|
|
|
|
|


|
Mercedes ogłosił rezygnację z apelacji |
"FIA zgodziła się włączyć kwestię artykułu 40.13 do programu najbliższych obrad SWG". |
|
•Marek Roczniak, 18 maja 2010, wyświetlenia: 2780 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespół Mercedes GP poinformował dzisiaj oficjalnie, że rezygnuje z odwołania się od decyzji sędziów o ukaraniu Michaela Schumachera za załamanie artykułu 40.13, zabraniającego wyprzedzania, gdy na ostatnim okrążeniu wyścigu na torze znajdował się samochód bezpieczeństwa.
W tym roku wprowadzono nowe zasady dotyczące wznawiania wyścigów po neutralizacji, które zezwalają kierowcom na walkę jeszcze przed końcem okrążenia – za tzw. linią samochodu bezpieczeństwa. Jednakże wyjątek stanowi sytuacja, gdy samochód bezpieczeństwa prowadzi stawkę na ostatnim okrążeniu. Wtedy nawet po jego zjeździe do alei serwisowej nie wolno się wyprzedzać do linii mety.
Mercedes twierdził, że manewr Schumachera był zgodny z przepisami, jako że kontrola wyścigu dała sygnał 'tor czysty' i 'samochód bezpieczeństwa zjeżdża z toru', a w miejscu wypadku powiewały już zielone flagi. To przekonało siedmiokrotnego mistrza świata, że może podjąć walkę i na tej podstawie zespół zamierzał się odwołać od decyzji sędziów, ale ostatecznie zrezygnował z tego po konsultacjach z ciałem zarządzającym F1, które zaproponowało uściślenie procedur, by uniknąć w przyszłości podobnych nieporozumień.
„FIA zgodziła się włączyć kwestię artykułu 40.13 do programu najbliższych obrad Sportowej Grupy Roboczej (SWG), a także rozważone zostanie wprowadzenie inne skali kar przyznawanych po wyścigu” – czytamy w oświadczeniu Mercedesa. „Sądzimy, że 20-sekundowa kara nałożona na Michaela była nieadekwatna do zaistniałych okoliczności. O ile nie możemy być zadowoleni z takiego rozstrzygnięcia, o tyle cieszy nas fakt, że FIA rozumie powody naszej interpretacji całego zdarzenia. Tym samym Mercedes GP z myślą o najlepszym interesie sportu podjął decyzję o rezygnacji z apelacji”.
Zespół odniósł się także do obecności w panelu sędziów Damona Hilla, któremu niektóre osoby zaczęły zarzucać próbę odwetu na dawnym rywalu – Schumacherze. „Mercedes GP chce podkreślić, że w pełni wspiera inicjatywę umieszczania w panelu sędziowskim byłych kierowców i jesteśmy całkowicie usatysfakcjonowani tym, że stewardzi wyznaczeni na Grand Prix Monako postąpili w tej sprawie profesjonalnie, bezstronnie i w odpowiedni sposób”.
Źródło: Autosport.com
|


| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
 | • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|