F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ricciardo najszybszy w połowie 1 dnia testów w Abu Zabi

Australijczyk pokonał najbliższego kierowcę o blisko dwie sekundy.
Marek Roczniak, 16 listopada 2010, wyświetlenia: 4086<< | lista | T- | T+ | >>
Daniel Ricciardo zdominował ubiegłoroczne testy Formuły 1 dla młodych kierowców i wszystko wskazuje na to, że tak będzie i tym razem, co zresztą raczej nie będzie zaskoczeniem patrząc na to, za kierownicą jakiego samochodu zasiada – mistrzowskiego Red Bulla RB6.

Australijczyk do połowy pierwszego dnia testów w Abu Zabi uzyskał czas 1:40,813, pokonując najbliższego kierowcę o blisko dwie sekundy. Kierowcą tym był Paul di Resta z Force India, który skoncentrował się na ustanowieniu wyznacznikowego czasu z większą ilością paliwa w baku dla debiutanta Antonio Felix da Costy. Portugalczyk przejął później bolid VJM03 i w połowie dnia zamykał pierwszą dziesiątkę z czasem 1:44,704.

Na miejscach 3 i 4 znaleźli się młodzi kierowcy zaproszeni na testy przez McLarena i Mercedesa – Oliver Turvey oraz Sam Bird (obaj startujący w tym roku w GP2), mając ponad dwie sekundy straty do wicemistrza Formuły Renault 3.5 – Ricciardo. Tylko o 0,1 sekundy wolniejszy od Birda okazał się mistrz brytyjskiej Formuły 3 – Jean Eric Vergne, choć bezsprzecznie dysponował słabszym bolidem: Toro Rosso STR5.

Dobre osiągi – jeśli zignorujemy czas Ricciardo w RB6 – zaprezentowali także w porannej sesji Esteban Gutierrez (Sauber) i Michaił Aloszyn (Renault), plasując się na miejscach 6 i 7. Ten ostatni możliwość testów z francuskim zespołem zawdzięcza tytułowi mistrzowskiemu w FR 3.5. Na ósmej pozycji znalazł się Jules Bianchi, który po raz pierwszy poprowadził dzisiaj bolid Ferrari już jako oficjalny kierowca testowy włoskiej stajni. Tuż za nim uplasował się Dean Stoneman, testujący z Williamsem w nagrodę za wygranie mistrzostw F2.

Na końcu tabeli czasowej znaleźli się kierowcy testujący z nowymi zespołami, z których najszybszy okazał się Pastor Maldonado (HRT), uzyskując lepszy o ponad pół sekundy czas od Rodolfo Gonzaleza (Lotus). Zdecydowanie najwolniejszy był Rio Haryanto (Virgin), tracąc 2,5 sekundy do Gonzaleza.

Testy odbywają się na dokładnie takiej samej konfiguracji toru Yas Marina, jak i ostatni wyścig sezonu. Czas uzyskany przez Ricciardo był gorszy od pole position Sebastiana Vettela o 1,419 sekundy. Dzisiejsze testy potrwają jeszcze około dwie godziny.

POZ. KIEROWCA                ZESPÓŁ       CZAS OKR. OKR.
 1.  Daniel Ricciardo        Red Bull     1:40,813  46
 2.  Paul di Resta           Force India  1:42,736  28
 3.  Oliver Turvey           McLaren      1:42,933  47
 4.  Sam Bird                Mercedes     1:43,201  39
 5.  Jean-Eric Vergne        Toro Rosso   1:43,392  46
 6.  Esteban Gutierrez       Sauber       1:43,410  37
 7.  Mikhail Aleshin         Renault      1:43,661  39
 8.  Jules Bianchi           Ferrari      1:43,894  31
 9.  Dean Stoneman           Williams     1:44,051  32
10.  Antonio Felix da Costa  Force India  1:44,704  20
11.  Pastor Maldonado        Hispania     1:46,278  59
12.  Rodolfo Gonzalez        Lotus        1:46,910  48
13.  Rio Haryanto            Virgin       1:49,439  21

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Yas Marina
Testy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
blader, 16.11.2010 11:38[!]
Wie ktoś może czy na tych testach młodzi jeżdżą z jakąś wstępną specyfikacją na sezon 2011? Zauważyłem tylko, że w Renault nie ma kanału F, ale co np z dyfuzorem czy KERS?
quickmick, 16.11.2010 11:45[!]
@blader
Póki co wiadomo jedynie, że Williams prowadzi testy aero grzebieniem z czujnikami, sprawdzającymi przebieg strugi wokół korpusu auta (najpewniej po to, żeby odpowiednio skalibrować tunel aero pod kątem nowego modelu).
Zobacz tutaj: twitpic.com/37aoju.
distinto, 16.11.2010 11:45[!]
@blader
No tak, w sumie w niecałe 2 dni można zamontować i przetestować KERS oraz zaprojektować i założyć nowy dyfuzor. Przecież to takie proste...
quickmick, 16.11.2010 11:54[!]
Ciekawa rzecz, że Pastor Maldonado wykręcił właśnie lepszy czas w bolidzie HRT (1m44.536s) niż etatowi kierowcy w kwalifikacjach (1m45.085s). Wprawdzie tor bardziej nagumowany, ale ciekawostka...
blader, 16.11.2010 11:59[!]
@distinto
KERS był projektowany już kilka lat temu, jednopoziomowy dyfuzor jeszcze wcześniej:p Poza tym przecież zespoły zaczęły projektować nowe bolidy już kilka mies temu, więc jakieś prototypowe części mogą mieć już wyprodukowane, chociaż rzeczywiście może nie da się ich zamontować do tegorocznego bolidu.
nij0, 16.11.2010 12:06[!]
Pastor sporo okrążeń i wydaje mi się że będzie lepszy niż np. Senna czy Klien. STR też nieźle jeśli patrzeć na możliwości bolidu.
quickmick, 16.11.2010 12:09[!]
@nij0
Karun Chandhok potwierdził właśnie, że z jego doświadczenia z jazdy autem HRT wynika, że na mocno nagumowanym torze może ono być o 1,1-1,4 s szybsze - czyli Pastor jeździ na tym samym poziomie, co Senna i Klien.
wnerwiona, 16.11.2010 12:11[!]
koszmar Ferrari trwa R30 znów przed nimi w Abu a kto za kierownicą...:)
nij0, 16.11.2010 12:12[!]
@quickmick
Zauważ, że w/w kierowcy jeździli tym samochodem cały sezon a Maldonado niewiele ponad dystans wyścigu.
quickmick, 16.11.2010 12:18[!]
@nij0
Wiem, wiem - biorę to pod uwagę...
dziadekm, 16.11.2010 12:30[!]
@quickmick
Na jakiej stronie masz czasy na żywo?
quickmick, 16.11.2010 12:57[!]
@dziadekm
Nie nazwałbym ich czasami "na żywo", ale są w miarę aktualne (chociaż Ricciardo zszedł już poniżej 1.40)... http://www.f1toda...-marina-circuit.html

Chciałem zwrócić też uwagę na jedną kwestię: to pierwsze testy HRT od powstania zespołu! Nieźle!!!

@dziadekm
a ostatnie czasy masz tutaj: http://twitpic.com/37cff6
nij0, 16.11.2010 13:06[!]
No to Pastor ciśnie :)
pepsi-opc, 16.11.2010 13:13[!]
To sie ferrari załamie jak pokona je HRT w testach ! :D
JustBull, 16.11.2010 13:26[!]
albo to tylko potwierdza tezę, że Ferrari jest szybkie - ale trudne do "nauczenia" - czego bylismy swiadkiem przy zastepcach Massy z poprzedniego sezonu. Sie okaze :). Testy pokazują też fakt, że pewnie nie trzeba być kierowcą z TOP3 by deklasowac innych w bolidzie RBR.
SkC, 16.11.2010 15:30[!]
Albo Ricciardo jest tak dobry albo RB6 tak zajebiste, że takie różnice czasowe są
Ferrarif1, 16.11.2010 15:32[!]
panowie ale się podniecacie widać na zdjęciach ze mercedes ferrari i renault zdjęło swoje kaczki z bolidów to i to się równa gorsze czasy
SkC, 16.11.2010 15:35[!]
a skad wiesz ze RBR jeździ z kanałem ?? McLaren ma swoj kanał Sauber tez
Ferrarif1, 16.11.2010 15:48[!]
są zdjęcia na formula1.com
i tam wsio widać no prócz tego czy naprawde go używają czy jest tylko dla picu
LUKE, 16.11.2010 16:34[!]
RBR6 każdy mógłby walczyc o mistrza świata zwłaszcza patrząc na czas już z 2 częsci testów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca