem pewny, że jego wkład w rozwój naszego bolidu MGP W01 będzie nieoceniony. Z niecierpliwością oczekujemy na powitanie Nicka w zespole i rozpoczęcie z nim bliskiej współpracy”.

Źródło: Mercedes-GP.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.02.2016  Heidfeld: Formuła 1 nie przechodzi wielkiego kryzysu
26.06.2014  Heidfeld i Sarrazin kierowcami Formuły E
19.03.2014  Trulli i Heidfeld dołączają do klubu kierowców Formuły E
23.01.2013  Heidfeld razem z Rebellionem w 2013 roku
23.01.2013  Heidfeld: Hulkenberg podjął dobrą decyzję
Tagi:
Mercedes
Brawn R.
Heidfeld N.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
SoBcZaK, 04.02.2010 14:05[!]
Nie no Nick jest solidnym kierowcą ale brakuje mu talentu do tego by zostać mistrzem... nawet nie wygrał jeszcze wyścigu co jednoznacznie świadczy o tym, że zawsze czegoś brakowało. Nawet zainteresowania najlepszymi zespołami...
Iceman09, 04.02.2010 14:07[!]
Ja go nie chce oceniać po tym jakim jest człowiekiem, tylko jakim jest kierowcą. Z tego się powinno wszystkich rozliczać. Na pewno nie jest wybitnym kierowcą, ale solidnym. A co do naszych mądrych komentatorów z polsatu to "szajse" masz niestety 100% rację.
Aquos, 04.02.2010 14:10[!]
Iceman09 -> zapewne jest trochę racji w tym co piszesz, ale tylko trochę. Większość kibiców nie lubi Heidfelda i nie mówię tu tylko o polskich kibicach. Dowód? GP Niemiec 2008, kierowcy BMW mają spotkanie z kibicami. Prezenter wita kierowców i zachęca tłum do okrzyków na ich cześć. Gdy prosi o okrzyk dla Kubicy, odpowiedź wydobywająca się z gardeł kibiców aż huczy. Potem prosi o okrzyk dla Heidfelda i odpowiedź nie jest nawet w połowie tak donośna. Prosi więc jeszcze raz, zachęcając do wysiłku, ale efekt jest taki sam. Tak, było tam wielu Polaków. Przypominam jednak, że było to GP Niemiec, więc jak sądzisz, jaka narodowość przeważała wśród kibiców?
Nigdy nie dawałem większej wiary teoriom spiskowym o dyskryminacji Kubicy w BMW, a Heidfelda nie lubiłem jeszcze zanim Robert wszedł do F1. Nigdy nie lubiłem też M. Schumachera, ale jednocześnie ceniłem go jako kierowcę. Heidfelda tylko nie lubię.
akkim, 04.02.2010 14:14[!]
Iceman09 >>> tylko że to jakim jest człowiekiem przenosi na to jak o sobie mówi i zachowuje. Widzi się Gigantem w tym sporcie ale takim nie był i nie będzie.
zbiges, 04.02.2010 14:26[!]
Wiecie co ludzie? (zwracam się przede wszystkim do Icemana09 i szajse) Wasza logika jest księżycowa :( .
"Teorie spiskowe" (jak to piszecie) są be, tylko skąd to wiecie prorocy? Czyżby dowodem na to był fakt że są niepolityczne (nie odpowiadają Waszej poprawności politycznej) ??? No to zastanówcie się jeszcze raz.

Kubica (mimo że gorzej wypadł w punktacji (za którą notabene niektórzy stąd daliby się pokroić debile)) został pierwszym i niekwestionowanym przez nikogo (chyba że przez tych samych debili) kierowcą mistrzowskiego (bądź co bądź) zespołu a zwycięski Heidfeld ledwo kierowcą rezerwowym (przy zakazie testów termin "kierowca testowy" jest bez sensu) Ktoś wie skąd się to wzięło? Ano stąd - Heidfeld był faworyzowany przez zespół BMW i dla gawiedzi jest lepszym od Kubicy kierowcą. Nikt jednak ze środowiska F1 nie da się na ten tani chwyt nabrać więc składy są takie jakie są. A teraz zarzućcie mi błąd logiczny demiurdzy . :)
krecik705, 04.02.2010 14:26[!]
Szczerzę mówiąc to jestem bardzo zadowolony z newsa. Uważam Heidfelda za bardzo solidnego kierowcę. Z resztą przytoczę Wam wypowiedź Heidfelda z początku sezonu 2006. Powiedział coś takiego (o swoim partnerze JV): "Pierwszy raz widzę kierowcę, który potrafi zadbać o opony lepiej niż ja". Uważam, że to może być bardzo istotne w tym sezonie. Z resztą jeszcze jeden przykład. Nick ma bardzo płynny styl jazdy, więc z tego powodu prawdopodobnie nie mógł rozgrzać opon. Ale zauważcie, że w Kanadzie w sezonie 2008, kiedy to wyjechał z pit-stopu musiał przejechać bardzo ciężkim samochodem prawie 2/3 wyścigu na miękkiej(!) mieszance, a jeszcze się bronił przed Fernando Alonso. Po wyścigu było widać zniszczenie opon, ale jeszcze trochę mógł na nich pojechać. Taka mała dygresja do tego: Robert Kubica miałby opony w sporo gorszym stanie po takim wysiłku.
fernandof1, 04.02.2010 17:53[!]
Iceman09@ Ja go nie nie lubię za nim Robert robert prowadził swoje BMW
HEI dobrze zrobił bo jest miejsce na jakiegoś Młodzika a kaska i tak mu poleci do kieszeni za robienie niczego

czyli Mercedes teraz jest Całym niemieckim zespołem (Chodzi o kierowców)
Iceman09, 04.02.2010 18:41[!]
Kierowcą mistrzowskiego teamu ;d No to nie chce mówić jak dobrze trafili Jarno Trulli i Heikki Kovalainen. Team Lotus to jest dopiero mistrzowski team. 7 tytułów klasyfikacji konstruktorów, 6 kl. Kierowvów. Tylko szkoda, że to dawno było. "troszeczkę" dawniej niż team renault (Benetton)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca