F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

McLaren przedstawia bolid MP4-20

Marek Roczniak, 24 stycznia 2005, wyświetlenia: 2120<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół West McLaren Mercedes rozpoczął dzisiaj prywatne testy swojego nowego bolidu MP4-20 na hiszpańskim torze Catalunya, które potrwają aż do piątku. Za kierownicą nowego auta jako pierwszy zasiadł Kimi Raikkonen, natomiast w czwartek z samochodem tym zapozna się drugi główny kierowca stajni z Woking, Juan Pablo Montoya. „Mnóstwo czasu, wysiłku i pracy zostało włożonej w nowy samochód, a inżynierowie musieli się napracować jak nigdy dotąd”, powiedział Raikkonen. „Moje pierwsze wrażenia po przejechaniu kilku okrążeń są dobre, jednakże praca dla mnie i moich kolegów kierowców dopiero się rozpoczyna”.

„MP4-20 po raz pierwszy został uruchomiony w czwartek, 20 stycznia o godzinie 2:30 w nocy w Centrum Technologicznym McLarena. Atmosfera wyczekiwania na pierwszą jazdę próbną stawała się coraz bardziej napięta i wreszcie dziś rano z zadowoleniem dokonaliśmy tego”, powiedział szef zespołu McLaren Mercedes, Ron Dennis. „Dzisiejsza odsłona jest pierwszą namacalną demonstracją przygotowań zespołu do sezonu 2005, roku, który ma szansę stać się ekscytującym i pozytywnym zarówno dla wszystkich zespołów, jak i naszych partnerów oraz fanów. Obecnie trwają gorączkowe prace w całym zespole, aby uzyskać możliwie najlepsze rezultaty w tym roku”.

Duży wpływ na konstrukcję MP4-20 miały znaczące zmiany zarówno w sportowym, jak i technicznym regulaminie, dotyczące czterech kluczowych obszarów: wytrzymałości silnika, ograniczeń związanych z użyciem opon, aerodynamiki i formatu weekendów wyścigowych, a w szczególności kwalifikacji. „Samochód Formuły Jeden to w pełni zintegrowana maszyna”, mówi główny dyrektor wykonawczy w zespole McLaren Mercedes, Martin Whitmarsh. „W konsekwencji tak daleko idące zmiany w przepisach, jakie zostały przewidziane na sezon 2005, miały duży wpływ na konfigurację całego pakietu. Zmiany stworzyły interesujące wyzwanie dla naszej ekipy projektowej pod przewodnictwem Adriana Neweya, Mike'a Coughlana i Neila Oatleya, a rezultatem tego jest samochód z wyglądu różniący się znacząco od zeszłorocznego modelu. Od strony silnika Mercedes-Ilmor także musiał zmierzyć się z podobnymi wyzwaniami technicznymi w określonym limicie czasowym”.

Dyrektor techniczny McLarena, Adrian Newey dodaje: „W związku z tym, że przepisy dotyczące aerodynamiki zostały ustanowione stosunkowo późno, wszyscy członkowie zespołu musieli wykazać się jeszcze bardziej wytężoną pracą, aby udało się rozpocząć dzisiaj pierwsze testy MP4-20 na torze. Zaowocowało to pozytywną współpracą wszystkich naszych technicznych partnerów, w szczególności firma Michelin musiała dostosować się do rozszerzonych ograniczeń związanych z użyciem opon w nadchodzącym sezonie, gdzie jeden zestaw opon będzie musiał wytrzymać cały dystans wyścigu. Specyfikacja MP4-20 została nakreślona w maju 2004 roku i wtedy rozpoczęła się praca w tunelu aerodynamicznym Centrum Technologicznego McLarena. Ograniczenia czasowe stanowiły spore wyzwanie, ale to wszystko jest częścią ekscytującego świata Formuły Jeden”.

Późne ogłoszenie zwiększenia wytrzymałości silników do dwóch weekendów Grand Prix spowodowało, że także inżynierowie z oddziału Mercedes-Ilmor musieli pracować pod wielką presją. Nie dość, że trzeba było dwukrotnie zwiększyć wytrzymałość silnika FO 110R V10 w stosunku do zeszłorocznego modelu, to jeszcze inżynierowie postawili sobie za cel utrzymanie osiągów na tym samym poziomie co w 2004 roku. Do 23 lutego, czyli dnia wysłania bolidów MP4-20 do Australii, zespół będzie przeprowadzał intensywne testy w Walencji, Jerez i z powrotem w Barcelonie. W drugim tygodniu lutego podczas testów w Jerez McLaren będzie miał do dyspozycji drugi egzemplarz nowego bolidu, natomiast trzeci powinien być gotowy tydzień później. W obecnych testach w Barcelonie oprócz Raikkonena i Montoi uczestniczyć będą także kierowcy testowi stajni z Woking, Pedro de la Rosa i Alex Wurz. Do ich obowiązków należało będzie sprawdzanie komponentów i różnych systemów za kierownicą MP4-19B.

Garść faktów na temat nowego bolidu
  • Projektowanie rozpoczęło się w maju 2004 roku
  • Pierwsze prace w tunelu aerodynamicznym także rozpoczęły się w maju 2004
  • W przybliżeniu 3600 godzin roboczych w tunelu aerodynamicznym poświęcono na rozwój MP4-20
  • Silnik Mercedes-Benz FO 110R V10 był sprawdzany na stołach testowych od około pół roku
  • Zespół McLaren Mercedes zaliczył 11 000 kilometrów podczas testów od zakończenia sezonu 2004
  • W trakcie tych testów zużyto w przybliżeniu 8 000 litrów bezołowiowego paliwa Mobil
  • Ponad cztery i pół tysiąca szkiców stworzono podczas projektowania MP4-20
  • MP4-20 składa się w przybliżeniu z 10 000 części

    Dane techniczne bolidu MP4-20 znajdują się w dziale zespoły, natomiast zdjęcia z pierwszych testów można znaleźć na stronie F1Racing.net.

    Źródło: McLaren.com
  • Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
    18.02.2019  Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów
    15.02.2019  Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena
    15.02.2019  Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018
    14.02.2019  McLaren zaprezentował bolid MCL34
    14.02.2019  Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem
    Tagi:
    McLaren
    Prezentacje

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca