F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Chin: trening 3 - Vettel po raz trzeci

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze w Szanghaju.
Konrad Házi, 16 kwietnia 2011, wyświetlenia: 6189<< | lista | T- | T+ | >>
Pomimo drobnych problemów z bolidem, po raz kolejny najszybszym kierowcą treningu był Sebastian Vettel, który uzyskując czas 1:34,968 znów nie dał szans rywalom. Za Niemcem uplasowali się kierowcy McLarena – Jenson Button (+0,2s) oraz Lewis Hamilton (+0,4s).

Sobotni poranek powitał zespoły znacznie niższą temperaturą w porównaniu do tej, z którą mieli do czynienia w piątek. Wiele zespołów obawiało się w związku z tym o balans swoich bolidów oraz na to, jaki będzie to miało wpływ na zużycie opon.

Pierwsze minuty sesji upłynęły jak zwykle pod znakiem okrążeń instalacyjnych. Nikt nie zwlekał z wyjazdem na tor i po mniej więcej pięciu minutach wzmożonego ruchu na torze zrobiło się pusto. Z garażu wyjechał też Paul di Resta z Force India, który ze względu na problemy z ciśnieniem paliwa w jego bolidzie nie przejechał ani jednego okrążenia w drugiej sesji treningowej.

Brytyjczyk był też pierwszym kierowcą, który wykonał mierzone okrążenie (1:40,459), jednak nie bez przygód, ponieważ podczas hamowania do ostatniego nawrotu odnotował spory uślizg tylnej osi. Podobne problemy mieli też inni kierowcy, przyczepność była wyraźnie niższa niż wczoraj.

Po upływie trzydziestu minut na prowadzeniu był Sebastian Vettel, który kilka minut wcześniej przejechał pojedyncze szybkie okrążenie na twardych oponach notując czas 1:36,053. Za Niemcem plasowali się Jenson Button oraz Nico Rosberg. Warto zauważyć też, że na tym etapie sesji Vettel był zdecydowanie najszybszy w drugim sektorze, który jako jedyny pokonywał w mniej niż 29 sekund.

Na torze pojawił się wreszcie Mark Webber, nad którego bolidem prace trwały dość długo, jednak w połowie okrążenia ponownie pojawiły się problemy i Australijczyk, jadąc dość wolno, dotoczył się do garażu.

Na nieco ponad kwadrans przed końcem sesji do użycia weszły miękkie opony, dzięki którym na czoło wysunął się Nico Rosberg z czasem 1:35,677, a pozostali kierowcy poprawiali swe czasy symulując kwalifikacje. Z obozu Ferrari dochodziły natomiast informacje o tym, że zespół wciąż pracuje nad ustawieniami przedniego zawieszenia bolidów, by uzyskać nieco lepszą przyczepność w długich łukach.

W końcówce na torze nie pojawił się jedynie Mark Webber. Pozostali kierowcy symulowali przejazdy kwalifikacyjne, poprawiając znacznie swe rezultaty. Na prowadzenie ponownie wysunął się Vettel (1:34,968), dla którego sesja również zakończyła się przedwcześnie, lecz nikt nie był w stanie poprawić jego czasu. Christian Horner z RBR potwierdził na końcu, że kierowcy jego ekipy mieli problemy z elektryką bolidów.

Ostatnie minuty sesji okazały się pechowe dla Jerome D'Ambrosio, który pojechał zbyt szeroko w prawym łuku prowadzącym na długą prostą i uderzając o krawężnik uszkodził przednie skrzydło, po czym przestrzelił nawrót na końcu prostej z powodu braku odpowiedniego docisku. Najbardziej pracowici byli jak zwykle kierowcy środka stawki, gdzie różnice ponownie były znikome i możemy spodziewać się zaciętej walki o wejście do Q3 między kierowcami Force India, Saubera, Toro Rosso oraz Renault. Tempa wciąż brakuje kierowcom Williamsa, którzy pokonali jedynie kierowców Team Lotus, Virgin i HRT, którzy z kolei mieszczą się ostatnio regularnie w limicie 107%.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:34,968--13
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:35,1760,2080,20815
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:35,3730,4050,19714
4.8Nico RosbergMercedes GP W021:35,6770,7090,30418
5.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:35,8180,8500,14117
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:35,9711,0030,15315
7.10Witalij PietrowRenault R311:36,0981,1300,12718
8.14Adrian SutilForce India VJM041:36,1251,1570,02715
9.7Michael SchumacherMercedes GP W021:36,1411,1730,01614
10.15Paul di RestaForce India VJM041:36,3701,4020,22918
11.9Nick HeidfeldRenault R311:36,4041,4360,03416
12.16Kamui KobayashiSauber C301:36,5821,6140,17818
13.17Sergio PerezSauber C301:36,5961,6280,01417
14.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:36,7171,7490,12116
15.2Mark WebberRed Bull RB71:36,8961,9280,1795
16.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:36,9531,9850,05714
17.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:37,0072,0390,05420
18.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:37,3042,3360,29718
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:38,1763,2080,87212
20.21Jarno TrulliLotus T1281:38,7393,7710,56312
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:39,9384,9701,19917
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:39,9985,0300,06016
23.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:40,5935,6250,59517
24.22Narain KarthikeyanHRT F1111:40,8815,9130,28818
107% najlepszego czasu: 1:41,616

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 4,0m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Szanghaj
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek_aleks, 16.04.2011 06:22[!]
I znów HRT okupuje koniec
nij0, 16.04.2011 06:38[!]
Brawo Team Lotus.
dan193t, 16.04.2011 07:03[!]
ale juz sa o sekunde ponizej 107% mimo ze sesja byla szybsza niz w zeszlym roku, ogolnie porwnujac wyniki to HRT jest na tym samym poziomie co w zeszlym roku, Virgin jest wolniejszy od starego bolidu o pol sekundy, a Lotus jest szybszy o 1,5... Oczywiscie niby to tylko treningi, ale mysle ze wiel prawdy w tych danych jest
Kojag, 16.04.2011 07:11[!]
Vettel... Dopiero trzecie GP, a już wieje nudą...

BTW. Dziś F2 - wyjaśniło się już kto stoi za Kowalską! BETTER WORLD GP - światowy projekt... wyrównywania szans kobiet!
sneer, 16.04.2011 08:02[!]
@Kojaq:
Słabo im to idzie ;P
krzysiek_aleks, 16.04.2011 09:24[!]
To pewno Kowalska będzie miała różowy bolid, okropność!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca