F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Monako: trening 3 - Alonso najszybszy

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze w Monte Carlo.
Konrad Házi, 28 maja 2011, wyświetlenia: 7240<< | lista | T- | T+ | >>
Najszybszym kierowcą trzeciej sesji treningowej przed GP Monako był Fernando Alonso. Hiszpan uplasował się na pierwszej pozycji z czasem 1:14,433, wyprzedzając kierowcę McLarena – Jensona Buttona o 0,563s oraz swojego kolegę z Ferrari – Felipe Massę o 0,591s. Podczas treningu doszło do dwóch dość poważnych incydentów, w których swe bolidy rozbili Nico Rosberg oraz Vitantonio Liuzzi, przez co pod znakiem zapytania stoją szanse tych kierowców na udział w kwalifikacjach.

Po wolnym piątku, kierowcy ponownie powrócili na tor w słoneczny sobotni poranek. Pracę rozpoczęli od wykonania okrążeń instalacyjnych, jednak nie trwało długo, nim zaczęli powracać na tor, by ponownie odnaleźć rytm, który jest tak istotny na tym torze. W celu wykonania kilku pomiarowych okrążeń, jako pierwszy wyjechał Michael Schumacher, który rozpoczął od rezultatu 1:33,441, by trzy okrążenia później zejść już do 1:19,962.

Kierowca Mercedes GP nie mógł jednak kontynuować swojego przejazdu, ponieważ po 7 minutach od rozpoczęcia sesji wywieszona została czerwona flaga, którą spowodował jego kolega z zespołu – Nico Rosberg. Niemiec stracił panowanie nad bolidem na wyjeździe z tunelu, uderzył w barierę prawym bokiem, niszcząc przednie zawieszenie, przejechał na wprost Nouvelle Chicane mijając o milimetry końcówkę bariery i zatrzymał się na środku prostej, uderzywszy uprzednio po raz kolejny w barierę. Samochód został uszkodzony bardzo poważnie, jednak kierowca wyszedł z wypadku bez szwanku.

Sesja została wznowiona po 14 minutach, a w przekazie radiowym inżynier poinformował Michaela Schumachera, by uważał, ponieważ ciśnienie w niedogrzanych oponach jest dość niskie, co mogło przyczynić się do problemów Nico Rosberga. W praktyce oznacza to, że bolid może w takiej sytuacji bardzo mocno dobijać podłogą do nawierzchni, powodując niestabilność tyłu.

Gdy ponownie zapaliło się zielone światło, na torze natychmiast zaczął się spory ruch. Najdłużej w garażach pozostawali kierowcy Williamsa oraz Lewis Hamilton, który niewiele stracił przez czerwoną flagę, ponieważ w jego samochodzie mechanicy dokonywali korekcji ustawień zawieszenia.

Na półmetku najszybszym kierowcą był Fernando Alonso z czasem 1:15,924. Za Hiszpanem plasowali się Jenson Button i Sebastian Vettel. Na tym etapie sesji wszyscy korzystali jeszcze z twardszej dostępnej w ten weekend mieszanki. Jako pierwszy na supermiękkich oponach wyjechał natomiast Jaime Alguersuari, w którego bolidzie wkrótce doszło jednak do przebicia prawej tylnej opony, co potwierdzili mechanicy zespołu. Poinformowali też, że kierowca Toro Rosso wykonał już na tym etapie cały zaplanowany program i nie zamierzają już wyjeżdżać na tor.

Wkrótce kolejni kierowcy rozpoczynali symulacje kwalifikacji i wyjeżdżali na tor na supermiękkich oponach, by wykonać kilka bardzo szybkich okrążeń. Gdy zdawało się już, że kierowcy spokojnie dokończą sesję, nad torem na 6 minut przed końcem pojawiła się czerwona flaga. Tym razem sprawcą zamieszania był Vitantonio Liuzzi, który miał uślizg w pierwszym zakręcie i uderzył tyłem w barierę z opon. Uderzenie spowodowało znaczne zniszczenia w tylnej części bolidu – zdawać by się mogło, że nawet zbyt duże, ponieważ cały tył bolidu był w szczątkach.

Bolid szybko jednak uprzątnięto, a sesję wznowiono, gdy na zegarze pozostawały dwie minuty. Na tor powrócili wszyscy oprócz Rosberga, Liuzziego, Karthikeyana i Alguersuariego, by wykonać być może jeszcze jedno mierzone okrążenie oraz skorzystać z możliwości wykonania próbnego startu po zakończeniu sesji.

Po raz kolejny w czołówce tempo dyktowali kierowcy Ferrari, McLarena oraz Red Bull Racing. W środku stawki różnice są jednak niewielkie i w kwalifikacjach wiele może zależeć od szczęścia i tego, czy uda się znaleźć odpowiednią ilość miejsca na torze, by wykonać czyste okrążenie. Po raz kolejny na krawędzi kwalifikacji do wyścigu znaleźli się kierowcy HRT. Wątpliwy jest też udział Liuzziego w tej sesji, ponieważ nie wydaje się, by możliwa była naprawa jego bolidu do tego czasu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:14,433--18
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:14,9960,5630,56317
3.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:15,0240,5910,02819
4.1Sebastian VettelRed Bull RB71:15,2450,8120,22119
5.7Michael SchumacherMercedes GP W021:15,3100,8770,06521
6.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:15,3860,9530,07614
7.2Mark WebberRed Bull RB71:15,5291,0960,14319
8.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:16,6172,1841,08813
9.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:16,7362,3030,11915
10.17Sergio PerezSauber C301:16,8212,3880,08519
11.15Paul di RestaForce India VJM041:16,9902,5570,16920
12.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:17,1962,7630,20613
13.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:17,3332,9000,13717
14.16Kamui KobayashiSauber C301:17,4032,9700,07018
15.10Witalij PietrowRenault R311:17,7793,3460,37617
16.9Nick HeidfeldRenault R311:17,8803,4470,10117
17.14Adrian SutilForce India VJM041:18,0693,6360,18917
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:18,1153,6820,04620
19.24Timo GlockVirgin MVR-021:18,5804,1470,46521
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:18,8084,3750,22821
21.21Jarno TrulliLotus T1281:19,2594,8260,45119
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:20,1155,6820,85615
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:20,2785,8450,16316
24.8Nico RosbergMercedes GP W02---3
107% najlepszego czasu: 1:19,643

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,8m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Monte Carlo
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Aeromis, 28.05.2011 13:49[!]
@robertunio
Było tak, jak napisał IceMan11, Vettel na "czerwonych" zrobił jedno kółko w sporym chaosie.

Nie zwykłemkibicować Webberowi, jednak jeśli i na tym torze zawiedzie to może czuć się już przegrany do końca sezonu, więc wyjątkowo kibicować mu będę. Oczywiście w ramach rozsądku, czyli pojedynku w samym RBR :)

Swoją drogą reguła 107% powinna być inna dla Monako, bo tor jest krótki więc może być równie ciasno jak w poprzednim GP, czyli znów masa dublowań. Może lepiej by było, gdyby Karthikeyan odpadł "na 105%?"
monako, 28.05.2011 13:50[!]
@IceMan11 - Hamilton miał 0,4s straty do Vettela na twardszej.
@robertunio - Czas Vettela ustanowiony na twardszej mieszance.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca