F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Key zastąpi Rampfa w Sauberze

"Chciałbym podziękować Peterowi Sauberowi oraz zespołowi za tę wielką szansę".
Łukasz Godula, 24 lutego 2010, wyświetlenia: 2793<< | lista | T- | T+ | >>
Były dyrektor techniczny Force India – James Key zastąpi na tym samym stanowisku Willy'ego Rampfa po tym, jak dołączył do zespołu Sauber.

Key ogłosił wczoraj, że odchodzi z zespołu z Silverstone, z którym był związany od czasów Jordana w 1998 roku. Teraz wiemy już, że jego nowym pracodawcą jest Peter Sauber, który ujawnił dzisiaj, że dotychczasowy szef techniczny jego zespołu – Rampf odejdzie z Hinwil pod koniec kwietnia.

Mający 38 lat Key przyznał, że do przyjęcia oferty szwajcarskiego zespołu przekonały go zasoby techniczne, które BMW nieustannie powiększało przez cztery lata swojego zaangażowania. „Gdy pierwszy raz zobaczyłem wyposażenie w Hinwil, od razu wiedziałem, jakie otwiera to przede mną możliwości” – powiedział Key.

„Tunel aerodynamiczny, superkomputer, park maszynowy oraz wiedza zespołu były niezwykle przekonujące. W Sauberze drzemie duży potencjał i biorąc pod uwagę zmieniający się nieustannie świat F1 sądzę, że zespół ten jest w dobrej pozycji w chwili obecnej. Jestem wdzięczny mojemu byłemu zespołowi za 12 lat, które z nimi spędziłem, jednak z niecierpliwością czekam na rozpoczęcie mojej nowej pracy. Chciałbym podziękować Peterowi Sauberowi oraz zespołowi za tę wielką szansę”.

Właściciel zespołu Peter Sauber powiedział, że był pod wrażeniem osiągnięć Keya z Force India w 2009 roku, który z tyłu stawki przesunął się do samego przodu, walcząc w pewnym momencie nawet o zwycięstwo. „Pomimo jego młodego wieku, James posiada ponad dekadę doświadczenia w Formule 1, a bolid z 2009 roku potwierdza jego możliwości. James przychodzi z prywatnego zespołu i wie, jak pracować z ograniczonym budżetem. Z nami będzie zadowolony z zaawansowanych możliwości technologicznych”.

Rampf wyjaśnił z kolei, że opuszczenie zespołu jest jego własną decyzją. „Gdy jesteś dyrektorem technicznym w zespole Formuły 1, praca jest na pierwszym miejscu i wszystko inne jest temu podporządkowane” – wyjaśnił. „Wykonywałem swoją pracę z pasją przez dziesięć lat, jednak teraz przyszedł czas na przekazanie pałeczki. Peter Sauber dał mi szansę wejścia do tej kategorii sportów motorowych i wysoko cenię sobie wszystkie lata spędzone z tym zespołem”.

Sauber podziękował Rampfowi za jego wkład w zespół i oczekuje gładkiej transformacji, kiedy Key rozpocznie pracę. „Willy i James poświęcą kwiecień na przekazanie obowiązków” – wyjaśnił Sauber. „Wiedziałem oczywiście o planach Willy'ego od jakiegoś czasu i w pełni rozumiem jego decyzję. Osiągnął wspaniałe rzeczy dla naszego zespołu. Ściągnąłem go do nas jako inżyniera wyścigowego na sezon 1994. Później w 1998 roku na chwilę opuścił zespół, by ziścić swoje marzenia związane z Rajdem Paryż-Dakar i z dużym sukcesem poprowadził projekt BMW dotyczący motocykli”.

„W 1999 roku powrócił do nas z jasnym celem zostania dyrektorem technicznym. To był praktycznie jego pierwszy bolid F1, który pojawił się w stawce w 2001 roku i ukończyliśmy ten sezon na czwartym miejscu w klasyfikacji konstruktorów, jako prywatny zespół. Musimy podziękować Willy'emu za jego ogromny wkład”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.01.2019  Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019
09.01.2019  Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?
20.12.2018  Vasseur: Sauber wciąż powiększa personel
17.12.2018  Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018
14.12.2018  Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera
Tagi:
Sauber
Key J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
akkim, 24.02.2010 16:36[!]
Trochę szkoda Willego bo chłop ma pojęcie,
ciekawe czy ktoś wskazał Jego usunięcie ?
Czy dziś Piotra nie stać aby mu zapłacić ?
Szkoda jednak fachowca z tej przyczyny tracić.

Bardzo by się przydał i właśnie w tym roku
gdy Sauber ponownie wchodzi do padoku,
znają się wszak długo, wiedzą o co chodzi,
mieć wszystkiego nie można - jak życie dowodzi.
Maraz, 24.02.2010 16:43[!]
Rampf już wcześniej przygotowywał się do emerytury, jeszcze za rządów BMW zmniejszył swoje zaangażowanie. Po odejściu BMW prawdopodobnie zgodził się pomóc w postawieniu zespołu z powrotem na nogi i przygotowaniach do sezonu. Zadanie wykonał, teraz może przekazać kierownictwo komuś nowemu.
paolo, 24.02.2010 17:06[!]
Wychodzi na to, że Sauber to taki przyczajony tygrys ukryty smok. Hinwill zawsze uchodziło za nowoczesny obiekt, a teraz po inwestycjach BMW i zmniejszeniu budżetów mogą być naprawdę konkurencyjni. Trzymałem za nich kciuki ale tak bardziej z obawą czy dadzą radę z honorem starą stawkę zamykać:), a coraz więcej zaczyna wskazywać, że te świetne czasy nie były przypadkowe. No i bazę z końcówki 2009 też mieli solidną także środek stawki z przebłyskami jest możliwy. Bardzo, bardzo fajnie. I pomyśleć, że mogło ich nie być w F1. Jakiś sponsor by się tylko przydał bo pieniążki z relacji tv raczej na wiele nie pozwolą.
ICEman, 24.02.2010 18:02[!]
najlepszy bolid Rampfa to BMW Sauber F1.08
kovalf1, 24.02.2010 19:19[!]
No trzeba przyznać, że F1.08 Rampfa było w stanie z Kubicą za kierownicą walczyć z McLarenami i Ferrari. Ale Rampf też z pewnością maczał palce w F1.09 czy konstrukcji totalnie nieudanej, ale nie wiemy czy to on nakazał skupić się bardziej na KERSIE.
raafal, 24.02.2010 19:52[!]
Ja myślę, że Sauber chce iść ostro do przodu w tym roku. Ma dobrą bazę po BMW i chce to wykorzystać, a Key potrafi organizować prace w trakcie sezonu, przy ograniczonym budżecie jak to Sauber podkreśla.
hawaj, 25.02.2010 10:14[!]
@kovalf1 - moim skromnym zdaniem na KERS naciskało kierownictwo koncernu BMW - bo upatrzyli w tym dolarów :) zrobili sobie z F1.09 maszynę do testów KERS bo tak na prawdę nie mieli jeszcze tego dopracowanego a chcieli wykiwać konkurencje i sprzedawać ujednolicony KERS wszystkim zespołom :) Jak im to wyszło - wszyscy widzieliśmy ...
darkroad, 25.02.2010 10:33[!]
Ciekawe czy to będzie przysłowiowy "klucz" do sukcesów Sauber'a :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca