F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Brazylii: trening 2 - Vettel i Webber nadal na czele

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Interlagos.
Marek Roczniak, 5 listopada 2010, zmieniony 05.11.2010 19:13, wyświetlenia: 8769<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia także i w drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Brazylii, jednak tym razem jego przewaga nad zespołowym kolegą Markiem Webberem wyniosła zaledwie 0,1 sekundy. Najbliższym rywalem kierowców Red Bulla okazał się tym razem Fernando Alonso po tym, jak Ferrari podkręciło tempo w drugiej sesji. W przypadku Felipe Massy może nawet aż za bardzo, bowiem Brazylijczyk po uzyskaniu swojego najlepszego czasu zatrzymał się na torze z powodu problemów technicznych.

Druga sesja rozpoczęła się przy zachmurzonym niebie, ale nawierzchnia była sucha i nie spodziewano się deszczu w ciągu najbliższych 90 minut. Kierowcy od razu zabrali się do pracy, a po pierwszych dziesięciu minutach sesji najszybszy był Lewis Hamilton (1:13,603). Drugi był Nick Heidfeld (1:14,126), a trzeci Robert Kubica (1:14,197). Na drugie miejsce wskoczył po chwili drugi kierowca McLarena – Jenson Button (1:13,859), a tymczasem Hamilton poprawił się na 1:13,048.

Button długo nie cieszył się z drugiego miejsca, bowiem wkrótce przed nim znaleźli się Kubica, Heidfeld i Michael Schumacher, spychając aktualnego mistrza świata na piąte miejsce. Schumacher po kilku okrążeniach wykręcił 1:13,717 i przez chwilę był drugi, ale wkrótce przed nim zaleźli się obydwaj kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Fernando Alonso.

Webber wysuwa się na szczyt tabeli

W 19 minucie Mark Webber ustanowił najlepszy czas sesji – 1:12,839 i wskoczył na pierwsze miejsce. Australijczyk poprawił się następnie na 1:12,387, a tymczasem na drugiej pozycji znalazł się drugi kierowca Red Bulla – Sebastian Vettel (+0,191s). Po pierwszych 30 minutach sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Webber, Vettel, Hamilton, Massa, Alonso, Schumacher, Kubica (+1,384s), Heidfeld, Button i Rosberg.

Witalij Pietrow po kraksie pod koniec porannej sesji stracił tylko kilka minut z drugiego treningu, na początku którego zespół Renault ukończył naprawę jego samochodu. Rosjanin zajmował w tym momencie 18 miejsce (+2,5s) i miał przejechane siedem okrążeń. Za nim znajdowali się tylko kierowcy z nowych zespołów, z których najszybszy był Timo Glock (+3,7s).

W połowie sesji sytuacja w pierwszej dziesiątce nie uległa specjalnym zmianom. Największy awans wykonał Button, przeskakując czterech kierowców, by uplasować się między reprezentantami Ferrari na piątej pozycji (1:13,366). Ponadto Kubica przeskoczył Schumachera, spychając kierowcę Mercedesa na ósme miejsce. Pierwszą dziesiątkę zamykali teraz Rosberg i Barrichello, którym udało się przeskoczyć Heidfelda. Tymczasem coraz więcej kierowców zaczęło zakładać opony z bardziej miękkiej mieszanki. Jednym z nich był Pietrow, który w 50 minucie wskoczył na 12 miejsce z czasem 1:13,818.

Czołówka zakłada supermiękkie opony, awaria bolidu Massy

Tuż przed upływem godziny od rozpoczęcia sesji Heidfeld powrócił do pierwszej dziesiątki, wykręcając 1:13,222 na bardziej miękkich oponach, co dało mu piąte miejsce. Przypomnijmy, że to właśnie na torze Interlagos niemiecki kierowca zdobył swoje pierwsze podium w F1. W końcu opony z zielonym paskiem założyli także pierwsi kierowcy z czołówki – Massa i Webber. Brazylijczyk wykręcił 1:12,677 i awansował na trzecie miejsce, ale po chwili w jego bolidzie awarii uległ układ przeniesienia napędu lub hydraulika i kierowca Ferrari zatrzymał się pod koniec drugiej prostej. W międzyczasie Webber wykręcił na bardziej miękkich oponach 1:12,072 i umocnił się na pierwszej pozycji (0,5s przewagi nad Vettelem).

Następnie kierowców Red Bulla rozdzielił Alonso, wykręcając 1:12,328 (P2). Vettel był jednak na szybkim okrążeniu i uzyskany czas 1:11,968 umożliwił mu nie tylko przeskoczenie Alonso, ale także i zrzucenie z pierwszego miejsca swojego zespołowego kolegi – Webbera. Hamilton wykręcił na supermiękkich oponach 1:12,656 i awansował na czwarte miejsce, a pierwszą szóstkę zamykał Kubica, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Vettela (1:12,882). Pierwszą dziesiątkę na dziesięć minut przed końcem sesji zamykali z kolei Button, Heidfeld, Rosberg i Schumacher (+1,346s).

W końcówce sesji wszyscy kierowcy (z wyjątkiem Massy) wyjechali na tor, by wykonać ostatnie przejazdy dzisiejszego dnia. Oznaczało to, że na stosunkowo krótkim torze Interlagos zrobił się duży tłok. Tak czy inaczej patrząc na czasy sektorów nie zanosiło się na to, aby ktokolwiek miał szansę na poprawę swojego czasu okrążenia. Doszło za to do niewielkiego starcia w pierwszym zakręcie pomiędzy Schumacherem i Alguersuarim, które skończyło się jednak bez większych uszkodzeń bolidów. Po zakończeniu sesji kierowcy ponownie otrzymali możliwość wykonania próbnych startów.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:11,968--28
2.6Mark WebberRed Bull RB61:12,0720,1040,10434
3.8Fernando AlonsoFerrari F101:12,3280,3600,25636
4.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:12,6560,6880,32833
5.7Felipe MassaFerrari F101:12,6770,7090,02119
6.11Robert KubicaRenault R301:12,8820,9140,20537
7.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:13,2061,2380,32433
8.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:13,2221,2540,01640
9.4Nico RosbergMercedes GP W011:13,3331,3650,11134
10.3Michael SchumacherMercedes GP W011:13,3461,3780,01336
11.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:13,5201,5520,17437
12.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:13,6101,6420,09041
13.10Nico HulkenbergWilliams FW321:13,7251,7570,11539
14.14Adrian SutilForce India VJM031:13,7411,7730,01632
15.12Witalij PietrowRenault R301:13,8181,8500,07726
16.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:14,0452,0770,22737
17.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:14,3042,3360,25933
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:14,5782,6100,27437
19.18Jarno TrulliLotus T1271:14,9843,0160,40647
20.19Heikki KovalainenLotus T1271:15,1013,1330,11743
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:15,4333,4650,33235
22.21Bruno SennaHRT F1101:16,0704,1020,63742
23.20Christian KlienHRT F1101:16,0824,1140,01238
24.24Timo GlockVirgin VR-011:16,1504,1820,06835
107% najlepszego czasu: 1:17,006

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 8,0 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Interlagos
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Loxley, 05.11.2010 18:49[!]
hrt szaleją :D
nij0, 05.11.2010 18:52[!]
no no, Jarno tylko 0,4s do STR :)
MairJ23, 05.11.2010 19:36[!]
Petrova bolid naprawiony :)
akkim, 05.11.2010 19:38[!]
@MairJ23 >>>

Tak, bolid Witalija szybko naprawili,
ale na głowę niestety, nic nie poradzili ;)
jpslotus72, 05.11.2010 20:41[!]
Trochę mnie zdziwił - na minus - Kobayashi. W miejscu swojego debiutu był dosyć niepewny - to go wyrzuciło, to go zarzuciło... Nie wiem ile w tym jego winy, a na ile bolid był problematyczny, ale zachowywał się trochę niestabilnie - jakby na przekór swojej ostatniej wypowiedzi, że nie jest niebezpiecznym kierowcą... Chociaż ja nadal trzymam za niego kciuki - może to jakaś chwila słabości.

PS Już przeczytałem w wypowiedziach po treningu - miał problemy z balansem i przyczepnością...
christoff.w, 05.11.2010 21:12[!]
Wow! Tylko pierwsza szostka ponizej 1:13 i to z dosc duza strata Buttona do Kubicy wiec jest niezle,choc wiadomo ze trzeci trening pokaze no i kwalifikacje,ale nie ludzmy sie czyli to ze wiadomo na kogo stawiac na PP,tylko na ktorego? ;) A moze jednak Ferdek wyniesie sie na wyzyny swoich umiejetnosci i to wlasnie on zdobedzie "pole" jesli mu oczywiscie bolid na to pozwoli? ;) A jak popada to kto? Ahh te dylematy w Formule doprowadzajace mnie do bialej goraczki ;)
Aeromis, 05.11.2010 22:42[!]
Parę wniosków, jako że jutro na treningach może być mokro to kierowcy ostro tyrali (ilość okrążeń) i t2 wydaje się bardziejj istotne niż zwykle.To oczywiście tylko porównanie t1 i t2.
1. WEB podgonił VET i już mamy faworytów do pole position.
2. HAM i BUT - żaden z nich nie zaliczył poprawy o choćby 0,2sek, ofc to nie wyścig, ale słabo to wygląda .Alonso lepiej niż Hamilton, a Massa lepiej niż Button (przed którego wtrynił się także Robert).
3. Renówka za to bardzo ładnie, poprawa KUB i PET w okolicy 0,5sek to powyżej większości wyników. Oczywiście każdy w swoim zakresie (...).
4. Williams wygląda jak nie w formie, BAR niemal nie poprawił rezultatu z pierwszego treningu, HUL także bez rewelki.
5. BMW się rozkręciło, niewykluczone że utrą nos i Williams-owi i Force India (która bardzo blado wypadła).
6. Lotus jak poparzony goni Toro Rosso, aż ciekawe czy nie zrobią niespodzianki w kwalifikacjach. A jeśli by tak się stało, to czy to będzie niespodzianka, czy bardziej prezent od Toro Rosso?
7. Merc jak to często bywa jest przyczajony, a rozważania czy MSC nie dogonił wyjątkowo ROS na danym torze i merc nie ma formy, kończą się niestety zwykle wynikiem że Rosberg wyprzedza Kubicę (odpukać).

ps.: i odpukałem ;]
Matador, 06.11.2010 10:33[!]
a Nick nadal quick
Simi, 06.11.2010 11:28[!]
Bardzo możliwe, że Pole Position zdobędzie któryś z Red Bulli... Znowu. Nawiązać walkę z nimi może chyba tylko Alonso - tak to przynajmniej wygląda na tą chwilę.
pepsi-opc, 06.11.2010 13:34[!]
Jutro Lotus zdobędzie pierwsze pkt.
distinto, 06.11.2010 15:03[!]
Robson wygrał FP3:D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca