F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Raikkonen: Nie czuję się za stary na Formułę 1

Hulkenberg: Moja przyszłość w Renault zależy od pojedynku z Ricciardo

Racing Point nie zdąży z nowym bolidem na pierwszy dzień testów?

13.02.2019

Projekt nowego bolidu Racing Point opiera się na konstrukcji z sezonu 2018

Racing Point zaprezentowało nowe barwy na sezon 2019

Red Bull RB15 wyjechał na tor Silverstone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Europy: trening 1 - Rosberg najszybszy, Kubica czwarty

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze w Walencji.
Marek Roczniak, 25 czerwca 2010, wyświetlenia: 9685<< | lista | T- | T+ | >>
Nico Rosberg (Mercedes) uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej na torze ulicznym w Walencji. Niemiec pokonał kierowców McLarena – Lewisa Hamiltona i Jensona Buttona o ponad 0,1 sekundy. Czwarty czas uzyskał Robert Kubica (Renault), jeżdżący podobnie jak Rosberg z nisko umieszczonym wydechem wspomagającym podwójny dyfuzor. Polak jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Rosberga, którego bolid jest wyposażony dodatkowo w „kanał F”, co daje Mercedesowi przewagę nad Renault.

Przed rozpoczęciem piątkowych treningów zespół HRT ogłosił, że w porannej sesji bolidem Karuna Chandhoka będzie jeździł kierowca testowy Christian Klien. Po tradycyjnych okrążeniach instalacyjnych i sprawdzeniu bolidów, jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Lucas di Grassi, wykręcając w 17 minucie sesji 1:49,569. Brazylijczyk poprawił się następnie na 1:47,938. Na szybkim okrążeniu był już także Jenson Button – kierowca McLarena poprawił wynik di Grassiego o ponad cztery sekundy (1:43,245). Mistrz świata powrócił od razu do alei serwisowej, natomiast di Grassi kontynuował poprawę i po kilku okrążeniach legitymował się czasem 1:47,356.

Kolejnym kierowcą, który przejechał okrążenie pomiarowe w tej sesji był Klien – Austriak wykręcił na pierwszym kółku 1:51,583. W chwilę później Lewis Hamilton uzyskał czas 1:46,026 i uplasował się tuż za Buttonem na drugiej pozycji. Brytyjczyk po jednym szybkim kółku od razu powrócił do boksów, a za jego plecami w tabeli czasowej pojawili się wkrótce Jaime Alguersuari i Timo Glock, mając około trzy sekundy straty do Buttona. W 31 minucie kierowców McLarena rozdzielili Kamui Kobayashi i Sebastien Buemi. Ten ostatni najechał na lusterko oderwane z bolidu Senny i rozbił je na kilka mniejszych części. W konsekwencji dyrektor wyścigu zdecydował się na wywieszenie czerwonej flagi, aby możliwe było uprzątnięcie toru.

Sesja została wznowiona w 41 minucie. W tym momencie czasy miało ustanowione 10 kierowców: Button, Kobayashi, Buemi, Alguersuari, Glock, Hamilton, Klien, di Grassi, Kovalainen i Senna. W 45 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Michael Schumacher z czasem 1:42,369. Na szybkim okrążeniu był też Felipe Massa, ale trafił na wolnego Witalija Pietrowa i pojechał o trzy sekundy wolniej od Schumachera. Kolejne okrążenie Brazylijczyka było już lepsze i znalazł się on na drugiej pozycji z czasem 1:43,218. Po chwili przed Massą znaleźli się Nico Rosberg, Fernando Alonso i Robert Kubica. Rosberg wskoczył następnie na pierwsze miejsce z czasem 1:41,862.

Wszyscy kierowcy często przestrzeliwali zakręty, za którymi znajdowało się spore pobocze (głównie drugi zakręt), szukając limitów toru i samochodów. Kubica w 53 minucie poprawił się na 1:41,883 i znalazł się tuż za Rosbergiem na drugiej pozycji. Szybciej od obydwu kierowców pojechali następnie Hamilton i Button, wykręcając czasy na poziomie 1:41,3 (pół sekundy szybciej od Rosberga i Kubicy). Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona mieścili się Massa i Mark Webber – ten ostatni był jedynym kierowcą Red Bulla w pierwszej dziesiątce w tym momencie. Sebastian Vettel dołączył jednak po kilku minutach do zespołowego kolegi, plasując się tuż przed nim na szóstej pozycji z czasem 1:42,216.

W 71 minucie Kubica wykręcił 1:41,715 i znalazł się przed Rosbergiem na trzeciej pozycji. Odpowiedzią kierowcy Mercedesa był najlepszy czas sesji – 1:41,175. Niemiec swoje pierwsze okrążenie pomiarowe z tego przejazdu pokonał bez użycia „kanału F” i uzyskał na nim czas na poziomie 1:43,x, ale jego kolejne kółko już z użyciem tego systemu było wystarczająco dobre, aby dać mu pierwsze miejsce. Do końca sesji nie nastąpiła już żadna znacząca zmiana w kolejności kierowców.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Nico RosbergMercedes GP W011:41,175--16
2.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:41,3390,1640,16419
3.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:41,3830,2080,04421
4.11Robert KubicaRenault R301:41,7150,5400,33220
5.7Felipe MassaFerrari F101:42,1821,0070,46721
6.5Sebastian VettelRed Bull RB61:42,2161,0410,03424
7.6Mark WebberRed Bull RB61:42,2751,1000,05917
8.3Michael SchumacherMercedes GP W011:42,3121,1370,03718
9.8Fernando AlonsoFerrari F101:42,4211,2460,10922
10.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:42,4631,2880,04221
11.10Nico HulkenbergWilliams FW321:42,7071,5320,24423
12.12Witalij PietrowRenault R301:42,9621,7870,25517
13.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:43,3102,1350,34823
14.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:43,3802,2050,07019
15.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:43,3972,2220,01721
16.14Paul di RestaForce India VJM031:43,4372,2620,04018
17.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:43,7292,5540,29221
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:44,1833,0080,45421
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:44,4913,3160,30821
20.24Timo GlockVirgin VR-011:45,6534,4781,16223
21.21Bruno SennaHRT F1101:47,1235,9481,47017
22.18Jarno TrulliLotus T1271:47,2856,1100,16218
23.20Christian KlienHRT F1101:47,3436,1680,05814
24.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:47,3566,1810,01324
107% najlepszego czasu: 1:48,257

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Walencja
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bam, 25.06.2010 12:00[!]
Jak dalej pójdzie to Lotus pod koniec sezonu może w końcu dogoni Toro Rosso, Williamsa, Saubera. Kovalainen już tylko 0,3 za Jaime :)
Diesel92, 25.06.2010 12:04[!]
Virgin coraz lepiej! ;D
Leo_kr, 25.06.2010 12:46[!]
I jak na razie wszyscy mieszczą się w 107% najlepszego czasu więc w 2011 roku będzie dalej jak w tym
dxx91, 25.06.2010 12:47[!]
no prosze, 24 bolidy w 107% :), może zmienią na 104, czy jakoś tak <ironia>
Kamikadze2000, 25.06.2010 12:49[!]
Poczekajmy lepiej do kwalifikacji, gdzie wyniki zostaną zmaksymalizowane. Cieszy fakt, że nikt już nie ma straty w granicach 107%. W następnym sezonie stawka powinna byc mocno ściśnięta i nawet walka w Q1 będzie zażarta. Przynajmniej mam taką nadzieje. :))
Fan1, 25.06.2010 12:58[!]
kubika, dajesz, k
Hideko, 25.06.2010 13:20[!]
Z tymi zachwyceniami nad Lotusem(skądinąd gratulacje dla zespołu,bo tak czy siak,zbliżyli się już bardzo do końca starej gwardii)Virginami i HRT i 107% poczekajcie przynajmniej do 3 treningu.Wiadomo,że w Piątek nikt nie ciśnie na maxa..
Ogółem,czuję w kościach że wygra Lewisek,a Kubica w okolicach P4.
Simi, 25.06.2010 14:03[!]
Niestety, ale też mam przeczucie, że wygra Lewis. Mówię niestety, bo liczyłem na Ferrari, ale na razie to są treningi. Nie wiemy co będzie na kwalifikacjach i samym wyścigu. Poczekajmy.
Heikki, 25.06.2010 14:35[!]
Działa wam strona z tymi zdjęciami z treningów..?? Są dzisiejsze zdjęcia bo chcę zobaczyć to nowe skrzydło Reno.
Bart125, 25.06.2010 14:40[!]
Mi nie działa ;/
ciekawe dlaczego.... xD
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca