F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Coletti wygrywa w niedzielę w GP2 (akt.)

Grosjean i Bianchi nie zdobyli punktów po incydencie pomiędzy nimi na pierwszym okrążeniu.
Michal2_F1/M. Roczniak, 8 maja 2011, zmieniony 09.05.2011 12:14, wyświetlenia: 5529<< | lista | T- | T+ | >>
Stefano Coletti przetrwał jednookrążeniowy bieg do mety po późnej neutralizacji w niedzielnym sprincie na torze Istanbul Park, by odnieść swoje pierwsze zwycięstwo w głównej serii GP2.

Kierowca Trident Racing wydawał się mieć wszystko pod kontrolą po wyprzedzeniu ruszającego z pole position Daniego Closa (Racing Engineering) na siódmym okrążeniu. Zapowiadał się „spacerek po parku” do flagi w szachownicę, kiedy na tor został wypuszczony samochód bezpieczeństwa cztery kółka przed metą po spektakularnej kraksie Juliana Leala i Davide Rigona na prostej start/meta.

Po restarcie Coletti popełnił mały błąd i pojechał szeroko w zakręcie nr 12 na ostatnim okrążeniu, ale zajmujący drugie miejsce Giedo van der Garde nie był w stanie wyprzedzić go i ostatecznie finiszował za kierowcą Trident. Tuż za van der Garde na ostatnim kółku jechał jego partner z zespołu Addax – Charles Pic, ale Francuz nie dość, że nie zdołał wyprzedzić Holendra, to jeszcze stracił miejsce na podium na rzecz Sama Birda (iSport), który pojechał bardzo dobre zawody, awansując z P7 na starcie na trzecią pozycję na mecie.

Bird znalazł się tarapatach podczas restartu, kiedy został uderzony z tyłu przez swojego partnera zespołowego Marcusa Ericssona na wyjściu z ostatniego zakrętu. Ostatecznie Brytyjczykowi nic się nie stało, natomiast Szwed uszkodził przednie skrzydło i wskutek tego wypadł z punktowanej szóstki. Do tego momentu Ericsson był na piątej pozycji, co było dobrym wynikiem, jak na start z dziewiątego pola.

Bird stanął na podium również wczoraj, natomiast kierowcy, którzy dołączyli do niego w pierwszej trójce sobotniego wyścigu – Romain Grosjean i Jules Bianchi – nie zdobyli punktów po incydencie pomiędzy nimi na pierwszym okrążeniu. Bianchi próbował wyprzedzić Grosjeana po zewnętrznej i w zakręcie nr 12 doszło do pierwszego kontaktu. Jednakże kierowca DAMS – Grosjean pozostał na zewnętrznej do następnego zakrętu i później znalazł się na wewnętrznej w wirażu nr 14.

Wyglądało na to, że manewr się uda, ale Grosjean później uderzył Bianchiego, kiedy przyspieszał na wyjściu na prostą. Kierowca Lotus ART obrócił się i spadł na 23 miejsce, natomiast zwycięzca wczorajszego wyścigu musiał zjechać do boksów po nowe przednie skrzydło. Bianchi ostatecznie był bliski zdobycia punktu, finiszując na siódmej pozycji, natomiast Grosjean zamknął pierwszą dziesiątkę na mecie. Francuz po wyścigach w Turcji jest liderem mistrzostw, mając jednak tyle samo punktów, co Bird – 13.

Rigon kontuzjowany

Davide Rigon doznał urazów stopy w wyniku wypadku pod koniec wyścigu po kolizji z Julianem Lealem. Bolid kierowcy Scuderii Coloni uderzył w ścianę oddzielającą tor od alei serwisowej i fragment zawieszenia dostał się do kokpitu, raniąc Włocha w stopę. „Wygląda to bardzo źle. Nie chodzi tylko o jedną złamaną kość, więc myślę, że jest to bardzo poważne. Davide został przetransportowany prosto do szpitala na operację. Jeśli jest tak źle jak myślimy, to jest to zła wiadomość dla jego sezonu” – powiedział szef zespołu Paolo Coloni.

Leal za spowodowanie kolizji otrzymał karę obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc do następnego wyścigu.



GP2 Series > 2011 > Turcja (sprint), Istanbul Park - 5,338 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 21Stefano ColettiTrident RacingDallara GP2/11 Renault2341:40,5716
2. 4Giedo van der GardeBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault23+0:02,1845
3. 9Sam BirdiSport InternationalDallara GP2/11 Renault23+0:02,7564
4. 3Charles PicBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault23+0:03,2433
5. 16Fairuz FauzySuper Nova RacingDallara GP2/11 Renault23+0:03,5022
6. 14Josef KralArden InternationalDallara GP2/11 Renault23+0:05,0381
7. 5Jules BianchiLotus ARTDallara GP2/11 Renault23+0:05,373
8. 10Marcus EricssoniSport InternationalDallara GP2/11 Renault23+0:05,602
9. 15Jolyon Palmer (D)Arden InternationalDallara GP2/11 Renault23+0:07,143
10. 11Romain GrosjeanDAMSDallara GP2/11 Renault23+0:07,501
11. 6Esteban Gutierrez (D)Lotus ARTDallara GP2/11 Renault23+0:07,892
12. 18Michael HerckScuderia ColoniDallara GP2/11 Renault23+0:09,261
13. 23Johnny Cecotto JrOcean Racing TechnologyDallara GP2/11 Renault23+0:10,697
14. 17Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/11 Renault23+0:11,862
15. 7Dani ClosRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault23+0:12,140
16. 27Davide ValsecchiTeam AirAsiaDallara GP2/11 Renault23+0:12,237
17. 24Max ChiltonCarlinDallara GP2/11 Renault23+0:12,359
18. 26Luiz RaziaTeam AirAsiaDallara GP2/11 Renault23+0:12,826
19. 22Kevin Mirocha (D)Ocean Racing TechnologyDallara GP2/11 Renault23+0:12,950
20. 1Fabio LeimerRapaxDallara GP2/11 Renault23+0:13,708
21. 12Pal Varhaug (D)DAMSDallara GP2/11 Renault23+0:14,195
22. 20Rodolfo GonzalezTrident RacingDallara GP2/11 Renault23+0:15,582
Niesklasyfikowani
19Davide RigonScuderia ColoniDallara GP2/11 Renault18
2Julian Leal (D)RapaxDallara GP2/11 Renault18
8Christian VietorisRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault3
Najszybsze okrążenie: Romain Grosjean (DAMS) - 1:38,442 na 6 okrążeniu (+1 pkt.)
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.03.2017  Formuła 2 zastąpi GP2 od sezonu 2017
02.02.2017  Seria GP2 zostanie przekształcona w mistrzostwa Formuły 2?
27.01.2017  Mistrzostwa GP2 oraz GP3 potwierdziły kalendarze na sezon 2017
27.11.2016  Lynn wygrywa wyścig, Gasly zostaje mistrzem GP2
26.11.2016  Gasly wygrywa i wychodzi na prowadzenie w GP2
Tagi:
GP2

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
THC-303, 08.05.2011 12:26[!]
Bird bardzo dobrze, Pic słabe tempo, ale bronił się świetnie. Coletti i VDG dobrze i pewnie.
Clos i Razia - koszmaaaaar.
mbg, 08.05.2011 12:30[!]
Wyścig piękny jak wczorajszy (i jak każdy wyścig GP2 na tym torze w przeszłości). Ale wiecie co było najpiękniejsze. Nie to jak super pojechał Coletti. Ale poważne podejście do sprawy tytułu Birda i Grosjeana. Bird na ostatnim kółku czai się na Pica by zdobyć pkt więcej w generalce i Grosjean po kolizji spadający na koniec stawki i przedzierający się do przodu tylko po to by na ostatnim kółku wejść do pierwszej 10. Dobrze wiedział że wykręca najlepsze czasy i ma "Fastest Lapa" i musi wejść do tej 10 by dostać ten pkt. Piękne podejście tych dwóch chłopaków. Brawa. Na razie idą łeb w łeb. Oby jeszcze Bianchi i inni się przyłączyli. Ogólnie to może być najciekawszy sezon GP2 w kilkuletniej historii.

Fauzy niezłe czasy kręcił aż się zdziwiłem.

"Mistrzowie sprintu" tym razem robili za pachołki
Maraz, 08.05.2011 12:33[!]
Rigon w szpitalu, ma liczne urazy nogi i będą operować - fragment zawieszenia przebił kokpit.
mbg, 08.05.2011 12:35[!]
Strasznie mnie to przeraziło. Jeden z moich ulubionych kierowców w stawce. Mały Leal nabroił i niestety sezon pewnie z głowy dla Rigona, a tak dobrze się zapowiadał cały zespół Coloni.
THC-303, 08.05.2011 12:56[!]
Tytul newsa: Bird liderem mistrzostw.
A ja sądzę że jednak Grosjean doliczając punkt za FL :) Czy się mylę?
mcasd1, 08.05.2011 13:00[!]
zle się dzieje w gp2 w piątek został kontuzjowany Michaił Aloszyn a dziś Davide Rigon - szkoda wielka chłopaków .Szybkiego powrotu do zdrowia !!
mbg, 08.05.2011 13:07[!]
Mają po równo pkt bo Grosjean ma FL co można wywnioskować z mojego 1 komentarza. Grosjean prowadzi bo ma zwycięstwo
punksnotdead, 08.05.2011 13:08[!]
pechowy weekend... bolidy wydają się być bardzo kruche w porównaniu do F1 chociażby. Dwie takie kontuzje w trakcie jednego GP to za dużo...
mbg, 08.05.2011 13:27[!]
macie już potwierdzenie Grosjeana na prowadzeniu na stronie oficjalnej mistrzostw.
Maraz, 08.05.2011 13:31[!]
@mbg - opis poprawiony.
mbg, 08.05.2011 13:45[!]
a i jeszcze jedno. Realizator często pokazuje Leala jako kierowcę na włoskiej licencji. Jak to jest w jego przypadku?
renegade, 08.05.2011 15:06[!]
ma wloska licencje, herck ma chyba belgijska.
Kamikadze2000, 08.05.2011 17:04[!]
Wielkie brawa dla Colettiego, który jak dla mnie jest bohaterem! Mam nadzieje, że dalej będzie zdobywał punkty, gdyż wtedy będą większe szanse na awans do czołowej stajni (bo nie oszukujmy się, TR jest przeciętny). Bird ponownie na podium, szkoda że Romek nie mógł powalczyc o punkty. Na szczęście udało się awansowac do 10-tki i zyskac punkcik za NO - będzie to na prawdę ważne na koniec! :)) Cóż, myślę że kolejny weekend w Hiszpanii powie nam więcej o układzie sił. :)
renegade, 08.05.2011 21:18[!]
Po p[ierwsze ja nie pisze Kamikadze2000, ze Bianchi to slabiak, ani ze mial jakies fory w ART GP w zeszlym roku. IMO Perez zaprzepascil szanse Birda na miejsce w Top-3. Natomiast pisze, ze Birdy byl lepszy od Bianchiego, protegowanego wspolwlasciciela ART GP, w zeszlym roku.

Bianchiego nie lekcewaze. Mysle, ze bedzie jednym z faworytow do tytulu, ale nie jednym z tych glownych.

Te mistrzostwa, klasa 2011, to najbardziej wyroiwnana stawka w historii GP2 Series, osmiele sie stwierdzic, ze przynajmniej 15 ma papiery na wygrywanie, przynajmniej dziesieciu ma papiery na wygranie mistrzostwa. Kazdy weekend bedzie inny, ale IMO o tytul powalcza wlasnie Bird i Grosjean.

Fatalny wyscig dla Leala, ktory przyjezdzal do Europy w glorii zlotego dziecka a nic nigdy nie pokazal, wrecz zalosc... dzisiaj spartolil na calej linii. Z drugiej strony o co chodzilo Ericssonowi przed restartem? Zapomnial co mowia przepisy? Smiem twierdzic, ze Bird dorwalby vd Garde, moze i doszedlby Colettiego?!

IMO Pirelli musi robic na sprint opony ktore nie straca swoich walorow w polowie sprintu, to nie jest F1... w wyscigu glownym opona musi wytrzymac polowe dystansu. Za duzo bylo problemow z oponami, to nie jest F1.

Sezon bedzie najlepszy w historii. Nie moge sie doczekac Monzy lub Spa.

I jeszcze jedno. Przyklady Colettiego, Maldonado, Hercka, Ricciego wskazuja, ze nie zespol jest slaby, to dobry kierowca moze wygrac w slabo notowanym, slabo dofinansowanym zespole. To zawodnik i ludzie pracujacy w zespole robia roznice. Nie nalezy oceniac zespolu po etykiecie, bo wszyscy twierdzilismy ze Rapax jest be, a Trident to dno... ale dobry drajwer zrobil roznice.
Kamikadze2000, 08.05.2011 21:57[!]
Zgodzę się - w zeszłym sezonie lepszy był Bird, gdyż nie popełniał tyle błędów. Ale lepszy pod względem umiejętności jest Bianchi, co pokazywał przez większośc sezonu. Tyle, że chrzanił każdy weekend. Takie moje zdanie. Pozdro! ;)

A co do Tridenta - zgodzisz się jednak, że ustępuje pola ART i spółce. Na pewno nie jest to stajnia z czołówki. Mam jednak nadzieje, że ten sezon to zmieni, gdyż Coletti to na prawdę dobry "drajwer". :)
renegade, 08.05.2011 22:20[!]
Sa zespoly bogatsze i biedniejsze, te ktore maja lepszych technikow i te ktore zatrudniaja "jankow", ale moje zdanie jest takie, ze to zawodnik robi roznice.

Cd. Bianchiego ja pozostane przy swopim zdaniu, ze Birdy jest lepszy technicznie, solidniejszy i jest... glodny, bo w przeciwienstwie do Bianchiego i wielu On autentycznie z roku na rok musi walczyc o kase na starty.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca