F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Hiszpanii: trening 2 - Webber ponownie na czele

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Catalunya.
Konrad Házi, 20 maja 2011, wyświetlenia: 8144<< | lista | T- | T+ | >>
Najszybszym kierowcą drugiej sesji treningowej, podobnie jak w pierwszej, był Mark Webber. Przewaga kierowcy Red Bull Racing była tym razem znacznie mniejsza. Na drugim miejscu uplasował Lewis Hamilton ze stratą 0,039s, a trzeci był Sebastian Vettel, o 0,356s za Webberem.

W perspektywie jutrzejszych kwalifikacji zapowiada się więc interesująca walka o pierwsze pole startowe, do której mogą też przyłączyć się kierowcy Ferrari. Mieli oni w tej sesji nieco pecha i podczas swych przejazdów na miękkich oponach natrafili na torze na wolniejszych kierowców.

Pogoda, tak jak podczas pierwszego treningu, była słoneczna, a temperatura toru wciąż rosła. Już od samego początku na torze panował spory ruch i nikt nie zwlekał z rozpoczęciem pomiarowych okrążeń. Jako pierwszy czas uzyskał tym razem kierowca Toro Rosso – Jaime Alguersuari (1:29.858). Już na początku sesji nerwowy moment przeżył Kamui Kobayashi, który pojechał zbyt agresywnie w sekwencji zakrętów Wurth, co skończyło się drobną wizytą na poboczu. W pierwszych dziesięciu minutach sesji na tor nie wyjechał jedynie Lewis Hamilton.

Na początku sesji, gdy na torze momentami były jednocześnie 23 bolidy, tempo dyktował Fernando Alonso, który podczas swojego przejazdu ustanowił czas 1:25,445, jednak po piętach wciąż deptał mu Jenson Button. Kierowcy Red Bull Racing, podobnie jak reprezentanci Mercedesa, na początku sesji plasowali się w środku stawki, wykonując dłuższe przejazdy.

Po upływie 30 minut na prowadzeniu był już Lewis Hamilton, który wykonał krótką serię szybkich okrążeń, notując czas 1:25,236, a na ostatnim z nich w widowiskowy sposób wybronił się przed wpadnięciem na wysoki krawężnik w sekwencji Wurth. Za kierowcą McLarena plasowali się w tym czasie Fernando Alonso i Pastor Maldonado, który był pierwszym kierowcą korzystającym w ten weekend z miękkiej mieszanki opon.

Witalij Pietrow tym razem nie miał problemów i od początku pracował na torze, podobnie jak jego kolega z Lotus Renault – Nick Heidfeld. Obaj kierowcy tego zespołu plasowali się w pierwszej połowie sesji w czołowej dziesiątce, wykonując liczące po kilka okrążeń przejazdy. Wkrótce jednak Rosjanin wyjechał na tor na miękkich oponach i pewnie wysunął się na prowadzenie z rezultatem 1:24,786. Inni kierowcy – między innymi przedstawiciele Ferrari i McLarena – wciąż korzystali z twardych opon.

Na półmetku sesji na prowadzeniu był już Sebastian Vettel, który po długich przejazdach na twardych oponach rozpoczął pracę na miękkiej mieszance. Niemiec pobił rekordy we wszystkich trzech sektorach, poprawiając czas Pietrowa o dwie sekundy (1:22,826). Swe rezultaty poprawili też Nick Heidfeld, który awansował na drugie miejsce (+1,5s) i Sergio Perez (+1,8s).

Wkrótce na torze pojawił się drugi z reprezentantów RBR – Mark Webber, który poprawił rekordy wszystkich sektorów, a tym samym poprawił czas Vettela o 0,356s. Ze swojego samochodu nie był za to zadowolony Jenson Button, który narzekał na podsterowność i nerwowość tylnej osi przy przyspieszaniu.

Na 38 minut przed końcem sesji żółtą flagę spowodował Felipe Massa, który ze względu na problemy ze stabilnością bolidu na hamowaniu wypadł na pobocze nawrotu Seat. Brazylijczyk uniknął jednak bandy i nie utknął w żwirowej pułapce, a po dokończeniu okrążenia zjechał do boksów.

Warto odnotować też, że miękkie opony nie pracowały dla wszystkich tak dobrze, jak dla kierowców RBR. Korzystając z miękkiej mieszanki kierowcy tej ekipy byli w stanie przejechać cały ostatni zakręt (New Holland) z aktywowanym systemem DRS, podczas gdy inni mieli z tym spory problem. W tym czasie na tor, na miękkich oponach, wyjeżdżali też kierowcy Ferrari, McLarena, Williamsa i Toro Rosso.

Od samego początku sesja nie układała się po myśli kierowcom Force India, którzy plasowali się z ponad sześciosekundową stratą między przedstawicielami nowych ekip. Paul di Resta wykonywał jednak dłuższe przejazdy związane z testem nowego przedniego skrzydła i podłogi, zaś w bolidzie Adriana Sutila awarii uległ system telemetrii. Niemiec zdołał powrócić na tor na około kwadrans przed końcem. Warto wspomnieć też o reprezentantach Team Lotus, którzy zdają się być naprawdę blisko kierowców środka stawki.

Ostatnie 30 minut drugiego treningu upłynęło pod znakiem długich przejazdów, z dużą ilością paliwa, wykonywanych na obu rodzajach opon. Na 13 minut do końca po raz kolejny pojawiła się żółta flaga. Tym razem sprawcą był Narain Karthikeyan, który zwiedził pobocze zakrętu Repsol.

Tak jak w pierwszym treningu w końcówce wszyscy pojawiali się na torze, by wykonać jeszcze kilka okrążeń przy większym obciążeniu paliwem. Końcówka, tak jak i cała sesja przebiegła jednak spokojnie i nie doszło do żadnych poważniejszych incydentów. Po raz kolejny natomiast nad najsłabszymi ekipami – Virgin i HRT zawisła groźba nie zmieszczenia się w kwalifikacjach w limicie 107% czasu najszybszego kierowcy.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:22,470--35
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:22,5090,0390,03927
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:22,8260,3560,31737
4.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:23,1880,7180,36232
5.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:23,5681,0980,38034
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:23,5861,1160,01835
7.7Michael SchumacherMercedes GP W021:23,9811,5110,39530
8.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:24,2781,8080,29730
9.16Kamui KobayashiSauber C301:24,2901,8200,01233
10.9Nick HeidfeldRenault R311:24,3661,8960,07631
11.17Sergio PerezSauber C301:24,4832,0130,11738
12.10Witalij PietrowRenault R311:24,7862,3160,30343
13.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:25,2962,8260,51033
14.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:25,3032,8330,00738
15.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:25,4572,9870,15434
16.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:25,6033,1330,14643
17.15Paul di RestaForce India VJM041:26,0733,6030,47032
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:26,4173,9470,34437
19.14Adrian SutilForce India VJM041:27,1234,6530,70620
20.21Jarno TrulliLotus T1281:27,1894,7190,06634
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:28,0365,5660,84736
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:28,0625,5920,02628
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:29,4696,9991,40728
24.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:29,4767,0060,00731
107% najlepszego czasu: 1:28,243

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,6 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Catalunya
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
nij0, 20.05.2011 15:54[!]
Fajnie, że Hamilton jest bardzo blisko RBR i Sauber przed LRGP. Jestem ciekaw kto się przejedzie na twardej mieszance w kwalifikacjach...
archibaldi, 20.05.2011 15:56[!]
No no Lotusy faktycznie poczyniły krok do przodu.
Renault zdaje się mieć za bezpośredniego konkurenta Saubera, czyli regres..
lukaszlew77, 20.05.2011 16:07[!]
Czyżby HRT po za wyścigiem? Dziewice też mogą mieć problemy.
MairJ23, 20.05.2011 16:17[!]
Chyba nikt nie pojedzie na twardych - bo to 2 sek straty :( Ale nigdy nie mow nigdy. :)
KUB P1, 20.05.2011 16:18[!]
Jutro "Seb" bedzie najszybszy podczas FP3 i w Q3. To więcej niż pewne!
Simi, 20.05.2011 16:27[!]
Fajnie, że Sauber się poprawia. Cieszyłbym się, gdyby wyprzedzili Lotus Renault. Mają potencjał i dwóch dobrych kierowców.
kusza, 20.05.2011 17:02[!]
Raczej dwoch.
VJM02, 20.05.2011 17:38[!]
Przekładanka:
RBR-McL
Fer-Merc
Sau-Ren
STR-Will
FI-Lot
:D
PINHEAD, 20.05.2011 17:52[!]
cos slabo Ferrari. Mam nadzieje ze jutro pokażą lepsze czasy.
rno2, 20.05.2011 18:04[!]
Mercedes ma ten przedni wydech, czy były to zwykłe plotki?
Simi, 20.05.2011 18:10[!]
bigos95 - eee, nie Kamui nie jest słaby.
rymarz, 20.05.2011 19:37[!]
Apropo wyścigu to od GP Kanady z DRS będzie można korzystać 2 razy, będą 2 strefy http://www.f1fanc...-grand-prix-juz.html
jednooki_cyklop, 20.05.2011 20:20[!]
@bigos95 się nie znasz itp.
;)
MairJ23, 20.05.2011 21:14[!]
@bigos95 nie odrazu Rzym zbudowano.... nie wiem czy zauwazyles ale ma kilka wyscigow tylko za soba... wiec trzeba mu dac czas na przyzwyczajenie si edo wszystkiego, bolidu, ekipy, inzynierow, strategii i opon - do tych ostatnich kazdy musi sie przyzwyczaic - ale jemu jak i innym debiutantom w tym roku bedzie ciezej bo wszystko sie dla nich zmienilo - nie tylko opony.
Wiec daj mu troche czasu zamiast na niego pomyje i na forumowiczow wylewac. - troche oglady czlowieku.
Peter Sauber rzadko sie z kierowcami myli ! - maja jeszcze w zanadrzu jednego meksykanina - na ktorego ja licze od 2 lat... Esteban Gutierrez... chcialbym go zobaczyc w koncu za kierownica jakiegos z bolidow F1.
Wiec wykaz prosze troche wiecej cierpliwosci zanim bedziesz kogos osadzal. Kilka wyscigow specjalista nie czyni ale rowniez nie czyni nikogo jakims pajacem.
jednooki_cyklop, 20.05.2011 22:16[!]
@MairJ23
Też liczę na Gutierreza, ale coś ostatnio mu nie idzie :(
Simi, 21.05.2011 09:28[!]
bigos95 - Sergio jest niezwykle młody i totalnie niedoświadczony, ale pokazuje, że ma niemały talent.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca