F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Chin: trening 1 - Vettel najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze w Szanghaju.
Konrad Házi, 15 kwietnia 2011, wyświetlenia: 8797<< | lista | T- | T+ | >>
Zdecydowanie najszybszym kierowcą pierwszego treningu przed GP Chin był Sebastian Vettel. Mistrz świata przejechał pojedyncze okrążenie w czasie 1:38,739. Za nim uplasował się drugi z reprezentantów Red Bull Racing – Mark Webber ze stratą 0,6s, a trzeci był Lewis Hamilton z McLarena ze stratą ponad dwóch sekund. Kierowcy Red Bulla jako jedyni w tej sesji zdołali zejść z czasami poniżej minuty i czterdziestu sekund.

Cała sesja przebiegała pod znakiem gęstej mgły, która ograniczała widoczność do kilkuset metrów. Nawierzchnia toru była jednak sucha, więc nikt nie zwlekał z rozpoczęciem prac nad bolidem i w ciągu piętnastu minut od rozpoczęcia sesji wszyscy kierowcy mieli już za sobą okrążenia instalacyjne i czekali w garażach na zakończenie prac nad bolidami.

Pierwszy czas weekendu ustanowił Narain Karthikeyan z HRT (1:51,516), a wkrótce na torze zaczęli się pojawiać również inni kierowcy. Mimo wszystko przez pierwszych trzydzieści minut ruch na torze był znikomy, a na godzinę przed końcem sesji prowadził Mark Webber z rezultatem 1:40,692. Warto wspomnieć również, że po GP Malezji nowe podwozie otrzymał nie tylko Sergio Perez, a również Witalij Pietrow, po widowiskowym wypadnięciu na pobocze i locie w końcówce wyścigu.

Na półmetku najszybszy był Vettel (1:39,540), przed Webberem i Hamiltonem. Na tor powracać zaczęły również ekipy czekające, aż tor się trochę nagumuje – Renault i Mercedes, które pozostawały najdłużej w garażach.

Problemy napotkał w tym czasie jeden z kierowców testowych biorących udział w sesji – Luiz Razia, w którego Lotusie oberwała się lewa część przedniego skrzydła i uszkodzeniu uległo zawieszenie. Brazylijczyk zdołał powrócić uszkodzonym bolidem do garażu, a Mike Gascoyne, szef techniczny Team Lotus przyznał, że problemy spowodowane były drobną usterką.

Jak zwykle w pierwszej sesji treningowej kierowcy korzystali wyłącznie z twardszej mieszanki opon, której wytrzymałość od początku sprawiała niektórym problemy. Michael Schumacher stwierdził przez radio po dziewięciu przejechanych okrążeniach, że wręcz nie da się już jeździć. Na pół godziny przed końcem kolejność w czołówce była bez zmian. Prowadził Vettel, który zszedł z czasem do 1:38,739, przed Webberem (+0,6s) i Hamiltonem (+2,1s). Czasów okrążeń do tego momentu nie ustanowili jeszcze Alonso i Glock.

Nad torem pojawiła się wtedy żółta flaga, ponieważ Nick Heidfeld rozbił swój bolid na wyjściu z dziesiątego zakrętu. Niemiec uderzył nosem bolidu w barierę i nie mógł kontynuować jazdy ze względu na problem z wrzuceniem biegu. Kolejne doniesienia mówiły natomiast o problemach Red Bulla. Z bolidu Sebastiana Vettela zaczął wydobywać się szary dym, jednak po zjeździe do garażu zespół ograniczył się do sprawdzenia systemów, zmiany pokrywy silnika na wersję z większymi otworami i w końcówce sesji mistrz świata powrócił na tor.

Heidfeld nie był jednak jedynym pechowcem sesji, ponieważ kilkanaście minut później na torze obracał się Pastor Maldonado, który utracił panowanie nad samochodem w piątym zakręcie, zmagając się z brakiem przyczepności tylnej osi już od samego wejścia w łuk. Wenezuelczyk opanowawszy samochód najechał tyłem na tarkę, na której zawisł i nie był w stanie ruszyć ponownie. Był to dla niego koniec sesji.

W końcówce problemy techniczne miał też Tonio Liuzzi, który zmuszony był do zatrzymania się na poboczu drugiego zakrętu. Przyczyny problemów nie są znane, jednak bolid Włocha zachowywał się niepewnie od ostatniego zakrętu, kiedy to reprezentant HRT wyjechał na pobocze. Warto wspomnieć też, że na problemy z przegrzewającym się i nie działającym systemem KERS narzekał Jenson Button z McLarena. Jeśli chodzi zaś o zespół Red Bull Racing, to kierowcy tej ekipy nie narzekali za bardzo na KERS w swoich bolidach, a sprawdzali natomiast, jak wiele daje on na okrążeniu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:38,739--23
2.2Mark WebberRed Bull RB71:39,3540,6150,61527
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:40,8452,1061,49121
4.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:40,9402,2010,09522
5.9Nick HeidfeldRenault R311:40,9872,2480,0475
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:41,0462,3070,05925
7.17Sergio PerezSauber C301:41,1892,4500,14320
8.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:41,2222,4830,03320
9.10Witalij PietrowRenault R311:41,2312,4920,00916
10.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:41,3282,5890,09721
11.8Nico RosbergMercedes GP W021:41,3612,6220,03323
12.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:41,4342,6950,07315
13.14Nico HulkenbergForce India VJM041:41,4942,7550,06020
14.20Heikki KovalainenLotus T1281:41,5792,8400,08513
15.15Paul di RestaForce India VJM041:41,6102,8710,03118
16.19Daniel RicciardoToro Rosso STR61:41,7523,0130,14220
17.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:41,9393,2000,18725
18.7Michael SchumacherMercedes GP W021:42,3013,5620,36223
19.16Kamui KobayashiSauber C301:43,7925,0531,49120
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:44,0895,3500,29720
21.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:44,3595,6200,27018
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:44,4385,6990,07911
23.21Luiz RaziaLotus T1281:44,5425,8030,1049
24.22Narain KarthikeyanHRT F1111:45,0196,2800,47723
107% najlepszego czasu: 1:45,651

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Szanghaj
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek_aleks, 15.04.2011 05:58[!]
Widać postęp. HRT już zdecydowanie pomija 107% i jest przed Virginem
nij0, 15.04.2011 06:06[!]
Liuzzi przed Glockiem :) Oby McL odrobiło straty do RBR bo będzie nudne GP...
Lolkoski, 15.04.2011 06:14[!]
Kovalainen w końcu jeździł?
nij0, 15.04.2011 06:15[!]
@Lolkoski P14.
pablonzo, 15.04.2011 07:05[!]
mam szczerze dosyć dominacji Vettela.. Zobaczymy co będzie w drugim treningu. HRT zdecydowana poprawa.
rno2, 15.04.2011 07:11[!]
Dziwne, że jeździł Kovalainen. W pierwszym treningu mieli jechać dwaj testerzy Team Lotus.
francorchamps, 15.04.2011 07:43[!]
O RBR nie ma sensu mówić. Jak narazie to inna seria. Ale R31 jest naprawdę szybkie....
Nick tylko 0,1s za Hamiltonem!
bombka, 15.04.2011 07:44[!]
Eeeeeee,jakaś lipa nie możliwe że Kovalainen traci tylko 7 dyszek do Hamiltona.
gornik, 15.04.2011 07:53[!]
Lepiej jak w 1 będzie w 1 treningu a 2 w 2 bo wtedy więcej czasu na ustawienie bolidu, niż 2 na raz by ustawiało.
kurcjusz, 15.04.2011 07:54[!]
Lotus "lepszy" od Mercedersa, Toro Rosso, Force India - ciekawe co te zespoly testowaly, bo na pewno nie kwalifikacyjne przejazdy :))
zoolwik, 15.04.2011 09:11[!]
Mozna prosic o zdjecie vettela w czapeczce, z paluszkiem i tekstem "o tym mowilem" bo to jeszcze za malo mnie wkurza ;)
mat_eyo, 15.04.2011 09:29[!]
@up padłem :D dołączam się do prośby
Co do treningu to forma RBR jest zatrważająca :/ Dojdzie do tego, że dla reszty stawki osiągnięciem będzie w tym sezonie nawet pojedyncza wygrana.
Kamikadze2000, 15.04.2011 10:28[!]
Pierwszy trening nic nei powiedział, czego dowodem jest sesja nr 2. ;]
jpslotus72, 15.04.2011 11:24[!]
Sezon 1988 (16 wyścigów w kalendarzu), klasyfikacja końcowa konstruktorów:

1. McLaren - 199 pkt., 15 zwycięstw, 25 razy na podium, 15 PP.
2. Ferrari - 65 pkt., 1 zwycięstwo, 8 razy na podium, 1 PP.
o reszcie szkoda mówić...

Moim zdaniem jeden taki sezon w zupełności wystarczy.
R.O.N.O, 15.04.2011 11:33[!]
Czemu Nick tylko 5 okr. ?
mbwrobel, 15.04.2011 19:08[!]
@R.O.N.O. - umiesz czytać również literki, czy tylko cyferki z tabelki do ciebie przemawiają? Jest napisane wyraźnie, poprawnie i po polsku w treści newsa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca