F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Carabante potwierdził możliwość zawarcia umowy z Toyotą

Partnerstwo techniczne ma zwiększyć szanse HRT w walce o bycie najlepszą z nowych ekip.
Marek Roczniak, 27 lipca 2010, wyświetlenia: 2055<< | lista | T- | T+ | >>
Właściciel HRT F1 Team – Jose Ramon Carabante potwierdził, że zmagająca się z problemami hiszpańska ekipa poważnie zastanawia się nad możliwością nawiązania współpracy technicznej z Toyotą.

Szef zespołu Colin Kolles przyznał na torze Hockenheim w ostatni weekend, że współpraca z Toyota Motorsport GmbH (TMG), czyli dawnym oddziałem Formuły 1 w Kolonii japońskiego producenta samochodów, byłaby dobrą opcją dla Hispania Racing.

Według nieoficjalnych doniesień, HRT miałoby korzystać z części budynków TMG i tunelu aerodynamicznego, a także z pracowników byłego zespołu F1 Toyoty i projektów nie użytego nigdy w wyścigach bolidu TF110, który został opracowany z myślą o przepisach na sezon 2010.

Carabante potwierdził teraz, że umowa z Toyotą jest prawdopodobna, gasząc jednocześnie obawy, że jego zespół może się na dobre wyprowadzić z autonomicznego regionu Hiszpanii – Murcji, który jest także sponsorem HRT. Według hiszpańskiej agencji prasowej EFE, Carabante miał powiedzieć, że niezależnie od porozumienia z Toyotą, główna siedziba zespołu pozostanie w Murcji, „ponieważ tutaj narodził się cały projekt”.

Agencja dodaje, że umowa z Toyotą ma kosztować zespół 15 milionów USD i zdaniem Carabante „zwiększy szanse Hispanii w walce o bycie najlepszą z nowych ekip, co jest naszym głównym celem”. Współpraca techniczna HRT z TMG ma obejmować sezony 2011 i 2012.

Źródło: Motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2013  Bolidy HRT z sezonu 2011 będą startowały w BOSS GP
15.02.2013  Pirelli kupiło bolid HRT z sezonu 2011?
30.01.2013  Ecclestone: Scorpion Racing raczej nie wystartuje w tym roku
29.01.2013  HRT zostanie uratowane?
27.12.2012  De la Rosa rozczarowany zamknięciem HRT
Tagi:
Toyota
HRT

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcinp, 27.07.2010 11:40[!]
Czyli Toyota tylnymi drzwiami powraca do F1. skoro TF 110 to i silnik Toyoty prawdopodobnie. A za 2 lata już jako Toyota F1 Team
Maraz, 27.07.2010 11:47[!]
To raczej zbyt daleko posunięte przypuszczenia. Jeśli chodzi o silniki, to najpierw musieliby zerwać umowę z Cosworthem (trzyletnia), a do tego wątpię, by jednostki Toyoty były tańsze. Sytuacja z kierowcami pokazuje, że nie mają za dużo kasy (dziwne w ogóle, że stać ich na współpracę z Toyotą). A w szybki (najbliższe 5 lat) powrót Toyoty do F1 przy obecnym klimacie trudno mi uwierzyć.
quickmick, 27.07.2010 12:03[!]
@Maraz
Jeśli chodzi o zerwanie umowy z Cosworthem, wydaje się być to możliwe, biorąc pod uwagę doniesienia z Lotusa.
Co możliwości finansowych - sam Carabante dysponuje sporym kapitałem (patrz: www.grupohispania.com - dla człowieka zajmującego się tego typu developingiem kwoty rzędu 15 mln USD nie są porażające; poza tym, Carabante musi być wpływowym człowiekiem w regionie, jeśli jest w stanie namówić Region Murcja do zainwestowania w zespół).
Co do Sakona - myślę, że jego nagłe pojawienie się za kierownicą nie jest kwestią pobierania finansów (choć mówi się, że zapłaci 5 mln. USD za tegoroczne przejażdżki), ale również elementem gry z P. Akio Toyodą - np. żeby dał lepszy rabat ("Popatrz, Toyoda San, chcemy zbudować przy Waszej pomocy dobry bolid z Japończykiem za kierownicą")... Obecność Sakona niewiele popsuje (nie spadną w klasyfikacji konstruktorów :-) ), Kolles nie ma zamiaru rozwijać tegorocznego bolidu, więc chodzi o targi biznesowe...
Maraz, 27.07.2010 12:08[!]
No nie wykluczam, że może być i tak, chociaż Yamamoto nigdy nie miał chyba powiązań z Toyotą i prędzej spodziewałbym się Nakajimy w bolidzie HRT, zwłaszcza że Toyota chciała widzieć właśnie Nakajimę w Stefan GP w swoim bolidzie. Ale zobaczymy, co z tego wyjdzie :)
robsonhein, 27.07.2010 12:21[!]
bolid Toyoty na sezon 2010 na pewno jest lepszy niż obecny bolid HRT a 15 mln USD to nie taka wygórowana kwota dla dociekliwych polecam numer 72 F1 Racing w jednym z artykułów bolid Toyoty został fachowo opisany.
marcinp, 27.07.2010 12:35[!]
Maraz za 2 lata zmiana jednostek prawdopodobnie na 1,5turbo co powoduje że dla koncernów F1 stanie się znów opłacalnym poligonem doświadczalnym jednostek. Wtedy oczekuję prawdziwej fali powrotów tych którzy odeszli (toyota,honda,bmw) czy ewentualne wejście VW. Tak więc baza będzie zespół też i mogą jechać. Co do klimatu kryzysu itp jezeli to bedzie dla nich opłacalne to nie będzie to miało większego znaczenia
paolo, 27.07.2010 12:37[!]
Na tym poziomie silnik to ich najmniejsze zmartwienie. Williams pokazuje, że się da, a oni walczą w I lidze. Patrząc na poziom najsłabszych zespołów to może być bardzo dobre posunięcie. W końcu jak Toyota odchodziła to dość regularnie stawali na podium i tylko przez błedy taktyczne nie wygrali. Z resztą skoro sami nie mają zaplecza, a Dallarę olali to co im pozostaje? W pół roku tunel, fabrykę i tak dalej to gdzie znajdą? Tu nie dość, że tunel i fabryka z doświadczeniem w F1 to jeszcze gotowy projekt i pół roku na udoskonalenia i poprawki. To może być bardzo dobre posunięcie.
bukuć, 27.07.2010 12:50[!]
No cóż , będzie trzeba dostosować TF110 do przepisów na 2011-usunąć podwójny dyfuzor...
Szkoda , bo na zdjęciach w F1R Toya wyglądała obiecująco...
SkC, 27.07.2010 13:23[!]
Kto wie może TF110 regularnie byłby przed Renault i Mercedesem w wyścigach a tuż za top 3.
@marcinp to prawda że to skusi producentów ale jak np. honda ma wrócic jak teraz jej zespół to Merc?? muszą budować wszystko od nowa albo kupic jakis istniejący zespół Toyota sie zabezpieczyła bo nie sprzedała "na razie" swojej bazy a BMW pewnie znowu może kupic Saubera
Simi, 27.07.2010 13:32[!]
Z tunelu aerodynamicznego, wynikło, że TF110 był na podobnym poziomie co RB5, więc... Zobaczymy co z tego wyniknie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca