F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Testy w Andaluzji dzień 2/4: Kobayashi najszybszy

W czwartek pogoda uległa wyraźnej poprawie i tor Jerez był suchy niemal przez cały dzień.
Marek Roczniak, 11 lutego 2010, wyświetlenia: 16417<< | lista | T- | T+ | >>
Kamui Kobayashi pokrzyżował plany kierowcy Toro Rosso – Sebastiena Buemiego, który jeszcze na około dziesięć minut przed końcem sesji wydawał się być pewny uzyskania najlepszego czasu w drugi dzień testów na torze Jerez.

Ostatnie słowo należało jednak do kierowcy Saubera, który przysłowiowym rzutem na taśmę jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 20 sekund – 1:19,950. Przewaga Japończyka na Buemim wyniosła zaledwie 0,076 sekundy, jednak kolejny kierowca stracił już do najszybszej dwójki ponad pół sekundy (1:20,618), a był nim Jenson Button (McLaren).

Czwartkowe testy rozpoczęły się jeszcze przy wilgotnej nawierzchni po nocnych opadach deszczu, jednak tor dość szybko wysechł i kierowcy do końca dnia mogli korzystać z opon typu slick. Kobayashi najlepszy czas dnia uzyskał tuż przed wywieszeniem czerwonej flagi, co było następstwem zatrzymania się na torze Buttona z powodu bliżej nieokreślonych problemów technicznych. Sesja nie została już wznowiona.

Przerwę w testach spowodował dzisiaj także Nico Hulkenberg, zatrzymując się na torze już w pierwszej godzinie z powodu wycieku z układu hydraulicznego. Usunięcie usterki zabrało zespołowi Williams sporo czasu i Hulkenberg przejechał w sumie najmniej okrążeń ze wszystkich kierowców, pomijając Timo Glocka (Virgin), który musiał przerwać jazdę z powodu braku części zamiennych. Mimo to Hulkenberg uzyskał czwarty czas dnia, tracąc do Buttona zaledwie 0,011 sekundy.

Piąty czas uzyskał Vitantonio Liuzzi, który przez większą część dnia plasował się w okolicy siódmej pozycji. Kierowca Force India wskoczył jednak na czwartą pozycję w okolicy godziny 15:30 z czasem 1:21,380, który pół godziny później poprawił na 1:20,754. Ostatecznie Kobayashi zrzucił co prawda Włocha na piąte miejsce, ale tak czy inaczej był to dość udany dzień dla Force India.

Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się dwaj byli mistrzowie świata – Michael Schumacher (Mercedes) i Fernando Alonso (Ferrari). Obaj skupili się dzisiaj na dłuższych przejazdach – Schumacher pokonał 35 kółek bez zjazdu do boksów (z czasami 1:23,x pod koniec przejazdu), a Alonso 48 (wykręcając pod koniec 1:21,928). Hiszpan był jednocześnie najbardziej pracowitym kierowcą w czwartek, łącznie przejeżdżając 129 okrążeń.

Z uwagi na poprawę pogody zespół Renault postanowił już dzisiaj posadzić Roberta Kubicę za kierownicą bolidu R30, aby jak najlepiej wykorzystać suchy tor do prac rozwojowych, jako że na pozostałe dni testu przewidywane są dalsze opady. Witalij Pietrow ma powrócić za kierownicę jutro, a Kubica najprawdopodobniej zakończy testy w sobotę. Polak przejechał dzisiaj 103 okrążenia i uplasował się tuż za Alonso na ósmej pozycji. Minimalnie wolniejszy od Kubicy okazał się Mark Webber, zaliczając pierwszy dzień jazdy w nowym Red Bullu na suchym torze. Strata Australijczyka do najszybszego kierowcy wyniosła nieco ponad dwie sekundy.

Pogoda
Temperatura powietrza: 12-18°C
Temperatura toru: 12-26°C
Suchy tor przez niemal całe testy

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 2/4 - 11.02.2010, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kamui KobayashiBMW Sauber Ferrari C291:19,950--103456,084
2. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR51:20,0260,0760,076121535,788
3. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-251:20,6180,6680,59283367,524
4. Nico HulkenbergWilliams Cosworth FW321:20,6290,6790,01167296,676
5. Vitantonio LiuzziForce India Mercedes VJM031:20,7540,8040,12580354,240
6. Michael SchumacherMercedes GP W011:21,0831,1330,329124549,072
7. Fernando AlonsoFerrari F101:21,4241,4740,341129571,212
8. Robert KubicaRenault R301:22,0032,0530,579103456,084
9. Mark WebberRed Bull Renault RB61:22,0432,0930,04099438,372
10. Timo GlockVirgin Cosworth VR-011:29,96410,0147,9211148,708
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Jerez
Testy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
benethor, 11.02.2010 20:19[!]
@up: kamera ;)
Maly-boy, 11.02.2010 20:48[!]
można nieźle się uśmiać czytając niektóre komentarze .... testy to nie konkurs na najszybsze okrążenie tylko służą do testowania a to jak zespoły przepracują ten okres wyjdzie w praniu na początku sezonu
Qnik, 11.02.2010 21:53[!]
http://www.youtub.../watch?v=h3n4ga35fSg

Nie wiem, czy już gdzieś nie było, w każdym bądź razie ty macie awarię Virgin'a.

Tak swoją drogą widać, że przednie skrzydło opadło jeszcze przed zakrętem - w momencie, kiedy wcisnął hamulec.

Co do bolidu Mercedesa - to zapewne po kontakcie z Kobayashim do którego doszło dziś ;P
Wrzatek, 11.02.2010 22:41[!]
Sauber na gwałt poszukuje sponsorów :D.
kumien, 11.02.2010 22:52[!]
W poprzednim sezonie wszyscy mówili tak o BrawnGP :P Niby miał jeździć na pustym baku, aby znaleźć sponsorów. Będzie zabawnie jak Sauber powtórzy sukces Brawna.
Wrzatek, 11.02.2010 23:28[!]
Wszystko jest lepsze niż dominacja McLarena i Ferrari. Życzę im tego z całego serca. ;D
Szkot, 12.02.2010 07:32[!]
Kurde, jeśli się okaże w trakcie sezonu, że Sauber jest lepszy od Renault (co staje się coraz bardziej prawdopodobne), strzelam se w łeb z łuku... I coraz bardziej obawiam się iż faktycznie będę musiał dotrzymać słowa.
artur_fan_f1, 12.02.2010 09:14[!]
Powiedzcie mi dlaczego Glock ma tak dużą stratę do reszty??
Szkot, 12.02.2010 09:46[!]
bo mało okrążeń zrobił? jakaś awaria?
m3, 12.02.2010 11:32[!]
Prawda jest taka, że testy w dosyć bezpośredni sposób obrazują ogólna formę zespołów - co roku są te same dyskusje że "testy to tylko testy, ble ble". Są oczywiście wyjątki, ale od tego jaka jest forma wyjściowa zespołu zależy przebieg całego sezonu. Wszelkie poprawki cudotwórcze czy też wersje B bolidu, to pożywka dla mediów i wielu kibiców.
Otóż TAK - Sauber będzie lepszy od Renówki i kto chce niech się oszukuje.
Wrzatek, 12.02.2010 11:37[!]
A czemu Sauber ma być lepszy od Renault? Jak to wywnioskowaliście? Przecież to są czasy najlepszych okrążeń a nie jakiegoś dystansu. Takim tokiem myślenia (Sauber jest lepszy od Renault bo jest przed nim) to i ja mogę wywnioskować, że Toro Rosso będzie drugą siłą :P.
motorsportfan96, 12.02.2010 15:13[!]
kiedy prezentacja lotusa
prz20, 12.02.2010 15:21[!]
ciekawe rozwiazanie ma force india z gornym wlotem powietrza (mozna powiedziec ze sa trzy wloty)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca