F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.12.2018

Domenicali: Powrót Alonso do Formuły 1 z Ferrari byłby możliwy

Verstappen zadowolony z zatrudnienia Gasly'ego przez Red Bulla

Renault będzie pracować nad nowym bolidem podczas przerwy świątecznej

Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

McLaren przedstawia bolid MP4-20

Marek Roczniak, 24 stycznia 2005, wyświetlenia: 2091<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół West McLaren Mercedes rozpoczął dzisiaj prywatne testy swojego nowego bolidu MP4-20 na hiszpańskim torze Catalunya, które potrwają aż do piątku. Za kierownicą nowego auta jako pierwszy zasiadł Kimi Raikkonen, natomiast w czwartek z samochodem tym zapozna się drugi główny kierowca stajni z Woking, Juan Pablo Montoya. „Mnóstwo czasu, wysiłku i pracy zostało włożonej w nowy samochód, a inżynierowie musieli się napracować jak nigdy dotąd”, powiedział Raikkonen. „Moje pierwsze wrażenia po przejechaniu kilku okrążeń są dobre, jednakże praca dla mnie i moich kolegów kierowców dopiero się rozpoczyna”.

„MP4-20 po raz pierwszy został uruchomiony w czwartek, 20 stycznia o godzinie 2:30 w nocy w Centrum Technologicznym McLarena. Atmosfera wyczekiwania na pierwszą jazdę próbną stawała się coraz bardziej napięta i wreszcie dziś rano z zadowoleniem dokonaliśmy tego”, powiedział szef zespołu McLaren Mercedes, Ron Dennis. „Dzisiejsza odsłona jest pierwszą namacalną demonstracją przygotowań zespołu do sezonu 2005, roku, który ma szansę stać się ekscytującym i pozytywnym zarówno dla wszystkich zespołów, jak i naszych partnerów oraz fanów. Obecnie trwają gorączkowe prace w całym zespole, aby uzyskać możliwie najlepsze rezultaty w tym roku”.

Duży wpływ na konstrukcję MP4-20 miały znaczące zmiany zarówno w sportowym, jak i technicznym regulaminie, dotyczące czterech kluczowych obszarów: wytrzymałości silnika, ograniczeń związanych z użyciem opon, aerodynamiki i formatu weekendów wyścigowych, a w szczególności kwalifikacji. „Samochód Formuły Jeden to w pełni zintegrowana maszyna”, mówi główny dyrektor wykonawczy w zespole McLaren Mercedes, Martin Whitmarsh. „W konsekwencji tak daleko idące zmiany w przepisach, jakie zostały przewidziane na sezon 2005, miały duży wpływ na konfigurację całego pakietu. Zmiany stworzyły interesujące wyzwanie dla naszej ekipy projektowej pod przewodnictwem Adriana Neweya, Mike'a Coughlana i Neila Oatleya, a rezultatem tego jest samochód z wyglądu różniący się znacząco od zeszłorocznego modelu. Od strony silnika Mercedes-Ilmor także musiał zmierzyć się z podobnymi wyzwaniami technicznymi w określonym limicie czasowym”.

Dyrektor techniczny McLarena, Adrian Newey dodaje: „W związku z tym, że przepisy dotyczące aerodynamiki zostały ustanowione stosunkowo późno, wszyscy członkowie zespołu musieli wykazać się jeszcze bardziej wytężoną pracą, aby udało się rozpocząć dzisiaj pierwsze testy MP4-20 na torze. Zaowocowało to pozytywną współpracą wszystkich naszych technicznych partnerów, w szczególności firma Michelin musiała dostosować się do rozszerzonych ograniczeń związanych z użyciem opon w nadchodzącym sezonie, gdzie jeden zestaw opon będzie musiał wytrzymać cały dystans wyścigu. Specyfikacja MP4-20 została nakreślona w maju 2004 roku i wtedy rozpoczęła się praca w tunelu aerodynamicznym Centrum Technologicznego McLarena. Ograniczenia czasowe stanowiły spore wyzwanie, ale to wszystko jest częścią ekscytującego świata Formuły Jeden”.

Późne ogłoszenie zwiększenia wytrzymałości silników do dwóch weekendów Grand Prix spowodowało, że także inżynierowie z oddziału Mercedes-Ilmor musieli pracować pod wielką presją. Nie dość, że trzeba było dwukrotnie zwiększyć wytrzymałość silnika FO 110R V10 w stosunku do zeszłorocznego modelu, to jeszcze inżynierowie postawili sobie za cel utrzymanie osiągów na tym samym poziomie co w 2004 roku. Do 23 lutego, czyli dnia wysłania bolidów MP4-20 do Australii, zespół będzie przeprowadzał intensywne testy w Walencji, Jerez i z powrotem w Barcelonie. W drugim tygodniu lutego podczas testów w Jerez McLaren będzie miał do dyspozycji drugi egzemplarz nowego bolidu, natomiast trzeci powinien być gotowy tydzień później. W obecnych testach w Barcelonie oprócz Raikkonena i Montoi uczestniczyć będą także kierowcy testowi stajni z Woking, Pedro de la Rosa i Alex Wurz. Do ich obowiązków należało będzie sprawdzanie komponentów i różnych systemów za kierownicą MP4-19B.

Garść faktów na temat nowego bolidu
  • Projektowanie rozpoczęło się w maju 2004 roku
  • Pierwsze prace w tunelu aerodynamicznym także rozpoczęły się w maju 2004
  • W przybliżeniu 3600 godzin roboczych w tunelu aerodynamicznym poświęcono na rozwój MP4-20
  • Silnik Mercedes-Benz FO 110R V10 był sprawdzany na stołach testowych od około pół roku
  • Zespół McLaren Mercedes zaliczył 11 000 kilometrów podczas testów od zakończenia sezonu 2004
  • W trakcie tych testów zużyto w przybliżeniu 8 000 litrów bezołowiowego paliwa Mobil
  • Ponad cztery i pół tysiąca szkiców stworzono podczas projektowania MP4-20
  • MP4-20 składa się w przybliżeniu z 10 000 części

    Dane techniczne bolidu MP4-20 znajdują się w dziale zespoły, natomiast zdjęcia z pierwszych testów można znaleźć na stronie F1Racing.net.

    Źródło: McLaren.com
  • Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
    18.12.2018  Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie
    12.12.2018  Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla
    11.12.2018  Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena
    01.12.2018  Sainz: Mam wiele do przeanalizowania po testach z McLarenem
    27.11.2018  Alonso wystartuje w Daytona 24h i Indy 500 współpracując z markami GM
    Tagi:
    McLaren
    Prezentacje

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca