F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Niemiec: trening 3 - Red Bull i Ferrari na czele

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze Hockenheim.
Marek Roczniak, 24 lipca 2010, zmieniony 24.07.2010 13:12, wyświetlenia: 6324<< | lista | T- | T+ | >>
Trzecia i zarazem ostatnia sesja treningowa na torze Hockenheim nie przyniosła specjalnych niespodzianek. Na czele klasyfikacji ponownie znaleźli się kierowcy z zespołów Red Bull (Sebastian Vettel wygrał sesję z czasen 1:15,103) i Ferrari, podczas gdy McLaren (P7 Lewisa Hamiltona) nadal ustępował nieznacznie Mercedesowi (P6 Nico Rosberga). Za „wielką czwórką” znalazły się zespoły Williams (P8 Rubensa Barrichello) i Renault (P9 Roberta Kubicy).

Sobotnia sesja rozpoczęła się przy niewielkim deszczu i mokrej nawierzchni toru. Czas okrążenia jako pierwszy ustanowił Lucas di Grassi, wykręcając w 16 minucie na pełnych oponach deszczowych 1:37,406. Szybciej o ponad siedem sekund pojechał po chwili Sebastian Vettel (1:29,911), poprawiając się następnie na 1:28,330, 1:27,311, 1:25,498 i 1:24,988. Deszcz już nie padał i warunki niewątpliwie uległy poprawie – kilku kierowców jeździło już na przejściowych oponach.

W 25 minucie Adrian Sutil powrócił z bardzo wolną prędkością do alei serwisowej po tym, jak w jego bolidzie awarii uległo najprawdopodobniej sprzęgło. Dla kierowcy Force India mógł to już być koniec udziału w tej sesji, zanim zdążył ustanowić w niej czas okrążenia. W międzyczasie na miejscach 2 i 3 znaleźli się kierowcy Saubera – Kamui Kobayashi i Pedro de la Rosa, obaj ze stratą około sekundy do Vettela.

W 29 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Felipe Massa, poprawiając najpierw czas Vettela o pół sekundy, by swój krótki przejazd na przejściowych oponach zakończyć z czasem 1:24,017. Na torze pojawił się tymczasem Robert Kubica – Polak po kilku okrążeniach legitymował się czasem 1:25,391, który dawał mu trzecie miejsce. W chwilę później przed Kubicą znalazł się drugi kierowca Renault – Witalij Pietrow, najpierw plasując się na trzeciej pozycji, a następnie wskakując na drugie miejsce z czasem 1:24,526.

Na niewiele ponad 20 minut przed końcem sesji czasy miało ustanowione tylko 15 z 24 kierowców (bez czasu byli m.in. Lewis Hamilton i Mark Webber). Pierwsza dziesiątka prezentowała się w tym momencie następująco: Massa, Pietrow, Vettel, Button, Barrichello, Kubica, Buemi, Liuzzi, Kobayashi i Rosberg. W 40 minucie Buemi jako jeden z pierwszych zaryzykował jazdę na slickach, wykręcając najpierw 1:23,364, a następnie poprawiając się na 1:21,369. Gładkie opony miał już także założone Hulkenberg – kierowca Williamsa wykręcił 1:22,514 i wskoczył na drugie miejsce.

Czasy zaczęły szybko ulegać poprawie i w 45 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Webber (1:20,360), mając za sobą Alguersuariego i Hamiltona. Buemi poprawił się następnie na 1:21,001 i zrzucił Hamiltona na czwarte miejsce. W 47 minucie Massa przełamał z kolei barierę jednej minuty i 20 sekund, a w chwilę później padła także bariera jednej minuty i 19 sekund, kiedy Webber wykręcił 1:18,675. Szybciej od Webbera pojechali następnie Button, Massa i na koniec Hamilton, wykręcając 1:17,600. Odpowiedzią Massy był czas 1:17,171 i kierowca Ferrari odzyskał pierwsze miejsce.

W międzyczasie Kubica znalazł się na czwartej pozycji z czasem 1:18,478, ale szybko spadł na ósme miejsce, podczas gdy kolejni kierowcy poprawiali swoje czasy – większość jeździła już na supermiękkich oponach, przygotowując się do kwalifikacji. W 54 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się Alonso (1:16,805) i Vettel, przełamując barierę jednej minuty i 17 sekund. Vettel poprawił się następnie na 1:16,087 i wskoczył na pierwsze miejsce, a przed Alonso znalazł się także Webber. Kubica wykręcił 1:16,985 i powrócił na czwarte miejsce, ale tylko na chwilę, bowiem wszystko nadal zmieniało się jak w kalejdoskopie. W 59 minucie Alonso odzyskał pierwsze miejsce, wykręcając 1:15,934. Webber także przełamał barierę jednej minuty i 16 sekund, plasując się na drugiej pozycji.

W końcówce sesji Vettel wykręcił 1:15,103 i okazał się najszybszym kierowcą tej sesji, pokonując Alonso o 0,284 sekundy (1:15,387). Ponadto czasy poniżej jednej minuty i 16 sekund uzyskali drudzy kierowcy z zespołów Red Bull i Ferrari – Webber oraz Massa.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:15,103--18
2.8Fernando AlonsoFerrari F101:15,3870,2840,28421
3.6Mark WebberRed Bull RB61:15,7080,6050,32116
4.7Felipe MassaFerrari F101:15,8540,7510,14620
5.4Nico RosbergMercedes GP W011:16,0460,9430,19220
6.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:16,2071,1040,16113
7.3Michael SchumacherMercedes GP W011:16,4731,3700,26616
8.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:16,4811,3780,00823
9.11Robert KubicaRenault R301:16,6461,5430,16520
10.10Nico HulkenbergWilliams FW321:16,7431,6400,09717
11.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:16,8821,7790,13919
12.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:16,9901,8870,10821
13.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:17,0371,9340,04715
14.12Witalij PietrowRenault R301:17,1482,0450,11120
15.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:17,2202,1170,07219
16.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:17,3412,2380,12121
17.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:17,5382,4350,19722
18.19Heikki KovalainenLotus T1271:19,1934,0901,65511
19.18Jarno TrulliLotus T1271:19,6074,5040,41410
20.21Bruno SennaHRT F1101:20,5335,4300,9269
21.20Sakon YamamotoHRT F1101:21,5386,4351,00514
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:23,4448,3411,90610
23.24Timo GlockVirgin VR-011:23,8738,7700,4297
24.14Adrian SutilForce India VJM03---2
107% najlepszego czasu: 1:20,360

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 4,0 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Hockenheim
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal5, 24.07.2010 12:21[!]
Ferrari może powalczy z RBR
SvedruS, 24.07.2010 12:25[!]
troche duze roznice sa
eTekamote, 24.07.2010 12:31[!]
Tylko Lotusy z nowych zespołów zmieściły się w 107%, w dodatku ze sporym zapasem.
archibaldi, 24.07.2010 12:33[!]
Widać, że Williams faktycznie poczynił postępy i realnie zagraża pozycji Renault, Sauber też mocny. Stracily ekipy SRT i FI. HRT odstawiło Virgina też.. Tak czy inaczej to tylko trening a po czasach tak rozbieżnych widać, że w qualu może wszystko całkiem inaczej wyglądać.
mkente, 24.07.2010 12:54[!]
Walka o PP rozegra się prawdopodobnie pomiędzy Red Bullem i Ferrari, za nimi Mercedes i McLaren, a później Williams, Renault i Sauber. Wśród nowych zdecydowana przewaga Lotusa.
MMM, 24.07.2010 13:21[!]
czemu button tak słabo ?? w treningu nr 2 też.. :/
forza_f1, 24.07.2010 13:22[!]
Ferrari ma dobre, solidne treningi. Moga się liczyć w walce o najwyższe pozycje w qualach. Poza tym obaj (!) kierowcy Saubera na razie nie źle jeżdżą. Chyba każdy kierowca ma lepsze i gorsze weekendy, teraz Kubica ma chyba jeden z gorszych, ale Petrov tutaj wykonuje dobrą robotę. Williams też ma solidne treningi.
mbg, 24.07.2010 13:32[!]
widać McLaren stwierdził że czas słuchać się tylko uwag Lewisa, a Jenson będzie pełnił rolę Heikkiego. Dziwne te problemy Buttona. Coraz więcej traci.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca