F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Putin podpisał kontrakt na organizację GP Rosji (aktualizacja)

Soczi będzie gościło Grand Prix Rosji od 2014 do 2020 roku.
Marek Roczniak, 14 października 2010, wyświetlenia: 6122<< | lista | T- | T+ | >>
Jak twierdzi agencja informacyjna Bloomberg, premier Rosji – Władimir Putin udał się dzisiaj do Soczi w celu podpisania kontraktu na organizację grand prix w tym kraju począwszy od roku 2014.

Według doniesień kontrakt ma zostać zawarty wstępnie na siedem lat, z opcją rozgrywania grand prix w największym kurorcie wypoczynkowym w Rosji przez kolejne pięć lat po roku 2020.

Z wcześniejszych informacji wynika ponadto, że roczna opłata za prawo do organizowania wyścigu Formuły 1 ma oscylować w okolicy 40 milionów dolarów, a koszt budowy toru w Soczi, gdzie w 2014 roku rozegrane zostaną także Zimowe Igrzyska Olimpijskie, ma wynieść około 200 milionów dolarów.

Władimir Putin wspiera także starania Rosji o przyznanie prawa do rozegrania mistrzostw świata w piłce nożnej w 2018 roku, a mecze miałyby się odbywać między innymi właśnie w Soczi. W marcu premier Rosji ogłosił z kolei wsparcie Łady dla pierwszego kierowcy Formuły 1 z tego kraju – Witalija Pietrowa.

Ecclestone także przybył do Soczi

Z kolejnych doniesień w rosyjskich mediach wynika, że w Soczi zjawił się dzisiaj także szef F1 – Bernie Ecclestone, zatem pozostaje już tylko czekać na oficjalne ogłoszenie umowy.

REUTERS: Umowa już podpisana

Agencja Reuters zacytowała właśnie Władimira Putina stwierdzającego, że umowa została już podpisana: „Osiągnęliśmy porozumienie z głównym właścicielem Formuły Jeden, że Soczi będzie gościło Grand Prix Rosji od 2014 do 2020 roku”.

Źródło: Motorsport.com, Reuters.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.09.2018  GP Rosji: najszybsze okrążenia w wyścigu
30.09.2018  GP Rosji: wynik wyścigu
30.09.2018  Hamilton wygrywa GP Rosji po poleceniu zespołowym Mercedesa
29.09.2018  GP Rosji: wyniki kwalifikacji
29.09.2018  Valtteri Bottas zdobył pole position do wyścigu w Soczi
Tagi:
Kalendarz GP
Soczi

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
vivon, 14.10.2010 20:06[!]
1. do 2014 roku to oni juz dawno nie beda miec kierowcy w f1;d
2. szkoda ze w polsce mamy taki talent a o gp ani widu ani slychu. w rosji pierwszy lepszy kierowca za dolary tatusia sie zalapal i od razu tor buduja
3. co do waszej dyskusji to nie wiem jak jest z kontraktami ale mysle ze hungaro moze wyleciec, obawiam sie tez ze tory ktore wymieniliscie jak wlasnie spa, tez nie znajda miejsca w kalendarzu.
wku***a mnie ogromnie fakt ze buduja nowych torow na potege, oczywiscie staruch bernie z drugim staruchem hermanem trzepia na tym kase, a formula 1 traci na atrakcyjnosci.
bedzie gp rzymu, usa, rosji, korei, indie, juz jest abu dhabi, singapur, malezja, za pare lat honduras, boliwia,lichtenstein albo h*j wie co jeszcze. a panstwa w ktorych sa piekne tory, w ktorych sport wykracza poza tylko kupienie biletu i pojscie zobaczyc bo jedzie u nas formula 1- panstwa te cierpia bo jakis szejk abdullah srullach muhamad wylozyl kase, je**l se tor i bernii juz do niego leci.
mbwrobel, 14.10.2010 21:02[!]
@vivon - nic dodać, nic ująć. Rozumiem, że można byłoby zorganizować GP Rosji, gdyby faktycznie Rosjanie coś do tego sportu wnieśli (oprócz toru i kasy za Witalijem).
Hermaszewski był w kosmosie - dlaczego jeszcze nie mamy swojego kosmodromu?
mago, 14.10.2010 21:06[!]
vivon popieram!! takie tory jak Spa, Suzuka, Monza i inne, na których już się wyscigi nie odbywają są wspaniałe dla kierowców i kochane przez kibiców. A pan Berni wprowadza takie tory, które są beznadziejne i nie da się wyprzedzać albo nie ma widzów. Zdenerwuje się bardzo jeśli wyrzucą Spa. Pierwsze do odstrzału pójdzie Catalunya i Hungaroring.
Cinek, 14.10.2010 21:36[!]
catalunya nie pojdzie do odstrzalu poki w f1 jezdzi najbardziej utytulowany paydriver czyli F.A., poza tym jezdzi tez jaime i pewnie bedzie jezdzil de la rosa
Sar trek, 14.10.2010 22:27[!]
Gdybym ja tworzył kalendarz, to najpierw bym zarezerwował miejsca dla ośmiu wyścigów, na których powinien opierać się kalendarz Mistrzostw Świata Formuły 1. Chodzi mi tu o tory Monaco, Monza, Spa-Francorschamp, Suzuka, Interlagos, Silverstone, Albert Park oraz Montreal. Te obiekty powinny mieć pewne miejsce w kalendarzu. Reszta niech się zmienia, chociaż nie chciałbym zniknięcia z kalendarza Singapuru, Hungaroringu czy Nurburgringu, ale przeżył bym, gdyby ich nie było, tak samo jak przeżyłem zniknięcie Fuji (chociaż tu smutek z powodu zniknięcia fajnego toru mieszał się radosną świadomością tego, że co roku będzie wyścig na Suzuce). Reszta niech się tasuje, jak chce, będzie trochę urozmaicenia. W tym roku mamy GP Meksyku, za rok zastapi je GP Boliwii, a za dwa Wietnamu. Byle tylko zostawili tą ósemkę.

Cieszę się umiarkowanie z podpisania umowy z Rosją, znaczy fajnie, że będzie GP Rosji, ale gdyby nie było, to nic by się nie stało. Chociaż Rosjanie uważają chyba inaczej, sam Putin przyjechał podpisać umowę.
bzyk400, 14.10.2010 22:56[!]
Fajnie by było zobaczyć kiedyś tor f1 w Polsce. Tylko kto wyłoży na niego kasę. Chyba ,że my, kibice złożymy się po dyszce i może się uzbiera. Jest nas trochę więc może się udać. :)
marian3251, 14.10.2010 23:14[!]
co do waszych komentarzy dotyczących spa itd. to mam wrażenie, że macie tylko eau rouge w deszczu przed oczami... tor fajny, ale gp na spa generuje straty i choć ja też go lubię, to i tak myśle że się trzeba pogodzić z tym, że w najbliższym dziesięcioleciu prawdopodobnie wypadnie; to samo z suzuką, bo tam przy bandach śmigają i widać, że tor stary (zresztą już raz wypadł na rzecz fuji). takie spa czy tam monza też kiedyś było nowe, więc może sepang potomni też będą określać mianem klasyka? no i chyba najważniejsze: nie jest winą berniego (nie bronię go, ale...) że na w/w tory ludzie nie przychodzą. widocznie na takim bliskim wschodzie więcej ludzi lubi f1?
vivon, 15.10.2010 07:25[!]
nie lubi tylko nowobogaccy szejkowie szaleja za swoje petrodolary. w krajach azjatyckich powinny zostac 2 tory i moga sie one co rok zmieniac. przeciez w chinach jezdza przy pustych trybunach, to samo jessli sie nie myle jest w turcji gdzie na dodatek nawet szampana nie daja prawdziwego.
do czego to wszystko zmierza? w europie zostana 2 wyscigi a reszta bedzie na bliskim wschodzie?
co do bezpieczenstwa torow to sie nie wypowiadam. od 16 lat zaden kierowca f1 nie zginal z powodu ze tor byl nie bezpieczny. obecne bolidy sa bardzo bezpieczne. to ze nie ma kilometrowych poboczy to akurat jedyna rzecz ktora pozostala naa niektorych torach po dawnej dobrej f1. a jak chcaa poprawic bezpieczenstwo to niech sie zajma kolami bo jak znam zycie to wezma sie za to dopiero jak jakis kierowca albo ktokolwiek inny zostanie zabity przez taki latajacy obiekt. TO jest nie bezpieczne. tory sa OK.
a co do rentownosci wyscigow... no nie jestem ekspertem i sie na tym komplettnie nie znam, ale niech sciagaja szejkow na wyscigi do europy zamiast organizowac wyscigi u nich i bedzie ok
MaxKapsel, 15.10.2010 11:14[!]
@vivon
A w jaki sposób taki szejk ma podnieść swój prestiż przyjeżdżając do Europy? jaki to jest dla niego biznes? jaka reklama? Żadna, niestety. Gdybyśmy mieli tor (i wyścig) w Polsce, też mniej chętnie jeździlibyśmy na Węgry czy do Belgii. A dopóki szejkowie, albo inni Koreańczycy, ruska mafia, czy znudzeni Amerykanie będą mieli kasę, którą będą mogli nie tylko wyłożyć na tor, ale też jej część włożyć Berniemu i spółce, dopóty nowe GP będą w Azji, Rosji, USA czy na Antarktydzie (jak się pingwiny zrzucą...;)). I nie ma na to siły, miejsce dla nich będą musiały zrobić "stare" tory, choćby były nie wiadomo jak "legendarne". Powód? Kasa, misiu, kasa - większość tych "legend " (przykładowo Spa, Australia czy Kanada) albo generuje straty, albo wymaga renowacji (Interlagos), czyli wydatków i strat w najbliższym czasie, albo jedno i drugie (Francja, do niedawna też Silverstone - tu na szczęście kasa się znalazła - na razie). A ponieważ w Europie nie ma takich "szejków" którzy dla kaprysu i własnej reklamy mogliby taką kasę lekką ręką wydać (przykład problemów z uruchomieniem Donnington), to europejskich wyścigów będzie coraz mniej.
I nie jest to wcale takie nowe zjawisko. Dawno, dawno temu w nie tak odległej Wielkiej Brytanii był tor, na którym wszyscy chcieli się ścigać i marzyli o tym. To były przedwojenne czasy, kiedy Silverstone jeszcze było lotniskiem, ściganie na Monzy i w Monte Carlo dopiero się zaczynało, a Indianapolis nie miało jeszcze 20 lat. Europejska świątynia prędkości mieściła się wtedy właśnie u Angoli, bito tam światowe rekordy prędkości, rozgrywano najważniejsze wyścigi z najpoważniejszymi firmami i najlepszymi kierowcami i absolutnie nikt nie wyobrażał sobie wtedy, aby ten tor znikł nie tylko z kalendarza, ale też praktycznie z powierzchni ziemi. A co jest teraz? Poszukajcie Brooklands... i pomyślcie, że wcześniej czy później Monza, Spa, Magny-Coeurs czy Nurgburgring też będą tak wyglądać. Tempus fugit...
Kamikadze2000, 15.10.2010 12:24[!]
Ale przecież koniec świata w 2012... ;)
spiggy, 15.10.2010 21:04[!]
ech drogi kapselu
szejkowie sa blizej Europy niz ci sie wydaje...
wystarczy takie hasla jak Emirates stadium, Manchester City, Mubadala w Ferrari...
reszte znajdziesz w google

drogi vivonie
na nauke nigdy nie jest za pozno
http://www.formulamoney.com/intro.html
że drogo?
teraz edukacja już nie jest za friko ;-)

na poszczegolne tory (szczegolnie te europejskie) ludzie glosuja ''nogami'' wiec who cares...
mialem okazje obejrzec kilka wysciogow ''na zywo'' jak Walencja czy Bahrain
Do Rosji napewno nie pojade ale Malezja? Czemu nie. Piekny i tani kraj

o torze w PL w najblizszych kilkunastu latach mozna spokojnie zapomniec
zreszta sam guru (KUB) juz to przepowieddzial
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca