F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mercedes ogłosił rezygnację z apelacji

"FIA zgodziła się włączyć kwestię artykułu 40.13 do programu najbliższych obrad SWG".
Marek Roczniak, 18 maja 2010, wyświetlenia: 2763<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Mercedes GP poinformował dzisiaj oficjalnie, że rezygnuje z odwołania się od decyzji sędziów o ukaraniu Michaela Schumachera za załamanie artykułu 40.13, zabraniającego wyprzedzania, gdy na ostatnim okrążeniu wyścigu na torze znajdował się samochód bezpieczeństwa.

W tym roku wprowadzono nowe zasady dotyczące wznawiania wyścigów po neutralizacji, które zezwalają kierowcom na walkę jeszcze przed końcem okrążenia – za tzw. linią samochodu bezpieczeństwa. Jednakże wyjątek stanowi sytuacja, gdy samochód bezpieczeństwa prowadzi stawkę na ostatnim okrążeniu. Wtedy nawet po jego zjeździe do alei serwisowej nie wolno się wyprzedzać do linii mety.

Mercedes twierdził, że manewr Schumachera był zgodny z przepisami, jako że kontrola wyścigu dała sygnał 'tor czysty' i 'samochód bezpieczeństwa zjeżdża z toru', a w miejscu wypadku powiewały już zielone flagi. To przekonało siedmiokrotnego mistrza świata, że może podjąć walkę i na tej podstawie zespół zamierzał się odwołać od decyzji sędziów, ale ostatecznie zrezygnował z tego po konsultacjach z ciałem zarządzającym F1, które zaproponowało uściślenie procedur, by uniknąć w przyszłości podobnych nieporozumień.

„FIA zgodziła się włączyć kwestię artykułu 40.13 do programu najbliższych obrad Sportowej Grupy Roboczej (SWG), a także rozważone zostanie wprowadzenie inne skali kar przyznawanych po wyścigu” – czytamy w oświadczeniu Mercedesa. „Sądzimy, że 20-sekundowa kara nałożona na Michaela była nieadekwatna do zaistniałych okoliczności. O ile nie możemy być zadowoleni z takiego rozstrzygnięcia, o tyle cieszy nas fakt, że FIA rozumie powody naszej interpretacji całego zdarzenia. Tym samym Mercedes GP z myślą o najlepszym interesie sportu podjął decyzję o rezygnacji z apelacji”.

Zespół odniósł się także do obecności w panelu sędziów Damona Hilla, któremu niektóre osoby zaczęły zarzucać próbę odwetu na dawnym rywalu – Schumacherze. „Mercedes GP chce podkreślić, że w pełni wspiera inicjatywę umieszczania w panelu sędziowskim byłych kierowców i jesteśmy całkowicie usatysfakcjonowani tym, że stewardzi wyznaczeni na Grand Prix Monako postąpili w tej sprawie profesjonalnie, bezstronnie i w odpowiedni sposób”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.12.2018  Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa
10.12.2018  Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1
07.12.2018  Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika
25.11.2018  Bottas straci inżyniera wyścigowego przed sezonem 2019
24.11.2018  Wolff dementuje plotki o kontrakcie Ocona na starty w Mercedesie w 2020 roku
Tagi:
FIA
Schumacher M.
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
peewee, 18.05.2010 18:22[!]
W końcu zrozumieli, że uliczka, w którą weszli jest ślepa.
kusza, 18.05.2010 21:07[!]
Dobrze, ze co jakis czas pojawiaja sie takie niuanse, mozna wtedy popracowac bardziej nad uscisleniem przepisow. Ciezko bym widzial ta dyskusje jakby taki manewr decydowal o Mistrzostwie. Todt i firma powinni przeanalizowac przepisy od A do Z i spojrzec na to troche wyscigowym okiem i sprecyzowac pewne sprawy. Chyba, ze poprzednik zostawil swiadomie troche luzu w interpretacjach przepisow aby zawsze mozna bylo "rozstrzygac" na goraco w zaleznosci od zaistnialej sytuacji.
scanner, 19.05.2010 00:09[!]
Nie powiem, wyszli z tego bardzo rozsądnie - brawa.
marrcus, 19.05.2010 01:19[!]
bardzij mi to wygląda na WYMIĘKLI
tomask75, 19.05.2010 07:32[!]
Zapis jest tak oczywisty że dziwię się że były jakiekolwiek wątpliwości.
Natomiast 20s kary przy poprzednich ostrzeżeniach i reprymendach ze strony sędziów (np. Hamilton), wydaje się być przesadzone.
scanner, 19.05.2010 12:28[!]
Hammilton by został nagrodzony za dynamiczną jazdę :P
MMM, 19.05.2010 22:08[!]
20 sek kary akurat tu to dużo bo wszyscy jechali w małych odstępach. mogli Mu dac np 10 sek. ale trudno, stało się.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca