F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Hiszpanii: trening 1 - McLaren najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Catalunya.
Marek Roczniak, 7 maja 2010, wyświetlenia: 11568<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Jenson Button okazali się najszybsi podczas pierwszej sesji treningowej na Circuit de Catalunya, przy czym rozdzieliła ich różnica aż ponad pół sekundy. Trzeci czas w mocno zmodyfikowanym Mercedesie W01 uzyskał Michael Schumacher, tracąc zaledwie 0,044 sekundy do Buttona. To zaledwie czwarty przypadek w tym sezonie, kiedy w obrębie jednej sesji siedmiokrotny mistrz świata pojechał szybciej od zespołowego kolegi Nico Rosberga. Robert Kubica uzyskał siódmy czas, plasując się właśnie tuż za Rosbergiem.

Początek sesji potwierdził, że Christian Klien otrzymał w ostatnim momencie superlicencję, zatem mógł poprowadzić bolid HRT należący zwykle do Karuna Chandhoka. Poranny trening rozpoczął się tradycyjnie od okrążeń instalacyjnych, które wszyscy kierowcy wykonali na przestrzeni pierwszych dziesięciu minut. Vitantonio Liuzzi, Jaime Alguersuari, Mark Webber, Sebastian Vettel i Nico Rosberg przejechali po dwa zapoznawcze kółka.

Rosberg jako pierwszy powrócił na tor, aby najwyraźniej przeprowadzić jakąś próbę aerodynamiczną na prostej startowej – być może sprawdzając wydajność radykalnego górnego wlotu powietrza w Mercedesie W01. Niemiec wyjechał bardzo powoli z ostatniego zakrętu, po czym zaczął się rozpędzać na prostej, by pod koniec okrążenia powrócić do alei serwisowej bez ustanowienia czasu. Jako pierwszy uczynił to Timo Glock w 18 minucie, wykręcając 1:34,777 za kierownicą mocno zmodyfikowanego bolidu Virgin, który jest teraz wyposażony w pokrywą silnika z płetwą rekina. Całość nie była chyba jednak jeszcze do końca dopracowana, bowiem podczas przejazdu Niemca z samochodu odpadł jakiś element aerodynamiczny.

W międzyczasie na torze pojawił się pierwszy kierowca z czołowego zespołu, a był nim Felipe Massa z Ferrari, który na swoim pierwszym przejeździe uzyskał najlepszy czas 1:23,386. Czas okrążenia miał już także ustanowiony Klien, który zaczął od 1:38,x, a po kilku kółkach legitymował się wynikiem 1:30,383. Po trzydziestu minutach sesji czasy miało ustanowione ośmiu kierowców, a na szczycie tabeli czasowej nadal znajdował się Massa. Tymczasem Klien zszedł poniżej pięciu sekund straty do najszybszego kierowcy, wykręcając na koniec swojego przejazdu 1:28,234. W końcu w 35 minucie nastąpiła zmiana na pierwszej pozycji, na którą awansował Kamui Kobayashi, uzyskując czas 1:23,190. W chwilę później mogliśmy się dowiedzieć z przekazu radiowego, że Heikki Kovalainen ma problemy z układem napędowym w swoim Lotusie.

Kobayashi swój przejazd ukończył z czasem 1:22,492, ale długo nie cieszył się z pierwszej pozycji, bowiem Sebastian Vettel wykręcił 1:22,422. Robert Kubica na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykonanym dzisiejszego dnia wykręcił tymczasem 1:24,262, co dało mu ósme miejsce. W czołówce klasyfikacji następowały dalsze zmiany i w połowie sesji w posiadaniu najlepszego czasu znajdował się Mark Webber (1:22,011). Kubica przesunął się po dwóch kolejnych okrążeniach na szóste miejsce, poprawiając się na 1:23,146. Polak swój przejazd zakończył z czasem 1:22,202, ale nadal był szósty. Na czele tabeli czasowej pojawili się tymczasem Jenson Button i Michael Schumacher, obaj uzyskując czasy poniżej jednej minuty i 22 sekund (odpowiednio 1:21,672 i 1:21,716). Po chwili jeszcze szybciej pojechał Lewis Hamilton, ustawiając poprzeczkę na 1:21,134.

Tuż przed upływem godziny bez czasu był tylko Pedro de la Rosa, w którego bolidzie nastąpiła awaria skrzyni biegów i nie na zanosiło się na to, aby jej usunięcie zostało wkrótce ukończone. W końcówce sesji, kiedy w tabeli czasowej nie następowało zbyt wiele zmian, Button podczas wyjazdu na tor najechał na jakąś część leżącą na torze, która podbiła przód jego samochodu w górę. Samochód uległ niewielkim uszkodzeniom i aktualnego mistrza świata czekała krótka przerwa w jeździe. Następnie w tarapatach znalazł się Nico Hulkenberg, z którego bolidu zaczął wydobywać się dym, sugerując awarię silnika. Kierowca Williamsa zatrzymał się na torze i po chwili jego bolid został zepchnięty w bezpieczne miejsce.

Do końca sesji nie nastąpiły już żadne znaczące zmiany w kolejności kierowców. Na czele tabeli czasowej utrzymali się Hamilton i Button, a pierwszą trójkę zamknął Schumacher.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:21,134--21
2.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:21,6720,5380,53814
3.3Michael SchumacherMercedes GP W011:21,7160,5820,04412
4.6Mark WebberRed Bull RB61:22,0110,8770,29527
5.5Sebastian VettelRed Bull RB61:22,0260,8920,01522
6.4Nico RosbergMercedes GP W011:22,0700,9360,04419
7.11Robert KubicaRenault R301:22,2021,0680,13222
8.8Fernando AlonsoFerrari F101:22,2581,1240,05619
9.12Witalij PietrowRenault R301:22,3971,2630,13923
10.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:22,4921,3580,09526
11.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:22,5881,4540,09624
12.7Felipe MassaFerrari F101:22,9751,8410,38722
13.14Paul di RestaForce India VJM031:23,0301,8960,05521
14.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:23,1101,9760,08031
15.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:23,2842,1500,17419
16.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:23,3122,1780,02822
17.10Nico HulkenbergWilliams FW321:23,4712,3370,15920
18.19Heikki KovalainenLotus T1271:25,3294,1951,85817
19.18Jarno TrulliLotus T1271:26,2445,1100,91520
20.24Timo GlockVirgin VR-011:26,3405,2060,09623
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:26,6945,5600,35424
22.20Christian KlienHRT F1101:27,2506,1160,55626
23.21Bruno SennaHRT F1101:27,7526,6180,50227
24.22Pedro de la RosaBMW Sauber C29---3
107% najlepszego czasu: 1:26,813

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

•  Dynamiczne wykresy z czasami 1 sesji treningowej

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Catalunya
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mickey, 07.05.2010 11:43[!]
Schumacher mocno przed Rosbergiem :) widać mniany w bolidzie mu służą, oby tak dalej.
pasior, 07.05.2010 11:45[!]
Początek weekendu wspaniały............zobaczymy co dalej
MaxKapsel, 07.05.2010 11:47[!]
Czyżby Misiek powoli wracał? zobaczymy... na razie było widać jedno - o ile Michaelowi szło lepiej niż ostatnio, o tyle Rosberg miał sporo problemów z utrzymaniem maszyny na torze i kilka razy odwiedził pobocze - zdaje się, że przeróbki zgodnie z przewidywaniami jednemu zrobiły dobrze, drugiemu troszkę gorzej... wracaj Nico do szeregu?
vivon, 07.05.2010 11:51[!]
tak, maxkapsel, dokladnie!
publius, 07.05.2010 11:57[!]
Jeżeli się teraz okaże, że Schumi śmiga a Rosberg obstawia tyły to już będę wiedział o co tu chodzi. Kasa kasa kasa. I beznadzieja Schumachera. Taki mistrz a umie jeździć tylko bolidem zbudowanym pod niego? Najlepsze będzie jak dostanie baty od Rosberga w wyścigu!!! Hehe
sebasKERS, 07.05.2010 12:11[!]
@publius - ale co w tym dziwnego ze szumi zaczyna lepiej jezdzic z bolidem zbudowanym pod niego ? -to normlana sprawa ze buduje sie bolid pod kierowce - gorzej wyglada sprawa z traktowaniem rosberga - mlodego utalentowanego kierowcy.
mikolajpoznan, 07.05.2010 12:13[!]
A ja bym sie wstrzymał do qual a z osądami ;) Chociaz nie ukrywam-w wirtualnej grze mam Michaela jako jednego z kierowców ;P
Zomo, 07.05.2010 12:19[!]
Rosberg, Heitfield czy Raikkonen to przyklady na to ze w F1 nie chodzi tylko o sciganie sie, ale tez o kase i prestiz. Kazdy z nich moglby (tak jak np.Kubica) byc numerem 1 w stajni srodka stawki, miec wszystko ustawiane wg. wlasnych wymagan i scigac sie "na wlasne konto". Ale wybrali inaczej.
BlindWolf, 07.05.2010 12:37[!]
Moim zdaniem Schumacher może być jeszcze szybszy przy obecnym bolidzie .Rosbergowi będzie łatwiej znaleźć się w nowym ,niż SMC w starym i tu raczej popieram decyzję Mercedesa .
Zaskakuje mnie jazda Ferrari -chyba ,że testowali tylko F-kanał .
Ogólnie zimna nawierzchnia toru wypaczyła osiągi jakie uzyskiwali zawodnicy-nagminne odwiedzanie poboczy i jazda po tarkach -strach pomyśleć co będzie jak się nie ociepli .
bed_nar, 07.05.2010 12:58[!]
Publius może Cie to zaskoczy ale akurat Schumacher nie musi nikomu nic udowadniać. Zdobył 7 tytułów i pobił większość rekordów więc raczej nie nakłada sobie presji za wszelką cenę pokonania wszystkich i to od samego początku.

Wszyscy wiedzą, że Schumacher preferuje bolid nadsterowny (mercedes dotychczas był podsterowny) i do tego dochodzi praca opon. F1 przez w sumie 4 lata trochę się zmieniła głównie pod względem opon więc wybacz ale kierowcy mają swoje wymagania co do bolidu, które preferują. Mercedes wprowadza poprawki aby Schumacher znalazł to czego oczekuje.

Ktoś dobrze napisał, że Rosberg szybciej przyzwyczai się do nowego niż Schumacher do starego.
I Schumacher jak zacznie jeździć lepiej tak jak powinien to nie dlatego, że mercedes buduje wszystko pod niego tylko dlatego, że poprawki dają mu to czego potrzebuje, żeby wykorzystać bolid na max.
akkim, 07.05.2010 13:09[!]
"Imprezowicz" z Austrii sprostował Brunona,
nazwisko nie jeździ choćby i ikona.

A co do Michała - to poczekać trzeba
jeden trening, to jak Witas mówi "Jeszcze nie pabieda".
Kamikadze2000, 07.05.2010 13:10[!]
A więc po staremu. Kwalifikacje ponownie będą popisem RBR, w wyścigu natomiast nie dadzą nikomu szans, jak w Malezji. Robert jak zawsze zajmie pozycję wyższą, aniżeli możliwości pojazdu (bolid to meteor!)... Dobrze mówię!? ;))
BlindWolf, 07.05.2010 13:40[!]
Pierwszym treningiem nie ma się co podniecać -jest to przystosowanie bolidów do jazdy pod dany tor ,testowanie nowinek z pełnym lub prawie pustym bakiem w danych warunkach pogodowych .
Już sam fakt ,że Renówki przed Ferkami daje do myślenia .
O właściwych czasach można pogadać jutro po Q3 jak jeden drugiemu nie przeszkodzi :)
Niestety obstawiać należy wcześniej :D
Lobotomy, 07.05.2010 14:44[!]
@Kamikadze2000 meteor poruszający się w chaosie i nieładzie. Pozdrowienia dla G. Gaca :D
Gangster, 07.05.2010 15:14[!]
Wam to już nie można dogodzić. Jak przez pierwsze 4 wyścigi auto było zbudowane pod Rosberga to było ok. A teraz jest pod obu to już nie jest po waszej myśli i musicie szukać dziurę w całym. A jak Nick objeżdżał Kubicę to też mówiliście, że Niemcy budują bolid pod niemieckiego kierowcę.
Tak samo w tym sezonie Kubica i Petrov.
Czemu tutaj nie bijecie piany, że auto jest budowane pod tego pierwszego??? Czyżby w renault mogli być równi i równiejsi a w Mercu nie można tak robić???? Nie miejcie klapek na oczach i troszkę obiektywizmu z wypowiedziami.
tommyline, 07.05.2010 16:05[!]
@Gangster - Akurat w Renault usprawniają samochód dzięki wskazówkom Kubicy - bardziej doświadczonego w zespole kierowcy, a czy te poprawki pasują Pietrowowi - spójrz na tabelę. W drugiej serii już było inaczej, ale nie wiadomo co testowali.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca