F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Australii: trening 2 - Hamilton na czele na koniec dnia

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Albert Park.
Konrad Házi, 26 marca 2010, wyświetlenia: 14054<< | lista | T- | T+ | >>
Najszybszym kierowcą drugiej sesji treningowej był Lewis Hamilton (McLaren), który zszedł z czasem, jako jedyny w piątek, poniżej 1 minuty i 26 sekund. Brytyjczyk dokonał tego w pierwszej połowie sesji, zanim zaczął padać deszcz. Tuż za nim uplasowali się Jenson Button (McLaren) oraz Mark Webber (Red Bull), będąc jednym z nielicznych kierowców, którzy poprawili swój czas w końcówce treningu. Robert Kubica (Renault) był tym razem jedenasty.

Drugi trening rozpoczął się w nieco odmiennych warunkach niż te, które widzieliśmy podczas pierwszego, a mianowicie nad torem pojawiły się przelotne opady deszczu. Kierowcy rozpoczęli więc bardzo ostrożnie, a zespół Force India spróbował nawet wyjazdu na tor na oponach przejściowych, które zostały założone w bolidzie Adriana Sutila. Było jednak zbyt wcześnie na takie posunięcie i Niemiec szybko wrócił do boksów.

Wszelkie opady ustały bardzo szybko i kierowcy powrócili na tor. Po raz pierwszy podczas tego weekendu wykorzystane zostały miękkie opony, co sprawiło, że już po 30 minutach osiągnięcie Roberta Kubicy z pierwszej sesji zostało poprawione przez Lewisa Hamiltona o prawie 1,2s (1:25,801). W tym samym czasie na końcu prostej start-meta zatrzymał się Karun Chandhok (HRT), którego bolid uległ awarii tuż po wyjeździe z boksów. Hindus w wywiadzie dla BBC powiedział, że w jego bolidzie zepsuła się skrzynia biegów, jednak nie wiadomo jeszcze, jakie podłoże miała ta awaria.

Po nieco ponad pół godzinie, po raz kolejny zaczęło padać. Tym razem rozpadało się na dobre, co spowodowało, że tor stał się momentalnie mokry, a wszyscy kierowcy zjechali znów do alei serwisowej. Trudne chwile przeżywał Jaime Alguersuari (STR), który musiał przejechać pełne okrążenie na miękkich oponach po mokrym torze. Nie zniechęciło to młodego Hiszpana i 10 minut później powrócił na tor, jednak tym razem w jego bolidzie zostały założone opony przejściowe. W jego ślady poszli również inni kierowcy. Czasy, które osiągali byłe jednak o około 13-14 sekund gorsze niż te osiągane na suchej nawierzchni. Godna odnotowania była też aktywność Alguersuariego, który przebywał prawie cały czas na torze i przejechał łącznie 43 okrążenia.

Kilku kierowców, w tym Schumacher i Kubica, zaczęło narzekać po pewnym czasie na ziarnienie opon, ponieważ tor okazał się wkrótce zbyt mokry, by jeździć na oponach przeznaczonych na suchy tor, a zarazem zbyt suchy dla opon przejściowych, przez co te niszczyły się bardzo szybko. Niemniej kilku kierowców – Alguersuari, Buemi, Kubica i Pietrow – wykonało na tych oponach dłuższe przejazdy i wygląda na to, że udało im się przezwyciężyć problemy z ich degradacją.

Na 15 minut przed końcem sesji większość kierowców powróciła na tor, który był już tylko wilgotny. Użyte zostały po raz kolejny opony na suchą nawierzchnię, jednak czasy czołówki z pierwszej połowy sesji były cały czas niezagrożone. W końcówce przygodę zaliczył Sebastian Vettel (RBR), który wylądował na poboczu między zakrętami numer 6 i 7 po tym, jak podczas hamowania wyjechał tylnym kołem poza tor i obróciło jego bolid. Niemiec powrócił na tor i zdołał dojechać do boksów.

Tuż przed zakończeniem treningu pojawił się również problem tłoku na torze oraz problemów z omijaniem wolniejszych bolidów, zwłaszcza jeśli taki pojawił się w ostatnim sektorze. Pedro de la Rosa (Sauber) w ostatnich sekundach sesji aż trzykrotnie utrudnił życie swoim rywalom, będąc od nich sporo wolniejszym.

Kierowcom Ferrari oraz Sebastianowi Vettelowi nie poszło tym razem tak dobrze i uplasowali się oni w dole stawki, wyprzedzając jedynie kierowców nowych teamów oraz jeżdżącego ciężkim bolidem Jaime Alguersuariego. Ta sesja nie była tak udana dla nowych ekip, jak pierwsza, a zwłaszcza dla HRT, ponieważ zawodnicy tego zespołu nie zdołali, podobnie jak Lucas di Grassi (Virgin), wykonać ani jednego okrążenia pomiarowego.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:25,801--13
2.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:26,0760,2750,27516
3.6Mark WebberRed Bull RB61:26,2480,4470,17222
4.3Michael SchumacherMercedes GP W011:26,5110,7100,26316
5.12Witalij PietrowRenault R301:26,7320,9310,22126
6.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:26,8321,0310,10029
7.14Adrian SutilForce India VJM031:26,8341,0330,00222
8.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:26,8351,0340,00117
9.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:26,9041,1030,06925
10.4Nico RosbergMercedes GP W011:26,9561,1550,05222
11.11Robert KubicaRenault R301:27,1081,3070,15228
12.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:27,1081,3070,00025
13.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:27,4551,6540,34723
14.10Nico HulkenbergWilliams FW321:27,5451,7440,09025
15.8Fernando AlonsoFerrari F101:29,0253,2241,48020
16.5Sebastian VettelRed Bull RB61:29,1343,3330,10919
17.7Felipe MassaFerrari F101:29,5913,7900,45721
18.19Heikki KovalainenLotus T1271:29,8604,0590,26915
19.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:30,5104,7090,65043
20.18Jarno TrulliLotus T1271:30,6954,8940,18517
21.24Timo GlockVirgin VR-011:32,1176,3161,4229
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-01---2
23.20Karun ChandhokHRT F110---1
24.21Bruno SennaHRT F110----
107% najlepszego czasu: 1:31,807

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,4m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Przelotne opady deszczu

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Albert Park
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
biCampeon, 27.03.2010 00:14[!]
"Ale i tak trochę to dziwne – mianowicie na tej fotce też powinno być widać tę połówkę serduszka, a nie widać: http://f1.gpupdat...&catID=1103-4457 – nie ma ani serduszka," - to jest właśnie wersja, jak to określiłeś z serduszkiem.

"http://f1.gpupdat...&catID=1103-4457 Kubica – wersja bez prostokąta i bez serduszka." - tutaj także z serduszkiem.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca