F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

James Allen: Lotus niespodzianką GP Bahrajnu

Lotus świętował koniec wyścigu jak wygraną w całych mistrzostwach.
Bartosz Orłowski, 15 marca 2010, wyświetlenia: 2950<< | lista | T- | T+ | >>
(Oryginalne opracowanie: James Allen, www.jamesallenonf1.com)

Niestety nie ma zbyt wielu ciekawych opowieści po Grand Prix Bahrajnu, lecz jeśli dobrze poszperamy to znajdziemy choć jedną. Jest nią zespół Lotus, którego oba samochody ukończyły wyścig.

Heikki Kovalainen ukończył na 15 pozycji, natomiast Jarno Trulli na 17, choć zatrzymał się na torze na ostatnim okrążeniu. Mogło to być jednak zagranie taktyczne przed kolejnym wyścigiem, aby mogli bezkarnie wymienić skrzynię biegów.

Pomysł startu nowych zespołów spotkał się ze sporą falą krytyki, jako że wiele osób obawiało się o bezpieczeństwo na torze i awarie nowicjuszy, a słabe osiągi spowodowały pojawienie się propozycji przywrócenia reguły 107% najlepszego czasu, wymaganej przed laty do zakwalifikowania się do wyścigu. W Bahrajnie oba samochody Virgin, jak i HRT zostały wyeliminowane z wyścigu – większość przez usterki techniczne, a Chandhok z powodu wypadku.

Co innego Lotus, który miał swój wielki dzień, dzięki świetnej bezawaryjności, a kiedy na okrążeniu 30 zmienili opony na miękką mieszankę, ich tempo było też całkiem dobre. Przez większość finałowej części wyścigu czasy Kovalainena wahały się w granicach 2m02s, w czasie gdy inni jechali w granicach 2m00s. W pewnym momencie Kovalainen wdał się nawet w walkę z Williamsem Nico Hulkenberga.

Lotus świętował koniec wyścigu jak wygraną w całych mistrzostwach, tak się bowiem czuli. Projekt dostał zielone światło zaledwie 6 miesięcy temu i w tym czasie zaprojektowali i zbudowali samochód oraz ukończyli wyścig w temperaturach przekraczających 30 stopni Celsjusza. To naprawdę fantastyczne osiągnięcie. To także świetna podstawa, na której mogą dalej pracować.

Projekt samochodu T127 jest bardzo konserwatywny, posiada 20-procentowy margines dotyczący chłodzenia i prosty pakiet aerodynamiczny. Podczas Grand Prix Hiszpanii wprowadzone zostaną znaczne zmiany, m.in. zmniejszona i bardziej ciasna karoseria oraz bardziej wyrafinowana aerodynamika. To może spowodować, że różnice ich czasów mierzyć się będzie w okolicy paru sekund, a nie dziesięciu.

Tony Fernandes powiedział: „Jestem wręcz wniebowzięty. Nie mogę opisać tego, co czuję. To niesamowite, że w ciągu 6 miesięcy zaprojektowaliśmy samochody, które ukończyły pierwszy wyścig bezawaryjnie. Jesteśmy bardzo podekscytowani, szczęśliwi, a do tego duch pracy w zespole jest fantastyczny”. Dodał, że jest bardzo zadowolony, iż inne zespoły potraktowały ich w pozytywny sposób, a debiut nowego wcielenia Lotusa był tak profesjonalny.

Źródło: JamesAllenOnF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Przypuszczalna strategia okiem Jamesa Allena - Japonia
28.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Singapur
21.09.2011  Przewidywane strategie podczas GP Singapuru wg Jamesa Allena
14.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Monza
02.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - GP Belgii
Tagi:
Team Lotus
Allen J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
BlindWolf, 15.03.2010 12:02[!]
Z całym szacunkiem - wszyscy wykonali kawał dobrej roboty i oby tak dalej.
Kierowcy Lotusa to nie nowicjusze w F1 -wiedza komu ustąpić , a z kim są w stanie się ścigać .
Ważne ,że dojechali bez kłopotów technicznych -jest baza na przyszłość .
pawel92setter, 15.03.2010 14:28[!]
To mogą być najciekawsze pojedynki w tym sezonie. Między nowymi zespołami ;) Różnice czasów będą pewnie większe, ulegać będą większym wahaniom, więc te teamy będą "generować" najwięcej walki na torze i wyprzedzeń ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca