F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Willis ostro krytykuje konstrukcję bolidu HRT

Szef techniczny hiszpańskiego zespołu wyraził swoje niezadowolenie z konstrukcji Dallary.
Bartosz Pyciarz, 2 kwietnia 2010, wyświetlenia: 4050<< | lista | T- | T+ | >>
Tymczasowy szef techniczny zespołu HRT – Geoff Willis przyznał, że nie jest zadowolony z pierwszego samochodu Formuły 1 tego zespołu. Napędzany silnikiem Cosworth bolid F110 został zbudowany przez włoskiego konstruktora Dallarę. Nie obyło się jednak bez problemów, bowiem Hiszpanie zwlekali z zapłatą za projekt.

„Szczerze mówiąc jestem rozczarowany, spodziewałem się więcej” – powiedział Willis. „Jest wiele przyczyn, przez które musiano pójść na kompromisy, ot choćby dlatego, że projekt był on wznawiany i zatrzymywany wielokrotnie. Aby udało się wszystko dograć do Bahrajnu, zespół musiał często iść na skróty, ale najbardziej rozczarowany jestem poziomem rozwiązań inżynieryjnych zastosowanych w samochodzie, które odbiegają od obecnych praktyk w F1 w znacznym stopniu”.

„Można zrzucić to częściowo na ograniczenia czasowe, inne rzeczy na brak doświadczenia, a jeszcze inne na finanse, ale i tak biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki jestem mocno rozczarowany tym, co zobaczyłem. Jestem mniej zaniepokojony o ogólne osiągi, bowiem program aerodynamiki został już dość dawno zawieszony, po wykonaniu niewielkiej ilości pracy. Jednak nasza aerodynamika jest prawdopodobnie na poziomie Lotusa, a zdecydowanie odstajemy od nich. Bardziej mam na myśli ogólną jakość wykonania samochodu, jakość projektu i jego udoskonalanie. Istnieje wiele sztuczek, których nie wykorzystaliśmy, a dla innych zespołów w stawce wydają się one być teraz normą”.

Willis nie podjął jeszcze decyzji, czy będzie kontynuował współpracę z zespołem z Murcji, ale powiedział, że wiele zależy od tego jakie decyzje w sprawie przyszłości podejmie zespół. „Nie jestem zbytnio zainteresowany pracą w zespole, którego samochód pozostanie na końcu stawki. Jestem zainteresowany czynieniem, by samochód był szybszy i zarządzaniem całym rozwojem. Nie ma dla mnie znaczenia, czy będziemy w czołówce i będziemy walczyli o mistrzostwo świata, czy będziemy na końcu stawki, ale walcząc o poprawę swojej pozycji. Chcę jedynie mieć pewność, czy będziemy mieli odpowiednie środki, by uczynić ten projekt ciekawym wyzwaniem i to jest coś, co musimy uporządkować”.

Brytyjczyk przyznał też, że w tej chwili dla zespołu najważniejsze jest jak najszybsze rozpoczęcie prac rozwojowych nad bolidem, pomimo tego, że nie wiadomo jeszcze, kto będzie odpowiedzialny za to. „To będzie zależeć od tego, jak wygląda ostateczna wersja umowy z Dallarą. Ponieważ to oni mają w tej chwili wszystkie dane projektowe dotyczące tego bolidu i albo oni będą rozwijać bolid zgodnie z naszymi instrukcjami, albo to my zajmiemy się wszystkim, jednak wtedy będziemy potrzebowali danych samochodu i innych rzeczy tym podobnych. Musimy to rozwiązać”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2013  Bolidy HRT z sezonu 2011 będą startowały w BOSS GP
15.02.2013  Pirelli kupiło bolid HRT z sezonu 2011?
30.01.2013  Ecclestone: Scorpion Racing raczej nie wystartuje w tym roku
29.01.2013  HRT zostanie uratowane?
27.12.2012  De la Rosa rozczarowany zamknięciem HRT
Tagi:
Willis G.
HRT

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ir3n3usz, 02.04.2010 21:13[!]
Coś mi się zdaje, że tego zespołu nie zobaczymy w przyszłym sezonie. Organizacja, czy rozwój stoi na krytycznie niskim poziomie. Jeżeli nie będą prezentować poprawy i nie będzie zainteresowania ze strony sponsorów i ich przyszłość stanie pod znakiem zapytania.
aronek, 02.04.2010 21:49[!]
@up
juz stoi;P
MairJ23, 02.04.2010 22:30[!]
coz - mysle ze najwiekszym problemem w tym calym rozgardiaszu jest to ze sam zespol nei moze udoskonalac ani zmieniac prawie nic w bolidzie aby uczynic go bardziej konkurencyjnym. To ze Dallara posiada prawa i informacje niezbedne do rozwijania bolidu sprawia ze jezeli sie nei uporaja z tym problemem (HRT) to ja ich nei widze w przyszlym roku w F1 a co za tym idzie Senna nie bedzie sie mogl w jakikolwiek sposob pokazac... i nei zobaczymy jzu kontynuacji nazwiska wielkiego mistrza w F1. Jezli chodzi o Karuna to nei interesuje mnie czy bedzie on jezdzil w F1 czy nie. Jezeli Force India go nei chcialo to znaczy ze koles nic soba nie prezentuje. Pozatym taki z niego Hindus jak ze mnei Szwed.
Simi, 02.04.2010 22:42[!]
Ano właśnie. Zgodzę się z Mair'em J23. Ciężko z nimi i tak jak Ir3n3usz mówi - możemy HRT nie zobaczyć w przyszłym roku. Nie życzę im tego, ale to może okazać się bolesną prawdą.
MairJ23, dlaczego uważasz, że "taki z niego(Karuna) Hindus, jak z ciebie Szwed"???
Gie, 02.04.2010 22:59[!]
Ich przyszłość w tym sezonie stoi pod znakiem zapytania. Jaki jest sens jeżdżenia jeśli traci się na okrążeniu po 8-9 sekund? Czy znajdzie się jakiś szalony sponsor na taki samochód? GP Hiszpanii i może być koniec.
barteks, 02.04.2010 23:16[!]
Szefem technicznym HRT jest Tony Cuquerella, a Willis jest konsultantem....
Adakar, 03.04.2010 01:08[!]
nie martwcie sie, Dallarce tez bedzie zalezalo na tym aby jej nazwa nie widniala w ogonie stawki ... Do czasu, do kiedy pieniazki z HRT beda wplywac na konto ;-)

Moja pierwsza mysl jak to przeczytalem na Autosporcie ... "Geoff, Geoff. Trzeba bylo samemu odpalic kompa z CFD."

HRT i tak w 1 i 2 sesji pokazala sie z dobrej strony. Ich bolid napsztykaly rundek na Sepang ze glowa mala (w porownaniu do dwoch pierwszych wyscigow) wiec ... spokojnie. Wazne zeby dotrwali do europejskiej czesci sezonu. Wtedy tez bedzie latwiej - chociazby z kosztami transportu i podrozy. Co wiecej, zgodnie z tradycja na zamorsko-oceaniczne rundy nikt nie przywozi mega pakietow. Czekaja na Barcelone, bo tor moze i nudny, ale bardzo miarodajny dla zespolow. Tam okaze sie jak daleko i czy wogole wykonali jakis znaczacy krok do przodu. Ok nic nie testowali przed sezonem. Ale oni w tej chwili sa nawet PRZED Virgin Racing. Virgin musi stworzyc zupelnie nowy bolid, HRT z bolami ale zapewne rozwija to co ma. Narazie staraja sie zrobic auto niezawodne. Kolejne tradycjne powiedzonko: "Latwiej sprawic aby niezawodny bolid szybciej jechal, niz najszybszego w stawce nauczyc niezawodnosci" I jakze sie to sprawda u RedBulla :)

@MairJ23
Urodzil sie w Indiach, wiec o co Ci chodzi ?
Czyli rozumiem, ze Kubicy tez nie uwazasz za Polaka a za Wlocha. O Rosbergu nie wspomne, a Petrov urodzil sie tuz pod granica finska, w miescie gdzie jeszcze przed wojna bezmala polowa mieszkancow to byli Suomi, wiec kto wie, moze jest on z gatunku posiadajacych chromoson SiSU ? :-D
Sycior, 03.04.2010 08:03[!]
Ja uważam , że tworzenie zespołu w pośpiechu nie przynosi nic dobrego. Wiem , że zaraz powiecie BRAWN. Tylko że Brawn miał auto które było projektowane przez rok , i coś potestowali przed sezonem , powstali na zgliszczach Hondy. Gdy tworzysz nowy zespół , musisz szczególnie zadbać o organizację całego przedsięwzięcia. Póki co mi HRT przypomina Lolę. Chociaż robią postęp bo wcześniej uważałem ich za coś w stylu Andrea Moda...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca