F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Singapuru: trening 2 - Red Bull nadal na czele

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Marina Bay.
Marek Roczniak, 24 września 2010, zmieniony 24.09.2010 17:29, wyświetlenia: 9837<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull RB6 był najszybszym bolidem także podczas nocnej sesji treningowej w Singapurze po tym, jak Sebastian Vettel jako jedyny przełamał barierę jednej minuty 47 sekund, pokonując zespołowego kolegę Marka Webbera o ponad 0,6 sekundy. Na miejscach 3 i 5 uplasowali się kierowcy McLarena – Jenson Button i Lewis Hamilton, a rozdzielił ich Fernando Alonso (Ferrari). Tymczasem Robert Kubica (Renault) po kolejnych problemach z bolidem zajął znowu 9 miejsce.

W drugiej sesji kierowcy od samego początku korzystali z opon typu slick, jako że tor był już całkiem suchy. Jako pierwszy czas uzyskał Jaime Alguersuari – 1:53,406, co było lepszym wynikiem o ponad sekundę od najlepszego czasu Marka Webbera z pierwszej sesji. Dużo szybciej od Alguersuariego pojechał Lewis Hamilton, wykręcając 1:51,712. Odpowiedzią Hiszpana był czas 1:50,637, a przed Hamiltonem znaleźli się także Jenson Button i Adrian Sutil.

W 12 minucie Barrichello wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:50,309. Niemal od razu szybciej pojechał Button, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 50 sekund (1:49,768). Niewiele gorszy czas uzyskał następnie Fernando Alonso, wykręcając 1:49,810. Pierwszą czwórkę po pierwszym kwadransie zamykali kierowcy Force India – Adrian Sutil i Vitantonio Liuzzi.

Alonso wskoczył w końcu na pierwsze miejsce z czasem 1:49,376. Kierowca Ferrari poprawił się następnie na 1:48,661, zwiększając swoją przewagę nad Buttonem do ponad sekundy. Robert Kubica po swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym zajmował czwarte miejsce z czasem 1:50,033, ale po chwili spadł na piąte miejsce, bowiem Massa wskoczył na drugą pozycję z czasem 1:49,449. W 25 minucie szybciej od obydwu kierowców Ferrari pojechał Vettel, wykręcając 1:47,824. W międzyczasie Alguersuari uderzył tylnym kołem w bandę na wyjściu z jednego zakrętów i początkowo próbował nadal jechać z pełną prędkością, ale w końcu zwolnił i zjechał do boksów, aby mechanicy mogli zobaczyć, czy coś nie zostało uszkodzone.

Po upływie 30 minut od rozpoczęcia sesji na czele tabeli znajdowali się już obydwaj kierowcy Red Bulla po tym, jak Webber uzyskał czas 1:48,584, tracąc do Vettela 0,76 sekundy. Alonso i Button zajmowali miejsca 3 i 4, a pierwszą piątkę zamykał Kubicy, który poprawił się na 1:48,855. W 41 minucie Hamilton wskoczył na drugie miejsce z czasem 1:48,334. W chwilę później Sutil najechał zbyt gwałtownie na krawężnik i jego bolid mocno podbiło w górę. Twarde lądowanie skończyło się rozsypaniem lewego przedniego zawieszenia w bolidzie Force India. Niemiec próbował początkowo kontynuować jazdę uszkodzonym bolidem w nadziei na dotarcie do boksów. Ostatecznie zjechał jednak z toru, zatrzymując się za ogrodzeniem i to był to koniec jego jazdy na dziś.

W 49 minucie najlepszym czasem sesji popisał się Button, wykręcając 1:47,690. Nieznacznie wolniej od aktualnego mistrza świata pojechał Alonso (1:47,718), a następnie szybszy od obydwu kierowców okazał się Vettel, uzyskując czas 1:47,168. Niemiec podniósł na kolejnym kółku poprzeczkę na 1:46,974, powiększając swoją przewagę nad Buttonem do 0,716 sekundy. Obaj kierowcy jechali na oponach z bardziej miękkiej mieszanki, natomiast Alonso nadal korzystał z twardszej. Vettel kontynuował poprawę – na niewiele ponad pół godziny przez końcem sesji kierowca Red Bulla legitymował się czasem 1:46,660.

Tymczasem z bolidem Kubicy (P9), który w pierwszej sesji stracił już sporo czasu z powodu kłopotów z kanałem F, były znowu problemy, bowiem Polak od dłuższego czasu był w garażu. Auto miało zdjętą podłogę i mechanicy Renault starali się usunąć usterkę hydrauliki, podczas gdy do końca sesji było już tylko 25 minut. W chwilę później w tarapatach znalazł się także Alonso – Hiszpan nie zmieścił się w zakręt prowadzący do tunelu pod trybuną i musiał skorzystać z bocznej uliczki. Co prawda wyjechał z niej na wstecznym, ale potem w jego samochodzie zgasł silnik i na tym zakończyła się jazda kierowcy Ferrari w drugiej sesji.

Kubica wyjechał w końcu na tor w ostatnich minutach sesji, mając założone bardziej miękkie opony. Polak nie zdołał jednak poprawić swojego czasu (być może jechał z dużą ilością paliwa) i trening ukończył na dziewiątej pozycji.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:46,660--29
2.6Mark WebberRed Bull RB61:47,2870,6270,62727
3.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:47,6901,0300,40328
4.8Fernando AlonsoFerrari F101:47,7181,0580,02820
5.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:47,8181,1580,10028
6.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:48,3021,6420,48431
7.7Felipe MassaFerrari F101:48,3411,6810,03928
8.4Nico RosbergMercedes GP W011:48,6792,0190,33826
9.11Robert KubicaRenault R301:48,8552,1950,17615
10.3Michael SchumacherMercedes GP W011:48,8892,2290,03431
11.10Nico HulkenbergWilliams FW321:49,1532,4930,26432
12.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:49,4382,7780,28530
13.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:49,5582,8980,12026
14.12Witalij PietrowRenault R301:49,6082,9480,05030
15.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:49,8963,2360,28828
16.14Adrian SutilForce India VJM031:49,9843,3240,08811
17.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:50,1913,5310,20731
18.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:50,8964,2360,70535
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:51,8785,2180,98230
20.24Timo GlockVirgin VR-011:52,1505,4900,27222
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:53,4316,7711,28125
22.18Jarno TrulliLotus T1271:53,5266,8660,09527
23.21Bruno SennaHRT F1101:54,7258,0651,19927
24.20Christian KlienHRT F1101:55,5428,8820,81725
107% najlepszego czasu: 1:54,126

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Marina Bay
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ducsen, 24.09.2010 17:38[!]
Z racji, że w Singapurze nie ma żwiru obstawiam, że Vettel skończy na bandzie.
buran, 24.09.2010 18:03[!]
Te treningi mówią dwie rzeczy.
1) Red Bull, a reszta niech się bawi.
2) Sutil już za niedługo dostanie licencje pilota.
MairJ23, 24.09.2010 18:31[!]
krzysiek_aleks Kubica znow 9 hahahahhah

chlopie - cos chyba nie tak z toba... nei wiem czy wiesz ale Kubica juz nie jezdzi razem w zespole z Nickiem ! A 2 - Nick po powrocie do bolidu i to takiego jak Sauber spisuje si ecalkiem niezle.... prowadzil w tych testach bolid z zeszlego roku wiec - zupelnie inna specyfikacja... ale widze ze tego juz nie zauwazyles.

p.s. jak dla mnei nick jezdzi tym bolidem jakby nim jezdzil caly sezon.... chce zobaczyc jak bedzie wygladala jego forma po paru GP - czy bedzie lal Kobayashiego czy beda rowni tak jak widac teraz narazie po treningach.
krzysiek_aleks, 24.09.2010 18:33 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
@up:
nie chodzi mi o Kubicę tylko oto, że zastąpił de la rosę, i gwarantuję WSZYSTKIM, że jeżeli będzie gorszy od Japończyka, to będę się z niego wyśmiewał
__________________________-
Jeśli Twoje komentarze będą tak PUSTE jak ten kilka linijek wyżej, to Ci gwarantuję, że zostaną natychmiast skasowane... /// r85
paolo, 24.09.2010 18:34[!]
RBR? Niespodzianka... Bravo itd...
VJM02, 24.09.2010 18:46[!]
krzysiek_aleks mimo, że Nick jest przed Japończykiem to się z niego wyśmiewasz...
dragon92, 24.09.2010 18:55[!]
Klien słabo... Ciekawe czemu, może bolid niedopasowany do niego bo to aż dziwne żeby go Senna zlał.
psychoMSkaras, 24.09.2010 18:56[!]
brawo Maurycy..cyt "'..słychać uślizg tylnej osi..."'
robertunio, 24.09.2010 19:03[!]
Ktos wie czemu Alonso nie mogl kontynuowac jazdy???
AleQ, 24.09.2010 19:11[!]
@robertunio
Przecież wyraźnie piszę w newsie ,czemu Hiszpan zakończył przedwcześnie sesję ...
MairJ23, 24.09.2010 19:15[!]
ale zeby az taka duza roznica byla miedzy dwoma Lotusami ? co takiego cwiczyl Jarno ze tak slabo pojechal ?
robertunio, 24.09.2010 19:19[!]
@AleQ Dzieki.
W sumie powinienem sie spytac: Czy ktos wie dlaczego w samochodzie Alonso zgasl silnik?
htreh, 24.09.2010 19:37[!]
Heidfeld i jego piąty rok z bmw sauber nie przebiegał tak jak chciał, to dobry kierowca
paolo, 24.09.2010 21:08[!]
Jeśli ktoś pokona jutro RBR wysyłam browara pocztą:) Pierwszemu frajerowi który dzisiaj uwierzył w marzenia i wysłał lotto:)

A już widziałem całą sztywną stawkę na podium:) No znowu nie tym razem:)

Trzeba się znowu Charliemu poskarżyć.

Powodzenia:)

Znowu nie wiadomo o co i po co ale trzeba bo lanie niemiłosierne znowu:) Forza Ferrari! Może Todt zmieni regulamin na kwadratowe koła bo inaczej to nie dadzą rady. Ale nadal powodzenia.

Skończył się dzień dziecka. Kosmici wrócili:) Było 1,2 i 1,8 w Budapeszcie, a jest sprawiedliwie po 1s. A w treningach RBR zawsze odpuszczał:) Oj będzie wesoło:) A podobno ich dmuchanie przy hamowaniu tłoki psuje:) Tylko to Ferdynand już nie ma silników:) Oj piękne kwalifikacje się zapowiadają. Oby tylko tramwaj im skrzyni nie zablokował:)
krzysiek_aleks, 25.09.2010 10:15[!]
@vjm02:
zobacz, że jest za
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca