F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Mercedes ogłosił rezygnację z apelacji

"FIA zgodziła się włączyć kwestię artykułu 40.13 do programu najbliższych obrad SWG".
Marek Roczniak, 18 maja 2010, wyświetlenia: 2780<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Mercedes GP poinformował dzisiaj oficjalnie, że rezygnuje z odwołania się od decyzji sędziów o ukaraniu Michaela Schumachera za załamanie artykułu 40.13, zabraniającego wyprzedzania, gdy na ostatnim okrążeniu wyścigu na torze znajdował się samochód bezpieczeństwa.

W tym roku wprowadzono nowe zasady dotyczące wznawiania wyścigów po neutralizacji, które zezwalają kierowcom na walkę jeszcze przed końcem okrążenia – za tzw. linią samochodu bezpieczeństwa. Jednakże wyjątek stanowi sytuacja, gdy samochód bezpieczeństwa prowadzi stawkę na ostatnim okrążeniu. Wtedy nawet po jego zjeździe do alei serwisowej nie wolno się wyprzedzać do linii mety.

Mercedes twierdził, że manewr Schumachera był zgodny z przepisami, jako że kontrola wyścigu dała sygnał 'tor czysty' i 'samochód bezpieczeństwa zjeżdża z toru', a w miejscu wypadku powiewały już zielone flagi. To przekonało siedmiokrotnego mistrza świata, że może podjąć walkę i na tej podstawie zespół zamierzał się odwołać od decyzji sędziów, ale ostatecznie zrezygnował z tego po konsultacjach z ciałem zarządzającym F1, które zaproponowało uściślenie procedur, by uniknąć w przyszłości podobnych nieporozumień.

„FIA zgodziła się włączyć kwestię artykułu 40.13 do programu najbliższych obrad Sportowej Grupy Roboczej (SWG), a także rozważone zostanie wprowadzenie inne skali kar przyznawanych po wyścigu” – czytamy w oświadczeniu Mercedesa. „Sądzimy, że 20-sekundowa kara nałożona na Michaela była nieadekwatna do zaistniałych okoliczności. O ile nie możemy być zadowoleni z takiego rozstrzygnięcia, o tyle cieszy nas fakt, że FIA rozumie powody naszej interpretacji całego zdarzenia. Tym samym Mercedes GP z myślą o najlepszym interesie sportu podjął decyzję o rezygnacji z apelacji”.

Zespół odniósł się także do obecności w panelu sędziów Damona Hilla, któremu niektóre osoby zaczęły zarzucać próbę odwetu na dawnym rywalu – Schumacherze. „Mercedes GP chce podkreślić, że w pełni wspiera inicjatywę umieszczania w panelu sędziowskim byłych kierowców i jesteśmy całkowicie usatysfakcjonowani tym, że stewardzi wyznaczeni na Grand Prix Monako postąpili w tej sprawie profesjonalnie, bezstronnie i w odpowiedni sposób”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.02.2019  Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona
13.02.2019  Mercedes stara się wyeliminować problemy z pracą opon
13.02.2019  Mercedes przedstawił konstrukcję W10
09.02.2019  Mercedes po raz pierwszy odpalił silnik w bolidzie W10
01.02.2019  Wolff: Mercedes ma inne podejście do rywalizacji niż Ferrari
Tagi:
FIA
Schumacher M.
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
peewee, 18.05.2010 18:22[!]
W końcu zrozumieli, że uliczka, w którą weszli jest ślepa.
kusza, 18.05.2010 21:07[!]
Dobrze, ze co jakis czas pojawiaja sie takie niuanse, mozna wtedy popracowac bardziej nad uscisleniem przepisow. Ciezko bym widzial ta dyskusje jakby taki manewr decydowal o Mistrzostwie. Todt i firma powinni przeanalizowac przepisy od A do Z i spojrzec na to troche wyscigowym okiem i sprecyzowac pewne sprawy. Chyba, ze poprzednik zostawil swiadomie troche luzu w interpretacjach przepisow aby zawsze mozna bylo "rozstrzygac" na goraco w zaleznosci od zaistnialej sytuacji.
scanner, 19.05.2010 00:09[!]
Nie powiem, wyszli z tego bardzo rozsądnie - brawa.
marrcus, 19.05.2010 01:19[!]
bardzij mi to wygląda na WYMIĘKLI
tomask75, 19.05.2010 07:32[!]
Zapis jest tak oczywisty że dziwię się że były jakiekolwiek wątpliwości.
Natomiast 20s kary przy poprzednich ostrzeżeniach i reprymendach ze strony sędziów (np. Hamilton), wydaje się być przesadzone.
scanner, 19.05.2010 12:28[!]
Hammilton by został nagrodzony za dynamiczną jazdę :P
MMM, 19.05.2010 22:08[!]
20 sek kary akurat tu to dużo bo wszyscy jechali w małych odstępach. mogli Mu dac np 10 sek. ale trudno, stało się.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca